Note 2, S3 eller HTC One X? Hjälp, beslutsångest!

Permalänk

Note 2, S3 eller HTC One X? Hjälp, beslutsångest!

Hej!

Behöver lite snabb hjälp, har kikat mycket i massor av trådar här med folk som behöver hjälp med sina val.

Jag behöver lite hjälp jag med av val

Har en S2a just nu som är lite seg och så har jag en surfplatta hemma, en note 10.1 som jag inte är nöjd med, tänkte lämna tillbaka den då jag har öppet köp. Och sen kika på en rejäl telefon istället!

Och då har jag valt ut 3 st som valet står mellan.

Har kikat mest på en Note 2, en S3a eller en HTC One X

Kan säga som så att Sense gillade jag som fan när jag hade min första smartphone HTC Desire, men nu på senare år kört samsung och touchwiz.

Och storleken på note 2 känns lite små skrämmande, men folk som varit tveksamma om storleken innan har ju blivit jättenöjda ändå.

Eller finns det någon annan telefon för mina krav nedan?

Mina huvudkrav är:

Bra skärm och upplösning
Bra surfupplevelse
Snabb och kraftfull
Bra kamera och snabb kamera, jämfört mot S2an där det tar någon sekund eller 2 innan bilden är tagen, vilket är otroligt störande.

Och får inte kosta mer än 5000, gärna så billig som möjligt, S3an är ju under 4000 på vissa ställen.

Hoppas på snabba svar!

/Andreas

Permalänk

Jag har bara använt första Noten och nu har jag OneX och jag gillar Xen mkt bättre än Noten!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

Jag har läst så mycket dåligt om HTC, om mycket hårdvarufel och hit och dit, att många haft problem.

Läst mer dåligt om HTC än om Samsung, men även många som är nöjda med HTC One X och även många som är missnöjda och haft stora fel.

Och gällande samsung så har jag inte läst lika mycket negativt om den som med HTC,

Det är väl om man har tur och får ett bra ex av en One X. Men samtidigt sugen på Sense

Permalänk
Medlem

One X eller Note 2 beroende på hur stor skärm du vill ha. Samsungs touchwiz är inte direkt bäst men kan ju bytas mot annan valfri launcher.

Säger som alltid nej till S3 pga. Pentileskärm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Valet blir ju lite svårt.

Jag gillar Sense men läst så mycket illa om One X, men även mycket gott om de som har ett bra exemplar.

Och så vill jag ha bra surfupplevelse och då kommer väl stor skärm till sin rätt med Note 2an, och Note har man ju läst så mycket gott om, folk är som lyriska över telefonen.

Tänkte jag skulle vilja ha någon hjälp här innan jag åker till några olika varuhus och klämmer och känner på telefonerna.

Permalänk

Fler bra tips någon? som kan underlätta valet.

Permalänk
Medlem

Gick från htc one x till Samsung galaxy s3 och ångrar det inte. För mycket problem med one x, s3 fungerar som den skall.
Men jag ska överge s3 för lumia 920

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Note 2 har jag (min första Android) har även en iPhone 5. Tror bara Nexus 4 har e bättre skärm än Note 2 om du inte ska satsa på iPhone. s3:ans skärm ser ju förskräcklig ut. Helnöjd med min Note 2 men måste roota för att samtalsinspelning skal fungera med alla typer av headset.

Permalänk

iPhone tänker jag aldrig skaffa, svindyrt när de finns mycket bättre telefoner.

Blev inte så mycket klokare ändå lär väl iväg och klämma lite på dom.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Gick från htc one x till Samsung galaxy s3 och ångrar det inte. För mycket problem med one x, s3 fungerar som den skall.
Men jag ska överge s3 för lumia 920

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som lite chansning att ta one x, kan bli vad som helst känns det som. Har man tur så kanske man får ett riktigt bra exemplar av den?

Eller bättre att gå på S3 eller note 2?

Permalänk
Medlem

Har en one x som fungerar utmärkt. Det ni pratar om är enheter från första batchen som det var lite problem med de fick man dock lämna tillbaka så att man fick en fullt fungerande allt är frid och fröjd nu. Tycker inte om S3ans finish, gillar inte blankplast. Note är enligt mig aningen stor men det är smaksak.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Kolla på one x + istället för one x, större batteri, snabbare processor mm. Viktigast är nog batteriet i +:en, one x har inte så bra batteri.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av a.eriksson90:

Känns som lite chansning att ta one x, kan bli vad som helst känns det som. Har man tur så kanske man får ett riktigt bra exemplar av den?

Eller bättre att gå på S3 eller note 2?

Det känns som tillverkningen av one x borde vara ordentlig nu, jag väntade ändå till batch nr 2 men fick problem med min gyro sensor.
Fördelarna med one x är att det är en fruktansvärt snygg telefon och skärmen är riktigt riktigt bra!
Jag gillade inte sense utan körde på cyanogenmod (vanilla android).
Batteriet var ganska dåligt.

S3:an är inte i närheten så snygg som one x och skärmen är inte riktigt lika bra, men den är bra! Det här med pentile är inget du ser!
Svärtan är bättre än one x men det är också allt.
Sen så tycker jag s3:an mjukvara känns stabilare och telefonen känns rappare överlag.
Touchwiz är helt okej men har ändå kört mest med cyanogenmod för de mesta.
Batteriet är ganska bra.

Vad är viktigt för dig med en telefon?

Anledningen till att jag ska byta från Android är att jag känner mig aldrig riktigt nöjd. Jag vill alltid prova olika romar och annat skoj. Det är roligt samtidigt som jag aldrig är riktig nöjd.

