Nintendo kapar försäljningsprognosen för Wii U med över två tredjedelar

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är väldigt synd att det går så dåligt för Wii U som det gör, personligen tycker jag att det är en helt okej konsoll. Det gick ju fruktansvärt bra för Wii, men antar att det var mer "nytt" i den.

Nintendo behöver nog komma på något nytt eller försöka locka tillbaka sina gamla kunder, jag förstår varför man har svårt att välja en Wii U framför te.x Playstation 4.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag tycker att det är väldigt synd att det går så dåligt för Wii U som det gör, personligen tycker jag att det är en helt okej konsoll. Det gick ju fruktansvärt bra för Wii, men antar att det var mer "nytt" i den.

Nintendo behöver nog komma på något nytt eller försöka locka tillbaka sina gamla kunder, jag förstår varför man har svårt att välja en Wii U framför te.x Playstation 4.

Hade Wii U varit i samma prestandanivå som One och PS4 så hade den sålt galet mycket. Tyvärr är Nintendo för snåla för att våga satsa ordentligt.

Förstår inte hur Iwata kan få sitta kvar. Han har ingen koll alls på marknaderna utanför Japan. NOLL koll.
Det kommer inte bli bättre. Jag tror snarare det kommer gå ännu sämre för Nintendo så länge han sitter kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hade Wii U varit i samma prestandanivå som One och PS4 så hade den sålt galet mycket. Tyvärr är Nintendo för snåla för att våga satsa ordentligt.

Förstår inte hur Iwata kan få sitta kvar. Han har ingen koll alls på marknaderna utanför Japan. NOLL koll.
Det kommer inte bli bättre. Jag tror snarare det kommer gå ännu sämre för Nintendo så länge han sitter kvar.

Har inte med att Nintendo är snåla att göra, dem väljer alltid att gå ett annat håll, vilket är oerhört bra för konkurrensen.
Varför ha tre likadana konsoler?

Förklara varför Iwata ska avgå?
Han har ingen koll? du menar att han själv driver företaget?
Nintendo har inte heller någon koll på handhållet då dem är överlägsna på den marknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Köper du verkligen en konsoll för 2500 bara för ett spel?
X ska släppas i år.

Ja absolut. Om spelet är värt det. Jag har alla moderna konsoler idag inklusive alla handhelds av just den anledningen. Jag spelar bara RPGs på konsol tills JRPGs faktiskt börjar släppas till PC på allvar annat än portningarna på steam som sker i efterhand nu (som jag köper ändå för att stödja företeelsen).

Jag tror dock inte att jag kommer ges skäl att köpa en Xbox One dock med tanke på att de vettiga konsolexklusiva RPGs som lanseras kommer till både PS4 och Xbox One. Av dessa båda föredrar jag PS4.

Jag gillar både Monolith och Mistwalker så X kommer absolut få mig att köpa en Wii U bara för det spelet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Har inte med att Nintendo är snåla att göra, dem väljer alltid att gå ett annat håll, vilket är oerhört bra för konkurrensen.
Varför ha tre likadana konsoler?

Förklara varför Iwata ska avgå?
Han har ingen koll? du menar att han själv driver företaget?
Nintendo har inte heller någon koll på handhållet då dem är överlägsna på den marknaden?

Iwata erkände ju själv igår att han inte förstår hur marknaderna utanför USA fungerar. Att de har misslyckats med det.
Märkligt att han gjorde sig själv till chef över USA avdelningen också när han uppenbart inte har ngn koll på den marknaden.

Permalänk
Medlem

Alltså jag tror inte problemet ligger i hur bra hårdvaran för konsolen är, Wii är ett otroligt bra exempel på detta. Det stora problemet Wii U har haft under detta år som gått är att ända nu till jul så har Nintendo's marknadsföring varit inriktad på att försöka förklara vad Wii U är och att det är en uppgradering till Wii. De har inte marknadsfört något av spelen speciellt bra utan bara konsolen.

Man måste nog skylla det hela lite på att Wii sålde så bra och att namnen är så pass lika, så folk tror att det är "samma" konsol. Att den enda skillnaden är att man får med en Gamepad. Samt att den är mycket dyrare. Dyrare är inte alltid bättre i allas ögon.

Jag tycker det är synd. Nintendo måste börja inse att man inte bara kan marknadsföra sina konsoler i Japan och USA och förvänta sig att hela världen ska inse vilken förbannat bra konsol det är. Han Reggie gick ju ut för några månader med ett pressmeddelande att Nintendo nu anser att folk vet skillnaden på Wii U och Wii. Samtidigt som det började sändas en ny reklamfilm i tv där de förklarade skillnaderna mellan de båda konsolerna.

Reggie säger att folk nu vet skillnaden på Wii U och Wii.

Hade de marknadsfört skiten ur konsolen när den släpptes istället så hade de kunnat fokusera på spelen under resten av året och problemet hade varit löst. Men de har inte gjort detta för att man är för "stolta" eller något. Konstigt tänkande måste erkännas.

Jag äger själv en Wii U och tycker den är jättekul att spela på och att den fungerar bra. Men man blir lite ledsen i ögat när Nintendo inte verkar inse vart i skon stenen ligger och skaver. Ju bättre det går desto fler och bättre spel får man ju.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Iwata erkände ju själv igår att han inte förstår hur marknaderna utanför USA fungerar. Att de har misslyckats med det.
Märkligt att han gjorde sig själv till chef över USA avdelningen också när han uppenbart inte har ngn koll på den marknaden.

Och det betyder att ingen i företaget förstår hur marknaden fungerar?
Har du någon gång arbetat längre ned i pyramiden? Isåfall vet du att ett fåtal chefer har koll på annat än siffror, Iwata erkänner i alla fall sina brister

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Alltså jag tror inte problemet ligger i hur bra hårdvaran för konsolen är, Wii är ett otroligt bra exempel på detta. Det stora problemet Wii U har haft under detta år som gått är att ända nu till jul så har Nintendo's marknadsföring varit inriktad på att försöka förklara vad Wii U är och att det är en uppgradering till Wii. De har inte marknadsfört något av spelen speciellt bra utan bara konsolen.

Man måste nog skylla det hela lite på att Wii sålde så bra och att namnen är så pass lika, så folk tror att det är "samma" konsol. Att den enda skillnaden är att man får med en Gamepad. Samt att den är mycket dyrare. Dyrare är inte alltid bättre i allas ögon.

Jag tycker det är synd. Nintendo måste börja inse att man inte bara kan marknadsföra sina konsoler i Japan och USA och förvänta sig att hela världen ska inse vilken förbannat bra konsol det är. Han Reggie gick ju ut för några månader med ett pressmeddelande att Nintendo nu anser att folk vet skillnaden på Wii U och Wii. Samtidigt som det började sändas en ny reklamfilm i tv där de förklarade skillnaderna mellan de båda konsolerna.

Reggie säger att folk nu vet skillnaden på Wii U och Wii.

Hade de marknadsfört skiten ur konsolen när den släpptes istället så hade de kunnat fokusera på spelen under resten av året och problemet hade varit löst. Men de har inte gjort detta för att man är för "stolta" eller något. Konstigt tänkande måste erkännas.

Jag äger själv en Wii U och tycker den är jättekul att spela på och att den fungerar bra. Men man blir lite ledsen i ögat när Nintendo inte verkar inse vart i skon stenen ligger och skaver. Ju bättre det går desto fler och bättre spel får man ju.

Köpte min direkt när den släpptes och har använt den rätt mycket förra året. Lite komiskt dock att det bästa spelet hittills är en remake.
Det här året kommer det massa kul också men inget av det kommer sälja i några mängder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Man måste nog skylla det hela lite på att Wii sålde så bra och att namnen är så pass lika, så folk tror att det är "samma" konsol. Att den enda skillnaden är att man får med en Gamepad. Samt att den är mycket dyrare. Dyrare är inte alltid bättre i allas ögon.

