Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Testa att vänta i ett par dygn [T] och sedan spara spelet. Jag brukar starta om spelet efter det. Det kan hjälpa

Väntade några timmar, det verkade fungera men det verkar bara vara Whiterun och runt om Whiterun som är sjukt ostabilt...

Är nu strax lv6, smög till andra sidan Skyrim, fixade på mig silver genom att locka ett par banditer som jag visste hade silver in i ett gäng med Spriggan, dödade sedan Sinding och är nu i Bleak Falls Barrow ännu en gång, med en medhjälpare dessutom och det går bara inte döda dom som ligger och sover efter att man fått guldklon, dom har shouts också och mitt bästa vapen mot dom är min fackla så ska nu leta reda på ett vapen som kan genera lite eld istället.

Träffade även på den extremt stora fisken igen som dödade mig direkt när jag var tvungen att hoppa i vattnet för att undkomma ett troll...

Requiem är sjukt kul när man blivit lite starkare, jag skippade dock heavy armor och kör som archer istället vilket var bra mycket roligare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Man kan undra om drivruinen till grafikkortet är en orsak till krascherna. Jag fick väldigt ofta krasch igen och efter det att jag bytte drivrutin till 13.12 så gick grafikkortet tystare och kraschade inte spelet så långt jag körde. Ska i alla fall testa ett tag framöver och se om det funkar bättre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Japp, kör också 13.12 och har som sagt inte haft en krasch sedan julen. Vet inte när jag uppdaterade men det borde varit där nånstans.

Permalänk
Medlem

Alla från 14.1 och framåt så har Catalyst strulat men om jag tar Catalyst från 13.12 (alltså enbart CCC) så startar Catalyst. Har spelat länge nu utan krasch. Jag kommer nog att behålla 13.12 drivrutinen tills vidare. Alla andra spel jag spelar funkar dock med 14.x utan problem

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

I sammanhanget är Skyrim gammalt så det är kanske inte så konstigt att en äldre drivrutin fungerar bättre.

Håller på med Falskaar nu och det är riktigt trevligt. Det märks att han inte hade någon support i sitt arbete men vilket jobb han ändå gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Väntade några timmar, det verkade fungera men det verkar bara vara Whiterun och runt om Whiterun som är sjukt ostabilt...

Är nu strax lv6, smög till andra sidan Skyrim, fixade på mig silver genom att locka ett par banditer som jag visste hade silver in i ett gäng med Spriggan, dödade sedan Sinding och är nu i Bleak Falls Barrow ännu en gång, med en medhjälpare dessutom och det går bara inte döda dom som ligger och sover efter att man fått guldklon, dom har shouts också och mitt bästa vapen mot dom är min fackla så ska nu leta reda på ett vapen som kan genera lite eld istället.

Träffade även på den extremt stora fisken igen som dödade mig direkt när jag var tvungen att hoppa i vattnet för att undkomma ett troll...

Requiem är sjukt kul när man blivit lite starkare, jag skippade dock heavy armor och kör som archer istället vilket var bra mycket roligare.

Locka in dom i fällorna, det gjorde jag ...
Surprise i slutet av grottan också btw..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

I sammanhanget är Skyrim gammalt så det är kanske inte så konstigt att en äldre drivrutin fungerar bättre.

Håller på med Falskaar nu och det är riktigt trevligt. Det märks att han inte hade någon support i sitt arbete men vilket jobb han ändå gjort.

Ja, man ser inga optimeringar i nya drivrutiner för Skyrim. Helt otroligt vad tiden går, 2011 kom det ut eller i slutet av 2011 inför julklappsköpen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Man kan undra om drivruinen till grafikkortet är en orsak till krascherna. Jag fick väldigt ofta krasch igen och efter det att jag bytte drivrutin till 13.12 så gick grafikkortet tystare och kraschade inte spelet så långt jag körde. Ska i alla fall testa ett tag framöver och se om det funkar bättre

Skrivet av Damodred:

Japp, kör också 13.12 och har som sagt inte haft en krasch sedan julen. Vet inte när jag uppdaterade men det borde varit där nånstans.

Jag kör också 13.12 men har testat att avaktivera Immersive Patrols och kört lite, jag är ganska säker på att det är den moden men nej jag vägrar att avinstallera den moden...

Skrivet av -ronz:

Locka in dom i fällorna, det gjorde jag ...
Surprise i slutet av grottan också btw..

