Dark Souls II - Officiella tråden

Permalänk
Medlem

det är så sjukt irreterande att jag är redan på min tredje microsoft 360 kontroll på DS2 och har bara dödat bossen sinister vilket inte är så långt , jag både hatar och älskar att spelet är svårt , det behövs flera spel som är så oförlåtligt , sista spelet jag vet som var så svårt är ju gammla diablo 1 , så det är roligt och det är som man säger om detta spel , det är svårare att komma till bossen än att döda bossen , 9/10 får spelet av mig då mjukvaran behöver bli bättre i spelet , hade problem med 120hz skärm samt min logitech konroll funkade fint i ds1 men inte i ds2 av någon anledning

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Jag har inga problem med att bossar kan döda en på två sekunder, att man kan trycka på rätt knappar i ca 8 minuter och sedan trycka fel en gång och behöva göra om hela bossen.

Det som gjorde att jag avinstallerade var att man inte respawnar precis utanför eller ens i närheten, utan att man behöver springa genom högar med mobs (som även dom kan döda en på två tre sekunder) innan man får försöka sig på bossen igen.

Att man får mindre hp för varje försök gör mig inte mer sugen på att göra om exakt samma skit x antal gånger heller.

Välkommen till Dark souls

Detta är ungefär vad spelet går ut på. Men tar det 8 minuter för dig att döda bossen då är du antingen alldeles för låg level eller har fruktansvärt dåligt vapen. Har du ett uppgraderat vapen så har ingen fight tagit mer än 5 minuter för mig, de flesta mycket mindre.

Att man inte spawnar utanför är hela poängen, skulle man göra de skulle de kunna skippa att göra något svårt och istället göra så de kommer små rosa elefanter som kliar dig på ryggen genom hela spelet. Hela poängen skulle vara borta

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Jag har inga problem med att bossar kan döda en på två sekunder, att man kan trycka på rätt knappar i ca 8 minuter och sedan trycka fel en gång och behöva göra om hela bossen.

Det som gjorde att jag avinstallerade var att man inte respawnar precis utanför eller ens i närheten, utan att man behöver springa genom högar med mobs (som även dom kan döda en på två tre sekunder) innan man får försöka sig på bossen igen.

Att man får mindre hp för varje försök gör mig inte mer sugen på att göra om exakt samma skit x antal gånger heller.

Välkommen till Dark Souls.

Men testa att modda dödsmeddelandet till något upplyftande istället så kanske du har roligare med det?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Är det bara för mig eller är deras server nere?

Nu är dom uppe igen!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Avstängd

Nu har jag klarat första bossen för andra gången (startade om från början) så nu har jag ca 11k Souls, Vad ska jag göra? Har uppgraderat mitt Broadsword ett par gånger och levlat STR, HP och lite stamina. Ska jag köpa någon ring eller bara levla stats?

Vad tycker ni?

Mvh

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Nu har jag klarat första bossen för andra gången (startade om från början) så nu har jag ca 11k Souls, Vad ska jag göra? Har uppgraderat mitt Broadsword ett par gånger och levlat STR, HP och lite stamina. Ska jag köpa någon ring eller bara levla stats?

Vad tycker ni?

Mvh

Beror på vad du kör för stil, e du warrior och känner dig hyffsat säker skulle jag uppgradera vapen, sköld osv. Är du caster skulle jag försöka få tag på lite mer spells och levla upp i INT eller FTH. Men ju mer du spelar och ju bättre du blir så lär man sig att det är bättre att hitta vapen med ett "moveset" som passar än istället för att levla upp statsen.

Sen det där med att spelet är svårt så ja det är svårt men om man studerar fienden och låter dem slå först och kolla vad dem har för movset, så lär man sig när dem "återhämtar" sig från en combo och det är då man ska slå. Sen om man övar på parry och backstab så kan man bli oövervinnlig. Men det är verkligen ett spel där ju mer man övar ju bättre blir man och man märker skillnad på hur mycket lättare allt blir när man kan movsetsen på A.I:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Nu har jag klarat första bossen för andra gången (startade om från början) så nu har jag ca 11k Souls, Vad ska jag göra? Har uppgraderat mitt Broadsword ett par gånger och levlat STR, HP och lite stamina. Ska jag köpa någon ring eller bara levla stats?

Vad tycker ni?

Mvh

Hm.. jadu, 11k själar får man ju inom någon minut spelande.
Men eftersom det är början av spelet låter det logiskt att du försöker förbättra dina stats inom det område du riktar in dig på. Jag skulle inte brytt mig om att föbrättra rustning/sköld. Kanske vapnet. Det ändras fort i detta spel, och snart hittar du bättre vapen och sköldar. Men spara inte på själar, bränn dom fort! Att tro att man kan gå runt med massa själar är oftast självmord xD

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ruppe55:

Beror på vad du kör för stil, e du warrior och känner dig hyffsat säker skulle jag uppgradera vapen, sköld osv. Är du caster skulle jag försöka få tag på lite mer spells och levla upp i INT eller FTH. Men ju mer du spelar och ju bättre du blir så lär man sig att det är bättre att hitta vapen med ett "moveset" som passar än istället för att levla upp statsen.

Sen det där med att spelet är svårt så ja det är svårt men om man studerar fienden och låter dem slå först och kolla vad dem har för movset, så lär man sig när dem "återhämtar" sig från en combo och det är då man ska slå. Sen om man övar på parry och backstab så kan man bli oövervinnlig. Men det är verkligen ett spel där ju mer man övar ju bättre blir man och man märker skillnad på hur mycket lättare allt blir när man kan movsetsen på A.I:n

Yes jag kör warrior-stil. Blir nog att fortsätta att levla stats

Skrivet av Florrpan:

Hm.. jadu, 11k själar får man ju inom någon minut spelande.
Men eftersom det är början av spelet låter det logiskt att du försöker förbättra dina stats inom det område du riktar in dig på. Jag skulle inte brytt mig om att föbrättra rustning/sköld. Kanske vapnet. Det ändras fort i detta spel, och snart hittar du bättre vapen och sköldar. Men spara inte på själar, bränn dom fort! Att tro att man kan gå runt med massa själar är oftast självmord xD

Hehe jo det fick jag lära mig den hårda vägen! Därför jag startade om från början för jag f*ckade upp så jävla mycket!

Vet du vart man kan hitta nått skapligt svärd/sköld? Gillar "stilen" mitt Broadsword.

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Skrivet av BOMBAii:

Nu har jag klarat första bossen för andra gången (startade om från början) så nu har jag ca 11k Souls, Vad ska jag göra? Har uppgraderat mitt Broadsword ett par gånger och levlat STR, HP och lite stamina. Ska jag köpa någon ring eller bara levla stats?

Vad tycker ni?

Mvh

Första och första första bossen blir den du väljer att ta först

Kan ge dig ett tips från hur jag startade mina no-death runs

Heide's tower -> Dragonrider
Forest of the fallen giants -> köp Lenigrast's key från Melentia
Majula -> öppna dörren -> köp mace (hög base dålig scaling, hög poise dmg, sjukt bra early game) -> köp 6 titanite shards -> uppgradera macen till +3.
Forest of the fallen giants -> Pursuer -> Ring of blades (nu 2-shottar du det mesta spelet har att erbjuda early game) -> Drangleic shield (100% phys block)

Dold text

Och härifrån kan du göra i princip vad du vill. fortsätt att uppgradera macen vartefter du får large titanite/chunks/slab. Om du tänker gå högt på strength så har clubs bättre scaling men lägre base dmg än maces, så man vill nästan alltid köra clubs i late-game.

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag nog kommit ungefär halvvägs och det känns som jag kan använda bågen mer och mer. Longbow+8 med iron- och poisonpilar delar ut rätt bra skada vid 35 dexterity och 20 adaptability. Jag vill ändå helst gå in i närkamp eftersom det är roligare och ibland mer utmaning.

Antingen har jag hittat in i spelet ordentligt eller så är det både lättare och mindre frustrerande än tidigare spel. Det är definitivt lättare i avseende att bonfires är utplacerade lite väl tätt och hitta material och annat är inga bekymmer (än så länge).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Nu har jag nog kommit ungefär halvvägs och det känns som jag kan använda bågen mer och mer. Longbow+8 med iron- och poisonpilar delar ut rätt bra skada vid 35 dexterity och 20 adaptability. Jag vill ändå helst gå in i närkamp eftersom det är roligare och ibland mer utmaning.

Antingen har jag hittat in i spelet ordentligt eller så är det både lättare och mindre frustrerande än tidigare spel. Det är definitivt lättare i avseende att bonfires är utplacerade lite väl tätt och hitta material och annat är inga bekymmer (än så länge).

Jag använder bågen väldigt lite och får svåra problem när man hamnar i situationer där tre casters kastar spells på en från enorma avstånd medan tre andra dolda fiender anfaller från under vattenytan i midjehögt vatten och en dark spirit invasion inträffar

Jag tycker det är både och, lättare och svårare på sina ställen, precis som det var mellan Dark Souls och Demon's Souls.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jag använder bågen väldigt lite och får svåra problem när man hamnar i situationer där tre casters kastar spells på en från enorma avstånd medan tre andra dolda fiender anfaller från under vattenytan i midjehögt vatten och en dark spirit invasion inträffar

Jag tycker det är både och, lättare och svårare på sina ställen, precis som det var mellan Dark Souls och Demon's Souls.

Ja, precis. Ibland, som jag skrev.
Jag försöker dock undvika just sådana situationer du nämner, och då är bågen oftast bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, precis. Ibland, som jag skrev.
Jag försöker dock undvika just sådana situationer du nämner, och då är bågen oftast bra att ha.

Jag har noterat detta. Filar lite på hur jag ska rerolla min karaktär just nu, ren magicnuker med 50+ int eller gå rakt på strenght och brute force?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Jag har noterat detta. Filar lite på hur jag ska rerolla min karaktär just nu, ren magicnuker med 50+ int eller gå rakt på strenght och brute force?

skulle inte gå högre än 50 int på nukern pga diminishing returns, tror soft-cappet ligger mellan 40-50

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tipsa alla som spelar Dark souls 2, fokusera till 100% på att uppgradera era vapen först. Även om de kostar mer ju mer man uppgraderar så sparar man på de i längden.

Har klarat igenom hela spelet minus nån sidoboss nu på min Hex-caster. Farmade igenom alla twinkling titanite-ställen som sjutton så ja kunde få min stav till +5. Skadar nu typ 700+ per spell, å har typ 70st

Dock värdelöst i PVP, ska kolla igenom vilka spells som är bäst där sen nån gång, samt fixa ett bättre vanligt vapen (kört med en mace +10 dark-infused)

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kan man ge sig på Dark Souls 2 direkt eller behöver man spela första spelet först för story, upplevelse m.m?

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Kan man ge sig på Dark Souls 2 direkt eller behöver man spela första spelet först för story, upplevelse m.m?

D är bara att köra!

Är du intresserad finns det storys på youtube att titta på.
Jag själv har inte spelat något utav souls spelen. Visste faktiskt inte ens vad det var innan jag såg en kompis spela det på sin xbox för någon månad sedan.
Men jag måste säga jag är fast, spelet är så ofattbart bra och svårt att det är löjligt.
Gamepad är ett måste enligt mig, vet inte riktigt hur det skulle funka utan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Kan man ge sig på Dark Souls 2 direkt eller behöver man spela första spelet först för story, upplevelse m.m?

Den story som presenteras under spelets gång är så luddig och sporadiskt berättad att det inte är säkert att du ens orkar eller kan ta notis av det som finns. På sätt och vis är det nog bättre att ge sig på spelen i omvänd ordning (DkS2-DkS-DS) eftersom jag upplever att åtminstone detta är något enklare och mer förlåtande.

Permalänk

Inledande citat från dom första spelminuterna känns ganska aktuellt.

"One day you will stand before the decrepit gates of Drangleic,
without really knowing why."

Dold text

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag skulle göra en Dex-karaktär, vad tror ni om följande? ; Mugenmonkey

Min tanke är att använda Blacksteel Katana / Curved Dragon Greatsword (2h) och Pyro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digital8:

Jag tänkte jag skulle göra en Dex-karaktär, vad tror ni om följande? ; Mugenmonkey

Min tanke är att använda Blacksteel Katana / Curved Dragon Greatsword (2h) och Pyro.

Ser fint ut, finns inte mycket rätt/fel i DkS, hitta en spelstil och ett vapen med ett moveset som passar dig och spring med det!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

OK jag har spelat igenom både Demon's Souls och Dark Souls upprepade gånger och är minst sagt van med att spela Souls med en handkontroll. Dock så har jag länge varit sugen på att testa att spela med mus+tbord och nu har jag hittat ett sätt som faktiskt gör det riktigt bra:

http://www.reddit.com/r/DarkSouls2/comments/240qbv/pc_workaro...

Tyvärr är ju default kontrollerna för mus+tbord helt kass igen nu i DS2, men genom att följa ovan guide så kan man få till det riktigt bra! Det är verkligen en annan sak och tar ett litet tag att vänja sig, men sen så är det riktigt skönt! Alla som säger att man "måste" spela med kontroll kan nu ta och lägga ner. Skönt att inte behöva förlita sig på lock-on lika mycket.

Rekommenderas att testas av alla, även skeptiker.

Permalänk
Medlem

Ska man köra det här utan kontroller kan man lika gärna låta bli lärde jag mig snabbt, men jag har vält dröjt länge nog med att skaffa en ändå!

Permalänk
Administrativ avgift

Som inbiten demon souls köpte jag det för 2 dagar sen. Spelade första dagen med handkontroll fortfarande samma spel o svårighetsnivå. Gjorde som jag gjorde i Demon souls o körde med tangentbord idag Dör av skratt över hur misslyckade kontrollerna på tangentbordet är ;)! Dags att gå o köpa nya batterier till xbox dosan!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ingen som har hittat några sköna mods ännu?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ingen som har hittat några sköna mods ännu?

Du har ju GeDoSa och ENB, om det var den typen av mods du letade efter.

Men jag vet inte om dom är helt säkra än, tror inte vi har fått något klartecken från steam/namco.
Har hört dom ska kolla bakåt vilka som kan ha använt fusk och dessa mods kan tydligen tas för fusk, så många avvaktar för att inte riskera vacban.

Det är bara vad jag hört, kan ha helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaggixx:

Du har ju GeDoSa och ENB, om det var den typen av mods du letade efter.

Men jag vet inte om dom är helt säkra än, tror inte vi har fått något klartecken från steam/namco.
Har hört dom ska kolla bakåt vilka som kan ha använt fusk och dessa mods kan tydligen tas för fusk, så många avvaktar för att inte riskera vacban.

Det är bara vad jag hört, kan ha helt fel.

Har tittat lite på dem men vågar inte köra in dem ännu, jag skulle vilja se lite interface mods osv som finns till DS. High res menyer osv de käns lite halv-kassa just nu

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Har tittat lite på dem men vågar inte köra in dem ännu, jag skulle vilja se lite interface mods osv som finns till DS. High res menyer osv de käns lite halv-kassa just nu

Vad hette modsen du använde till ds1? Måste var några jag missat helt och hållet då jag bara körde med dsfix själv ^^

Läste lite på steams forum i dks2 q&a tråd, är nog säkrast att avvakta helt med mods om man fortfarande vill spela online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaggixx:

Vad hette modsen du använde till ds1? Måste var några jag missat helt och hållet då jag bara körde med dsfix själv ^^

Läste lite på steams forum i dks2 q&a tråd, är nog säkrast att avvakta helt med mods om man fortfarande vill spela online!

Körde några som finns här på topplistan. http://www.nexusmods.com/darksouls/?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200