Expert i konkurs. Ni som har "fyndat"

Permalänk
Skrivet av Biktfadern:

Kan någon som varit på Expert idag säga ifall de sänkt priserna ytterligare?

Vet ej, men de butiker jag besökt har alla annonserat att butiken förväntas upphöra helt om tre-fyra veckor, om det stämmer är det rätt tvilsamt att rabatterna kommer ändras förrän tidigast nästa helg.

De verkar ju alla också sälja prylar som aldrig förr, så baserats på det ser jag ingen anledning för dem att ändra priserna ännu.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Då har även jag varit iväg och kommit hem tomhänt, precis som förväntat.

Var först på en relativt nyöppnad Expertbutik i Charlottenberg. Ingen kö för att komma in vid lunchtid lördag, butiken var dock ganska rensad på interresanta produkter. Priserna var heller inte något att hänga i granen, de kameraväskorna jag tittade på kostade fortfarande mer i butik efter rabatten än mediumpriset var på internet inkl. fraktkostnader. De hade dock 50% avslag på MS Points vilket är en god deal för de som behöver.

Tio i tre på lördagen var jag i Arvika där butiken redan var stängd för dagen (?!) och man såg personalen packa ihop varor genom fönstret. Gud vet vad och varför de packade ihop, men verkade minst sagt skumt. Butiken i övrigt verkade också ganska rensad, TV apparaterna redan nede från väggen, hyllor halvtomma.

Idag söndag hade jag vägarna förbi Karlstad och blev chockad när jag såg 60 meters kö för att komma in. Detta var vid tolvtiden men kölängden verkade vara ganska lik även klockan två. Klockan fyra var jag förbi igen och beslöt att ställa mig att vänta (kön var bara 5-10 meter vid det här laget) då de haft rea på några Lowepro kameraväskor de senaste veckorna. När jag omsider kom in (köade en dryg kvart) visade det sig att det endast fanns en interresant kameraväska kvar, en Stealth Reporter D300. Denna hade de reat för 799,- sist jag var inne så jag räknade med ett pris på 400,- ... men de hade givetvis återgått till normalpriset på 1199,- och var villiga att ge 25% på detta. MAO, 899,- på utförsäljning vilket är 100,- billigare än Fotokungen eller 100,- dyrare än jag sett den tidigare på Amazon. TV apparater var borta från väggen och de "billigare" apparaterna fanns på pallar i butiken. De dyrare pjäserna som jag VET de haft flertalet av i lager var alla antingen redan sålda eller sparade på lagret för senare konkursbo auktion. Annars var det mesta överprisat och hamnade endast på normalpris med de 15-30 procentiga avslagen. Kaffemaskiner fanns det ett fåtal interresanta kvar med bra pris, men jag har inga planer att bränna 5000,- på en just nu

All in all, om det finns något kvar alls på hyllorna om tre veckor och rabattsatsen höjts tar jag nog ett nytt besök bara för att, men tror inte det är, eller blir, många alls som "fyndat" på denna konkursen. Jag fick intrycket av att folk flest köpte pga att det var "rea" utan att ha någon som helst ide om vad priserna borde vara - skrämmande.

Skriver man rea och har 25% så tror folk att man gör enbart riktiga fynd. Detta utan någon koll på vad sakerna ska och har kostat. De ser enbart den rabbaterade procentsatsen....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Skriver man rea och har 25% så tror folk att man gör enbart riktiga fynd. Detta utan någon koll på vad sakerna ska och har kostat. De ser enbart den rabbaterade procentsatsen....

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, och det är det jag tycker är skrämmande. Folk konsumerar mera utan att tänka till. Jag såg flertalet personer som köpte två TV, kaffemaskin, 3D bluray spelare och andra relativt kostbara produkter. Det känns som att man borde planera sådana inköp istället för att handla "on a whim" för att det är "billigt". Så gör iallafall jag Jaja, jag hjälpte ett par personer att prisjämföra på prisjakt så lite bättre blev det väl.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Nu är det 80% på allt som är kvar. Borde gå att göra fynd nu då om det finns något kvar...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Nu är det 80% på allt som är kvar. Borde gå att göra fynd nu då om det finns något kvar...

I faktan längst ned i artikeln står ingenting om några 80 % inte, men kanske bara är en miss från Aftonbladet?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

I faktan längst ned i artikeln står ingenting om några 80 % inte, men kanske bara är en miss från Aftonbladet?

Verkar som att Aftonbladet bara har copy paste:at in det från en gammal artikel XD Sett den förut...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Seriously:

I faktan längst ned i artikeln står ingenting om några 80 % inte, men kanske bara är en miss från Aftonbladet?

Har en vän som jobbar på Expert och det är 80% som gäller nu

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Det står 80% utanför butiken här i Bromma iaf. Jag orkar dock inte gå in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Kan inte låta bli att känna den där bittra eftersmaken. Folk kommer som gamar att fynda när folk går på knäna ut i arbetslöshet.

Var fanns folk/gamarna/kunderna egentligen när de verkligen behövdes? De höga priserna man pratar om var kanske bara en hundralapp och hade kanske kunnats prutats ner.

Visst, det är djungelns lag som gäller, men personalen bakom disken är faktiskt människor de också.

Är du full eller?

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Har en vän som jobbar på Expert och det är 80% som gäller nu

Aha, där ser man

Skrivet av N!klas:

Det står 80% utanför butiken här i Bromma iaf. Jag orkar dock inte gå in.

Mycket folk? Kan tänka mig att det inte finns så många varor kvar

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Aha, där ser man

Mycket folk? Kan tänka mig att det inte finns så många varor kvar

Nej, faktiskt inte mycket folk och vad jag ser när jag kör förbi är typ en tom butik.. men vakter som står i dörren, det har man visst råd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Är du full eller?

Är du full?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller