Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Då kan jag rekommendera en overhaul mod som heter SkyRe - Det gör om spelet rätt mycket du kan läsa om allt vad modden gör i deras beskrivning.

Här är en halvtimmes video som förklarar det mesta också: - https://www.youtube.com/watch?v=UfR2Sts6jXM -

Det är en väldigt bra mod som gör om ditt spel jag spelar med den själv och kan inte lira utan för det blir för lätt

Sen kan du tanka ner Texture packs Skyrim 2K Textures - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/? -

Om du vill ha ett Armor / Vapen pack med mycket olika vapen och armor så tanka ner

Immersive Armors

Immersive Weapons

Tänk på att använda SkyRe patches efter du har tankat och installerat Armor/Vapen modden. -HÄR- Och tänk på att använda ReProccer som kommer med SkyRe installationen efter du har installerat allt för att få korrekta stats på dina vapen/armor.

Efter det är det inte mycket mer som du kan få I mod packs utan du måste tanka ner mod för mod och patch för patch för att få allt och funka.

Vill notera att Reproccer inte kommer med installationen, det var därför jag inte hittade den tidigare, jag fick ladda ner den från Nexus. (.jar och resterande filer, reproccer.esp kommer dock med skyre)..

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av taximustafa:

Hmm okej, så det finns inget "one button" mod pack? Skulle underlätta en hel del

Nepp modding funkar inte så. Om du vill ha One button mod pack så kör på SkyRe. Mer än så mycket förändringar får du nog inte med någon annan mod eftersom det är ett av dom största Overhaul modsen som finns.

Skrivet av kr0owe:

Vill notera att Reproccer inte kommer med installationen, det var därför jag inte hittade den tidigare, jag fick ladda ner den från Nexus...

Det har du rätt I glömde helt bort det. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/28467/? där har du reproccern. Det är somsagt gjord för att rätta till dina stats på alla vapen/armor om du bestämmer dig för att tanka sånna mods.

Permalänk
Skrivet av Nyndra:

Nepp modding funkar inte så. Om du vill ha One button mod pack så kör på SkyRe. Mer än så mycket förändringar får du nog inte med någon annan mod eftersom det är ett av dom största Overhaul modsen som finns.

Alltså syftar på ett ihop plock av mods i ett paket så man i princip endast behöver trycka på en länk så att det laddas ned till mod manger

Permalänk
Medlem
Skrivet av taximustafa:

Alltså syftar på ett ihop plock av mods i ett paket så man i princip endast behöver trycka på en länk så att det laddas ned till mod manger

Oftast bara en och en, vissa paket finns ju, t.ex Skyre, IA, IW som redan nämnts men annars är det mest bara en lång jakt efter mods.

EDIT: Jag har det. Du letar efter Requiem typ, även det är en overhaul som ändrar mycket om inte allt i Skyrim och kommer packeterat med en massa små mods redan eftersom Requiem satsar mycket på att dra ner på antalet .esp filer. Det du behöver är typ IA, IW, Wrye Bash och de patcher som finns.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Då kan jag rekommendera en overhaul mod som heter SkyRe - Det gör om spelet rätt mycket du kan läsa om allt vad modden gör i deras beskrivning.

Här är en halvtimmes video som förklarar det mesta också: - https://www.youtube.com/watch?v=UfR2Sts6jXM -

Det är en väldigt bra mod som gör om ditt spel jag spelar med den själv och kan inte lira utan för det blir för lätt

Sen kan du tanka ner Texture packs Skyrim 2K Textures - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/? -

Om du vill ha ett Armor / Vapen pack med mycket olika vapen och armor så tanka ner

Immersive Armors

Immersive Weapons

Tänk på att använda SkyRe patches efter du har tankat och installerat Armor/Vapen modden. -HÄR- Och tänk på att använda ReProccer som kommer med SkyRe installationen efter du har installerat allt för att få korrekta stats på dina vapen/armor.

Efter det är det inte mycket mer som du kan få I mod packs utan du måste tanka ner mod för mod och patch för patch för att få allt och funka.