Den enda skillnaden är att man får med en gamepad, Grafiken är fortfarande kass i sann Nintendo anda. Hade dom släppt det som ett tillbehör till Wii istället hade det inte varit ett sånt stort misslyckande.
Gör man en ny konsol är det ju uteslutande ny och kraftigare hårdvara som krävs, en ny handkontroll kan man ju släppa när som helst och använda till flera generationer av konsoler. Att kalla en missanpassad kontroll för en ny konsol och hävda att det är spelen som avgör är ju ett totalt misslyckande alla kategorier.

Om Sony hade gjort PS4 marginellt kraftfullare än PS3 och lagt till en touchscreen på Dual shock 4 hade folk blivit minst sagt besvikna men av någon anledning är det fullgott för en Nintendo fanboy.

Se på Microsoft t.ex. inte skiter dom fullständigt i prestandan i Xbone bara för att dom satsar stenhårt på Kinect? Men visst "Nintendo handlar inte om prestanda"...

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Sedan ska vi inte börja med namnet. Sämre får man leta efter.

Inte särskilt länge...

Xbone, som Microsoft alltså valde att kalla sin 3:e konsol, måste vara det sämsta namnet någonsin.
Well played MS, hur mycket lim sniffade ni innan det namnet dök upp i era skallar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Den enda skillnaden är att man får med en gamepad, Grafiken är fortfarande kass i sann Nintendo anda. Hade dom släppt det som ett tillbehör till Wii istället hade det inte varit ett sånt stort misslyckande.
Gör man en ny konsol är det ju uteslutande ny och kraftigare hårdvara som krävs, en ny handkontroll kan man ju släppa när som helst och använda till flera generationer av konsoler. Att kalla en missanpassad kontroll för en ny konsol och hävda att det är spelen som avgör är ju ett totalt misslyckande alla kategorier.

Om Sony hade gjort PS4 marginellt kraftfullare än PS3 och lagt till en touchscreen på Dual shock 4 hade folk blivit minst sagt besvikna men av någon anledning är det fullgott för en Nintendo fanboy.

Se på Microsoft t.ex. inte skiter dom fullständigt i prestandan i Xbone bara för att dom satsar stenhårt på Kinect? Men visst "Nintendo handlar inte om prestanda"...

Wii = 480p, Wii U = 1080p.
Mja Wii U är väl marginellt bättre..... Har du spelat något wii spel och sedan jämfört ? Det är markant skillnad.

Kinect? enbart vettigt när det gäller att föra utvecklingen framåt, till spel är det skräp.

Permalänk
Medlem

Funderar lite varför människor med en kompetent speldator (vilket borde vara många på swec) egentligen ska köpa en xbox one eller PS4. Denna generationen är ju egentligen bara en medioker speldator i ett litet skal. Då återstår spelen...skulle säga att Nintendo är väldigt bra i jämförelse när det gäller exklusiva speltitlar. De flesta spelen till xbox one och PS4 släpps ju till PC eller är jag ute och cyklar? Vill man nu ha en maskin i tv rummet så kommer ju steam machines. Personligen skulle jag skaffa mig ett WiiU av dessa tre då det ändå ger fler annorlunda spelupplevelser än vad man kan få på PC. Till skillnad från de övriga två.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Wii = 480p, Wii U = 1080p.
Mja Wii U är väl marginellt bättre..... Har du spelat något wii spel och sedan jämfört ? Det är markant skillnad.

Kinect? enbart vettigt när det gäller att föra utvecklingen framåt, till spel är det skräp.

Ja det ser ut som när man kör vita HD remakes på ps3, ett oerhört stort steg framåt... Med Nintendos pastellgrafik hade man ändå inte märkt någon skillnad så det spelar ingen roll. Kinect är betydligt mer innovativt än både wii och WiiUs "smartpad" till handkontroll och trots det kass till spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Ja det ser ut som när man kör vita HD remakes på ps3, ett oerhört stort steg framåt... Med Nintendos pastellgrafik hade man ändå inte märkt någon skillnad så det spelar ingen roll. Kinect är betydligt mer innovativt än både wii och WiiUs "smartpad" till handkontroll och trots det kass till spel.

pastellgrafik är det ju inte, om du nu vet vad pastellgrafik är?
Hjälper inte om det är innovativt när det inte funkade till 360(förhoppningsvis bättre till Xbox One), då Wii's sensor och wii remote fungerade utmärkt förutom då folk glömde sin strap och kastade in den i TVn :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

pastellgrafik är det ju inte, om du nu vet vad pastellgrafik är?
Hjälper inte om det är innovativt när det inte funkade till 360(förhoppningsvis bättre till Xbox One), då Wii's sensor och wii remote fungerade utmärkt förutom då folk glömde sin strap och kastade in den i TVn :P.

Skillnaden är fortfarande att hela konsolen inte bygger på en liten gimmick. Wii remote är en handkontroll inte en konsol, själva konsolen är fortfarande helkass enligt alla standarder och det finns ingen bortförklaring till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Den enda skillnaden är att man får med en gamepad, Grafiken är fortfarande kass i sann Nintendo anda. Hade dom släppt det som ett tillbehör till Wii istället hade det inte varit ett sånt stort misslyckande.
Gör man en ny konsol är det ju uteslutande ny och kraftigare hårdvara som krävs, en ny handkontroll kan man ju släppa när som helst och använda till flera generationer av konsoler. Att kalla en missanpassad kontroll för en ny konsol och hävda att det är spelen som avgör är ju ett totalt misslyckande alla kategorier.

Om Sony hade gjort PS4 marginellt kraftfullare än PS3 och lagt till en touchscreen på Dual shock 4 hade folk blivit minst sagt besvikna men av någon anledning är det fullgott för en Nintendo fanboy.

Se på Microsoft t.ex. inte skiter dom fullständigt i prestandan i Xbone bara för att dom satsar stenhårt på Kinect? Men visst "Nintendo handlar inte om prestanda"...

Totalt fel dock, Otroligt stor skillnad på 480p, 720p som Wii kunde spelas i och Wii U som stödjer spel i 1080p i 60hz. Att Wii U dessutom klarar av att spela finare spel och finare grafik än PS3 och Xbox360. Men du är väl en sån där fanboy som inte kan se skillnad oavsätt om någon skulle slå dig i ansiktet med den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Totalt fel dock, Otroligt stor skillnad på 480p, 720p som Wii kunde spelas i och Wii U som stödjer spel i 1080p i 60hz. Att Wii U dessutom klarar av att spela finare spel och finare grafik än PS3 och Xbox360. Men du är väl en sån där fanboy som inte kan se skillnad oavsätt om någon skulle slå dig i ansiktet med den.

Ja det är otroligt imponerande att den nästan klarar av grafik från förra generationen det håller jag med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Totalt fel dock, Otroligt stor skillnad på 480p, 720p som Wii kunde spelas i och Wii U som stödjer spel i 1080p i 60hz. Att Wii U dessutom klarar av att spela finare spel och finare grafik än PS3 och Xbox360. Men du är väl en sån där fanboy som inte kan se skillnad oavsätt om någon skulle slå dig i ansiktet med den.

Hur fan kan du sitta och försvara Nintendo och prestandan på deras senaste system? Vem som helst kan ju se hur långt efter dom ligger på den punkten, upplösning är bara en av flera aspekter när det kommer till att mäta prestanda och du jämför Nintendos "next gen" med Sony och Microsofts nära 10 år gamla hårdvara. Wow...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ristul:

Hur fan kan du sitta och försvara Nintendo och prestandan på deras senaste system? Vem som helst kan ju se hur långt efter dom ligger på den punkten, upplösning är bara en av flera aspekter när det kommer till att mäta prestanda och du jämför Nintendos "next gen" med Sony och Microsofts nära 10 år gamla hårdvara. Wow...

Klart jag försvarar Wii U's hårdvara när folk sitter här och ljuger och tror på sig själva. Men jag kanske ska ge mig nu. Att diskutera med fanboys ger inget i längden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Mm,som jag ser det(och senaste konsol jag ägde var en Ps1) så har Nintendo klantat till det ordentligt med Wii u.Dålig marknadsföring vid launch,dåligt med release titlar och alldeles för klen hårdvara för att vara nextgen konsol(skrämmer iväg spelutvecklare då dom blir hindrade att göra "nextgen" spel till konsolen tack vare hårdvara med 2008 som bäst före datum.

Så med andra ord ser jag Wii u som ett stort misslyckande.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Nintendo har väl i princip två problem med Wii U, två felbedömningar som blivit ödesdigra.

*Den största, och den som fortfarande går att göra något åt: marknadsföringen. Själv har jag redan från början fått klart för mig vad Wii U är, men av många andra får man både se och höra att budskapet har gått fram väldigt dåligt. Folk vet inte alls vad Wii U är för nåt helt enkelt. Eftersom namnet är närbesläktat med Wii (hehu) tror många att det är ett tillbehör när Wii U kommer på tal.
Det verkar som att Nintendo trodde att varumärket Wii var så stort i och med 100 miljoner sålda Wii, deras största försäljningsframgång någonsin, att det inte skulle behövas någon nämnvärd marknadsföring av Wii U, utan den skulle hitta hem av sig själv. Uppenbarligen har de många casualspelarna inte alls hängt på. Faktum är att knappt någorlunda insatta spelare eller teknikentusiaster har hajat.

*Den andra är spikad och oföränderlig. Tekniken. Hårdvaran. Maskinen som ska driva spelen. Plattan kan man tycka lite vad som om, personligen tycker jag den är intressant och kan se potentialen i den. Har haft många roliga stunder med Zelda: four swords adveture med 4 spelare.
Men motorn bakom det hela… Den här gången snålade de för mycket. Som en skrev:

Skrivet av ozo64:

Jo hårdvaran är för svag. Hade de inte snålat som fan med cpun så hade det iaf gått att porta 360/ps3 titlarna ordentligt.

Det går inte ens att porta PS3/360-spel utan kvalitetsförlust. Detta gör produktionen särskiljd, och extraarbete måste läggas på att förändra saker för att det ska funka, och mycket extraarbete får läggas på optimering. Eller så gör man inte det, för att man vill ha en strömlinjeformad produktion, och då blir spelen skit, vilket gör konsumenterna oattraherade och missnöjda. För tredje generationen i rad använder man en PPC750-derivata, ännu något mera upphottad den här gången, men fortfarande en i grunden uråldrig konstruktion.

Kombinationen av dessa två gör situationen nära omöjlig. Då Wii U inte säljer av sig själv som det verkar vara tänkt, vilket förmodligen också var grunden till den klena hårdvaran (att de tänkte göra om samma framgångsrika affärsmodell som gamla Wii), mycket på grund av dålig marknadsföring, men kanske också för att handkontrollen och konceptet inte lockar i lika stor utsträckning som det gjorde med Wii, så blir plötsligt tekniken viktigare. Dels för att kunna använda det som marknadsföring, visa upp vad maskinen går för, och framför allt differentiera den mot gamla Wii. Dels för att låta utvecklarna få större spelrum att både kunna göra storslagna verk och enkelt få ihop nåt, och därigenom få ut fler spel. När x antal mantimmar på ett Wii U resulterar i ett tekniskt och spelmässigt mediokert spel, medan det på PS4/XO framstår som ganska hyfsat, då blir ju Wii U bortprioriterad. Då måste det finnas en nyskapande spelide från början, som utvecklare och utgivare vågar satsa på också, som kan väga upp för teknikaliteterna. Den är så strypt att mainstreamproduktion inte lämpar sig. Då blir ju det ett stort filter.

