Permalänk

Logitech = Billlig skit?

Tjenare så här i vinterkylan!
Om du inte orkar läsa kan du hoppa ner till det tredje stycket

Nyligen köpte jag en ny mus (igen) från just Logitech, den är köpt 27/11 så den är riktigt färsk. MEN har märkt att den "buggar" och är väldigt hoppig, märker det speciellt i Battlefield 3 och Skyrim, ibland när jag siktar in och har perfekt för en Headshot så får musen för sig att hoppa iväg och jag står nu och pekar rakt upp i himlen eller ner på mina tår....Knapparna känns också allmänt svabbiga.

Och musen är inte det ända problemet jag har haft med Logitech,
mitt gamla G35 headset gick sönder när jag skulle minska storleken så bröts plastbiten som håller ihop kåpan med huvudbygeln av, köpte då efter några vändor headset ett G930, (De andra gick inte sönder, tröttnade bara på massa sladdar liggandes i knät) och det tappar alltid uppkoppligen och ljudet försvinner i någon sekund för att sedan komma tillbaka med helt fel inställningar.

Det ända som funkat ganska bra med logitech, är mitt G105 tangentbord. Det som är att klaga på är att gummifötterna som ska förhindra att tangentbordet inte glider iväg inte gör sitt jobb. Vänstra funkar men högra är totalt värdelös.

Då till min fråga som jag vill ställa:
Har jag bara haft otur, eller är Logitech produkter helt åt pipan? har en Steel Series Akari Laser som fungerar fel fritt och funkat hela i sedan jag köpte den för något år sedan.
Jag kan sitta hela natten och dra exempel för att bevisa att det inte är jag som är felet men det hade tagit för lång tid
Personligen kommer jag aldrig mer köpa en Logitech produkt.

Mini_rappen

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Avstängd

Har då en Logitech MX510 och köpte den när jag var 13-14 tror jag.
är snart 22. har funkat klockrent!

Sen har jag även haft Logitech Z-5400 och Z-5500.
Allt har då fungerat kanon!

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

Jag tycker nästan tvärt om. De Logitech grejer jag har haft har fungerat suveränt. Tex min gamla Joystick som jag säkert haft och använt till och från i kanske 10 år snart, fungerar perfekt än i dag. Har haft flertal ljudsystem från Logitech, inga problem där heller.

Sen har jag haft mycket "gaming brandad" skit, så som Steelseries, headset som har kostat 600kr och där kopparen i sladden är tunnare och billigare än mitt 29kr headset från Biltema.

Men Logitech har väl bra och dåliga produkter som alla företag...

Permalänk
Medlem

Jag har haft många logitech-produkter och alla har fungerat som de ska.

Jag har haft möss, webbkameror, tangentbord, ratt m pedaler och joystick. Inget har någonsin bråkat. Undantaget ratten som gick sönder efter 2-3 års intensivt spelande.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Det enda jag använt från logitech på länge är mitt G930 och det har varit riktigt underbart de månader jag haft det.

Inga problem som du beskriver, och det förväntar mig verkligen inte från ett så pass dyrt headset..

Permalänk

har G9, G15, Z5500 allt har fungerat klockrent sen jag köpte dem för ca 4 år sen

Permalänk
Medlem

Problemet med G35 hörde jag att dom löst i senare revisioner genom att byta ut plastbiten mot metall.

Din Garanti borde täcka det annars. Och Logitech om något, har väldigt snabb och effektiv support. Bara ring deras support, så löser dom nog det.

Min idiot till systerson hade också en G35 som gick sönder på samma vis.. Men så korkad som han är, istället för att kontakta butik eller logitech.. så försökte han ghetto fixa det själv.. som snabbt bryter garantin..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Mitt Dinovo Edge är min trotjänare sen 4-5 år tillbaka...har to.m köpt ett extra som ligger i förrådet, om detta skulle gå sönder. Dock har jag ägt ett gäng MX518 som alla med tiden börjar bete sig underligt...imorgon blir det en G400 (tror jag den hette), som tydligen skulle vara en efterträdare.

Den som lever får se.

Permalänk
Entusiast

Utifrån min erfarenhet så skulle jag säga att du har haft otur, jäg är jättenöjd med allt logitech jag har/har haft, vilket är två olika modeller av 5.1 datorhögtalare, ett tangentbord, två möss och G35orna

Permalänk
Medlem

Jag får nog hålla med trådförfattaren... Har egentligen inga bra erfarenheter av Logitech... Kör iofs fortfarande på ett G15, men det är sista kvarlevan och skall bytas ut snart. Den sista standardkulmusen som dom gjorde var väl deras sista bra produkt, i min mening.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K MB: Asus P8Z77-V HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 2 x 1GB Seagate Baracuda RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gfx: ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB Nätagg: be quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold Chassi: Gammalt Lian-Li DAC/Hörlursförstärkare: Lead Audio LA-100 Hörlurar: Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

Har själv haft två produkter från Logitech som var skräp,en G5v2 mus och ett G11 t-bord.Båda produkterna slutade fungera som dom skulle efter 3-4 månader.