Mjo kom på att fällan fanns så lockade allt ditåt men det tog stop framåt slutet ändå, min båge är oduglig, min follower också för den delen och går hon ner så är jag körd, hon är aldrig i tid till striderna heller på grund utav hennes extremt tunga plate armor... Hon vet inte vad "wait here" betyder heller och springer in i fällorna det första hon gör...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag kör också 13.12 men har testat att avaktivera Immersive Patrols och kört lite, jag är ganska säker på att det är den moden men nej jag vägrar att avinstallera den moden...

Mjo kom på att fällan fanns så lockade allt ditåt men det tog stop framåt slutet ändå, min båge är oduglig, min follower också för den delen och går hon ner så är jag körd, hon är aldrig i tid till striderna heller på grund utav hennes extremt tunga plate armor... Hon vet inte vad "wait here" betyder heller och springer in i fällorna det första hon gör...

Har du Ultimate Follower Overhaul installerat? i den modden kan du tala om för honom/henne att inte attackera förrän du gör det. Att det kraschar runt Whiterun är en väldigt gammal bug som funnits sedan spelet kom ut. Ett ställe där det kan krascha är vid stallet utanför Whiterun

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du Ultimate Follower Overhaul installerat? i den modden kan du tala om för honom/henne att inte attackera förrän du gör det. Att det kraschar runt Whiterun är en väldigt gammal bug som funnits sedan spelet kom ut. Ett ställe där det kan krascha är vid stallet utanför Whiterun

Hm ok, där ser man.

Nej har inte blivit av, jag har dock funderat på den länge nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Moonpath to Elseweyr med Requiem som jag pratade om att göra för några sidor sedan.

Kan säga att det var mindre att göra än jag trodde, synd att utvecklaren lade det på hyllan för det finns allt potential. Kan även säga att min enhandssvärd/sköld karaktär på level 24 inte var redo för detta. I början kändes det som "Det här är ju lugnt, jag klarar det här", men när man kom fram till Elsweyr så blev det rätt jobbigt p.g.a en viss sorts fiende. Lämnade Elsweyr som level 26.

Mitt tips, ta med en hög med motgift. Sisådär 20-30 Elixir of vitality.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Hm ok, där ser man.

Nej har inte blivit av, jag har dock funderat på den länge nu.

Rekommenderar http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12933/? eller http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/15524/? istället för UFO då den är kass (imo)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Spelade igenom Moonpath to Elseweyr med Requiem som jag pratade om att göra för några sidor sedan.

Kan säga att det var mindre att göra än jag trodde, synd att utvecklaren lade det på hyllan för det finns allt potential. Kan även säga att min enhandssvärd/sköld karaktär på level 24 inte var redo för detta. I början kändes det som "Det här är ju lugnt, jag klarar det här", men när man kom fram till Elsweyr så blev det rätt jobbigt p.g.a en viss sorts fiende. Lämnade Elsweyr som level 26.

Mitt tips, ta med en hög med motgift. Sisådär 20-30 Elixir of vitality.

Ok, hehe, jag är inte ens i närheten utav den levlen, jag är nog lv6 eller 7 atm så det lär med andra ord ta sin lilla tid att komma till Elsweyr.

Skrivet av ronz:

Ok, ska ta mig en närmare titt på dom två.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ok, hehe, jag är inte ens i närheten utav den levlen, jag är nog lv6 eller 7 atm så det lär med andra ord ta sin lilla tid att komma till Elsweyr.

Ok, ska ta mig en närmare titt på dom två.

Nexus e rejält seg idag. Kanske nån DDOS attack igen?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nexus e rejält seg idag. Kanske nån DDOS attack igen?

DDOS?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ok, mitt internet är dock väldigt slött så inget Nexus för mig...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt i fall det här inlägget inte är godkänt i den här tråden.

Ni som använder Realistic Water Two, ska vattnet vid se ut så som det gör vid kanterna? Ser inte ut så på alla ställen, är vanligtvis lite mer genomskilnigt och en "mjukare" övergång till stranden. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Ber om ursäkt i fall det här inlägget inte är godkänt i den här tråden.

Ni som använder Realistic Water Two, ska vattnet vid se ut så som det gör vid kanterna? Ser inte ut så på alla ställen, är vanligtvis lite mer genomskilnigt och en "mjukare" övergång till stranden. Hoppas ni förstår vad jag menar.http://i.imgur.com/yCxC5ET.jpg

Jag har inte den modden men jag kan inte se nåt fel eller vad du menar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har inte den modden men jag kan inte se nåt fel eller vad du menar

Strandlinjen typ eller vad man nu än ska kalla den för, det är ingen jämn övergång mellan vattnet och stranden som jag tror att det ska vara.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Strandlinjen typ eller vad man nu än ska kalla den för, det är ingen jämn övergång mellan vattnet och stranden som jag tror att det ska vara.

Jag vet vad du menar. Just därför har jag istället alltid använt Pure Waters + PW Landscape Textures (optional)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1111/?

Om du även kör med ENB och har EnableWater=true så blir det i princip ingen kant alls på vattnet + att det ser fint ut

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Strandlinjen typ eller vad man nu än ska kalla den för, det är ingen jämn övergång mellan vattnet och stranden som jag tror att det ska vara.

Ok, du menar att det är en vass kant eller vad man ska kalla det? Jag kör med W.A.T.E.R som är bra. Jag har ENB och EnableWater=true som -ronz sa. Det blir en fin strandkant. En väldigt tidig ENB som jag tetsade var inte så snyggt. Jag var tvungen att stänga av en sak i ENB och då blev vattnet helt transparent istället (man såg hela sjöbotten), men det är fixat numera

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag vet vad du menar. Just därför har jag istället alltid använt Pure Waters + PW Landscape Textures (optional)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1111/?

Om du även kör med ENB och har EnableWater=true så blir det i princip ingen kant alls på vattnet + att det ser fint ut

Har för mig att det inte var en sådan kant tidigare med Realistic Water Two. Tycker det är den snyggaste modden men stör mig enormt på kanterna så jag får väl byta tillbaka till W.A.T.E.R.

Skrivet av AMD-FX:

Ok, du menar att det är en vass kant eller vad man ska kalla det? Jag kör med W.A.T.E.R som är bra. Jag har ENB och EnableWater=true som -ronz sa. Det blir en fin strandkant. En väldigt tidig ENB som jag tetsade var inte så snyggt. Jag var tvungen att stänga av en sak i ENB och då blev vattnet helt transparent istället (man såg hela sjöbotten), men det är fixat numera

Ja, det jag menar. Ursäkta om jag var otydlig. Visste inte riktigt hur jag skulle förklara det. Jag kör utan ENB, hade W.A.T.E.R tidigare men tyckte att RWT var snyggare, men får väl byta tillbaka.

Tack för svar!

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Har för mig att det inte var en sådan kant tidigare med Realistic Water Two. Tycker det är den snyggaste modden men stör mig enormt på kanterna så jag får väl byta tillbaka till W.A.T.E.R.

Ja, det jag menar. Ursäkta om jag var otydlig. Visste inte riktigt hur jag skulle förklara det. Jag kör utan ENB, hade W.A.T.E.R tidigare men tyckte att RWT var snyggare, men får väl byta tillbaka.

Tack för svar!

Hur länge sedan är det du använde den modden jag kör? han har ju lagt till en del olika typer av vatten där man kan välja lugnt vatten eller mer vågigt och lite annat som näckrosblad m.m. men smaken är ju som baken

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hur länge sedan är det du använde den modden jag kör? han har ju lagt till en del olika typer av vatten där man kan välja lugnt vatten eller mer vågigt och lite annat som näckrosblad m.m. men smaken är ju som baken

Några veckor bara så jag tror inte att det har ändrats så mycket på den tiden.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Har nu provat med W.A.T.E.R och utan och utan flera andra mods som har med vattnet att göra. Fortfarande vassa och fula kanter. Dock bara vid vattnet näre kusten, inte inåt land. Kanske ska vara så?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Skrivet av FyoDisco:

Har nu provat med W.A.T.E.R och utan och utan flera andra mods som har med vattnet att göra. Fortfarande vassa och fula kanter. Dock bara vid vattnet näre kusten, inte inåt land. Kanske ska vara så?

Enligt pure waters ska det vara CoT som ställer till det med kanterna. Om du inte har den installerad vet jag inte.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt inga kanter och jag kör inte COT

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Enligt pure waters ska det vara CoT som ställer till det med kanterna. Om du inte har den installerad vet jag inte.

Skrivet av AMD-FX:

Jag har som sagt inga kanter och jag kör inte COT

CoT? Är det Climates of Tamriel?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Här är alla moddar jag har installerat och load ordern ifall det skulle hjälpa.

Visa signatur

/Felix