Ge Betyg på BF4 skala 1-10, vad är bra & dåligt?

Permalänk
Medlem

1 av 10

kan ej spela spelet så får väl uppdatera betyget ifall de patchar det..

1.hade först redscreen då o då men det löstes med en ny drivare från amd
2. ljudet försvinner titt som tätt! allt ljud!
3. crashar var 5-10min för mig och blir inte kul spela å man förlorar det man låst upp! säkert låst upp sasmma vapen 2ggr vid 6-7 tillfällen..
4.tappar helt plötsligt kontakten med servern då o då :S testat de mesta bla stänga av brandvägg å köra utan router, öppnat portar, stängt av upnp slagit på det.

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thumbii:

Kolla bara på LVLCAP's video: http://www.youtube.com/watch?v=vV3xUyfYQdI (VARNING! Ni kan bli grymt omotiverade att spela)

Det han nämner c:a 4:30 in i videon gällande helikoptrar och låsningar samt blåsa flares... det har stört mig riktigt hårt

Permalänk
Skrivet av zajkeN:

3/10 tills alla buggar och allt annat dom gjort fel är löst. Potentialen är 9/10 helt klart.
Finns massvis med bra saker jag också kan ta upp men bra saker ska vara en självklarhet för ett spel som kostar över 1000kr.

Spela BF4 är som att köra en lyxbil med punktering..

Skrivet av schnabs:

Fattar inte hur folk kan ge det så högt betyg...

3/10 enligt mig, kört nu x antal timmar, extremt tråkiga och dåligt gjorda banor, tråkig känsla i vapnen, försöka spränga en tank me raket gevär? ingen mening att ens försöka, buggigt som fan(ja de har precis släppts men att betala 600 spänn för ett jävla skit spel som endast buggar sönder med krascher och diverse cepe buggar är inte okej idag imo..
+ Bra grafik

Skrivet av 100mbit:

600:- för nått som bara fungerar ibland säger väl en hel del. Tycker inte man ska nöja sig med "det kommer ju patchas" utan det SKA fungera från dag ett, jävla EA skit i ett nötskal.

Bara funderar på varför alla betalar överpris? Dustin 369:- Elegiganten,Mediamarkt, 379:- Siba,Netonet 399:-
Känner man för att ladda ner det ligger det ju också under 400:- om man beställer det från andra ställen än origin.

Varför köpa premium direkt innan man ens provat spelet? Knappast så det blir dyrare dagarna efter det släppts.
Premium kan du få för 400-480:- ink frakt i butik. Orkar man sen pyssla med att handla genom proxys,vpn osv då kan man väl få BF4+Premium för runt 6-700:-?

Sen håller jag med om att spelet borde vara mer buggfritt vid launch, men nånstans var det väl rätt väntat?
Stör man sig så mycket på att ett spel har buggar då skulle då inte jag köpa ett som håller sitt launch datum utan avvakta 1månad eller 2 se vad folket säger.

Sen för att återgå till tråden så 8/10 från mig håller med alla andra om att buggarna måste fixas och ett kösystem annars gillar jag det skarpt.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte BF4 + premium för 450 kr med prooxy.

Jag tycker spelet är jätteroligt, mycket bättre än bf3. Lite några maps så här i början, men vissa är fantastiskt roliga. Paracel storm, vodnånting med massa träd, resort. Tycker det är bra layout och destructionen är mer än vad jag trodde. Ljudet är också coolt, grafiken är hög och jag får ut mycket mer fps med mitt GTX 660 än vad jag trodde. runt 50-60 på high (nån grej på ultra), 1080p. Det enda som drar ner är väl att det kraschar lite då och då, sen försvinner ljudet från ens egna fotsteg eller ljudet från tanks på den stora railway mapen.

9/10 ger jag, lite minus för buggar och krasch etc.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zajkeN:

3/10 tills alla buggar och allt annat dom gjort fel är löst. Potentialen är 9/10 helt klart.

- Inget kösystem för servers
- Du kan inte söka på 10 slots servrar fast eSporten dom "satsar" på bygger på just 5on5
- Spectator är halvbra. Du får inte upp all points feed av den spelaren du följer.
- Spectator tillåter dig inte att skifta mellan att spela och specca utan att behöva quitta servern och rejoina.
- Du kan inte låsa spectatorn på endast en spelare.
- Du kan inte se vilka som är inne på servern
- Defuse har massvis med buggar
- Domination är TDM med flaggor tack vare spawnsystemet
- Du kan inte ha en server som private, unranked och med allt upplåst när det är precis det man behöver för att köra matcher.
- Du blir inte ett dugg belönad av att kunna aima då det tar lika mycket damage att bli skjuten i benet som i bröstet.

Jag orkar inte ta upp mer, finns så sjukt mycket att buggar och fel som man kan påpeka att det skulle ta mig hela helgen att sammanfatta allt. Finns massvis med bra saker jag också kan ta upp men bra saker ska vara en självklarhet för ett spel som kostar över 1000kr.

Spela BF4 är som att köra en lyxbil med punktering..

det är ju jävligt konstigt att du inte har sökt jobb hos Dice och varit med i utvecklingen.
ändu sitter du och harvar BF4 eller har jag fel?
inget bättre för dig hahaha

fan gnäller på att allt som inte finns med är buggar.

jag ger BF4 9.5!
drar ner 0.5 för flashande texturer muuuhhaaa

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer dö om dom inte fixar netcoden... det är ett väldigt stort problem i ett fps spel att alla inte ser samma saker när dom händer...

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobzombie:

Det här spelet kommer dö om dom inte fixar netcoden... det är ett väldigt stort problem i ett fps spel att alla inte ser samma saker när dom händer...

inga problem här
problemet är att folk spelar med för låg FPS och då blir nätkoden lidande.
har ni inte lärt er att nätkodsprestandan är kopplad till FPSen än?
det har den varit sen BF2

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

inga problem här
problemet är att folk spelar med för låg FPS och då blir nätkoden lidande.
har ni inte lärt er att nätkodsprestandan är kopplad till FPSen än?
det har den varit sen BF2

Ok visste inte det jaha då är bf4 dött... det var ju synd

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

1/10
Ospelbart när nätkoden är så himla dålig.

Permalänk
Medlem

4/10

-Crashar med jämna mellanrum vilket gör att man tappar sina ihopskrapade poäng.. Typ varannan match.
-FULLT med aimbots och cheaters på multiplayer. Mardrömsliknande upplevelse hittills...
- Det ska vara så "realistiskt", men att hoppa över en liten sten/stubbe går inte. Men du/fienden kan hoppa ur ett fordon ögonblickligen och skjuta någon för att sen hoppa in lika snabbt igen för att nämna något. Listan går att göra lång.
-EA games i allmänhet.
-Spelet är helt över-hypat

+ grafiken är ju snygg. Jippie.
+ Mycket går att customize:a

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk

Spelet är jättekul men är det bara för det stängs ner? Har sammanlagt 2tim Gameplay och det har craschat minst 10ggr.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

4/10.

+ Fint att titta på

- Plottrigt, svårt att fatta vad som händer.

Framför allt saknas enligt mig någon form av feedback på vad man gör. Det är väldigt svårt att förstå om man bidrar med nånting, eller att få någon form av överblick på vad laget i stort gör. Ingen "känsla" av att man träffar med vapnen. Gör att vapnen känns som ärtbössor, pepprar man ett mag i någon så kanske de dör.

Det är möjligt att jag bara är ovan, men har inte alls lika kul som i typ Bad Company 2 (Bäst i "serien" enligt mig, även fast det om man ska vara petig inte är ett riktigt battlefield). Jag fastnade aldrig riktigt för BF3 heller.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Inte haft så mycket strul med det och det flyter på bra men allmänt ganska, besviken är fel ord men föga imponerad iaf.

Vapnen är extremt obalanserade och det känns som att 99% av dem dubblar som sniper rifle, känslan av tyngd i vapnet känns som den fallit bort från många av dem m.m.

Banorna är dock det jag har mest negativa åsikter om, många av dem är sniperfeast som övergår till tankbattle, de har på vissa fått tbax känslan av ett större slagfält men ofta tycker jag man känner sig för utsatt pga (vad jag antar) deras plan med att allt cover är helt öppet för flankning på alla sidor + om någon råkar sitta en våning upp är du alltid körd typ. Spawn systemet gör det inte bättre och två ggr har jag varit om att ena laget spawnar rakt in i en killbox, dvs ett lag står utspritt och pepprar mot ett område där alla i andra laget spawnar 2-3ggr innan spelet inser att de kanske ska byta "random" deploy zon och generellt sett så spawnar man antingen direkt bakom eller brevid andra laget.
Sedan saker som när man helt plötsligt stannar upp, undrar varför, kollar ner och ser en tröskel på ~10cm som man sedan måste hoppa över för ju inte direkt banorna att kännas flytande.

Det är en del som kan lösas med patches ja, men allmänt känns det faktiskt som ett ganska "meh" all over, random unlocks och annat känns som en bra tanke men blir mest frustrerande, fått två packs och inget jag kan använda utan bara till saker jag inte kör med.

På 1-10 så skulle jag säga 6,5-7, upp till 8-8,5 om de fixar till det lite, så i sig inte ett dåligt spel men det enda jag kännt när jag kört det är "Hoppas CoD Ghost är bättre" :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Som läget är nu 1/10 enbart pga att om man som jag använder UHJK istället för den vanliga setupen WASD inte kan spela på ett fungerande sätt. Detta eftersom J+K låser alla rörelser inklusive musen, och man måste helt släppa upp knapparna för att sen kunna röra sig igen. Tills nästa gång man försöker röra sig snett bakåt höger, då man igen stannar upp vilket alla förstår resulterar i att man är tokkörd direkt.

Detta problem rapporterades tidigt i "betan" (aka demo) men finns alltså fortfarande kvar i den skarpa versionen. Får heller inga svar på om Dice ens noterat problemet eftersom att jag och flera andra som påpekar detta kontinuerligt ignoreras.

Jag personligen är högerhänt men problemet drabbar också många vänsterhänta som jag förstått ofta använder IJKL istället för WASD, så även där är problemet högst närvarande.

Sen verkar ju nätkod, krascher och rubberbanding vålla stora problem (börjar väl bli standard i Battlefield vid det här laget) men det kan jag inte uttala mig om förrän dom fixat kontrollproblemen.

Just det ja, B aktiverar console oavsett vad man har bindat B som...
Finns flera andra knappar som inte alls går att binda heller, vilket är rent ut sagt skitdåligt i en shooter till pc år 2013!

Får väl skylla mig själv som förbokade i förhoppning att detta skulle vara fixat i skarpa versionen, men något Premium blir det inte förrän detta är åtgärdat!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

3/10

inte värt pengarna

Dice borde betala tillbaks pengar (minst 10%) till de som förbokat spelet eftersom de släppt en ofärdig produkt.

Har de inte fixat de värsta problemen nästa helg så kommer jag kräva pengarna tillbaks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Asså herregud, du klagar på ett multiplayer spel som helt klart har buggar på RELEASE som kommer bli fixade, sen att det crashar har ju med att servrar blir spammade "join" osv och sen att nvidia har tex inte haft någon chans att optimera, då tex flashbang crashar alla nvidia på servern.

Ehh ja du kanske bara spelar singleplayer, men för oss andra som spela multiplayer så är de ganska störande att spelet krashar relativt ofta.
Typ samma som att köpa en bil som går 1h sedan måste man ta den till verkstaden. De går ju faktiskt att testa spelen ett tag innan med en grupp spelara med olika datorer. Hellre lite senare release och fungerande spel.

