Permalänk

Om detta är slutuppgiften borde den ju rimligen bestå av delar som ni redan gjort tidigare - fast mer komplicerade eller utvecklade.
Det vill säga, ni har lärt er grunderna för varje sak enskilt - medan detta är en uppgift i fråga om att kombinera de olika funktionerna.

Ett exempel är att vi lärde oss i min javakurs på gymnasiet att först låta datorn skriva ut en given text, sedan lärde vi oss att mata in en text, sedan lärde vi oss låta den skriva ut det vi matat in för att sedan säga "Tack för din input". Du förstår var jag vill komma.

Jag är långt ifrån en expert (eller ens nybörjare) i programmering, men jag har en bild av hur jag skulle göra detta program i Java.
Min första åtgärd när jag läste din uppgift var att visualisera det i huvudet hur det skulle se ut, i pseudokod (som andra har varit inne på).

Börja enkelt och utveckla sedan.
Visa våra programmeringsexperter vad du har försökt med och hur långt du har kommit så att de kan ställa frågor som vägleder dig framåt i uppgiften. En konstruktiv konversation som gör att du själv kommer på hur du ska ta dig framåt kommer du lära dig massor på!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwth:

Här är ett förslag:

...

Hål i huvudet much?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwth:

Här är ett förslag:
...

Och där försvann hela idén med att TS skulle lära sig något av sin skoluppgift. Att få allt serverat kan möjligen få honom igenom kursen, och det kan eventuellt fastna ett och annat också, men om TS inte lärt sig tillräckligt för att klara den väldigt enkla uppgiften i slutet av kursen så kommer resultatet bara att bli att TS blir godkänd på helt fel grunder.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Roten till de flesta datorrelaterade problem är väll att folk inte vet hur man använder google.. Nej nu var jag bitter.. Men, programering var inget för mig, har inte riktigt det tänket tror jag men jag gick programmering A, nånstanns i mitten gjorde vi ett program som räkna om heltal till romerska siffror. Detta låter bra mycket enklare och är slutprojektet.. hmmm.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tog bort ett inlägg med en färdig lösning. Det ska inte uppmuntras att personer ska kunna komma hit och be om färdiga lösningar till skoluppgifter.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Typ HuvudKod() { Typ AntalHeltal[MaxAntal], Antal; ConsoleOut << "Hur många värden vill du mata in (MaxAntal): " << NyRad; ConsoleIn >> Antal; ConsoleOut << "Vänligen mata in dina värden: << NyRad För (Typ Plats = x; Plats < Antal; Plats++) { ConsoleIn >> AntalHeltal[Plats]; } ConsoleOut << NyRad; ConsoleOut << "Sorterar..." << NyRad; Typ Högsta = AntalHeltal[0]; För (Typ Y = 0 Y < Antal; Y++) { Om(AntalHeltal[Y] > Högsta) { Högsta == AntalHeltal[Y]; } } ConsoleOut < "Högsta värdet du har matat in är: " << Högsta << NyRad; Returnera 0; }

Här har du en modifierad verision av det du söker, självklart så är den ändrad så du måste lista ut saker och ting själv. Om du kör copy-paste så kommer du snabbt märka att det är problem med koden (detta är avsiktligt) så du får använda dig av debuggern.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Detta är en sån trivial uppgift så man undrar verkligen vad ni har haft för material på kursen om du har så stora problem med denna.