Permalänk
Medlem

Skype Premium

Tänkte vi fortsätter diskussionen kring Skype Premium tjänsten här istället för dagens fynd

Resumé: Vi diskuterar ett tips där man kan köpa 1 års Skype Premum koder via G2Play.net

http://www.g2play.net/category/4369/skype-premium-1-year/

Tydligen så saknas Obegränsade samtal för vissa medans andra har fått det.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så går mitt Premium ut i Juni 2019, har fyllt på några koder.

Förstår inte varför det inte fungerar för vissa?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du en länk så kan du väl posta den här också?

Editerade första inlägget, vet inte om det är de länkarna du frågade efter?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

För mig fungerar inte gratis samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

För mig fungerar inte gratis samtal.

Har du satt upp ett skypenummer? Vet inte om det hjälper men verkar ju rätt troligt att man inte har tillgång till det innan man satt upp ett nummer. Hade också en polare som inte kunde redeema mer än 3 år (dock vet jag inte om jag litar på det).

Permalänk
Medlem

Känns som ett suspekt lågt pris.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Känns som ett suspekt lågt pris.

När du redeemar koden så löser du in Premium, värde 659,88 :-

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

När du redeemar koden så löser du in Premium, värde 659,88 :-

Exakt. Extremt suspekt att de säljer något som vanligtvis kostar 660kr för 10 kr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Är det värt att köpa eller är det något skumt ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Exakt. Extremt suspekt att de säljer något som vanligtvis kostar 660kr för 10 kr.

De kanske fick tillgång till extremt många nycklar där när Skype delade ut detta gratis för ett tag sedan. Vad vet jag. Sedan har ju dessa sidor alltid suspekt lågs priser.

Edit: Självklart inte såhär suspekta!

Permalänk
Avstängd

Köpte ett, ska se när det kommer. Men har inget telefonnummer men kan man skapa det i efterhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

De kanske fick tillgång till extremt många nycklar där när Skype delade ut detta gratis för ett tag sedan. Vad vet jag. Sedan har ju dessa sidor alltid suspekt lågs priser.

Skulle inte vara första gången de säljer stulna nycklar heller. Lite det jag misstänker här. Skulle vilja ha skype premium, priset är lockande. Men risken att ens konto blir låst för att nyckeln är stulen är inte så kul.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Är det värt att köpa eller är det något skumt ?

Skype accepterar ju koderna så det är ingen bluff på det sättet.
Men det verkar som att vissa inte får med Obegränsade samtal till ett valfritt land/valfri region av någon anledning. För mig har det funkat som sagt. Skype Premium info: http://www.skype.com/sv/premium/

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

För några månader sedan gav Skype bort gratis koder för 1års Premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Skulle inte vara första gången de säljer stulna nycklar heller. Lite det jag misstänker här. Skulle vilja ha skype premium, priset är lockande. Men risken att ens konto blir låst för att nyckeln är stulen är inte så kul.

Tror knappast G2play håller på med scam: http://www.trustpilot.se/review/www.g2play.net

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Jag pastar in det jag skrev i "Dagens fynd — Diskussionstråden" här.

Skrivet av Fliz:

vågar nog påstå att detta är en av de bästa deals som varigt uppe här Skype Premium för 1 Euro vilket är en rabatt på drygt 649kr
http://www.g2play.net/category/4369/skype-premium-1-year/
köpte själv en hel flock och de funkar, bara googla hur man lägger in koden man måste göra det via deras hemsida och inte i programmet

Nej. Det för att det är samma premium som de gav ut gratis via https://collaboration.skype.com/promotion/.
Så det premium man köper inkluderar INTE "Obegränsade samtal till ett valfritt land/valfri region".

Folk försökte sälja dessa koder vidare (ofta dyrt), på ebay och diverse forum (även SweC marknaden).
Nu på senaste har de kastast ut på ebay(1,2) för $1.00, men det är ju inte så att de skriker ut att obegränsade samtal inte ingår.
Som bilden de använder i andra ebay länken, där de klippt ut "Unlimited calls to a country/region of your choice" men har kvar samma £5,99 per month.

Dold text

Så det kanske inte "är en rabatt på drygt 649kr" eftersom obegränsade samtal inte följer med, men vill man ha de andra sakerna så är det väl bara att köra på.

