Dark Souls II - Officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Håller med Release i allt det han skriver. När man har gått upp i så hög Lv i spelet så spelar armor och vapen nästan ingen roll längre, För när du har gått upp i så hög Level och har massiva vapen skada armor skydd och du känner att bossarna är Omöjliga? och vad beror detta på? Jo "Hur bra du är i spelet" När du har kommit upp i hög Lv så är det din skicklighet som avgör hur du klarar dig i spelet i fortsättningen. Bästa tipsen som gäller oss alla i dark souls2 är att ta det lugnt, våga inte satsa det lilla extra slaget, eller våga inte springa fram till bossen/fienden för att de göra extra slaget, För det är just de som kostar dig HP i spelet, Och som vi säkert alla redan vet

Ett misstag och det kostar dig allt i spelet

Skulle vara tufft med en Dark Souls 2 Leaderboard på Sweclockers

Jo precis, enda anledningen till att jag igentligen kör med armor är för att jag tycker det är snyggt. På bossar jag verkligen tycker är svår tar jag helst av mig mitt gear för att få så snabb stamina regen som möjligt samtidigt som man använder det fetaste vapnet för att kunna få iväg hårda slag när tillfället ges.

Skrivet av mnystedt86:

Speciellt i NG+ :S Har precis påbörjat om hela dark souls 2 efter jag gjorde om datorn och då försvann min LV 280 gubbe Och just nu undrar jag.. Vart är allt folk i spelet

Det blir bara värre och värre, spelade igenom den andra DLC:en på NG 4. Fanns ingen som kunde hjälpa en med Fume Knight.
Slutade med att jag efter en ominstallation av datorn var tvungen att starta en ny gubbe och kunde ta mig förbi rackaren! För mig den svåraste bossen hittills.

Permalänk
Medlem

kan man få upp durability på vapen? Smelter deamons vapnet går ju sönder efter typ 10 hits käns det som :S hehe.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Drefan:

Jo precis, enda anledningen till att jag igentligen kör med armor är för att jag tycker det är snyggt. På bossar jag verkligen tycker är svår tar jag helst av mig mitt gear för att få så snabb stamina regen som möjligt samtidigt som man använder det fetaste vapnet för att kunna få iväg hårda slag när tillfället ges.

Det blir bara värre och värre, spelade igenom den andra DLC:en på NG 4. Fanns ingen som kunde hjälpa en med Fume Knight.
Slutade med att jag efter en ominstallation av datorn var tvungen att starta en ny gubbe och kunde ta mig förbi rackaren! För mig den svåraste bossen hittills.

Du är inte ensam om att inte har klarart av dlc.. Jag har den första dlcn Sunken King, Men hittar ingen som kan hjälpa mig där heller !!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av Oneone:

kan man få upp durability på vapen? Smelter deamons vapnet går ju sönder efter typ 10 hits käns det som :S hehe.

Tror nog inte att det går och bygga upp durabilityn. Alla vapen har olika hållbarhet. Men det gäller och inte använda speciall attacken på Smelter deamons svärdet så ofta. Det man kan göra är att man hittar en Repair Sorcery spell, så lagar det ihop dina vapen och armor på nolltid

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Tror nog inte att det går och bygga upp durabilityn. Alla vapen har olika hållbarhet. Men det gäller och inte använda speciall attacken på Smelter deamons svärdet så ofta. Det man kan göra är att man hittar en Repair Sorcery spell, så lagar det ihop dina vapen och armor på nolltid

yes ! men det är ju den som är rolig och gör mkt skada =P , men det är sant såg att det fans en repair spell, blir dyrt att köpa repair dust hela tiden...Dock har jag inte mycket int eller faith, men får kolla upp det tack

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Speciellt i NG+ :S Har precis påbörjat om hela dark souls 2 efter jag gjorde om datorn och då försvann min LV 280 gubbe Och just nu undrar jag.. Vart är allt folk i spelet

Hur lyckades du med det? Jag har formaterat om typ 3 gånger, har alltid mina gubbar kvar. Spelar du offline?