Kan säga att LOOT kommer replaca BOSS i framtiden men det är inte färdigbyggt än och jag har sett massor av folk som fått konstiga loadorders med LOOT. Det är rekommenderat att fortsätta använda BOSS tills LOOT är färdigbyggt.

Bara det att 10 av mina mods inte känns igen i BOSS. Hur ska jag då veta vilken ordning dessa ska vara i?

Ska göra en mage igen. Jag raderar inte denna, men kommer att låta den vila ett tag framöver. Blev ihjälbiten av en björn så jag tappade lusten att fortsätta för tillfället, annars har det gått bra trots att jag spelar på Master

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Oftast bara en och en, vissa paket finns ju, t.ex Skyre, IA, IW som redan nämnts men annars är det mest bara en lång jakt efter mods.

Jobbigt...Man blir tokig när spelet crashar pga av alla olika mods man har... vore skönt att ladda ned ett stabilt pack med mods som bara fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av taximustafa:

Jobbigt...Man blir tokig när spelet crashar pga av alla olika mods man har... vore skönt att ladda ned ett stabilt pack med mods som bara fungerar

Du kan ju lagra alla modsen på hårddisken så slipper du tanka ner varje gång. Kör du NMM så ligger alla moddar i Nexus Mod Manager\Skyrim\mods mappen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

En bild jag tog som jag blev hyffsat nöjd med ändå

Skrivet av taximustafa:

Jobbigt...Man blir tokig när spelet crashar pga av alla olika mods man har... vore skönt att ladda ned ett stabilt pack med mods som bara fungerar

Läs min edit i förra posten, det kanske kan vara något för dig. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Läs min edit i förra posten, det kanske kan vara något för dig. (:

Hmm requiem verkar endast vara mer roleplay fokuserat? ingen grafisk overhaul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av taximustafa:

Hmm requiem verkar endast vara mer roleplay fokuserat? ingen grafisk overhaul?

Nja inte mer än effekter.

Är det grafiskt du vill ha så finns det bl.a Skyrim HD - 2K Textures som redan nämnts samt Static Mesh Improvement Mod - SMIM och Ruins Clutter Improved.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Nja inte mer än effekter.

Är det grafiskt du vill ha så finns det bl.a Skyrim HD - 2K Textures som redan nämnts samt Static Mesh Improvement Mod - SMIM och Ruins Clutter Improved.

Finns det något mod som tar bort den stutter/hackiga känslan från spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Bara det att 10 av mina mods inte känns igen i BOSS. Hur ska jag då veta vilken ordning dessa ska vara i?

Ska göra en mage igen. Jag raderar inte denna, men kommer att låta den vila ett tag framöver. Blev ihjälbiten av en björn så jag tappade lusten att fortsätta för tillfället, annars har det gått bra trots att jag spelar på Master

Vilka mods är det BOSS inte känner igen?

För att hitta loadordern måste du kolla alla mods beskrivningar eller file section och se om mod authorn har gjort några noteringar om just LoadOrders.

Jag testade precis Dragon Combat Overhaul + Deadly Dragon på Expert tillsammans med SkyRe's Combat system mot den första draken man får döda i spelet.... FYYYYYF***NNNNN vad svårt... men efter ett torn att gömma mig I, många pilar, ett försök till att döda draken med svärd och sköld vilket resulterade i att jag inte hade stamina för att springa dit i tid... en FAIL quicksave vilket resulterade i många onödiga deaths... några HP potions + 2 level heal fusk, En stolpe och en HP potion som räddade mig I slutet så gick det! haha kan stark rekommendera dessa 2 mods ihop helt sinnessjuk skillnad från vanilla drakar och du måste tänka både taktiskt och smart och ha många HP pots!

Här är en video av hela fighten:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Hur ser din FPS ut ? Skyrim är sjukt dåligt portat och dom tänkte inte på att datorer har högre hz än spelkonsoler (60) bäst är att ställa om skärmarna till 60 hz när du spelar skyrim för att undvika ghosting och så måste du cappa FPSen på 60 med hjälp av DxTory, MSI Afterburner, Nvidia Inspector eller något annat program för att få spelmotorn att funka som den ska.