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Skrivet av JoXon2:

Ehh ja du kanske bara spelar singleplayer, men för oss andra som spela multiplayer så är de ganska störande att spelet krashar relativt ofta.
Typ samma som att köpa en bil som går 1h sedan måste man ta den till verkstaden. De går ju faktiskt att testa spelen ett tag innan med en grupp spelara med olika datorer. Hellre lite senare release och fungerande spel.

håller med, men tror nog EA vill göra sina aktieägare glada med att ha ett bestämt release date som inte går att ändra

och jodå jag spelar mutliplayer
http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/TheSneakyRhino/s...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

8/10, över förväntan faktiskt. kampanjen öppnade riktigt häftigt men blev lite seg ju längre man spela men... var riktigt trött och lite småfull så. multiplayer verkar mkt roligare än 3an. grafiken är väldigt fin och kan lira det i high med mitt gtx470 och snitta över 40 fps.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Har BF4 samma sak som BF3 hade, att du kan dö efter att du har tagit skydd pga. att träffarna registrerades serverside istället för clientside? (eller tvärtom var det kanske.)

Isåfall ger jag direkt spelet 1/10 (1 poäng för grafiken) och kommer inte att skaffa det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det var svårt att förstöra pansarvagnar i bf3, och i bf4 är det ännu svårare. Det ska inte behövas 5 skott i sidan för att förstöra en tank med en rpg . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Har BF4 samma sak som BF3 hade, att du kan dö efter att du har tagit skydd pga. att träffarna registrerades serverside istället för clientside? (eller tvärtom var det kanske.)

Isåfall ger jag direkt spelet 1/10 (1 poäng för grafiken) och kommer inte att skaffa det.

Det är bättre men inte helt borta

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är bättre men inte helt borta

Värdelöst...

Tack, då sparar jag lite pengar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

5/10

+ Snyggt
+ Vapen
+ ACE 23 (bästa vapen sedan m16?)
+No recoil (COD)?

- Banorna (DICE verkar ha en egen avdelning med campare som designar banorna)
Nästan alla banor är gjorda för att man ska kunna campa så mycket som det går, vissa undantag( Locker Room )
- Flood banan är en av den sämsta genom tiderna. Testa spela RUSH som attacker så förstår ni vad jag menar. I TD så ligger alla med snipers och rör sig inte alls från sina spawnpoints
-Hitreg??? Finns det ens någon. Motståndare under 100 ping=win. Folk som har ping över 100 tar det en mag att döda. Visst man kan spela HK så blir det bättre i och med att man behöver få kulor.
- Reviving- Seriöst talat finns det ens någon mening med att reviva? Hur har de tänkt här? 20pts för att reviva någon + att det är hur slöt som helst. Finns det någon som orkar reviva? Nope. Varför skulle man? 20pts kommer säkert att bli din död. Även om du revivar personen så är de tacksamma med att inte reviva dig. För mig har de helt dödat den delen av assault klassen. Man får mycket mer poäng att slänga en medkit framför någon än att reviva.

- Heavy Barrel - Vet inte om ni har märkt det eller är det bara jag , men det känns som att alla vapen har lika mycket recoil med heavy barrel som man hade med AEK i BF3.
Sen undrar jag om det är ens någon mening då man kan skjuta rakt med vapnet utan någon recoil utan HB. Det kan jag i alla fall med Ace. Visst folk dör inte lika snabbt , men man träffar mycket bättre.

- Sprint, Larger Mag, Cover osv.
Är det bara jag som tycker att det är helt värdelöst och sabar ganska mycket för en person som vill lira lite själv.
Hur ofta öppnar man allt i TD? Hela sq hinner dö många gånger innan du ens har öppnat 1 av de.
Visst kan jag ta med en sq av min platoon och öppna samtliga , men ska det verkligen vara så? Joinar man någon random grupp så dör de som flugor.

- No skill
Man behöver inte så mycket skill på att bli bra i BF4 som man behövde i BF3. Du behöver bara vara en jävel på att kampa
Detta passar verkligen inte mig då jag innan rörde mig som en rambo och nu kan jag inte det.
Jag har fått anpassa mig och spela mer som ESL vlket jag avskyr. Gillar verkligen inte att spela defensivt , men det är det ända som fungerar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det är ju jävligt konstigt att du inte har sökt jobb hos Dice och varit med i utvecklingen.
ändu sitter du och harvar BF4 eller har jag fel?
inget bättre för dig hahaha

fan gnäller på att allt som inte finns med är buggar.

jag ger BF4 9.5!
drar ner 0.5 för flashande texturer muuuhhaaa

Börja inte med allt det där "Kritisera inte spelet om du inte kan göra bättre själv..." skiten.

Det är ungefär som de som säger till Idol domarna att de inte ska kritisera dem som sjunger om de inte kan sjunga själv. Det är inte deras jobb att sjunga, men det är deras jobb att kritisera.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Jag tyckte att det var svårt att förstöra pansarvagnar i bf3, och i bf4 är det ännu svårare. Det ska inte behövas 5 skott i sidan för att förstöra en tank med en rpg . . .

Ännu värre är väl att det tar 3+ raketer att sänka en LAV. Jag vet inte om dom förstår vad "Light armored" betyder.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag skall tycka men endel banor... VAD TÄNKTE DEM... Kan inte namnen på alla men endel banor är helt total jävla värdelösa ? är det bara jag som tycker det?

Sen tycker jag ju såklart att de borde testat saker innan realease precis som vanligt då... Speciellt det här med servrarna , igår när jag spelade så hängde sig servern typ var tredje runda eller nått på Webhallen rush 64. Sen hänger sig spelet lite random och sen har vi ljudbuggen som är otroligt jobbigt...

inte så imponerad ännu, vi får se när jag spelat lite mera, något som är nice är ju grafiken iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Positivt:
1. Grafiken
2. Ljudet
3. All förstörelse
4. Vädret som ändras.

Negativt:
1. Ljudet som försvinner lite som det vill, ofta på Lancang Dam.

2. Känslan när man blir dödad runt ett hörn med flera meters marginal på SweC's server som jag har 8 ping till. Jo men tjena.

3. Spelet kraschar ofta, för ofta. Ofta när servern byter karta vilket inte spelar så himla stor roll då man snabbt kan återansluta men ändå.

4. Servrar kraschar. Spelade på SweC's server i lördags kväll vill jag minnas, kraschade nog 6 gånger på raken. Blev level 10 varje match, gött mos.

5. Jag har BF4 Premium som skall placera mig först i kön till servrar som är fulla, hade dock varit bra om det ens fanns ett jävla kösystem till att börja med, eller vad säger ni Dice? De stolpskottet som missade det ska ju avskedas, detta är ingen beta för fan.

6. Vi som spelat BF1942 och BF2 kan tycka att kartorna är alldeles för trånga. Rentav omöjligt att flanka runt på vissa kartor.
Prova flyga flygplan på Dawnbreaker exempelvis. Lite som att flyga runt i en fågelholk.

7. Flygplanen är lite väl imba på kartor som saknar bra anti air. En snubbe hade 86-1 i score och det känns ju inte balanserat om det är möjligt att på laglig väg få dom statsen. Jag skiter i om han är Tom Cruise från Top Gun, det ska vara omöjligt punkt slut.

8. BF4 borde varit BF1944.

9. Loadout systemet känns sämre än vad det var i BF3. "RIGHT CLICK TO ROTATE WEAPON" varje jävla gång. /facepalm.

Jag vill inte ge sken av att jag inte har kul när jag spelar, tvärtom är BF4 riktigt kul men det är lätt att störa sig på det negativa, speciellt när det händer stup i kvarten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag tyckte att det var svårt att förstöra pansarvagnar i bf3, och i bf4 är det ännu svårare. Det ska inte behövas 5 skott i sidan för att förstöra en tank med en rpg . . .

Skittråkigt att skjuta på tanks. Man skulle lika gärna kunna kasta äpplen på dom, hade väl tagit lika mycket skada. Tycker bf3 är bra balanserat angående detta. Dice har lite att jobba på men det blir nog bra i slutändan ang. buggar mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Positivt:
1. Grafiken
2. Ljudet
3. All förstörelse
4. Vädret som ändras.

Negativt:
1. Ljudet som försvinner lite som det vill, ofta på Lancang Dam.

2. Känslan när man blir dödad runt ett hörn med flera meters marginal på SweC's server som jag har 8 ping till. Jo men tjena.

3. Spelet kraschar ofta, för ofta. Ofta när servern byter karta vilket inte spelar så himla stor roll då man snabbt kan återansluta men ändå.

4. Servrar kraschar. Spelade på SweC's server i lördags kväll vill jag minnas, kraschade nog 6 gånger på raken. Blev level 10 varje match, gött mos.

5. Jag har BF4 Premium som skall placera mig först i kön till servrar som är fulla, hade dock varit bra om det ens fanns ett jävla kösystem till att börja med, eller vad säger ni Dice? De stolpskottet som missade det ska ju avskedas, detta är ingen beta för fan.

6. Vi som spelat BF1942 och BF2 kan tycka att kartorna är alldeles för trånga. Rentav omöjligt att flanka runt på vissa kartor.
Prova flyga flygplan på Dawnbreaker exempelvis. Lite som att flyga runt i en fågelholk.

7. Flygplanen är lite väl imba på kartor som saknar bra anti air. En snubbe hade 86-1 i score och det känns ju inte balanserat om det är möjligt att på laglig väg få dom statsen. Jag skiter i om han är Tom Cruise från Top Gun, det ska vara omöjligt punkt slut.

8. BF4 borde varit BF1944.

9. Loadout systemet känns sämre än vad det var i BF3. "RIGHT CLICK TO ROTATE WEAPON" varje jävla gång. /facepalm.

Jag vill inte ge sken av att jag inte har kul när jag spelar, tvärtom är BF4 riktigt kul men det är lätt att störa sig på det negativa, speciellt när det händer stup i kvarten.

Dold text

1. DICE kommer att patcha det snart
2. Tror aldrig det kommer att bli löst -.- Känns värre nu än i BF3
3. Krashar ditt spel skall du inte rejoina matchen utan låta den ta slut så får du din XP för det du gjorde. Segt men ändå...
4. Skitjobbigt, trodde först det bara var 64p servers som kraschade men tydligen kan alla göra det (även om jag aldrig sett andra än 48/64p servers krascha)
5. De stängde av kösystemet pga att det var buggat men återinförde det igår
9. Iofs bara på nya vapen men jag håller med dig

Tips på att undvika client side krasher:
1. Kör spelet i Borderless mode, inte kraschat än sen jag testade detta MEN, det är en ordentlig FPS hit så det är inget alternativ
2. Uppdatera Punkbuster manuellt, inte hjälpt mig men tydligen vissa andra
3. Stäng av SLI/CF om man har det (för mig kraschar det iofs ändå)
4. Rollback till 331.58 eller 331.40 drivisar (om du har nVidia, ej orkat testa detta än eftersom .65 ger SLI optimeringar)
5. Kör x86 versionen istället för x64 (kraschar lite mindre men ja...hjälpte inte hela vägen)
6. Avaktivera Origin ingame (ej testat detta än men man gör det genom att högerklicka på spelet i Origin, ta Spelegenskaper och bocka för "Visa inte Origin" eller något liknande

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Med buggar i åtanke:
6/10
Utan buggar:
10/10