Anledningen till att jag ska byta till Windows Phone (igen) är pga. Stabiliteten och att jag alltid känns mig nöjd med min wp lur
Du kan inte ändra runt en massa och byta ut mjukvaran i samma utsträckning. Sen om man ser det som en fördel eller nackdel får vara upp till var och en.
Sen är ju driften på Windows Phone helt sjuk. Flyter på som in i och känns alltid stabil.

Förlåt om jag tjatar om wp men har du inte tittat närmare på det så bör du göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xamin:

Kolla på one x + istället för one x, större batteri, snabbare processor mm. Viktigast är nog batteriet i +:en, one x har inte så bra batteri.

Jag har inte råd med en one x + även om jag är väldigt sugen på den. Hade nog tagit den om jag hade haft pengarna.

Är sugen på note 2 pga dess hårdvara, skärm och enorma batteri

Permalänk
Skrivet av thexps:

Det känns som tillverkningen av one x borde vara ordentlig nu, jag väntade ändå till batch nr 2 men fick problem med min gyro sensor.
Fördelarna med one x är att det är en fruktansvärt snygg telefon och skärmen är riktigt riktigt bra!
Jag gillade inte sense utan körde på cyanogenmod (vanilla android).
Batteriet var ganska dåligt.

S3:an är inte i närheten så snygg som one x och skärmen är inte riktigt lika bra, men den är bra! Det här med pentile är inget du ser!
Svärtan är bättre än one x men det är också allt.
Sen så tycker jag s3:an mjukvara känns stabilare och telefonen känns rappare överlag.
Touchwiz är helt okej men har ändå kört mest med cyanogenmod för de mesta.
Batteriet är ganska bra.

Vad är viktigt för dig med en telefon?

Anledningen till att jag ska byta från Android är att jag känner mig aldrig riktigt nöjd. Jag vill alltid prova olika romar och annat skoj. Det är roligt samtidigt som jag aldrig är riktig nöjd.

Anledningen till att jag ska byta till Windows Phone (igen) är pga. Stabiliteten och att jag alltid känns mig nöjd med min wp lur
Du kan inte ändra runt en massa och byta ut mjukvaran i samma utsträckning. Sen om man ser det som en fördel eller nackdel får vara upp till var och en.
Sen är ju driften på Windows Phone helt sjuk. Flyter på som in i och känns alltid stabil.

Förlåt om jag tjatar om wp men har du inte tittat närmare på det så bör du göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Har skrivit högre upp i tråden vad som är viktigt

Så jävla sjukt svårt val detta. Lutar mer åt note 2 eller one x. Måste kika på de först och klämma lite idag

Tack för svaren gubbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Note 2 har jag (min första Android) har även en iPhone 5. Tror bara Nexus 4 har e bättre skärm än Note 2 om du inte ska satsa på iPhone. s3:ans skärm ser ju förskräcklig ut. Helnöjd med min Note 2 men måste roota för att samtalsinspelning skal fungera med alla typer av headset.

Hur kan du säga att skärmen på S3 ser förskräcklig ut? vad är det som är dåligt med den? motivera gärna.

Permalänk
Skrivet av a.eriksson90:

Jag har inte råd med en one x + även om jag är väldigt sugen på den. Hade nog tagit den om jag hade haft pengarna.

Är sugen på note 2 pga dess hårdvara, skärm och enorma batteri

Har själv en note 2 lte.. Kan bara rekommendera den. Älskar storleken, men det är såklart en smaksak och jag har inga problem att hantera den med en hand alls. Har för mycket gott att säga för att göra en utläggning här, men det är den bästa telefonen du kan köpa i dagsläget om du kan hantera storleken.

Skrivet av zabera:

Hur kan du säga att skärmen på S3 ser förskräcklig ut? vad är det som är dåligt med den? motivera gärna.

Tror det syftas på pentile. Jag personligen är inte så känslig för det, vanesak framförallt.

Permalänk
Medlem

Varför inte en Galaxy Nexus eller Nexus 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför inte en Galaxy Nexus eller Nexus 4?

Galaxy Nexus är ganska gammal nu och Nexus 4 går inte att få tag i

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Note 2 latt, klamde pa en igar, har Note 2 men tyckte att den har blivit for trakig och lite stor men Note 2 ar storre, dock mestadels inom ramen, men extremt sugen pa att kopa en trots att jag lovade mig sjalv att halla mig till nasta version.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zabera:

Hur kan du säga att skärmen på S3 ser förskräcklig ut? vad är det som är dåligt med den? motivera gärna.

Jämför sida med sida med en IPS-mobil så får du se. Jag tycker Note 2-skärmen är helt ok, betydligt bättre än en pentile-skärm.

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Varför inte en Galaxy Nexus eller Nexus 4?

Jag har en Galaxy nexus också, och trots priset kan jag utan problem säga att note 2 känns mer prisvärd.

Nexus 4 kan vara ett alternativ, problemet som jag ser det är batteritiden. Resten handlar om budget och preferenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Jämför sida med sida med en IPS-mobil så får du se

Ja, det ser åt helvete urvattnat ut jämfört med AMOLED...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Har kommit hem med en Note 2 och ett nytt abonnemang. Klämde många timmar på både den, S3 och One X och valet blev enkelt.

Ångrar inte en sekund att jag valde Noten, så helt underbar mobil och har bara använt den någon timme nu

Älskar verkligen vilken stor nytta man kan ha med pennan!

Jag bytte ifrån S2 och det var som att byta mot en Fiat Panda och en Ferrari

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Ja, det ser åt helvete urvattnat ut jämfört med AMOLED...

Personligen upplever jag Amoled som att titta på en animerad film (obs rätt extrem överdrift) medan Ips är mer som vanlig. Men ips ser mer "äkta" ut eller vad man ska säga. Dock är svart helt okej på amoledskärmar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb