Ge Betyg på BF4 skala 1-10, vad är bra & dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jag syftade på vi säger man kör ett game och efter gamet får man t.ex. 3000 exp så visar det att man går upp i rank men går man sen ut kollar på battlelog så har man inte gått upp i rank än, eftersom det visas som att alla som spelar har premium när statsen ska visas och därmed får 100% exp medan om man inte har premium får man bara 75% men det visas fortfarande som 100%.

Förklaring:
Kör ett game får 3000exp visar att du går upp i rank.(exp baserat på alla har premium 100%)
Går ut efteråt kollar battlelog fick du bara 2250exp(75% eftersom du inte har premium) och inte gått upp i rank.

Kan det inte vara det att om man lvlar av ribbons så sparas det inte, för det testade jag och några kompisar förut, lvlar du av ribbonsen efter en match så kommer du lvla i början av nästa match också(samma lvl..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Riktigt positivt överraskad faktiskt! BF4 får 8/10 potäter av mig. Det enda jag har att klaga är de lätta fordonens styrningsförmåga. Känns som att man åker runt på månen utan gravitation.

Permalänk

Jag skulle säga att BF4 är i klass med BC2, om inte aningen bättre enligt min mening. Nästan alla kartor är roliga, i BF3 fanns ju bara några få som var kul och resten var bara medioker. Dock måste jag klaga på att kvalitén på kartorna kanske inte är sisådär 100% då vissa träd står i luften etc.

Grafiken är fantastisk, egentligen inte så jädra stor skillnad mot BF3 men är ändå uppvridet en aning. Ljudet är makalöst och får en att känna sig som om man verkligen var där på riktigt. Älskar att ljuddämpare inte sänker damage på vapnen, riktigt bra!

Buggar och sånt skiter jag i då jag är säker på att detta åtgärdas ganska snart. Men det jag stör mig på är kikarsikten som fortfarande agerar halogenstrålkastare. Dem reflekterar ju exakt överallt, kunde DICE inte gjort så att dem bara reflekterar mot solljuset, hade varit så mycket mer realistiskt. Visst kanske handlar om en balanseringsfråga men Recon i BC2 kunde ju i princip vara osynlig med sin ghillie suit men trots det tyckte jag spelet var bra balanserat.

Vet inte om det bara var jag som fick för mig detta men i någon trailer jag såg så skulle man kunna släcka ner belysningen i vissa rum för att skapa total darkness. Trodde man kunde skjuta sönder alla lysen så det blev mörkt men icket. Hade varit en sjukt skön feature och lura in folk i något rum och sedan släcka ner för att peppra sönder dem med night vision kikare

Hursom, hade mina önskemål gått i uppfyllelse hade det fått 10/10, men ger det i nuläget en 9/10!

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Vet inte om det bara var jag som fick för mig detta men i någon trailer jag såg så skulle man kunna släcka ner belysningen i vissa rum för att skapa total darkness. Trodde man kunde skjuta sönder alla lysen så det blev mörkt men icket. Hade varit en sjukt skön feature och lura in folk i något rum och sedan släcka ner för att peppra sönder dem med night vision kikare

På mapen Dawnbreaker finns det ett sådant rum, och jag har lyckats med det du säger

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem

8/10
Utesluter alla problem jag har, det är typiskt battlefield sen 2an. Som brukas lösa inom första veckan.

Om detta hade varit BF3 så hade jag gett det 10/10. Men nu är det inte så. Jag känner verkligen att det här är vad BF3 borde varit. Hitills IMO bästa Battlefield-spelet. Gillar barnornas upplägg och variation.

Varför får inte detta 10? Jo för att jag känner att detta inte är en full uppföljare till 3an.(tänk skillnaden mellan BC2 - 3 tekniskt) Och om det kommer vara lika lite förändring mellan 4 - 5 som 3 - 4 kommer det verkligen inte hålla. För 4an funka det. Men för 5an är jag tveksam. DICE behöver göra mer.