Skrivet av Jaxione:

Omvärderar min åsikt igen. Är bra att spel är utmanande men dom har tagit det ett steg för långt i Dark Souls II. Känns inte som det gör så mycket skillnad med gear heller. Ger mig ingenting att behöva spela om samma sak om och om och om igen. Inte nog med att bossarna är nästintill omöjliga, du måste dessutom ta dig igenom en massa feta vakter som respawnar varje gång du dör. Nej, spel som gör mig på dåligt humör lägger jag på hyllan. Väldigt synd då jag var på väg att fastna i det och gilla det.

Mvh J

Först av allt ska sägas, spelet är inte för alla. Man behöver verkligen tålamod och vara duktig på att lära dig spelmönster.

Jag kan klara hela spelet naken, ett bra vapen är tusen gånger mer viktigt än bra armor. Stats som HP, uppgraderat antal flaskor samt hur starka det är hjälper oftast mer än en bra rustning.

Dark souls 2 är enklare än de tidigare spelen, där var du tvungen att springa fram å tbx över hela kartan som en kanin också.

Men som sagt, prio 1 i spelet är ett riktigt bra vapen. Ju hårdare du slår desto färre slag behöver du slå och desto färre attacker behöver du akta dig för.

Vanligaste missen som gör spelet så svårt är att folk inte uppgraderar sina vapen. ALLA vapen är helt värdelösa innan de uppgraderas.

9/10 bossar så kan du springa förbi de flesta vakter och liknande som är innan bossarna. Mitt tips för att lära dig bossarna är att ta dig fram till bossen och lägg ner ditt summon sign. I andras världar gör det ingenting om du dör och du kan i lugn och ro lära dig hur bossen fungerar, samt se hur andra dödar den.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

yes ! men det är ju den som är rolig och gör mkt skada =P , men det är sant såg att det fans en repair spell, blir dyrt att köpa repair dust hela tiden...Dock har jag inte mycket int eller faith, men får kolla upp det tack

Någon av knuckleringarna saktar ned equipment degradation, kolla upp det i wiki:n (jag kan inte kolla det från jobbet, sidor om spel är spärrade).

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Den som är sugen på co-op.. lägg till mig steam: nystedt86

obs: själv behöver jag hjälp med första dlcn Sunken King

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Den som är sugen på co-op.. lägg till mig steam: nystedt86

obs: själv behöver jag hjälp med första dlcn Sunken King

grymt, addar dig sen! men hur gör man för att summona friends?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

grymt, addar dig sen! men hur gör man för att summona friends?

Man kommunicerar var man ska göra summonen, sen kan man underlätta att hitta just sina polare genom att välja en affinity med en viss ring man kan köpa av Sweet Shalquoir (bästa namnet på en katt, skaffar jag en till katt vet jag vad hon ska heta).

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Vad tycks om nya DLC:en? Jag måste säga att jag gillar den skarpt, kanske inte lika svår som de andra men tyckte att banan var lite mer än ett pussel jämfört med de andra

Permalänk
Skrivet av Oneone:

grymt, addar dig sen! men hur gör man för att summona friends?

Genom att köpa en vis ring så kan man hitta varandra enkelt

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Okey då klarade jag precis spelet ... Värt att köpa DLC? eller köra på NG+?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Okey då klarade jag precis spelet ... Värt att köpa DLC? eller köra på NG+?

Dlc först, ng+ efter skulle jag rekommendera.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Dlc först, ng+ efter skulle jag rekommendera.

tack, men jag valde NG+ lite för snabbt... Detta måste betyda att jag måste lira DLC i NG+?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tack, men jag valde NG+ lite för snabbt... Detta måste betyda att jag måste lira DLC i NG+?

Det stämmer, om du inte startar en ny gubbe och spelar ikapp. Jag körde igång crown of the sunken king på ng och upplever det som ganska svårt i relation till resterande spelet, men å andra sidan upplever jag inte speciellt stor skillnade mellan NG och NG+. Det går säkert bra ändå.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Det stämmer, om du inte startar en ny gubbe och spelar ikapp. Jag körde igång crown of the sunken king på ng och upplever det som ganska svårt i relation till resterande spelet, men å andra sidan upplever jag inte speciellt stor skillnade mellan NG och NG+. Det går säkert bra ändå.

Det är ingen större skillnad mellan NG och NG+ när det kommer till DLC:erna, dom gör bara mer DMG och har mer HP
Endast det normala spelet verkar bli annorlunda med mer adds på vissa fighter osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drefan:

Det är ingen större skillnad mellan NG och NG+ när det kommer till DLC:erna, dom gör bara mer DMG och har mer HP
Endast det normala spelet verkar bli annorlunda med mer adds på vissa fighter osv.

Inga "gravelorded"-fiender alltså? Och bossarna är på samma ställen? Skumt, jag kom på en annan grej: jag har själv inte dragit igenom hela spelet på ng+ än, finns det någon poäng med att spela NG++ och uppåt? Den markanta skillnaden mellan NG och NG+ är ju gravelorded-npc:erna som är utplacerade här och var och att bossarna ibland dyker upp på andra platser än väntat, varierar det mellan de olika nivåerna av ng+/++/+++ etc?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Inga "gravelorded"-fiender alltså? Och bossarna är på samma ställen? Skumt, jag kom på en annan grej: jag har själv inte dragit igenom hela spelet på ng+ än, finns det någon poäng med att spela NG++ och uppåt? Den markanta skillnaden mellan NG och NG+ är ju gravelorded-npc:erna som är utplacerade här och var och att bossarna ibland dyker upp på andra platser än väntat, varierar det mellan de olika nivåerna av ng+/++/+++ etc?

Duke lords Freja är den enda jag kan komma på. Även mer röda NPC phantoms ute i värden och vissa bossar har nu adds.

Finns väl ingen större poäng ifall du inte vill levla upp din gubbe genom storyn samt samla de bästa ringarna etc.
Annars är det ju bara att göra en ny gubbe med andra förutsättningar och se hur det förändrar din playthrough.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drefan:

Duke lords Freja är den enda jag kan komma på. Även mer röda NPC phantoms ute i värden och vissa bossar har nu adds.

Finns väl ingen större poäng ifall du inte vill levla upp din gubbe genom storyn samt samla de bästa ringarna etc.
Annars är det ju bara att göra en ny gubbe med andra förutsättningar och se hur det förändrar din playthrough.

Jo, men jag menar, det finns en poäng i att spela igenom ng+ eftersom det skiljer sig från ng, men vidare, ng+2 ng+3 etc, det är ingen skillnad i innehåll gentemot ng+1, eller? Det var frågeställningen.

Jag har tre SL 150+ savefiles och några lägre där jag testar olika challengeruns på NG just nu, spelet har mycket kvar att ge, funderade bara på om det var värt att spela flera omgångar + istället för att börja om.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jo, men jag menar, det finns en poäng i att spela igenom ng+ eftersom det skiljer sig från ng, men vidare, ng+2 ng+3 etc, det är ingen skillnad i innehåll gentemot ng+1, eller? Det var frågeställningen.

Jag har tre SL 150+ savefiles och några lägre där jag testar olika challengeruns på NG just nu, spelet har mycket kvar att ge, funderade bara på om det var värt att spela flera omgångar + istället för att börja om.

Jag tycker inte det är någon skillnad men endast spelat till NG4

Permalänk

Har nu klarat av alla DLC nu, Va tror ni kommer det fler? eller är det det var Ivory King det sista?... Vill se ett dark souls 3 också

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Har nu klarat av alla DLC nu, Va tror ni kommer det fler? eller är det det var Ivory King det sista?... Vill se ett dark souls 3 också

Ivory King var den sista dlc:n såvitt jag vet och något Dark Souls 3 har jag inte hört talas om än. Nästa spel från From (haha) är Bloodborne som skall släppas 150206 till PS4.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Ivory King var den sista dlc:n såvitt jag vet och något Dark Souls 3 har jag inte hört talas om än. Nästa spel från From (haha) är Bloodborne som skall släppas 150206 till PS4.

