Hjälp, Problem med ett Asus HD 5850

Permalänk
Medlem

Hjälp, Problem med ett Asus HD 5850

Hej jag har ett asus 5850 och då och då så blir skärmen svart men ljudet är kvar i ett par sekunder sen så hör man inget men datan är fortfarande på så den har inte startat om eller stängts av och grafik kortet drar igång på full fläkt styrka då detta sker, jag har testat köra med ett annat grafik kort och då funkar allt bra men de kräver inte extra ström som det gör på mitt 5850 så jag undrar kan det vara mitt nätagg som det är fel på då de krävs mer ström eller är det mitt grafik kort.
Jag har prövat ominstallation av windows och drivrutiner mm.

Felet kan komma flera gånger på raken, direkt då jag startar upp ibland så kan de funka bra en hel dag. Så jag är osäker på vad det kan vara men något av dessa 2 saker är det grafik kort eller nätagg.

Vore tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Hade inte skadat att veta vad du har för nätagg om du tror det är felet.

Sen kan de vara dammiga fläktar, dålig kontakt nån stans för grafikkortet, prova installera om det fysiskt samt blåsa av fläkten om det behövs.

Testa även med annat grafikkort om möjligt

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Det är ett corsair HX850 nätagg har rengjort allt installerat om allt prövat de mesta

Permalänk
Medlem

Det jag mer vill få tips om är vad ni tror det är fel på nätagget eller grafik kortet.