Permalänk
Avstängd

Stämmer nog. Jag fick inga obegränsade samtal men tog en gratismånad på Skype. 9,75 kronor i sjön blir man inte ruinerad på. Annars har jag handlat spel och Xbox Gold där många gånger och sidan skriver inget om obegränsade samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Jag pastar in det jag skrev i "Dagens fynd — Diskussionstråden" här.

Nej. Det för att det är samma premium som de gav ut gratis via https://collaboration.skype.com/promotion/.
Så det premium man köper inkluderar INTE "Obegränsade samtal till ett valfritt land/valfri region".
http://i0.wp.com/www.mayurgodhani.com/wp-content/uploads/2013...

Folk försökte sälja dessa koder vidare (ofta dyrt), på ebay och diverse forum (även SweC marknaden).
Nu på senaste har de kastast ut på ebay(1,2) för $1.00, men det är ju inte så att de skriker ut att obegränsade samtal inte ingår.
Som bilden de använder i andra ebay länken, där de klippt ut "Unlimited calls to a country/region of your choice" men har kvar samma £5,99 per month.

Så det kanske inte "är en rabatt på drygt 649kr" eftersom obegränsade samtal inte följer med, men vill man ha de andra sakerna så är det väl bara att köra på.

Jag köpte mest för att bli av med reklamen samt att när man sitter och spelar ihop med han som har dåligt internet kan alla starta sina cams så hans nät kraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Tror knappast G2play håller på med scam: http://www.trustpilot.se/review/www.g2play.net

De sålde en massa Natural selection 2 nycklar som var köpta med stulet kreditkort. Har för mig att MW2 nycklar från g2play har blivit avstängda också. De är inte en 100% legit sida.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Köpte också, står att jag har 12mån gratis telefonsamtal. Dock när jag väljer land och går vidare måste jag betala 69:- för premium i en månad... Vilket jag redan har?

Skumt, kanske tar det lite tid innan det kickar in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

De sålde en massa Natural selection 2 nycklar som var köpta med stulet kreditkort. Har för mig att MW2 nycklar från g2play har blivit avstängda också. De är inte en 100% legit sida.

Inte för att vara nitiskt, men bifoga gärna Källa på det tack.
Jag har köpt en massa spel från både fast2play och g2play utan som helst några problem.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, för 1 euro per år så är jag rätt nöjd med att få reklamfritt :).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackie:

Inte för att vara nitiskt, men bifoga gärna Källa på det tack.
Jag har köpt en massa spel från både fast2play och g2play utan som helst några problem.

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simcon:

Helt ärligt, för 1 euro per år så är jag rätt nöjd med att få reklamfritt :).

På Mac versionen finns det ingen reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

På Mac versionen finns det ingen reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror iofs det är billigare för mig att köpa reklamfritt än att köpa en mac ;).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simcon:

Tror iofs det är billigare för mig att köpa reklamfritt än att köpa en mac ;).

Haha, ja det är ju sant. Men jag förstår inte varför det är reklamfritt på mac och inte Windows...som ju dessutom ägs av samma företag?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på off-topic*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Köpte, fick dock inga gratissamtal. Men fick premium som utlovat.

Permalänk

Features:

Group video calls
Group screen sharing
No advertising
Free Skype-to-Skype video and voice calls
Group calls
Instant messaging
Video messaging

Alla dom där egenskaperna har man ju redan gratis, varför köpa Premium? Jag har gratis konto och jag har ingen reklam alls.. gruppsamtal kan man använda WLM till.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Det är samma koder som gavs ut GRATIS innan.
Det är inte äkta premium, du får allt förutom just gratis samtal.

Ja du kan aktivera en gratismånad.

Sen klart det står man har premium, det har man. Fast utan det som faktiskt kostar i premium, samtal.

Och eftersom du verkar ha skrivit in dina uppgifter och aktiverat din gratismånad så har du såklart samtal, EN månad.

Efter det har du inga samtal längre.

Var självklart imo att det faktiskt var samma gratiskoder som fanns i tusentals innan.

Samma premium som var gratis och g2p säljer helt enkelt koder som alla fick gratis (jävlar var dom tjänar pengar på detta haha, dom fixade nog några tusen koder 100% gratis som idioter nu betalar för)

Jag var ju en av dom där idioterna Men det bjuder jag g2p på