Expert i konkurs. Ni som har "fyndat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Och detta gäller under en konkursutförsäljning..?

Spelar ifs. ingen roll längre då priskillnaden är så pass liten, att jag hellre köper där jag får garanti på grejerna.

Tja, varför skulle det inte göra det ? Det står ju ingenstans om vad eller när den här prisgarantin inte skulle gälla.
Men som sagt, nu är det ju sak samma.

Och ang. garantin, den får du ju iallfall om du nu skulle ha köpt något från konkursartade Expert. Skulle det bli fel på det du köpte, så har du ändå rätt att lämna in den och få den lagad om den går under garantin, vill säga, hos Media Markt. Dom har ju gått ut med att dom tar emot köp från Expert vid garanti frågor.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Och ang. garantin, den får du ju iallfall om du nu skulle ha köpt något från konkursartade Expert. Skulle det bli fel på det du köpte, så har du ändå rätt att lämna in den och få den lagad om den går under garantin, vill säga, hos Media Markt. Dom har ju gått ut med att dom tar emot köp från Expert vid garanti frågor.

Media Markt tar bara på sig att hjälpa till vid garanti för saker köpta INNAN konkursen. Det vill säga, innan 18/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Media Markt tar bara på sig att hjälpa till vid garanti för saker köpta INNAN konkursen. Det vill säga, innan 18/9.

Naturligtvis. Mitt fel.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jeddan:

Var förbi och kollade, när jag såg kön stack jag till systemet och köpte öl istället!

Gjorde precis det samma här i växjö, Det var bara ca 50m kö men vi snackar om att den kön rörde sig inte en meter på de 10min jag var inne på systemet xD

Skrivet av MasteraCe:

Tänkte svänga förbi på en stund o se om man hittar nåt.. tänkte ett väggfäste till tvn eftersom dom har 50% rabatt på tillbehör.. det kan man fynda iaf

Ja väggfästen skulle vara mycket trevligt att få tag i.

Skrivet av grottsten:

Nas med 500GB hårdisk för 500kr var ju ganska bra, orkade dock inte stå i kön till kassan.

Någon som har hittat en billigare Nas med Hdd?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwoRdFiSh:

Tänkte ta en sväng förbi Expert påvägen hem. Ändrade mig snabbt när jag kom fram.

Såhär är läget utanför Expert Sisjön, Göteborg

http://i47.tinypic.com/rjpagl.jpg

Runt 100 meter kö (man ser inte hela kön på bilden).

Kan tillägga att det är 9 grader ute och har regnat i flera timmar.

Bara skrattade och gick tillbaka till bilen

HAHA! Står det "PRISGARANTI" på väggen? My ass!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

HAHA! Står det "PRISGARANTI" på väggen? My ass!

Dom har ju haft prisgaranti.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Tak i alla fall!

Skrivet av SwoRdFiSh:

Tänkte ta en sväng förbi Expert påvägen hem. Ändrade mig snabbt när jag kom fram.

Såhär är läget utanför Expert Sisjön, Göteborg
http://i47.tinypic.com/rjpagl.jpg

Runt 100 meter kö (man ser inte hela kön på bilden).

Kan tillägga att det är 9 grader ute och har regnat i flera timmar.

Bara skrattade och gick tillbaka till bilen

Kön står i alla fall under ett tak så något plus är det väl!

Visa signatur

Hembygge: Moderkort: ASRock G41M-GS3 CPU: Intel Core 2 Duo E6300 2MB Cache 1.86 GHz X2 FSB @ 1066 MHz RAM: 8 GB DDR2 GPU: AMD Radeon HD 5450 eller 6350

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har aldrig köpt en TV eller liknande för fullpris i något av de stora varuhusen, brukar räcka med att man säger att man ska gå in och kolla de andra kedjornas utbud först också för att försäljaren ska sköta prutandet åt en

Smart
Lite dumt egentligen att köpa en TV för fullpris när dom har "rea" så ofta. Sen om du har tex Sibakort blir det ju ännu billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Håller helt med.
Mådde lite dåligt när jag läste kommentarerna ang artikeln här på Swec rörande Experts konkurs.

Tyvärr är det nog så att det största bekymret majoriteten av medlemmarna här på forumet har är hur månadspengen ska spenderas och om Mamma har lagat god middagsmat. Det där med empati och samhällsförståelse kommer nog lite senare i livet.

Vad skulle kunna göra någon skillnad angående de anställda just nu, mår dom dåligt av att folk vill köpa experts sista varor till ett lägre pris, vad vill du komma med ditt inlägg?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Fattar inte hur det kan vara så mycket folk som står i kö på en fredag. Måste gå jävligt bra för folk som kör 4 dagarsveckor.

Sen förstår jag inte heller riktigt vad man skulle köpa.
På billigare varor så känns 25% rätt skitsamma.
På dyrare varor känns det inte som att 25% väger upp risken/problemen med ev. garantiärenden, samtidigt som folk rapporterar att priserna med 25% motsvarar normalpris på annat håll.