Men förhoppningsvis har DICE längre tid på sig för nästa battlefield, eftersom d har Battlefront och Mirrors Edge på görningen.

Permalänk
Skrivet av kladdkakemuffins:

På mapen Dawnbreaker finns det ett sådant rum, och jag har lyckats med det du säger

Aha, måste testa. Har inte kört den kartan så mycket, tyckte den verkade så jäkla tråkig och ful men kanske har fel

Permalänk
Medlem

600:- för nått som bara fungerar ibland säger väl en hel del. Tycker inte man ska nöja sig med "det kommer ju patchas" utan det SKA fungera från dag ett, jävla EA skit i ett nötskal.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

2/10. Kraschar konstant (har inte kunnat köra ett enda online spel utan en krasch). Horribel kampanj.

Permalänk
Medlem

Jag ger betyget 9/10!
Tycker att banorna är lite smått kryddade, borde vara tätare mellan hus, inte så öppna stora ytor. Känns rätt så billigt och enkelt gjort! Mer komprimerande stora kartor åt folket!
Men så klart det bästa FPS spelet! Hade inte gjort det bättre på något annat vis!

Måste tillägga att ni där ute med en i5 processor, Det kan inte vara så kul, dessa lär ligga på 100% cpu usage under hela spelperioden! har själv en i7a som tuggar i 80%

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Skrivet av swecop:

Jag ger betyget 9/10!
Tycker att banorna är lite smått kryddade, borde vara tätare mellan hus, inte så öppna stora ytor. Känns rätt så billigt och enkelt gjort! Mer komprimerande stora kartor åt folket!
Men så klart det bästa FPS spelet! Hade inte gjort det bättre på något annat vis!

Måste tillägga att ni där ute med en i5 processor, Det kan inte vara så kul, dessa lär ligga på 100% cpu usage under hela spelperioden! har själv en i7a som tuggar på 80%

Jorå min tuggar på i 99-100% men det gör väl inget? använder ju inte datorn till annat medans jag spelar så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Jorå min tuggar på i 99-100% men det gör väl inget? använder ju inte datorn till annat medans jag spelar så

100% i cpu usage innebär fps dropps!
Kan kännas lite ryckigt ibland. Flyter inte på som det skall!
Speciellt om man sitter med ett 7970, gtx 680 eller senare, (bättre kort)!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Har inte alls rört kampanjen men efter nerdcubed's video så tror jag nog att jag ska undvika det.
Det roliga startar runt 16:30:
https://www.youtube.com/watch?v=VXUERB2fxN4

Permalänk
Medlem

Spelet är väl okej tycker jag , trots en hel del buggar som det finns oändliga trådar om. Jag ger det en 6'a. Kanske mer om de lyckas patcha bort de mest uppenbara buggarna.
Men en sak undrar jag över, eller två.

Fienden är så pyttesmå på lite avstånd. Har de gjort dem mindre eller är det inbillning?
Det är ett elände att träffa dem.

När man går inomhus i byggnader och dylikt så är det väldigt svart. Verkligen helsvart. Ska det vara så eller?
Känns bara jobbigt. Så där är det ju inte i verkligheten.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

2/10 om nätkoden inte fixas, 9/10 om den gör det.

+Flyter på bra på high med mitt system, det trodde jag inte!
+DMR.. Det jag drömt om sedan man sprang runt med SKS i BF3.
+Levolution (till en viss grad)

-Nätkoden.. 3 gånger värre än i BF3? Någon kommer runt ett hörn och man är död innan man ser gubben.. Jag blev också ihjälskjuten genom golvet på ett torn av en båt, fun time!

Kolla bara på LVLCAP's video: http://www.youtube.com/watch?v=vV3xUyfYQdI (VARNING! Ni kan bli grymt omotiverade att spela)

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Värdelösa hitboxes och laggande.
Spelar ingen roll om man tömmer ett magasin på någon som står still så kan dom ändå ha 100% hp.

