Stor information om Battlefield 4 "LÄCKT"

Permalänk
Medlem

Stor information om Battlefield 4 "LÄCKT"

Informationen finns att läsa i länk!

Snabb snack.

Spelet sägs släppas November i år.
Spelet driver Frostbite 2.5
Spelet utspelar sig år 2020 i Kina.

http://bfstuff.se/rykte-en-veritabel-hog-med-obekraftade-battlefield-4-detaljer/15445

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tur att microtransaktionerna (enligt ryktet) bara rörutseendet...

Edit: överdrev nog lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se om det stämmer

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tur att microtransaktionerna (enligt ryktet) bara rörutseendet... fortfarande kasst att det finns med dock. J*vla EA och deras j*vla microtransaktioner! Buuuurn!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur orkar du blossa upp dig så över detta? Så länge det endast rör utseendet är det ju en super smart idé att implementera mikro-transaktioner av EA för att få in mer pengar? Gillar du inte de, köp de inte. Svårare än så är det inte...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Hur orkar du blossa upp dig så över detta? Så länge det endast rör utseendet är det ju en super smart idé att involvera av EA för att få in mer pengar? Gillar du inte de, köp de inte. Svårare än så är det inte...

Exakt. Om det bara rör utseende så är det inga problem. De har ett sätt att tjäna mer pengar och det drabbar ingen. Om något så är det bättre för spelare då de får ännu mer pengar att satsa på spelet. Jag kunde inte bry mig mindre om någon köpt ett blått skin till sitt vapen eller inte, för det påverkar mig inte.

Så länge det inte är en massa överkraftiga vapen man kan köpa så gör det inget. Vapen i expansioner som inte är direkt bättre än andra vapen har jag inga problem med. Med överkraftiga vapen så menar jag då vapen som är klart bättre än allt annat som man bara får om man har expansionen/dlc. Hittills har EA inte gjort så, och jag ser ingen anledning att tro att de ska börja nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

EA kan fetglömma att jag någonsin kommer att köpa någonting innan det släpps.
Bluff och båg lönar sig helt enkelt inte.

Tycker lite synd om Dice, de sitter fast så djupt i EA att de antagligen inte kan komma loss.

Dice: Be era advokater ta en titt på avtalet med EA, kanske kan ni bryta er loss. Vem behöver producenter ifrån juratiden?
Var det verkligen detta ni skrev under för?
Detta är det 21:a århundradet, den digitala eran, allt sprids globalt, direkt.
Förr i världen behövdes producenter, nu klarar man sig mycket bra på ett gott rykte, FB, twitter och Youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

EA kan fetglömma att jag någonsin kommer att köpa någonting innan det släpps.
Bluff och båg lönar sig helt enkelt inte.

Tycker lite synd om Dice, de sitter fast så djupt i EA att de antagligen inte kan komma loss.

Dice: Be era advokater ta en titt på avtalet med EA, kanske kan ni bryta er loss. Vem behöver producenter ifrån juratiden?
Var det verkligen detta ni skrev under för?
Detta är det 21:a århundradet, den digitala eran, allt sprids globalt, direkt.
Förr i världen behövdes producenter, nu klarar man sig mycket bra på ett gott rykte, FB, twitter och Youtube.

Det kostar en bra massa att göra spel. Dessa pengar får man efter att spelet sålt. Utgivare ger dig dessa pengar innan. Utgivare behövs fortfarande. I alla fall om man gör så här stora spel med en riktigt stor budget.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Exakt. Om det bara rör utseende så är det inga problem. De har ett sätt att tjäna mer pengar och det drabbar ingen. Om något så är det bättre för spelare då de får ännu mer pengar att satsa på spelet. Jag kunde inte bry mig mindre om någon köpt ett blått skin till sitt vapen eller inte, för det påverkar mig inte.

Så länge det inte är en massa överkraftiga vapen man kan köpa så gör det inget. Vapen i expansioner som inte är direkt bättre än andra vapen har jag inga problem med. Med överkraftiga vapen så menar jag då vapen som är klart bättre än allt annat som man bara får om man har expansionen/dlc. Hittills har EA inte gjort så, och jag ser ingen anledning att tro att de ska börja nu.

Det va ju exakt det de sa om BF Heroes. Bara utseende, men sen blev det ju vapen och en massa annat också...

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

November i år är för tidigt!
Dom kan lätt vänta ett extra år och göra ett färdigt spel istället för att stressa ut detta. bf3 kommer hålla länge än...

Men jag kommer köpa det när det än kommer...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

November i år är för tidigt!
Dom kan lätt vänta ett extra år och göra ett färdigt spel istället för att stressa ut detta. bf3 kommer hålla länge än...

Men jag kommer köpa det när det än kommer...

Så 2 år är inte länge nog?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Vill dock vara en Svensk soldat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tycker lite synd om Dice, de sitter fast så djupt i EA att de antagligen inte kan komma loss.

Vad är det som säger att DICE inte är med på noterna? De kanske själva t.o.m föreslagit det. Och sitter fast... ägs iten DICE av EA?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Hur orkar du blossa upp dig så över detta? Så länge det endast rör utseendet är det ju en super smart idé att involvera av EA för att få in mer pengar? Gillar du inte de, köp de inte. Svårare än så är det inte...

Okej då... kanske överdrev lite... utnyttja dumt folk som tror att utseendet ger mer skills

Skrivet av TheGiant:

November i år är för tidigt!
Dom kan lätt vänta ett extra år och göra ett färdigt spel istället för att stressa ut detta. bf3 kommer hålla länge än...

Men jag kommer köpa det när det än kommer...

Alla Battlefield spel har kommit med ca. 2 års mellanrum så sluta gnäll på det...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

November i år är för tidigt!
Dom kan lätt vänta ett extra år och göra ett färdigt spel istället för att stressa ut detta. bf3 kommer hålla länge än...

Men jag kommer köpa det när det än kommer...

BF3 har ju just börjat närma sig att bli klart, det är självklart att de måste nu sadla om och ha ett nytt BF som buggar, vad ska deras stackars anställda annars göra med sina liv?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Entusiast

"Destruction 4.0"

Okej så i BFBC2 have vi användbar förstörbarhet
I BF3 så var det framför allt visuell förstörbarhet
Så i BF4 blir det ingen förstörbarhet?

Permalänk
Medlem

Väldigt skeptisk. Men får se när det kommer mer info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Så 2 år är inte länge nog?

Nej jag körde bf2 i nästan 6 år utan att tröttna.
Allt beror på sällskapet i ts:)
2 år för ett bf känns lita väl kort...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Nej jag körde bf2 i nästan 6 år utan att tröttna.
Allt beror på sällskapet i ts:)
2 år för ett bf känns lita väl kort...

Du glömmer bort att det kom ut 6 Battlefieldspel mellan BF2 och BF3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Tjusiga bilder, frågan är ju bara om bilderna är äkta och dessutom in-game-bilder, alltså att det verkligen ser ut så när man själv spelar.

Visa signatur

Söker nya spelkompisar | Steam - Vischy | Origin - Argonlav | Diablo 3 - Argonlav#2417

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Satan i gatan vad snyggt det var. Hoppas BF4 ser ut så.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av kevioh:

Fake!.... eller ja .. detta är bilder från en trailer från BF3

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de fortfarande skruvar systemkraven mot nVidia... :/

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Informationen finns att läsa i länk!

Snabb snack.

Spelet sägs släppas November i år.
Spelet driver Frostbite 2.5
Spelet utspelar sig år 2020 i Kina.

http://bfstuff.se/rykte-en-veritabel-hog-med-obekraftade-battlefield-4-detaljer/15445

Så spela som amerikan och skjuta kineser denna gång istället för ryssar?
Yay... kom på något nytt DICE.
"Frostbite 2.5" haha så fåniga DICE är, ena stunden är det "Frostbite 1.0" andra är det "1.5" och sedan är det "2.0" -.-

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Bilderna såg jävligt schyssta ut, OM det nu är Bf4 ingame-bilder... DICE lär väl ändå lägga på ett färgat filter och förstöra känslan i spelet. "Krig ska ju se dystert ut och ska inte uppmuntras"

Känner dock att jag själv börjar längta lite. Precis det jag inte vill göra för blev så sjukt besviken på BF3 när jag hade spelat alphan innan...

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Bilderna såg jävligt schyssta ut, OM det nu är Bf4 ingame-bilder... DICE lär väl ändå lägga på ett färgat filter och förstöra känslan i spelet. "Krig ska ju se dystert ut och ska inte uppmuntras"

Känner dock att jag själv börjar längta lite. Precis det jag inte vill göra för blev så sjukt besviken på BF3 när jag hade spelat alphan innan...

Det har ju redan "debunkats", det är inte ingame BF4 det är pre-render BF3

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Angående Shanghai

Koppling?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

jadu det ser ju helt klart ut att vara shanghai! fan vill se lite gameplay nu!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Det måste vara Shanghai, loggar man in på nya battleloggen finns där t.om. en gul liten bild på Shanghai + att när dem la upp bilden stod det Shanghai.
Utspelar sig multiplayer i sådan storstads miljö kommer nog spela tugga prestanda!

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk

BULLSHIT?

Det har redan sagts att spelet ska vara i nutid?