För övrigt inte det minsta förvånad att det var just i Kista dit polis fick åka

Eller så finns det en massa folk som inte jobbar måndag till fredag utan kan jobba helger och råkar vara lediga den fredagen. Också finns det ju pensionärer, sjukskrivna, arbetslösa osv. Men att folk orkar stå i en sådan kö har jag svårt att förstå...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Var i kista idag och skulle in på kjell & company. Ligger brevid expert, satan vilken jävla kö. Hur orkar folk?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Kan inte låta bli att känna den där bittra eftersmaken. Folk kommer som gamar att fynda när folk går på knäna ut i arbetslöshet.

Var fanns folk/gamarna/kunderna egentligen när de verkligen behövdes? De höga priserna man pratar om var kanske bara en hundralapp och hade kanske kunnats prutats ner.

Visst, det är djungelns lag som gäller, men personalen bakom disken är faktiskt människor de också.

Okej, då går vi och köper datorer från 2006 för 10000:- fast vi inte har något som helst behov av det, men vem bryr sej, man hjälper ju de som jobbar där!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 - Moderkort: Asus Sabertooh Z77 - CPU: Intel Core i7 3770k @ 4.6Ghz, Corsair H100 - GPU: EVGA GTX 690 @ 680SLI - RAM: G.Skill ripjaws 16gb @ 2133Mhz - Nätagg: Corsair proffesional series 1200w - HDD: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64mb - SSD: Samsung 830-Desktop series 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Gjorde precis det samma här i växjö, Det var bara ca 50m kö men vi snackar om att den kön rörde sig inte en meter på de 10min jag var inne på systemet xD

Ja väggfästen skulle vara mycket trevligt att få tag i.

Någon som har hittat en billigare Nas med Hdd?

Själv körde jag till MM i Växjö och köpte bas iPad för 3790kr. Ingen kö, väldigt smidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillisJ:

Okej, då går vi och köper datorer från 2006 för 10000:- fast vi inte har något som helst behov av det, men vem bryr sej, man hjälper ju de som jobbar där!

Passa på nu när det är 25% på dem

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Skaffade ett par BOSE-högtalare för 500kr, ord. pris 1000kr
Synd bara att det inte följde me nån bas...

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Jag köpte en Razer Deathadder igår. Gillar egentligen inte Razer eller något annat företag som riktar sig till gamers men gjorde ett sånt jävla klipp(till skillnad från de flesta andra erbjudandena). Den var nämligen på rea redan innan konkursen till 400 kr (kostade egentligen 700) men lyckades få den för 300. Hade egentligen tänkt köpa en logitech G400 på Inet för samma pris men orkade inte vänta på beställning eller åka in till stan så köpte denna. Kan ju alltid försöka sälja vidare Razern sedan om jag vill byta.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

Jag köpte en Razer Deathadder igår. Gillar egentligen inte Razer eller något annat företag som riktar sig till gamers men gjorde ett sånt jävla klipp(till skillnad från de flesta andra erbjudandena). Den var nämligen på rea redan innan konkursen till 400 kr (kostade egentligen 700) men lyckades få den för 300. Hade egentligen tänkt köpa en logitech G400 på Inet för samma pris men orkade inte vänta på beställning eller åka in till stan så köpte denna. Kan ju alltid försöka sälja vidare Razern sedan om jag vill byta.

Hehe, bytte själv precis från en DeathAdder till en G400 och blev mycket mer nöjd

Permalänk
Medlem

Var både i Barkarby och i Kista, var nog 200m kö i Kista och säkert det dubbla i Barkarby. Detta var vid halv elva-tiden, innan de hade öppnat. Drog direkt...

Skrivet av BasseBaba:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Fattar inte hur det kan vara så mycket folk som står i kö på en fredag. Måste gå jävligt bra för folk som kör 4 dagarsveckor.

Sen förstår jag inte heller riktigt vad man skulle köpa.
På billigare varor så känns 25% rätt skitsamma.
På dyrare varor känns det inte som att 25% väger upp risken/problemen med ev. garantiärenden, samtidigt som folk rapporterar att priserna med 25% motsvarar normalpris på annat håll.

För övrigt inte det minsta förvånad att det var just i Kista dit polis fick åka

Hur kan de skriva att "Blodvite uppstod", följt av rubriken "Ingen skadad"?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av qMetal:

Hehe, bytte själv precis från en DeathAdder till en G400 och blev mycket mer nöjd

Aj då, det där ville jag inte höra...

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

Aj då, det där ville jag inte höra...

Var dock bara att den inte passade handen lika bra och att jag tyckte knapparna var alldeles för sega, det är ju rätt personligt så du kanske blir nöjd med den iaf

Permalänk
Medlem

Japp, möss är en personlig smaksak.. Men för min del så var Deathaddern en av mina sämsta möss jag haft. Inte alls nöjd.
Nu kör jag med Sensei, vilken jag tycker är underbar, medans andra ratar den.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hitta en fin spelkontroll men det var ett demo-ex (och det enda) och i kassan sa de att demo-ex inte såldes förrän i slutet (om nån vecka gissade de).

Ska man måsta fara och fråga varje dag.. ugh?
Nån som köpt ett demo-ex fast det inte var slutet på rean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Hitta en fin spelkontroll men det var ett demo-ex och i kassan sa de att demo-ex inte såldes förrän i slutet (om nån vecka gissade de).

Undra hur man ska göra för att veta när det är.. gå varje dag? ugh
Nån som köpt ett demo-ex fast det inte var slutet av rean (dagen)?

låter mer som att en anställd ville köpa den produkten.

syftet är att de vill få in så mycket pengar som möjligt så fort som möjligt. att vänta med att sälja något är dumt eftersom det kostar pengar så länge de har det i butiken.

Permalänk
Medlem

Vet inte .. hon lät iaff obekymrat seriös om det.
Tänkte ringa kundtjänst om det mm, men numret är konstant upptaget.

Permalänk
Medlem

Den lilla stund jag var i butiken i Linköping, så såldes det massvis med "demo-produkter".. Även den kamera som jag var intresserad av, var den sista och en demoprodukt. Blev bara mindre och mindre av tv-apparater på väggarna och kameror i montrarna m.m..
Detta var i fredags..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Köpte FFXIII för 125:- till PS3 (prisjakt tyder på bästa pris 195:-) och en blurayfilm för 30 spänn som min sambo ville ha (Catfish?).
Men det var i stort sett bara skräp. Övervägde smartcover till spaden, men jag har ett 360-fodral som jag tycker är smartare så struntade i det.
I stenungsund.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

F.ö. så undrar jag hur ofta du lyckas pruta när du handlar på Elgiganten/MM/Expert/Siba m.fl - Jag är ganska säker på att försäljaren skulle titta på mig som att jag var dum i huvudet om jag försökte pruta ner priset, oavsett vara. Att pruta funkar på loppmarknader/gatustånd. Men i stora affärskedjor? Nä...

Jo.
Oftast blir det inte att man skriver ner priset men att få ett par kablar och en hög dvd-filmer på köpet har jag varit med om alla dom gånger jag köpt i butik.
Det var dock ett tag sedan, nästan enbart köpt på nätet sedan dess då utbud och priser oftast är bättre och dessutom ingen stabil chaufför.

Permalänk

Då har även jag varit iväg och kommit hem tomhänt, precis som förväntat.

Var först på en relativt nyöppnad Expertbutik i Charlottenberg. Ingen kö för att komma in vid lunchtid lördag, butiken var dock ganska rensad på interresanta produkter. Priserna var heller inte något att hänga i granen, de kameraväskorna jag tittade på kostade fortfarande mer i butik efter rabatten än mediumpriset var på internet inkl. fraktkostnader. De hade dock 50% avslag på MS Points vilket är en god deal för de som behöver.

Tio i tre på lördagen var jag i Arvika där butiken redan var stängd för dagen (?!) och man såg personalen packa ihop varor genom fönstret. Gud vet vad och varför de packade ihop, men verkade minst sagt skumt. Butiken i övrigt verkade också ganska rensad, TV apparaterna redan nede från väggen, hyllor halvtomma.

Idag söndag hade jag vägarna förbi Karlstad och blev chockad när jag såg 60 meters kö för att komma in. Detta var vid tolvtiden men kölängden verkade vara ganska lik även klockan två. Klockan fyra var jag förbi igen och beslöt att ställa mig att vänta (kön var bara 5-10 meter vid det här laget) då de haft rea på några Lowepro kameraväskor de senaste veckorna. När jag omsider kom in (köade en dryg kvart) visade det sig att det endast fanns en interresant kameraväska kvar, en Stealth Reporter D300. Denna hade de reat för 799,- sist jag var inne så jag räknade med ett pris på 400,- ... men de hade givetvis återgått till normalpriset på 1199,- och var villiga att ge 25% på detta. MAO, 899,- på utförsäljning vilket är 100,- billigare än Fotokungen eller 100,- dyrare än jag sett den tidigare på Amazon. TV apparater var borta från väggen och de "billigare" apparaterna fanns på pallar i butiken. De dyrare pjäserna som jag VET de haft flertalet av i lager var alla antingen redan sålda eller sparade på lagret för senare konkursbo auktion. Annars var det mesta överprisat och hamnade endast på normalpris med de 15-30 procentiga avslagen. Kaffemaskiner fanns det ett fåtal interresanta kvar med bra pris, men jag har inga planer att bränna 5000,- på en just nu

All in all, om det finns något kvar alls på hyllorna om tre veckor och rabattsatsen höjts tar jag nog ett nytt besök bara för att, men tror inte det är, eller blir, många alls som "fyndat" på denna konkursen. Jag fick intrycket av att folk flest köpte pga att det var "rea" utan att ha någon som helst ide om vad priserna borde vara - skrämmande.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Kan någon som varit på Expert idag säga ifall de sänkt priserna ytterligare?