Får verkligen håppas på att Namco Games utvecklar ett dark souls 3.. Redan sugen på nya utmaningar

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Får verkligen håppas på att Namco Games utvecklar ett dark souls 3.. Redan sugen på nya utmaningar

Namco Bandai är bara de som publicerade spelet i europa, From Software har utvecklat spelet men ja, jag är också sugen på ett Dark Souls 3 efter Bloodborne.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Namco Bandai är bara de som publicerade spelet i europa, From Softwaree har utvecklat spelet men ja, jag är också sugen på ett Dark Souls 3 efter Bloodborne.

Kollade in Bloodborne. tråkigt synd att man inte äger en ps4, och ännu tråkigare synd att det inte finns på pcn from softwaree får nu snart utannonsera ett dark souls 3.. Hååppas

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Ancient Dragon, är en boss jag alltid kommer frukta och ha stora problem med =/ det är svårt och hitta en taktik som funkar mot den gigant draken. Ett misstag och man är grillad :S

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Ancient Dragon, är en boss jag alltid kommer frukta och ha stora problem med =/ det är svårt och hitta en taktik som funkar mot den gigant draken. Ett misstag och man är grillad :S

Summona ingen, ta honom själv. Mycket lättare då. Det hänger som vanligt på att vara tålmodig nog. Håll dig gärna nära hans huvud eller ett av de främre benen, locka inte targetting. Slå ett slag eller två, håll koll på vad han gör, sprider han ut vingarna för att lyfta springer du bara åt det håll hans näsa pekade, vänd när han slutar spruta eld. Rince and repeat.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Kollade in Bloodborne. tråkigt synd att man inte äger en ps4, och ännu tråkigare synd att det inte finns på pcn from softwaree får nu snart utannonsera ett dark souls 3.. Hååppas

Bloodborne släpps i februari nästa år, sen är det inte omöjligt att det släpps på pc ett par månader senare, precis om de gjorde med dark souls. Det är inte ekonomiskt gångbart för publishers att släppa spel exklusivt på en enda plattform längre.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Summona ingen, ta honom själv. Mycket lättare då. Det hänger som vanligt på att vara tålmodig nog. Håll dig gärna nära hans huvud eller ett av de främre benen, locka inte targetting. Slå ett slag eller två, håll koll på vad han gör, sprider han ut vingarna för att lyfta springer du bara åt det håll hans näsa pekade, vänd när han slutar spruta eld. Rince and repeat.

Den taktiken jag har kört med är precis det du tipsar om, slå ett eller två slag sen spring undan, och då springer jag så långt ut mot kanten jag kan komma, och sen springer jag tillbaka för att slå men då hinner han spruta eld så då hinner jag dö innan jag kommer fram =/, Men ändå så funkar det inte ibland. Jag har klarat av han en gång, men då hade jag två andra supportrar som hjälpte mig och dom gjorde väl allt kan man säga, Då stod jag längst bak och kastade Great Lightning Spear. Men jag tror nog också att det är enklare ensam som du också säger.

Tänkte fråga dig om du vet nått om detta: Du vet den ringen som gör att man kan slydda sig från slag på ryggen? Har From Softweree uppdaterat bort det från spelet när det kommer till eld attacker?. Jag hade den ringen på mig en annan gång när jag skulle möta ancient dragon och när han sprutade eld så sprang jag iväg men då blev jag skyddad eftersom jag hade den ringen på mig som skyddar min rygg, och då tog jag ingen skada alls. Men sist nu så funkar inte den ringen mot drakens eld. Nånting säger mig att dom har uppdaterat bort den lilla funktionen? =/

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |