Permalänk

Grafikkorts problem?

Grafikkort: msi GTX660
Moderkort: msi Z77A-GD65
Nätagg: FSP 650W-80EGN80+ Gold
Processor: Intel Core i5 2500K,3,3Ghz,6MB
Minnen: Corsair 2x4096 CL9 Vengeance 1600Mhz LP
Chassi: BitFenix Raider
HDD: 2TB Seagate Barracuda Sata 6Gb/s

Hej,

jag har precis byggt ihop en dator och kopplat in alla kablar där bak. Sen trycker jag igång datorn och allt går igång som det ska (fläktar, grafikkortets fläktar, m.m) men jag får ingen bild. Jag har testat på 3 olika skärmar + en TV med DVI, VGA och HDMI, det står bara att det inte finns någon signal. Vad kan vara problemet?

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk
Medlem

Byt plats på minnena och testa igen.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Byt plats på minnena och testa igen.

Altså om minnena sitter såhär:

1-X-1-X

Byt plats så de sitter såhär:

X-1-X-1

X = Tom minnesplats
1_ Minnesplats med minnessticka

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk

Fungerade tyvärr inte =(

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer_swnne:

Fungerade tyvärr inte =(

Okay, det var ju värt ett fösök iallafall :/

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk

Jag tog ut grafikkort och och koppla in skärmen i moderkortet och nu fungerar det, ska testa att sätta in grafikkortet i en annan dator sen.

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk

Testa med bara ett minne, ett i taget.
Sedan kan du testa med att köra utan grafikkortet, om du har någon VGA eller hdmi port på moderkortet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

stäng av det interna grafik kretsen på moderkorte i bios

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Hej på er

Jag har samma problem med mitt Z77A-GD65, har senate BIOS, avstängt internt G-kort "tror jag", fortfarande dyker mitt GTX670 upp i enhetshanteraren med ett fel, han någon av er en lösning?

Mvh Magnus

Permalänk
Medlem

Hitta på ett forum att man skulle Clear COMS, ingen skillnad efter det dock.

Permalänk
Medlem

Finns en inställnig i bios som väljer vilket grafikkort som ska prioriteras.. Typ pci pci-x kolla så den står rätt...Inte säkert det hjälper men kan va värt ett försök.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

stäng av det interna grafik kretsen på moderkorte i bios

Precis samma problem hade jag i ett bygge för ett tag sedan, och det där var lösningen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej, Hittar inget sånt med PCI / PCI-X i BIOS. bara Virtu = Disabeld, Initiate graphic adapeter = PEG, IGD Multi monitor=Disabeld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnusth:

Hej, Hittar inget sånt med PCI / PCI-X i BIOS. bara Virtu = Disabeld, Initiate graphic adapeter = PEG, IGD Multi monitor=Disabeld

PEG = PCI Express Graphics

Denna ska du sätta det på.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

*Ta ur grafikkortet
*Starta datorn utan graffe kort
*Låt stå igång 5-10sekunder. / Stäng av.
*Sätt tillbaka grafikkortet ( se till att ansluta allt korrekt )
*Starta datorn.

Du måste dra ur kortet ur PCI-E porten, så du inte bara drar ur strömmen ur kortet.
- -
Om det inte funkar, så gör samma med ramminnena.

Ta ur dom och starta datorn utan några minnen i.
Låt stå igång 5-10sek.
Stäng av, sätt tillbaka bara ett minne i Slot#1

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem

PEG är på, skall ge mig på att starta utan G-kort i, håll tummarna

Permalänk
Medlem

Nu startar inte skärmen alls, innan gick den igång inkopplad på GTX670, men nu inget

Permalänk
Skrivet av Magnusth:

Nu startar inte skärmen alls, innan gick den igång inkopplad på GTX670, men nu inget

Har du provat det jag skrev tidigare??

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem

har bytat till andra minnen som jag har i min andra dator, gick i gång igen. inte med Nvivia kortet igång, men via utgången på det. nej har inte provar statra med ett minne i, tror du det hjälper?

Permalänk
Medlem

Nvivia kontroll panel säger "You are not currantly using a display attached ta an Nvidia GPU"

Permalänk
Medlem

den vill inte starta med bara ett minne anslutet, vad betyder det?

Permalänk
Medlem

Tjiho, gick med ett minne, det satt inte i riktigt "börja bli trött", skall slänga i det andra minnet med och se vad som händerh

Permalänk
Medlem

Nu fungerar den med båda minnen i, thx för hjälpen, det hade jag aldrig själv kommit på. fan vad dåligt moderkort, kommer inte att köpa MSI fler gånger.