Hör mycket klagomål på Razer eller Steelserie produkter här på forumet.För mej så har mina Razer produkter varit klockrena och funkat utan besvär till skillnad mot Logitechs.

Kontentan måste bli:Alla tillverkare har sina måndags exemplar och har man otur så får man ett oavsett om man köper Razer,Cm storm,Steelseries eller Logitech mfl.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att musen jag har från logitech känns som kvalitet. (G9x)
Mjukvara/programet för musen är den värsta skiten jag har varit med om.

Jag har försökt med ominstallation av både mjukvara och os, jag har gett upp och kör just nu utan mjukvara. (setpoint)

Permalänk
Medlem

Jag kör ett g930 som funkar bra. Ska passa på att fråga om någon annan har märkt av att den Connecta och disconnecta så man hör ett usb ljud ett tag innan lgs hittar headsetet , detta är under windows 8 x64 pro

Permalänk
Medlem

Alla min tillbehör är Logitech

Logitech g15
Logitech g500
Logitech g510
Logitech g35
Logitech g25
Logitech g5
Logitech Marble mouse
Logitech Dinovo
Logitech z-5500
Logitech Ls-21

Hade även den första g5 musen från första dagen, men köpte ny efter 4 år för att det blev helt enkelt ut sliten.

De saker som har pajat för mig är Växellådan på g25:an. Den mailade jag om direkt till Logitech, det enda de gjorde vart att skicka en helt ny ratt och jag kunde behålla den gamla. Som fungerade hur bra som helst utan växellådan.

Sen dog huvudenheten på mitt Z-5500. Kontaktade Logitech och de skicka en ny huvudenhet samma dag.

Så både på kundsupport och kvalitet tycker jag de är hur bra som helst.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Har också haft en hel del problem med Logitech prylar, mer specifikt deras möss.

Nu senaste en G500 som vägrar sluta ge ifrån sig ett högfrekvent ljud... så tröttsamt.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Rekordmedlem

Har haft många olika Logitech möss och trackballs både med och utan kabel och alla utom en mx1000 har fungerat hur bra som helst, men jag kom inte överens med känslan i mx 1000 så jag gick tillbaka till mx 700, mx 1000 funkade väl egentligen tekniskt sett ok, men den passade helt enkelt inte mig.
Idag har jag 3 st mx revolution eftersom det är den överlägset bästa mus jag använt för "allmänt bruk" och jag har slitit ut microbrytarna och behövt renovera en av mössen, men det är snarast normalt slitage så ingen enhet har slutat fungera tekniskt sett tycker jag.

Logitechs ljudprylar är i 2 totalt olika klasser, de har det egenkonstruerade sortimentet och det är inte alls roligt ljudmässigt och så har de prylarna som Slim devices tog fram som numera har Logitech namnet och de håller mycket hög kvalitet, Transportern är något av det mest välljudande som finns för att få ut ljud från en pc, kanske tom den bästa enhet som finns idag och den kan definitivt mäta sig med Benchmark och Chord, samtidigt som deras enkla prylar som folk normalt set förknippar med Logitech är lika illa som de flesta andra "datorljudprylar" och de har aldrig imponerat på mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Välkommen till världen.

Skrivet av mini_rappen:

Tjenare så här i vinterkylan!
Om du inte orkar läsa kan du hoppa ner till det tredje stycket

Nyligen köpte jag en ny mus (igen) från just Logitech, den är köpt 27/11 så den är riktigt färsk. MEN har märkt att den "buggar" och är väldigt hoppig, märker det speciellt i Battlefield 3 och Skyrim, ibland när jag siktar in och har perfekt för en Headshot så får musen för sig att hoppa iväg och jag står nu och pekar rakt upp i himlen eller ner på mina tår....Knapparna känns också allmänt svabbiga.

Och musen är inte det ända problemet jag har haft med Logitech,
mitt gamla G35 headset gick sönder när jag skulle minska storleken så bröts plastbiten som håller ihop kåpan med huvudbygeln av, köpte då efter några vändor headset ett G930, (De andra gick inte sönder, tröttnade bara på massa sladdar liggandes i knät) och det tappar alltid uppkoppligen och ljudet försvinner i någon sekund för att sedan komma tillbaka med helt fel inställningar.

Det ända som funkat ganska bra med logitech, är mitt G105 tangentbord. Det som är att klaga på är att gummifötterna som ska förhindra att tangentbordet inte glider iväg inte gör sitt jobb. Vänstra funkar men högra är totalt värdelös.

Då till min fråga som jag vill ställa:
Har jag bara haft otur, eller är Logitech produkter helt åt pipan? har en Steel Series Akari Laser som fungerar fel fritt och funkat hela i sedan jag köpte den för något år sedan.
Jag kan sitta hela natten och dra exempel för att bevisa att det inte är jag som är felet men det hade tagit för lång tid
Personligen kommer jag aldrig mer köpa en Logitech produkt.

Mini_rappen

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Logitechs stora svaghet är väl överprisade Gaming produkter och plastiga saker. Men annars är det fina grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Logitechs stora svaghet är väl överprisade Gaming produkter och plastiga saker. Men annars är det fina grejer.

Trodde det var Razer?

Men Logitechs lägre segment är väldigt plastigt, tbord + mus för 199kr så får man väl vad man betalar för.
Jag har en Logitech G9x och den känns väldigt robust, en av de bättre möss jag haft. Har nu en SteelSeries Sensei och den känns helt klart plastigare men det är blank plast och knakar lite i den när man trycker.

Skrivet av mini_rappen:

Tjenare så här i vinterkylan!
Om du inte orkar läsa kan du hoppa ner till det tredje stycket

Nyligen köpte jag en ny mus (igen) från just Logitech, den är köpt 27/11 så den är riktigt färsk. MEN har märkt att den "buggar" och är väldigt hoppig, märker det speciellt i Battlefield 3 och Skyrim, ibland när jag siktar in och har perfekt för en Headshot så får musen för sig att hoppa iväg och jag står nu och pekar rakt upp i himlen eller ner på mina tår....Knapparna känns också allmänt svabbiga.

Och musen är inte det ända problemet jag har haft med Logitech,
mitt gamla G35 headset gick sönder när jag skulle minska storleken så bröts plastbiten som håller ihop kåpan med huvudbygeln av, köpte då efter några vändor headset ett G930, (De andra gick inte sönder, tröttnade bara på massa sladdar liggandes i knät) och det tappar alltid uppkoppligen och ljudet försvinner i någon sekund för att sedan komma tillbaka med helt fel inställningar.

Det ända som funkat ganska bra med logitech, är mitt G105 tangentbord. Det som är att klaga på är att gummifötterna som ska förhindra att tangentbordet inte glider iväg inte gör sitt jobb. Vänstra funkar men högra är totalt värdelös.

Då till min fråga som jag vill ställa:
Har jag bara haft otur, eller är Logitech produkter helt åt pipan? har en Steel Series Akari Laser som fungerar fel fritt och funkat hela i sedan jag köpte den för något år sedan.
Jag kan sitta hela natten och dra exempel för att bevisa att det inte är jag som är felet men det hade tagit för lång tid
Personligen kommer jag aldrig mer köpa en Logitech produkt.

Mini_rappen

Står inte vilken mus du köpte?
Headset problemet har med drivrutinerna att göra, funkar mycket bättre utan.

Permalänk
Medlem

De finns inga möss som är utav hög kvalite tyvärr, allt på marknaden är skit ifrån kina.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Headseten är riktigt plastiga tycker jag, mössen brukar hålla förhållandevis hög kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jag har haft mer problem med SteelSeries än Logitech.

Permalänk
Medlem

Mina logitech produkter har tjänat mig väl under åren

Ratt,webkamera,Massa olika möss.Tangentbord och högtalare.flera fungerar fortfarande som om dom vore nya

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Du har nog haft otur,
Logitech är ett av mina favorit märken då det håller i åratal, jag har använt mig av dom nästan uteslutet sen 2001,
använder just nu både mx revolution musen (3år gammal) MK700/MK710 tbord och mus sättet samt Z-906 och Z-623 högtalarna m.m,
har även div äldre logitech hårdvara som tex M518 som fungerar,ärbara utbytt.
En hög med prylar som jag använt utan problem har jag sålt vidare under åren, min bror har tex Z-2300 som är 6år gammla samt ett gammalt mus-tbord sett som fungerar än idag.

någon mus har gått sönder efter mycket användning för mig,men överlag är jag mycket nöjd med logitech.

Skrivet av Haziza:

De finns inga möss som är utav hög kvalite tyvärr, allt på marknaden är skit ifrån kina.

Dom tillverkas där ja, men dom utvecklas inte där,inte heller är det dom som bestämmer vad som ska användas vid tillverkningen, dom används för deras billiga arbetskraft.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini_rappen:

Tjenare så här i vinterkylan!
Om du inte orkar läsa kan du hoppa ner till det tredje stycket

Nyligen köpte jag en ny mus (igen) från just Logitech, den är köpt 27/11 så den är riktigt färsk. MEN har märkt att den "buggar" och är väldigt hoppig, märker det speciellt i Battlefield 3 och Skyrim, ibland när jag siktar in och har perfekt för en Headshot så får musen för sig att hoppa iväg och jag står nu och pekar rakt upp i himlen eller ner på mina tår....Knapparna känns också allmänt svabbiga.

Och musen är inte det ända problemet jag har haft med Logitech,
mitt gamla G35 headset gick sönder när jag skulle minska storleken så bröts plastbiten som håller ihop kåpan med huvudbygeln av, köpte då efter några vändor headset ett G930, (De andra gick inte sönder, tröttnade bara på massa sladdar liggandes i knät) och det tappar alltid uppkoppligen och ljudet försvinner i någon sekund för att sedan komma tillbaka med helt fel inställningar.

Det ända som funkat ganska bra med logitech, är mitt G105 tangentbord. Det som är att klaga på är att gummifötterna som ska förhindra att tangentbordet inte glider iväg inte gör sitt jobb. Vänstra funkar men högra är totalt värdelös.

Då till min fråga som jag vill ställa:
Har jag bara haft otur, eller är Logitech produkter helt åt pipan? har en Steel Series Akari Laser som fungerar fel fritt och funkat hela i sedan jag köpte den för något år sedan.
Jag kan sitta hela natten och dra exempel för att bevisa att det inte är jag som är felet men det hade tagit för lång tid
Personligen kommer jag aldrig mer köpa en Logitech produkt.

Mini_rappen

Nu slår det flint i skallen här..
Logitech gör väl av alla företag, BÄST spel gear.
Billiga saker, som håller länge och presterar bra.
Visst, allt dom gör funkar ju inte som guds gåva, men det mesta iallafall. Logitech är ju dessutom störst inom spelvärlden, om jag inte minns fel.
Läste något sånt här på sweclockers förut, en annons från någon ranking sida.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Min Logitech g500 har fungerat ganska bra iaf, dock så är det lite slitet

Steelseries kommer jag därimot inte köpa allt för många produkter av då mina Steelseries Siberia v2 gold edition har gått sönder och min Steelseries sensei mus känns lite väl plastig, har väl OK mjukvara och den får fläckar bara jag använder den i en timme och låter den stå efter det..

Kommer nog iaf att testa Logitech g35 eller kanske g930 sen

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med någon av mina Logitech produkter. Fick byta ut en MX510 jag haft i 7 år för den såg ut som stryk, men den fungerade!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av q_m_p:

Har då en Logitech MX510 och köpte den när jag var 13-14 tror jag.
är snart 22. har funkat klockrent!

Sen har jag även haft Logitech Z-5400 och Z-5500.
Allt har då fungerat kanon!

Nice, men inte dags att byta mus snart?

Permalänk
Lego Master

Logitech fanboi även jag, nästan alla tillbehör hemma är Logitech, med undantag för mitt Creative Fatal1ty-headset, helt enkelt för att det vägrar gå sönder. ^^
Hade problem med den trådlösa mottagaren och laddaren till min G7a för några år sedan, de skickade en ny utan knussel. Mitt 6-7 år gamla Z-5500 presterar fortfarande som nytt, och jag kommer gråta den dag mitt G15v1 går i graven (troligen på grund av spilld cola nån gång i framtiden...). Mitt diNovo-tgb fungerar trots att det fick svälja en halv burk cider 2006, har det till PS3an idag.

Att Logitech kan ha otur med design, materialval eller tillverkningsprocess är knappast unikt för dem, och samtliga tillverkare kan råka ut för samma sak. Kör på det du tycker funkar för dig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini_rappen:

Då till min fråga som jag vill ställa:
Har jag bara haft otur, eller är Logitech produkter helt åt pipan? har en Steel Series Akari Laser som fungerar fel fritt och funkat hela i sedan jag köpte den för något år sedan.
Jag kan sitta hela natten och dra exempel för att bevisa att det inte är jag som är felet men det hade tagit för lång tid
Personligen kommer jag aldrig mer köpa en Logitech produkt.

Jag hade en fyra år gammal Logitech mus, när den till sist dog var det vänsterklick som gav upp. Deras möss hade riktigt bra kvalité förr i tiden, hur det är nu vet jag inte.

Jag har dåliga erfarenheter av deras headset. Jag köpte ett som visade sig ha fantastiskt ljudkvalité men det gick i två bitar efter fem månaders användning...