Den ligger på stadiga 60, varken över eller under. Min skärm är bara 60hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Den ligger på stadiga 60, varken över eller under. Min skärm är bara 60hz?

Ja det är ju pga din Vsync är igång men har du inget input lag eller så? att musen känns seg precis som om du drog muspekaren genom sirap.

Permalänk
Medlem

Ska strax testa Seasons of Skyrim Winter Edition. (:

Skrivet av Nyndra:

Vilka mods är det BOSS inte känner igen?

För att hitta loadordern måste du kolla alla mods beskrivningar eller file section och se om mod authorn har gjort några noteringar om just LoadOrders.

Jag testade precis Dragon Combat Overhaul + Deadly Dragon på Expert tillsammans med SkyRe's Combat system mot den första draken man får döda i spelet.... FYYYYYF***NNNNN vad svårt... men efter ett torn att gömma mig I, många pilar, ett försök till att döda draken med svärd och sköld vilket resulterade i att jag inte hade stamina för att springa dit i tid... en FAIL quicksave vilket resulterade i många onödiga deaths... några HP potions + 2 level heal fusk, En stolpe och en HP potion som räddade mig I slutet så gick det! haha kan stark rekommendera dessa 2 mods ihop helt sinnessjuk skillnad från vanilla drakar och du måste tänka både taktiskt och smart och ha många HP pots!

Här är en video av hela fighten:

https://www.youtube.com/watch?v=fI3lS4uS8wo

Bara testat Deadly Dragon, kanske skulle dragit ner Dragon Combat Overhaul också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Har nu en fin uppsättning mods som verkar funka rätt fint, problemet är bara att jag får konstiga fryslagg då och då.

Ligger på 60 stabilt för det mesta, ibland sjunker det till 40 på vissa ställen av banan, men flyter ändå på rätt bra, till spelet plötsligt fryser i några sekunder, för att sen fortsätta, ibland händer det väldigt mycket på kort tid för att sen ha ett längre uppehåll.

Något förslag på vad det kan vara? Är det mina 2Gb minne som tar slut? Känns ändå lite lång tid för minnet att ladda in nya texturer...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Vilka mods är det BOSS inte känner igen?

För att hitta loadordern måste du kolla alla mods beskrivningar eller file section och se om mod authorn har gjort några noteringar om just LoadOrders.

Jag testade precis Dragon Combat Overhaul + Deadly Dragon på Expert tillsammans med SkyRe's Combat system mot den första draken man får döda i spelet.... FYYYYYF***NNNNN vad svårt... men efter ett torn att gömma mig I, många pilar, ett försök till att döda draken med svärd och sköld vilket resulterade i att jag inte hade stamina för att springa dit i tid... en FAIL quicksave vilket resulterade i många onödiga deaths... några HP potions + 2 level heal fusk, En stolpe och en HP potion som räddade mig I slutet så gick det! haha kan stark rekommendera dessa 2 mods ihop helt sinnessjuk skillnad från vanilla drakar och du måste tänka både taktiskt och smart och ha många HP pots!

Här är en video av hela fighten:

https://www.youtube.com/watch?v=fI3lS4uS8wo

Videon var skapligt mörk. Vilken level är du på eftersom du bara var på 31 i bågskyttet? Hade jag dött så där många gånger så hade jag blivit vansinnig

Dessa och det var visst 11 nu

Citat:

The following plugins were not found in the masterlist, and must be positioned manually, using your favourite mod manager or by using BOSS's user rules functionality. You can submit unrecognised plugins for addition to the masterlist directly from this log by clicking on a plugin and supplying a link and/or description of its contents in the panel that is displayed.

AHZmoreHUD.esp Version 1.4.5 Active
SkyFalls + SkyMills Falskaar.esp Active
ArrowRecoverySystemOverhaul.esp Active
AOS2_DGDB_USKP Patch.esp Active
Prometheus_No_snow_Under_the_roof.esp Version 2.3 Active
Immersive NPC in the dark.esp Active
SkyFalls + SkyMills + DG + DB.esp Version 3.0.esp Active
AOS-WAF Patch.esp Active
UniqueBorderGates-All.esp Active
Unbelievable Grass.esp Active
Prometheus_NSUTR Falskaar Dock.esp Version 2.3 Active

Skrivet av Lasergurka:

Har nu en fin uppsättning mods som verkar funka rätt fint, problemet är bara att jag får konstiga fryslagg då och då.