Skrivet av ozo64:

Tycker nog Wii var mer komplex än Wii U. Wii U är tillbaka ett steg.
Som sagt problemet är att den är för svag och därför är svår att porta spel till. Folk är inte beredda att köpa en konsoll för 2500-3000 som bara har Nintendos spel. Man måste bygga konsoller som 3:E part vill utveckla till annars får man inte heller spelen till den.
EA släpper inga spel alls till Wii U. Ubisoft släpper spel fast i bantad form och med sämre prestanda än deras 360/PS3 versioner. Rockstar släpper inget alls.
Activision har släppt ett fåtal spel som också är halvtaskiga portningar.
3:e parts stödet kommer bli omöjligt nu när de flesta går över till PS4/One. Då går det inte att porta spelen överhuvudtaget.

Wii U är död.

Detta styrker min tes.

Skrivet av ozo64:

Köper du verkligen en konsoll för 2500 bara för ett spel?
X ska släppas i år.

Finns folk som köpt ett enda spela för 2000:-
Steel battalion Scrolla ner, nr.9

Skrivet av ozo64:

Iwata erkände ju själv igår att han inte förstår hur marknaderna utanför USA fungerar. Att de har misslyckats med det.
Märkligt att han gjorde sig själv till chef över USA avdelningen också när han uppenbart inte har ngn koll på den marknaden.

Jaså? När gjorde han det? Och i USA? Det låter märkligt.

Skrivet av Maximo:

Den enda skillnaden är att man får med en gamepad, Grafiken är fortfarande kass i sann Nintendo anda. Hade dom släppt det som ett tillbehör till Wii istället hade det inte varit ett sånt stort misslyckande.
Gör man en ny konsol är det ju uteslutande ny och kraftigare hårdvara som krävs, en ny handkontroll kan man ju släppa när som helst och använda till flera generationer av konsoler. Att kalla en missanpassad kontroll för en ny konsol och hävda att det är spelen som avgör är ju ett totalt misslyckande alla kategorier.

Om Sony hade gjort PS4 marginellt kraftfullare än PS3 och lagt till en touchscreen på Dual shock 4 hade folk blivit minst sagt besvikna men av någon anledning är det fullgott för en Nintendo fanboy.

Se på Microsoft t.ex. inte skiter dom fullständigt i prestandan i Xbone bara för att dom satsar stenhårt på Kinect? Men visst "Nintendo handlar inte om prestanda"...

Tankvärt.
Sony gör ju så med PS move, samma kontroller går att använda till PS3 som till PS4. Faktum är att tekniken i konceptet förfinas i generationsskiftet, då kameran som registrerar rörelserna är mycket bättre på PS4. Där har man lyckats med att lyfta över ett koncept, förbättra det utan kompromisser, och samtidigt behålla en del av hårdvaran.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd

Jag är en någorlunda teknikkunnig person, men inför mitt wii u köp fick jag googla rejält innan jag förstod vad som var kompatibelt med vad. Kunde man ha wiimotes, behövde man flera wii u pads, hur spelar jag gamla wii spel och blir grafiken på dessa bättre. Moion plus och pro controllers?

Tänk då hur bökit det är för en morsa..

Detta är problemet

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Ja det är otroligt imponerande att den nästan klarar av grafik från förra generationen det håller jag med om.

