Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Måste bf4 köpas på origin för att kunna förladdas?

Det eller någon av de officiella download-tjänsterna (Amazon och eventuellt någon till) verkar det som, ja.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det eller någon av de officiella download-tjänsterna (Amazon och eventuellt någon till) verkar det som, ja.

Okej, då blir det på Amazon.co.uk, eller ska det vara .com?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Okej, då blir det på Amazon.co.uk, eller ska det vara .com?

Tror det är billigare via .com. Går också att köpa på GMG

Permalänk

verkar som jag inte kan förladda förrän imorron då fast2play skickar ut nycklarna synd det vill förladda nu som det står när man öppnar origin

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Vilken sida kan man köpt direkt ifrån nu och förladda?

Tack på förhand.

Permalänk

fast2play= 502 bad gateway hmm verkar vara nere är det för hög belastning kanske eller förbereder de utskick av BF4 nycklar?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Legopappa:

fast2play= 502 bad gateway hmm verkar vara nere är det för hög belastning kanske eller förbereder de utskick av BF4 nycklar?

Hoppas man inte blivit blåst. 287 kr i sjön är inte roligt..

Permalänk

612:- här inte så roligt nä

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Jag har fått min key från fast2play och förladdar spelet

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk

fuuusk ja ghar inte fått nån nyckel än
kommer hoppas jag så man inte blir blåst

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått nyckel

Permalänk
Medlem

Min kompis fick sin nyckel från G2Play för ett par timmar sedan.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

ingen nyckel än iaf
vet ej när den ska komma sidan har vart nere i över 4timmar........hoppas man inte blitt lurad på 600+:- då blir man ju som lite grinig då

sidan är uppe igen men ingen nyckel än kanske kommer på morgon/dag sidan idag vem vet tiden får visa

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

man får vad man betalar för när det gäller keysites

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt nyckel innan, är det säkert att köpa på t.ex G2Play som någon nämnde?
Kan Origin ta bort spelet eftersom det inte är köpt genom dom?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

så man betalar 612 kronor och riskerar få spelet borttaget av Origin?
Är inte fast2play ett legitimt företag?
om detta kan vara fallet önska man att nån hade kunnat varna en nåja får väl se vad som sker annars skiter jag i BF4 om det skulle bli så.
Betalar inte 2ggr för samma spel

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Köpte från cjs cdkeys. Fick koden direkt. Betalade via paypal.
360kr blev det för standard edition.
Lite onödigt köpa deluxe edition om man ska köpa premium sen.
Vill ju inte betala 2gånger för china rising.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ingen nyckel än iaf
vet ej när den ska komma sidan har vart nere i över 4timmar........hoppas man inte blitt lurad på 600+:- då blir man ju som lite grinig då

sidan är uppe igen men ingen nyckel än kanske kommer på morgon/dag sidan idag vem vet tiden får visa

De som äger fast2play äger även g2play och har inte personligen haft problem med dem innan. Via PayPal har man ju också i värsta fall en väg att få tillbaka pengarna. Förstår dock inte varför folk är så oroliga att de inte fått spelet innan det ens kommit ut.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Man kan aldrig vara säker på ursprunget av nycklar från keysites då risken är större. Det har hänt att det tagits nycklar från fysiska lådor och lådorna har sedan sålts ändå vilket gör att nycklarna blir blodade när den som äger lådan kontaktar speldistrobutörwns support. Det har också hänt att nycklar köpts med stulna kreditkortsuppgiftrr för att sedan säljas vidare och när kreditkortet spärras så makuleras nycklarna. I en del fall har också transporter med spel blivit stulna och nycklarna i lådorna sålts vidare men nycklarna makuleras sedan när distributören får reda på vilken serie det var som stals.

Permalänk
Medlem

Är det hög risk att spelet blir borttaget om man köper från en keysite? fast2play t.ex.?

Permalänk
Skrivet av fakado:

Är det hög risk att spelet blir borttaget om man köper från en keysite? fast2play t.ex.?

exakt och när då betalningen gått igenom via kreditkort/bankkort är det väl omöjligt få tebaks pengarna?
nåja blir jag blåst stämmer jag de via alla kanaler som går

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

exakt och när då betalningen gått igenom via kreditkort/bankkort är det väl omöjligt få tebaks pengarna?
nåja blir jag blåst stämmer jag de via alla kanaler som går

Har ju beställt från f2p men har inte fått nått på mailen ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Man kan aldrig vara säker på ursprunget av nycklar från keysites då risken är större. Det har hänt att det tagits nycklar från fysiska lådor och lådorna har sedan sålts ändå vilket gör att nycklarna blir blodade när den som äger lådan kontaktar speldistrobutörwns support. Det har också hänt att nycklar köpts med stulna kreditkortsuppgiftrr för att sedan säljas vidare och när kreditkortet spärras så makuleras nycklarna. I en del fall har också transporter med spel blivit stulna och nycklarna i lådorna sålts vidare men nycklarna makuleras sedan när distributören får reda på vilken serie det var som stals.

Är kanske värt att påpeka att det du beskriver är extremt ovanligt hos seriösa säljare. Ja, det är inte ovanligt att nycklarna kommer från fysiska exemplar (kollar men i Steam och liknande brukar de oftast klassas som retail-nycklar) i länder där spelen är billigare. De brukar dock inte säljas vidare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ovanligt men det har hänt flera gånger

Permalänk
Medlem

Jag köper alltid mina spel från onlinekeystore.com fick mina nycklar i går och har aldrig haft strul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

ingen nyckel än från F2P för varken BF4 eller premium ser ut som mina 6000kr fått vingar flax flax

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ingen nyckel än från F2P för varken BF4 eller premium ser ut som mina 6000kr fått vingar flax flax

enligt deras facebook så har dom börjar skicka ut nycklar och av kommentarerna att döma så verkar folk få dom, sakta men säkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ingen nyckel än från F2P för varken BF4 eller premium ser ut som mina 6000kr fått vingar flax flax

Glömt att spelet inte ens släppts i Sverige och många EU-länder än?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

nä må så vara men det finns de som fått nycklar och de som inte fått ännu

verkar som kanske alla som förbokat via F2P inte får sina keys idag utan kanske imorrn
"Vi skickar nycklar ut - varje tredje kund har redan fått sin nyckel" så har de delat ut nycklar sen 8 i morse så kanske alla inte får sina nycklar idag
men men de kanske kommer kanske inte tiden får väl visa

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Grymt besviken på fast2play, får hoppas nu när man får nyckeln om man ens får den att skiten funkar..