Händer flera gånger varje game att jag skjuter på någon som bara försvinner i tomma intet, och ingen kill får man heller.
Nej, fixar Dice dom här jävla buggarna så ska det väl gå ann.
Ångrar mitt köp något så fördjävligt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Nu är det inte kul längre...körde precis ett spel som tog en halvtimma utan att få en enda poäng. Alla blev lvl 1 och ingen fick score efter spelet var slut. Sådant gör det inte kul att köra.

+ Grafiken är snygg (flyter perfekt på min dator)
+ Ljudet är bra
+ Banorna är välgjorda

- Förstår mig inte på hitboxen, själv dör jag 9 av 10 fall på ett skott men kan pumpa ett halvt magasin på folk innan de dör.
- Spelet krashar hyfsat ofta
- Connection timeout (3ggr på raken idag, verkar bara hända 60+ maps)
- Ljudet kan bugga på stora kartor dvs blir helt tyst förutom radion
- Kan inte alltid spawna på Squad mates
- Dör bakom väggar/hörn
- XP buggar! Man får inte alltid XPn även om det ser ut så i spelet. Har flera gånger levlat upp för att sedan levla upp samma level en gång till på nästa map.
- Sett flera cheaters idag.
--- Gissar Autoaim? (eller är alla så sjuukt bra att de gör headshot varje gång)
--- Invincibility, pepprade en gubbe och såg att mina kulor träffade väggen, sen sköt han mig med ett skott och jag dog, såg då att han hade 100HP kvar
--- Wallhack (eller så är nätkoden kass)

Med allt detta ger jag spelet 4/10 därav det mest störande är att jag dör så lätt, krasherna och fuskisarna. Lägger det på hyllan from söndag och väntar på de viktiga patcherna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

För infanteri delen får spelet 8/10. Det som borde ändras för 10/10 är autolock removal och ohk med rph mot air.

Air delen för choppers (jets vet jag inte flyger inte det) ger ajag 3/10 eftersom allt är så noobatised. Man kan inte göra barrelrolls ens.

All in all, mkt rolig INFANTERI del i detta spel. Testa INF Only även på större kartor 64 plrs, skitkul och skönt slippa fordon. Bered dig för mkt springande bara, men cool upplevelse.

Kör även DEFUSE. Rätt utmanande och kul variant av att placera bomb och desarmera som i cod s&d. Du har bara ett liv per match så det är kul. Litte buggigt just nu men går att spela ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

600:- för nått som bara fungerar ibland säger väl en hel del. Tycker inte man ska nöja sig med "det kommer ju patchas" utan det SKA fungera från dag ett, jävla EA skit i ett nötskal.

Precis som vid alla stora releaser av alla företag Inte EA exklusivt precis.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

10/10
Stabilt. Flyter på bra och snyggt (ultra).

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

- Nuvarande bullet-drop på pansarvagnarna är löjligt.
- Gubben känns tyngre, så pass att jag faktiskt upplever det som lite störande.
- Server browser utan kösystem, samma problem som vid BF3 releasen som de gör om igen.
- Tycker man fastnar titt som tätt på olika objekt/skarvar
- Känns som det är mindre destruction för varje titel sedan BC2?

+ Riktigt snyggt på ultra
+ En del riktigt bra banor
+ Levolution i vissa avseenden, typ flood zone

8/10

Här har vi ett typiskt exempel på att meta-kritik är trasigt. Det är 7 möjliga poäng, du ger 4 dåliga och 3 bra. Med andra ord borde betyget du ger vara 3/7, men du sätter 8/10. Jag förstår inte logiken.

P.S Jag pratar i allmänhet, inte om just ditt inlägg.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Här har vi ett typiskt exempel på att meta-kritik är trasigt. Det är 7 möjliga poäng, du ger 4 dåliga och 3 bra. Med andra ord borde betyget du ger vara 3/7, men du sätter 8/10. Jag förstår inte logiken.

P.S Jag pratar i allmänhet, inte om just ditt inlägg.

Olika fördelar och nackdelar kan hålla olika tyngd.

Permalänk
Medlem

Hur kollar man cpu usage under spel?

Permalänk
Medlem

9/10 Det största problemet är netcoden som är total skit

Visa signatur

CPU:i5 7600k@4.8GHz GPU:GTX 970 MB:ASUS Z270-K RAM:16 GB

Permalänk
Medlem

Lägger in en del som jag verkligen inte gillar, att man inte har något medaljsystem. Jag vill ha medaljer som i BF2! De 3 bästa på servern får guld, silver och brons medalj och dessa medaljer ser alla som spelar på servern vem som fick dom. Sen vill jag att det ska finnas massor av medaljer som man kan få på olika sett. Se det som typ achievements. När jag spelade BF2 hade jag ingen aning om hur man fick olika medaljer utan jag bara körde, sen mitt i rundan så startas en trumvirvel och du belönas med en medalj. Det hände inte direkt ofta, utan det var kanske på 1/20 games eller något som jag fick det. Det var tider det!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av trexx:

9/10 Det största problemet är netcoden som är total skit

Vissa stunder kan jag se detta som något positivt, man får sig ett gött skratt till och från. DICE har ju själva gått ut och sagt att BF aldrig kommer få en perfekt nätkod då det är alldeles för mycket som händer under varje spel session. Vet inte om er andra men jag föredrar då förstörelse, stora ytor och fysik i allt före perfekt nätkod

Permalänk

Har kört ett tag nu men känner mig redan trött på spelet. Kan bero på alla jäkla buggar och att kartorna inte är lika roliga som på bf3.

4/10

Permalänk
Medlem

8/10

Tycker de nya banorna är mycket bättre än de på bf3. Det är snyggt. Krashar inte för mig. Enda 'problemet' var att det är för likt bf3. Men det åt andra sidan är la inget större problem. Inte direkt de kan gå så mycket från konceptet...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Om man jämför med dagens FPS spel så är bf4 en klar vinnare. Doom är fortfarande min favorit dock :3
Räknar inte med buggar.

9/10

Skitdålig kampanj >:C

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska ge för betyg... men jag vet i alla fall vad jag tycker. Jag kommer att få mycket hat för detta, men min åsikt är min åsikt. Detta kommer inte ha något med buggar (eller kampanjen för den har jag aldrig rört i något FPS-spel) osv. att göra för det vet jag att de kommer fixa.

Känslan. Den är borta. Totalt.

Jetplanen - vad fan har hänt?!
Fallskärmen - vad fan har hänt?!
Grafiken är bra men det känns nästan "för" bra, färgerna känns nästan lite väl bra och kraftfulla. Blir mer att man tittar på miljöerna än att man skjuter folk.
Fordonen i all allmänhet - känslan är borta.
Jag tyckte att "setuperna" i BF3 var bra - man kunde ha assault rifles med C4 osv. (jag vet inte om man kan låsa upp det men jag tycker att det är lite dumt)
Tycker det här med att plocka upp vapen på banorna är dumt.
Oändligt med ammo i pansarvagnarna.
Jag saknar att lyfta med jetplanen själv.
Saknar ljuden från BF3. Visst, vapnen kanske lät som dynamitladdningar men det gillade i alla fall jag.
Väldigt många vapen som är alldeles för bra - M16 var det bästa vapnet i BF3 men där hade man i alla fall en chans.

Det finns i alla fall lite bra saker.
Defibrillatorerna - gillar att man ger sin kamrat mer HP ju längre man gnuggar dem mot varandra.
Sättet man tar skydd på när man står bakom något.
Man har en chans om man blir knivad framifrån (tror jag?)
Häftiga knivanimationer och knivar.
Äntligen klättrar man inte i stegar som om man var skitnödig.

Finns säkert mer men detta är vad jag kommer på just nu.

Permalänk
Medlem

4/10, det är för likt BF3. Så för tillfället är det som en instabil och trasig version av bf3.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"