Men å andra sidan har ju Xboxone långt ifrån fullHD i alla titlar. Det stämmer iofs med PS4:an också men den har det iallafall i många fler. Man kanske inte kan säga att Nintendos är next-gen, men jag tror aldrig Nintendo haft möjlighet att göra en konsoll likt PS4 el Xboxone. Det kostar helt enkelt för mycket för dem.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ristul:

Hur fan kan du sitta och försvara Nintendo och prestandan på deras senaste system? Vem som helst kan ju se hur långt efter dom ligger på den punkten, upplösning är bara en av flera aspekter när det kommer till att mäta prestanda och du jämför Nintendos "next gen" med Sony och Microsofts nära 10 år gamla hårdvara. Wow...

Ingen behöver försvara Nintendo. De har inte haft resurser/budget för att släppa en konsoll likt PS4/Xboxone. Simple as that! Så det blir bara löjligt när alla sitter och kastar skit på Nintendo bara för att de inte har en next-gen konsoll. Jag kan dock hålla med om, att om det haft samma prestanda som ex. PS4 så hade väl knappt någon köpt xbox eller ps4. Många av Nintendo-spelen har i mitt tycke en spelglädje som helt saknas på de andra plattformarna. Nintendo behöver dock sänka sin prisbild för att kunna vara ett realistiskt alternativ. Det är inte helt osannolikt att detta var den sista Nintendokonsoll vi sett.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

Håller med elajt, nintendo har utan tvekan de bästa och roligaste spelen. Bara att kolla metacritic för bevis på detta.

Problemet är en komplicerad hårdvara i kombination med en svag hårvara.

Dock är jag nu när jag väl har ett wii u väldigt nöjd. Jag hör mycket mer skratt när vi kör 5 player
Splitscreen spel än när vi lanar med pc burkar.

Xbox1 och ps4 är samma som pc. Har man pc blir d konsollerna irrelevanta.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Ska köpa Wii U helt klart... (har två barn också)... PS4 eller XBOX ONE spelar väl ingen roll? Det är pc-burkar med X86-arkitektur, samma spel blir väldigt snarlika, kanske "lite" snyggare på PS4 men det blir marginellt... spelutvecklare kommer inte att lägga någon möda på att göra nåt annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle gärna köpa ett Wii U... Krävs dock först att de får ut Bayonetta 2, Dragon Quest X samt någon ny verion av Enclave, Metroid och Super Mario Brawl.

Som det ser ut nu så är utbudet av spel helt enkelt för dåligt för att kunna motivera ett köp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximo:

Med tanke på att alla klassiska Nintendospel bygger helt på enkla, snabba och exakta kontroller är det ju omöjligt att optimera dom för touchscreen så Apple hårdvara lär ju vara det sämsta tänkbara sättet att uppleva Nintendoklassiker på. Det blir ungefär lika smidigt som att spela guitar hero eller fighters på ipad.

Långt ifrån alla spel, verkligen inte en majoritet. Dessutom finns det ju kontroller till iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag som hörde att Wii U sålde bättre än Xbox One innan jul.

Det ser inte ut att ha gått så bra tidigare: http://www.usatoday.com/story/tech/gaming/2013/12/19/wii-u-sa...

the Wii U has "really struggled," says David Cole of DFC Intelligence. He says that by the end of November both the just launched PS4 and Xbox One had surpassed the Wii U's total sales in 2013.

The Wii U is looking more like Nintendo's GameCube launched in 2001, "with a very small user base," says Cole. "It will appeal mainly to fans of Nintendo's first party brands."

The rocky start for Wii U — available since November of last year — is a far cry from the success of its predecessor, the Nintendo Wii. Global sales for the Wii U reached 3.91 million as of September, compared with 13 million for the Wii during the same time frame after its 2006 debut.

Nu har jag inte sett några pålitliga siffror för julförsäljningen, eller hela 13Q4, men för Nintento-fansens skull så får man ju hoppas att de ryckt upp sig. Men detta återstår dock att se (brukar ta ett litet tag till innan alla siffror är sammanställda).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Entusiast

Jag tror inte Nintendo gör en ny icke-bärbar konsol efter denna. Ser fram emot att se Zelda, Mario osv på Playstation och Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II