Ligger på 60 stabilt för det mesta, ibland sjunker det till 40 på vissa ställen av banan, men flyter ändå på rätt bra, till spelet plötsligt fryser i några sekunder, för att sen fortsätta, ibland händer det väldigt mycket på kort tid för att sen ha ett längre uppehåll.

Något förslag på vad det kan vara? Är det mina 2Gb minne som tar slut? Känns ändå lite lång tid för minnet att ladda in nya texturer...

Jag har också fryslagg nån enstaka gång då allt stannar upp som spelet är på väg att låsa sig. Händer inte så ofta dock. Det har hänt att MS Visual C++ lagt av när spelet kraschar. Jag har 4GB på mitt grafikkort så jag är inte säker på att det är ett minnes problem

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Videon var skapligt mörk. Vilken level är du på eftersom du bara var på 31 i bågskyttet? Hade jag dött så där många gånger så hade jag blivit vansinnig

Haha jo kör med Climates of Tamriel väder patchen med level 3 natten. Enhanced Lightning and FX + ENB så det blir väldigt mörkt om natten och ännu mörkare i dungeons! Jag är level 6-7 I videon har precis börjat om.

Permalänk
Medlem

Tveksam på om jag gillade winter edition, det fanns fortfarande grönt gräs på vissa ställen och jag såg inga npc's som hade vinterkläder på sig heller, kanske iofs finns en inställning för det men jag var för trött för att kolla, sedan så fick jag även ctd efter typ 15min testande men dock inte hundra på om det var Seasons of Skyrim däremot verkar det ha varit något script enligt Papyrus logen.

[Papyrus]
bEnableLogging=1
bEnableTrace=1
bLoadDebugInformation=1

Läggs till i skyrim.ini

Skrivet av Nyndra:

Absolut! Du har antingen Seasons of Skyrim med Summer.esp'n eller Tropical Skyrim Dock blir det svårt att fixa immersion breakers eftersom dem flesta NPC'erna som är placerade där det är mycket snö har tjocka varma kläder på sig, och du kommer fortfarande höra den kalla vinden etc.

Om du inte har några problem med mindre immersion så är det dom 2 modsen som gäller.

Funderar på att slopa DLC's och dra ner Tropical lik förbannat (beroende på vilka mods jag har som kräver DLC's får kolla det först) för den ser ju så trevlig ut ändå...

Angående armors så skulle man ju kunnat köra på skimpy armor replacers för både maile och female. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Funderar på att slopa DLC's och dra ner Tropical lik förbannat (beroende på vilka mods jag har som kräver DLC's får kolla det först) för den ser ju så trevlig ut ändå...

Angående armors så skulle man ju kunnat köra på skimpy armor replacers för både maile och female. (:

Det kan nog funka, testa att tanka ner TERA armors och någon female mod sen kör du lite fantasy stuk på det med realvision fantasy preset.

Permalänk
Medlem

Fick CTD precis efter att jag kommit ut från en grotta, jag behöver dock inte å så långt med andra ord då den autosparar varje gång man går ut från hus/grottor m.m. Jag kan inte begripa vad som orsakar kraschen då jag aldrig haft såna problem förr i tiden. Jag höll på att stryka med när jag skulle ner för spiraltrappan i Bleak Falls Barrow tomben. Det är ju tre skeevers längst ner och en mer brunaktig skeever biter extra hårt, speciellt i Master+ lvl

Skrivet av Nyndra:

Haha jo kör med Climates of Tamriel väder patchen med level 3 natten. Enhanced Lightning and FX + ENB så det blir väldigt mörkt om natten och ännu mörkare i dungeons! Jag är level 6-7 I videon har precis börjat om.

Jag har väldigt svart utan COT. Ska Frapsa en video så du får se

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Fick CTD precis efter att jag kommit ut från en grotta, jag behöver dock inte å så långt med andra ord då den autosparar varje gång man går ut från hus/grottor m.m. Jag kan inte begripa vad som orsakar kraschen då jag aldrig haft såna problem förr i tiden. Jag höll på att stryka med när jag skulle ner för spiraltrappan i Bleak Falls Barrow tomben. Det är ju tre skeevers längst ner och en mer brunaktig skeever biter extra hårt, speciellt i Master+ lvl

Har du tankat ner någora nya mods?

Och när kraschar det exakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyndra:

Har du tankat ner någora nya mods?

Och när kraschar det exakt?

Inga nya mods (mer än uppdateringar då av redan existerande) och det kraschar slumpmässigt, ofta efter en lång tids spelande och det är inte pga minnesbrist för det har jag kollat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Male*

Skrivet av Nyndra:

Det kan nog funka, testa att tanka ner TERA armors och någon female mod sen kör du lite fantasy stuk på det med realvision fantasy preset.

Hade jag kunnat köra Realvision så ja.
Jag kör dock med RealLike ENB, en ENB som princip kräver noll utav datorn, den går ju dock inte att jämföra med Realvision eller Phoenix men helt klart en stor uppgradering från att inte köra med någon ENB alls.

Mjo, jag fastnade dock inte för TERA armors, fördelen är dock att dom även fungerar för males men jag har iofs redan en del skimpy armor replacers liggandes, dock för SeveNBase. (:

Brokefoots Mashup Compilation 7B
I love Cleavage 7B
Sexy Vanilla Female Armor for UNP and SevenBase
Minidresses 7B
TroubleMaker's Tavern Clothing

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Real Shelter v1.1 är släppt, kanske problemet med Dragonborn är fixat. Ska läsa lite. Buggen ska vara fixad, men det återstår att se då någon fortfarande klagade på att den inte funkade. Installerade den i alla fall för att se om den verkligen funkar eller ej. Jag sänkte uGridToLoad till 5 + de andra värderna (vanilla) för att se om det blir stabilare. Om inte så vet jag inte vad som är fel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hm kom på att jag har Falskaar liggandes på datorn, jag har dock aldrig installerat det, lol kanske är dags nu.

Wyrmstooth har jag dock kört igenom, tyckte den var rätt ok, är Falskaar bättre?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Hm kom på att jag har Falskaar liggandes på datorn, jag har dock aldrig installerat det, lol kanske är dags nu.

Wyrmstooth har jag dock kört igenom, tyckte den var rätt ok, är Falskaar bättre?

Falskaar är värt det. Ska dock klara Skyrim först innan jag ger mig in på det. Jag har bara kört Falskaar en gång och det var en äldre version som var skapligt buggig som förhoppningsvis är bugfixad nu. Falskaar har egna röstskådisar som pratar lite småroligt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Den klockan i övre vänstra hörnet, vad är det för mod?
http://static-1.nexusmods.com/15/mods/110/images/52835-1-1397...

Skrivet av AMD-FX:

Falskaar är värt det. Ska dock klara Skyrim först innan jag ger mig in på det. Jag har bara kört Falskaar en gång och det var en äldre version som var skapligt buggig som förhoppningsvis är bugfixad nu. Falskaar har egna röstskådisar som pratar lite småroligt

Ok, installerar den och se.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Den klockan i övre vänstra hörnet, vad är det för mod?
http://static-1.nexusmods.com/15/mods/110/images/52835-1-1397...

A Matter of Time

Permalänk
Skrivet av Nyndra:

Absolut! Du har antingen Seasons of Skyrim med Summer.esp'n eller Tropical Skyrim Dock blir det svårt att fixa immersion breakers eftersom dem flesta NPC'erna som är placerade där det är mycket snö har tjocka varma kläder på sig, och du kommer fortfarande höra den kalla vinden etc.

Om du inte har några problem med mindre immersion så är det dom 2 modsen som gäller.

Tackar! Dock var ingen av dom intressant då jag för det första vill ha bra immersion sen bara ha 'sommar' inte tropiskt.

Men tack ändå för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3