Dark Souls II - Officiella tråden

Permalänk
Medlem

Dom kommer släppa en uppdaterad version av DkS II som kommer komma till dom nya konsolerna och PC. Har även enligt trailern det där som alphan hade med fina ljussättningen och stämningen.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin - Announc…: http://youtu.be/v0GxBZcVmHc

http://www.reddit.com/r/DarkSouls2/comments/2ncbkq/dark_souls...
https://www.facebook.com/darksouls

Ser ut tyvärr som att det inte kommer komma en DX11 patch utan dom som vill spela på PC med DX11 måste köpa det igen. Är dessutom delade servrar så går inte att spela mellan versionerna eller hur man skall förklara.

"All versions of the game will include the following features (Existing Dark Souls II owners will receive a patch to implement these elements):

Additional NPCs added for an enhanced story experience.
Parameter adjustments for improved game balance.
Augmented item descriptions.
Improved online matchmaking functionality.

Xbox One, PS4, and DirectX 11 versions of the game will include the following features (in addition to those listed above):

Additional upgrades to graphics, sound, performance.
Increase in maximum online players in single session (6 total)."

Ser ut som att detta kommer splitta spelarbasen om dom inte ger PC versionen DX11 gratis eller för en väldigt liten summa.
Jag har spelet med Session pass och om detta var känt sedan tidigare hade jag aldrig köpt det och istället väntat på den här versionen. Jag hoppas innerligen att FROM och NAMCO tänker över det här för reddit tråden är riktigt "crazy" nu och FB sidan är inte nådig heller så hoppas dom tänker över detta och ger oss som äger det redan en kraftig prissänkning eller bara en patch och man får välja "ingame" vilken DX man vill spela på som många andra spel. Man får hoppas för innan release sa dom att det inte skulle komma DLCer heller.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Som alpha!? Detta låter onekligen väldigt intressant!

Kanske Dks2 blir en värdig uppföljare trots allt. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

63% rea på steam..

" DARK SOULS II

DAGENS ERBJUDANDE! Erbjudandet gäller till den 20 dec 7:00pm CET "

http://store.steampowered.com/app/236430/

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

63% rea på steam..

Tack för tipset, slog till.
Får återkomma här i tråden när jag spelat.

Permalänk
Medlem

YOU DIED - har etsat sig fast som en falurödfärgs-tatuering i hjärnan. Det är ett jädrigt oförlåtande lir, ett misstag och du är stekt.
Började som "deprived" då det var tilltalande med ett tomt blad, hursomhelst så gav jag upp gubben efter 5 timmar och rullade en mage, vilket jag upplevde som roligare och "enklare". Kontrollerna är lite hemliga på PC, så det tog en stund att ställa in det så det var ok. Funderar på att köpa en 360 dosa och plugga in. Jag gillar alltså DS2, det är en underlig känsla i hela spelvärlden som det var länge sen jag upplevde. Det har många element från old-school RPG och grafiken är hyfsad till riktigt snygg på vissa ställen. Det är nog en hatkärlek jag känner då det ibland är enormt frustrerande att dö för tjugonde gången på samma ställen och förlora alla sina souls. Inte nog med det så blir gubben sämre och sämre pga "hollowing", haha fan vad elakt. Samtidigt är det just detta som gör spelet, det är länge sen jag var rädd men inatt så satt jag på helspänn och försökte rotera kameran runt hörn och lyssna på ljud. Ju fler souls man bär desto större blir skräcken. Hade precis klarat

dragon rider och kommit in i den där borgen

Dold text

Fick krypa till korset och få lite hjälp via summon när jag skulle lira de första bossarna. Vissa ställen verkar vara jädrigt svåra annars, i alla fall som lågnivå mage.
Inte bestämt hur jag specca gubben riktigt men har mestadels INT (20-ish) ,ATN och har börjat lägga lite souls på FTH. Tänker att det är roligt att testa de olika spell klasserna. Det går väl alltid att fördela om speccen senare? Har uppgraderat startvapnet till +3 och är sugen på ett nytt, finns det någon som jag kan få/köpa i närheten av där jag är i spelet? Läste något om en stav man kunde få om man har 20 INT 20 FTH...
Behöver jag mer strength? det funkar inte att börja ladda upp soul arrows när det poppar upp en fiende bakom ett hörn.
Armor och dylikt har jag inte brytt mig så mycket om då det verkar som att det inte hjälper speciellt mycket ändå. Hellre smidighet för att undvika attackerna helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse123:

YOU DIED - har etsat sig fast som en falurödfärgs-tatuering i hjärnan. Det är ett jädrigt oförlåtande lir, ett misstag och du är stekt.
Började som "deprived" då det var tilltalande med ett tomt blad, hursomhelst så gav jag upp gubben efter 5 timmar och rullade en mage, vilket jag upplevde som roligare och "enklare". Kontrollerna är lite hemliga på PC, så det tog en stund att ställa in det så det var ok. Funderar på att köpa en 360 dosa och plugga in. Jag gillar alltså DS2, det är en underlig känsla i hela spelvärlden som det var länge sen jag upplevde. Det har många element från old-school RPG och grafiken är hyfsad till riktigt snygg på vissa ställen. Det är nog en hatkärlek jag känner då det ibland är enormt frustrerande att dö för tjugonde gången på samma ställen och förlora alla sina souls. Inte nog med det så blir gubben sämre och sämre pga "hollowing", haha fan vad elakt. Samtidigt är det just detta som gör spelet, det är länge sen jag var rädd men inatt så satt jag på helspänn och försökte rotera kameran runt hörn och lyssna på ljud. Ju fler souls man bär desto större blir skräcken. Hade precis klarat

dragon rider och kommit in i den där borgen

Dold text

Fick krypa till korset och få lite hjälp via summon när jag skulle lira de första bossarna. Vissa ställen verkar vara jädrigt svåra annars, i alla fall som lågnivå mage.
Inte bestämt hur jag specca gubben riktigt men har mestadels INT (20-ish) ,ATN och har börjat lägga lite souls på FTH. Tänker att det är roligt att testa de olika spell klasserna. Det går väl alltid att fördela om speccen senare? Har uppgraderat startvapnet till +3 och är sugen på ett nytt, finns det någon som jag kan få/köpa i närheten av där jag är i spelet? Läste något om en stav man kunde få om man har 20 INT 20 FTH...
Behöver jag mer strength? det funkar inte att börja ladda upp soul arrows när det poppar upp en fiende bakom ett hörn.
Armor och dylikt har jag inte brytt mig så mycket om då det verkar som att det inte hjälper speciellt mycket ändå. Hellre smidighet för att undvika attackerna helt.

Du kan mycket riktigt specca om senare, du gör det med ett visst item

som heter Soul Vessel

Dold text

hos en viss grupp människor. Eftersom du lyckats summona någon har du listat ut vad human effigies gör på egen hand, bra jobbat

Mageklassen har i flera av spelen räknats som easy mode (relativt menat) men jag är inte lika säker på att det stämmer i DS2. Det fina med Soulsspelen ligger mycket i att alla sätt som funkar för DIG är bra. Det är endast i väldigt specifika och få situationer som en viss strategi funkar bättre än något annat, så en specifik build är aldrig bättre än de andra överlag. När du efterhand hittar nya vapen, testa movesetet, hitta ett moveset som passar dig och rulla med det. Och när du är klar testar du något nytt.

Ett annat tips är att lite då och då återbesöka områden för att se om något nytt öppnats. Till exempel en viss passageway mellan Majula och stället du träffade på

Dragon Rider

Dold text

.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa all DLC och lira igenom , men funderar också på nya versionen som kommer, sjukt att de separerar alla spelare och inte ger oss som köpt spelet redan en upgradering...
DLC priserna verkar vara samma som när de släpptes.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Funderar på att köpa all DLC och lira igenom , men funderar också på nya versionen som kommer, sjukt att de separerar alla spelare och inte ger oss som köpt spelet redan en upgradering...
DLC priserna verkar vara samma som när de släpptes.

Om jag skall vara ärlig så vänta och köp sotfs istället. DLC var mycket bra i spelet men Bamco har gjort spelet till en kassa ko tyvärr. Dom vägrar släppa SM fast From sa tom. i relese intervjun för Bloodborne att dom kör på lvl istället pga. all kritik dom fått fått för SM. Dom tar 19.99 för spelet om man äger det tidigare plus dlc. Annars är det 29.99 om man bara äger grundspelet innan. Dom är inte kloka. Jag tänker inte köpa det av princip och många andra också. Det delar ju på den redan nichade spelarbasen. (Sadist spelare och Souls älskande människor som jag själv)

Det nya som jag ser det är istortsätt "patch material" och en skam att dom tar 19.99 för en patch av det vi lovades från första början innan dom drog ner på allt pga. ps3 och xbox inte orkade med. Spelat tidigare souls på PS3 och 2an nu på PC men tycker iaf det är trist att PC blir lidande för att konsolerna var så slöa.

Länk med info som t.ex Q and A
http://bandainamcous.tumblr.com/post/114719000226/are-you-rea...

Liten film med diverse ändringar
https://youtu.be/c-_buBIfShs

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

OK sitter nu med nya versionen. Ser bra ut dock som gissat inte alls som E3 trailern. Undrar bara vart jag hittar Heide Knight Sword?

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

OK sitter nu med nya versionen. Ser bra ut dock som gissat inte alls som E3 trailern. Undrar bara vart jag hittar Heide Knight Sword?

Inte säker men de flyttade sittande heide knights till stället där du har stora knights och "ornstein" (old dragonknight soul) och blå någonting covenant. De har även tydligen lagt till en liten drake i det området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Inte säker men de flyttade sittande heide knights till stället där du har stora knights och "ornstein" (old dragonknight soul) och blå någonting covenant. De har även tydligen lagt till en liten drake i det området.

Ja jag vet och dom vaknar till när Dragon knight ( eller vad han heter) är död. Men dom droppar nästan inget. Med luck boost myntet och den där monocel hatten så har jag bara fått hjälmen av ca 20 olika.

Tack för svar iaf

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja jag vet och dom vaknar till när Dragon knight ( eller vad han heter) är död. Men dom droppar nästan inget. Med luck boost myntet och den där monocel hatten så har jag bara fått hjälmen av ca 20 olika.

Tack för svar iaf

Jag har originalet på Xbox360 så kan tyvärr inte hjälpa på de ny sakerna de ändrade, men original svärdet hittade man i början av spelet annars. Dom har väl gjort som i dark souls 1 när det var helt random drop på black knights. Så alla fick inte Black Knight Shield t.ex första gången du spelade genom spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Jag har originalet på Xbox360 så kan tyvärr inte hjälpa på de ny sakerna de ändrade, men original svärdet hittade man i början av spelet annars. Dom har väl gjort som i dark souls 1 när det var helt random drop på black knights. Så alla fick inte Black Knight Shield t.ex första gången du spelade genom spelet.

Ja precis vid trädet. Men nu är det nog som du säger att det är random drop.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Dark Souls II (DX11) införskaffat under rean!
Nu är jag mer motiverad att klara DS1.

Viktigt genombrott: Orstein och Smough nere! XD XD

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|