Dota 2 vs League of Legends

Permalänk
Medlem

HoN lever utan att det påstås "pumpa" in pengar som många säger ang. LoL. Finns det någon källa på det..?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Har en sak att säga, hade jag varit bra på Dota 2.. hade jag spelat det istället! LOL är ju ett roligt spel och, mer eller mindre lättare än dota 2 dock så är lols medspelare ett gäng fittor (ursäkta uttrycket) inte snälla för fem öre, majoriteten är svin.. sen finns det de good guy greg som ställer upp och rädda en no matter what, dessa älskar jag och uppskattar jag däremot!

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Det är väl de som är "problemet", trots att den står åt rätt håll upplever jag ett delay som är minst sagt irriterande.

Jag har förstått det som att Dota 1 hade en viss "delay" och därför har man lagt till detta i dota2 för att det ska vara "likt" Dota 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Sjukt bra argument gubben. Varför drog du slutsatsen att jag är 12 år? Märks du är en LoL spelare när du inte äns kan föra en diskussion på en vuxen nivå utan att kasta ur dig skit. Hoppas verkligen du skrev så uselt bara för det var från mobilen.

Vad är det för skit jag kastar ur mig? Jag kom inte med argument jag ifrågasatte dina:

LoL spelas bara i Asien och av de som Riot mutar?

Dota 2 är ett crowdfunding projekt, för Valve har då fan inte lagt en krona på spelet?

I Dota 2 förekommer inget flame, alla är ytterst hjälpsamma och om man inte spelar ringer de upp och frågar om man mår bra?

"ok" 0.o

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk

Kan tilläggas att flameandet och douchebaggeriet i lol försvinner mer och mer ju högre i rank du klättrar.

Permalänk
Medlem

säger LoL eftersom dota2 har inbyggd delay

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Sen att Riot pumpar in pengar i LoL men Dota2 drivs ideellt, Dota2 är "promoted" game på twitch.tv någon betalar ju för att
det ska synas... SÅ ATT EHHHH!

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Alla är jättesnälla i Dota 2 verkligen... Är alla som spelar Dora 2 P12:or som du?

Valve köper inte in sig ngn stans? Varför har LOL streamar på twit h lika många viewers utan event som Dota2 Hade under senaste stora events om det är så jävla kul att titta på Dota2? Menar de har färre än Heroes of Warcraft nu som är ett kortspel på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

För det första hade under TI3 Dota 2 över 100k fler tittare i Twitch än LoL hade samtidigt.
Sedan så ser inte alla games via Twitch, väldigt få faktiskt då det redan finns en grymt bra
spectator mode i spelet från början där det även finns casters man kan välja mellan eller inte ha någon alls.
Du kan då följa, titta runt i game'et hur du vill, 1000x bättre än Twitch. Och efter TI3 fick man reda på
att under Grand Final var det över 1 miljon tittare totalt inne i game client och Twitch, sedan fanns
tittare som såg i Sverige via TV6 som sände, plus att många satt över hela världen och såg det på andra vis.
Även massor som kollade Live, som var där i Seattle. Sedan beror antalet tittare på vilka som streamar när osv.
Du verkar ju inte tänka överhuvudtaget på att det är olika tidszoner och olika personer väljer att streama olika
samt att det där jag nämnde om att man kan se i game client, i spectator, många fler som gör det än ser via
Twitch då, som jag nämnde att det är mycket bättre. Gör lite research innan du spyr ur dig sådan skit, tack.

Skrivet av Tozzi:

Jag upplever delay ändå, testa med HoN så ser du skillnaden, det är mycket bättre respons.

Det handlar om hur mycket movement speed du har, du märker att om du tar en haste rune eller rentav
bara har väldigt hög movement speed så kommer det inte finnas något som du kallar "delay".
Det är inte delay förresten, det är bara rörelsen som är seg pga movement speed. Detta tycker jag också
är mer logiskt än att en långsam hero ska vända sig om samma stund som du trycker.
Ser både helt knäppt ut och det blir svårare om du har det som i Dota.
Man måste vänja sig också, en del har tagit tid på sig att faktiskt vänja sig istället för att skita i det
och sedan tyckt att det är bättre.

Skrivet av bobbeyblade:

Sen att Riot pumpar in pengar i LoL men Dota2 drivs ideellt, Dota2 är "promoted" game på twitch.tv någon betalar ju för att
det ska synas... SÅ ATT EHHHH!

Det är typ som reklam. Dom som faktiskt tänkt att se på Dota från början spelar det ju ingen roll
om det är promoted eller ej men det är som reklam för andra som går in dit och råkar se att
det visas på framsidan osv. Alla har olika former av reklam, och det är inget fel med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Vad är det för skit jag kastar ur mig? Jag kom inte med argument jag ifrågasatte dina:

LoL spelas bara i Asien och av de som Riot mutar?

Dota 2 är ett crowdfunding projekt, för Valve har då fan inte lagt en krona på spelet?

I Dota 2 förekommer inget flame, alla är ytterst hjälpsamma och om man inte spelar ringer de upp och frågar om man mår bra?

"ok" 0.o

Hahaha, du lever i din lilla bubbla du ^^ "ingen flaming" yeah sure...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cunninlynguist:

Jag har förstått det som att Dota 1 hade en viss "delay" och därför har man lagt till detta i dota2 för att det ska vara "likt" Dota 1.

Det största problemet med Dota 2 är just att de kopierat allt från Dota (ett) och inte kommit med några drastiska balanseringar (som behövs).
Ser du på HoN som är väldigt likt Dota 2 så började det med i stort sett att kopiera Dota (ett) och sen har de balanserat spells / mapen / heroes / mm. Tyvärr är detta inget Dota 2 har kommit speciellt långt med Dota 2 kommer säker bli super men de har en bit kvar...
Både LoL / HoN är bättre balanserade i sin helhet, synd bara att HoN tappar spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

HoN lever utan att det påstås "pumpa" in pengar som många säger ang. LoL. Finns det någon källa på det..?

Tror inte de behöver pumpa in pengar i LoL. Tror ingame shoppen täcker deras behov mer än väl. Antagligen därför de lägger så mycket krut på nya heroes och skins.

Permalänk

Gillar man dota överhuvudtaget (från wc3) gör man nog som mig själv och spyr på LoL. HoN är däremot ganska bra!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Det största problemet med Dota 2 är just att de kopierat allt från Dota (ett) och inte kommit med några drastiska balanseringar (som behövs).
Ser du på HoN som är väldigt likt Dota 2 så började det med i stort sett att kopiera Dota (ett) och sen har de balanserat spells / mapen / heroes / mm. Tyvärr är detta inget Dota 2 har kommit speciellt långt med Dota 2 kommer säker bli super men de har en bit kvar...
Både LoL / HoN är bättre balanserade i sin helhet, synd bara att HoN tappar spelare.

Dota 2 är en remake av Dota, det är inget annat. Att Dota inte skulle vara balanserat men LoL är det
får mig att skratta, det är ren skitsnack. Finns ingen hero som inte kan bli kontrad i Dota och dom
som folk anser är "OP" är ofta väldigt enkla att spöa om du vet hur man gör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janss00n:

Som titeln säger, vilket spel är bäst av dem två?

Tack för svar på förhand!

Dota
Bättre community
mindre småbarn som skriker och dampar hejvillt (säger inte att Dota inte har sådanna, säger bara att 80% av alla 12 åringar spelar LoL
Man kan denya creeps
mycket snyggare
kräver mycket mer skills, vilket gör det roligare.

Finns nog en hel del som visar att Dota är bättre.
Det enda jag kan säga att LoL har bättre är att dom får nya heros oftare, annars så är det ett ruttet spel jämfört med HoN och Dota.

Permalänk
Medlem

Jag hade spelat dota2 om det hade funnits ett synligt mmr system. Men båda spelen är sjukt roliga. Lol spelar jag för tillfället för det är sjukt kul att klättra i laddern. Har spelat lol i tre år och dota2 i snart två och ett halft.

Solo LoL>Solo dota2
Med vänner LoL<Med vänner dota2

Båda spelen är bra.

Permalänk

Gick från DotA till LoL(Beta) och stannade bara på grunden av att inte bara assassins håller måttet late game, alla roller kan fortsätta sina jobb från början till slut. DotA2 är bara en finare uppdatering från DotA, alla roller förutom agilitybaserade ska bara se till att sin agilityspelare får kills.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Sen att Riot pumpar in pengar i LoL men Dota2 drivs ideellt, Dota2 är "promoted" game på twitch.tv någon betalar ju för att
det ska synas... SÅ ATT EHHHH!

Källa.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Gillar man dota överhuvudtaget (från wc3) gör man nog som mig själv och spyr på LoL. HoN är däremot ganska bra!

Kan du komma på en enda anledning till varför dota är bättre än lol förutom bullshitsvar som;
Communityn är toxic (precis lika toxic som eran, kolla på dig själv t.ex.)

Det är "casual" och enkelt. Ifall det nu är så enkelt varför spelar inte du själv på världsnivå? Mekanikerna är enklare men det är en så liten del av ens skill så det påverkar i princip bara i låglevel.

Grafiken är "dålig". Den här kan jag väl ioförsig förstå. Att du inte gillar stilen är väl ok men det gör inte spelet dåligt.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

Som redan har skrivits. Starcraft 2 är bäst av de spelen

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FinApelsin:

Det är "casual" och enkelt. Ifall det nu är så enkelt varför spelar inte du själv på världsnivå? Mekanikerna är enklare men det är en så liten del av ens skill så det påverkar i princip bara i låglevel.

Så... Ett spel är bara svårt om det bara är några fåtal i världen som kan spela på en elitnivå?

Det är nog allmänt känt att DotA är det svårare av de två, och gillar man svårare och mer krävande spel så är det klart att man kan tycka att DotA är det bättre spelet.

Det är inte bara att det är svårare "mekaniker", de är fler också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Personligen tycker jag dota är bättre, just för att communityn är mycket trevligare.
Missar jag en spell på dota händer inte så mycket, missar jag en spell på LoL så ska min mor bli våldtagen och min familj brännas

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Så... Ett spel är bara svårt om det bara är några fåtal i världen som kan spela på en elitnivå?

Det är nog allmänt känt att DotA är det svårare av de två, och gillar man svårare och mer krävande spel så är det klart att man kan tycka att DotA är det bättre spelet.

Det är inte bara att det är svårare "mekaniker", de är fler också.

Du tappade min poäng. Om spelet är "lätt" borde han inte redan ha blivit så bra som det går på det? Om någon kan spöa skiten ur honom på det så är det väl aldrig lätt?

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FinApelsin:

Du tappade min poäng. Om spelet är "lätt" borde han inte redan ha blivit så bra som det går på det? Om någon kan spöa skiten ur honom på det så är det väl aldrig lätt?

Varför inte?

Att spelet är svårt och att motståndet är svårt är två olika saker.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag har alltid trott att det är ilärningskurvan som gjort att folk med lite lägre IQ föredrar lol? Mekanikerna är ju fler och svårare i dota vilket inte bara gör det till strategiskt intressantare spel utan också svårt för vissa att förstå/lära sig. Detta är min objektiva syn på det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppades på Dota2 men det såg getpung segt kass grafik som gör det svårt att se skillnad på creeps och avatars och en minst lika sunkig communityn som lol förmodligen värre med tanke på snubbarna som förespråkar det här.

Efter tribunal och honors i LoL så har communityn blivit städad, flame förekommer men knappast på samma sätt mer som bitsk konstruktiv kritik och det får man ta när man spelar dåligt.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Jag har alltid trott att det är ilärningskurvan som gjort att folk med lite lägre IQ föredrar lol? Mekanikerna är ju fler och svårare i dota vilket inte bara gör det till strategiskt intressantare spel utan också svårt för vissa att förstå/lära sig. Detta är min objektiva syn på det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Personer med hög IQ brukar inte vara de hyggligaste, hur går det med ditt projekt att skriva om relativitetsteorin förresten?

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bobbeyblade:

Jag hoppades på Dota2 men det såg getpung segt kass grafik som gör det svårt att se skillnad på creeps och avatars och en minst lika sunkig communityn som lol förmodligen värre med tanke på snubbarna som förespråkar det här.

Efter tribunal och honors i LoL så har communityn blivit städad, flame förekommer men knappast på samma sätt mer som bitsk konstruktiv kritik och det får man ta när man spelar dåligt.

På vilket sätt är det svårt att se skillnad på creeps och hjältar..?

Det känns som att du bara klagar för klagandets skull, och om det var det enda du kan klaga på så måste det vara ett väldigt bra spel, med tanke på att alla med normal syn inte har några som helst problem att se skillnad på gubbarna.

Communityn är antagligen relativt likadan i båda spelen och det är inte heller något som går att jämföra, så att säga att det ena är bättre säger egentligen inte ett dugg.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Gick från DotA till LoL(Beta) och stannade bara på grunden av att inte bara assassins håller måttet late game, alla roller kan fortsätta sina jobb från början till slut. DotA2 är bara en finare uppdatering från DotA, alla roller förutom agilitybaserade ska bara se till att sin agilityspelare får kills.

Så fel. Det har inte med attributes att göra det har med rollen att göra.
Finns supports som är Agility (t.ex Vengeful Spirit, som dock är en grym semi-carry)
och alla carry heroes är inte agil, finns ju mängder med strenght (alltså tanks).
Exempel är Kunkka, Spirit Breaker, Lifestealer, Alchemist..
Sedan måste inte "alla" kills gå till carry, men om man vill lyckas bättre lategame så
ska carryn få så mycket kills som möjligt för att få ett övertag i guld, och när jag menar
lategame så är det åt 45-55min. Dota matcher är ofta längre än LoL matcher också.
Men man kan vinna snabbt såklart, allt handlar om skicklighet och hur bra man arbetar som ett
team och delvis vilka picks man har.

Skrivet av DunderKlumpen:

På vilket sätt är det svårt att se skillnad på creeps och hjältar..?

Det känns som att du bara klagar för klagandets skull, och om det var det enda du kan klaga på så måste det vara ett väldigt bra spel, med tanke på att alla med normal syn inte har några som helst problem att se skillnad på gubbarna.

Communityn är antagligen relativt likadan i båda spelen och det är inte heller något som går att jämföra, så att säga att det ena är bättre säger egentligen inte ett dugg.

När folk säger att creeps ser likadana ut som heroes vill jag bara dunka huvudet i bordet.
Antingen är man halvblind eller så har man aldrig spelat det förut.
Alla heroes har ett unikt utseende medan alla creeps ser likadana ut precis som i LoL
(fast någon liten skillnad på Dire och Radiant creeps).
Tror som du säger att man klagar för klagandets skull, och det är ju inget annat än löjligt.

Ang. communityn så finns givetvis otrevligheter i Dota med (gör det i alla communitys)
men man märker att det är i princip inga småbarn som lirar.
Förmodligen för att Dota inte är "inne" samt att det är mycket svårare/tar längre tid att
komma in i, skönt att kunna slippa dessa griniga p12or och deras rageande

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mo0rbid:

säger LoL eftersom dota2 har inbyggd delay

Det är fortfarande cast speed och turning speed.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är fortfarande cast speed och turning speed.

Herregud har dom inte fattat det ännu? *Facepalm*