Iphone 5 slår nytt försäljningsrekord – två miljoner förbokningar på ett dygn

Permalänk
Medlem

Produktcykel i symbios med användarcykel = win

Skrivet av XrOo:

Här skulle faktiskt Apple kunna vara smarta och om en månad lansera Iphone 6. Där i princip allt som förändrats är att deras A6a har ökat något i klockfrekvens, och kanske plats för 100 ytterligare kontakter i minnet. Skulle gå som smör!

Det skulle nog vara extremt osmart, visst den skulle sälja bra förmodligen, men det skapa enorm osäkerhet när deras nästa produktsläpp sker. Snabbare produktsläpp skulle göra att användarna hamnar i osync, nu går deras abb ut om 12 eller 24 månader, och precis då kommer det en ny iPhone, smart.
Du får tänka lite mer långsiktig lönsamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Nepp. iPhone 4S låg på ca 7k när den kom om jag inte minns fel. iPhone 5 (enligt olika säljare) kommer ligga på minst 7k om inte mer. Även hört om upp till 8k+

Trolla inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1406659

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Det är väll den snabbaste telefonen ute just nu så det är väll inte så konstigt. De har ju en jävla stor kundgrupp också

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Hur är det trollning? Du har ju precis bekräftat hans priser på den billigaste iphone 5 på pris jakt. Billigast just nu 7k, dyrast 10k.

Räknar dock med att 16gb modellen går ner i pris, 64gb modellen lär ju dock kosta en slant.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Ett 1440mah batteri låter lovande.

Memeliknande klipp borttaget, se tidigare moderatoruppmaning.
Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad Apple släpper, det säljer som smör. Snacka om att lyckas med sin marknadsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Har själv inga större problem med Apple. Min Iphone 4 blev utbytt pga en petitess till defekt, medans t.ex Samsung hade bett mig köpa en ny. Så där är Apple guld ur den aspekten.

Rent objektivt har ju Samsung bättre garanti; 2 år mot Apples 1 år.
Det fick jag själv erfara när min låsknapp på min Iphone 4 slutade fungera efter drygt ett år. Det var stopp med hänvisning till Apples ettåriga garanti. Till slut lyckades jag dock få telefonen utbytt som en reklamation ändå, men med Samsung hade de bara bytt ut luren direkt.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Rent objektivt har ju Samsung bättre garanti; 2 år mot Apples 1 år.
Det fick jag själv erfara när min låsknapp på min Iphone 4 slutade fungera efter drygt ett år. Det var stopp med hänvisning till Apples ettåriga garanti. Till slut lyckades jag dock få telefonen utbytt som en reklamation ändå, men med Samsung hade de bara bytt ut luren direkt.

Jo men apple har en policy att byta ut hela luren även om det är småfel på själva enheten. Medans samsung har möjligheten att bara byta det som är defekt, och så får man tillbaka en repig baksida (t.ex) hursom på en telefon som precis varit inne för just reparation.
Fast yes, 2 år är bättre än 1 år. Dock felar oftast enheter inom ett år om dom är defekta från fabrik och upptäcks efteråt. Allt annat skulle jag personligen anse som slitage eller att användaren själv lyckats pajja luren.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Jo men apple har en policy att byta ut hela luren även om det är småfel på själva enheten.

Utan att ha några fakta tror jag att inte detta beror på Apple skulle vara "snällare" än andra tillverkare utan snarare så att deras tillverkningsmetoder tvingar dem att göra så. Det går helt enkelt inte att byta vissa av komponenterna i produkterna och därför byts hela enheten ut istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Trots ett relativt ljummet mottagande

Experter

Skrivet av Nyhet:

flockas kunderna kring Iphone 5

Mainstream

Inget med fanboy att göra, men min åsikgt, 70% av köparna köper efter märket/ mainstream. Vårt dagens samhälle

http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk

"Åh nej! Någon köper någonting annat än det jag köper! Jag måste upplysa världen om hur mycket sämre de är av denna anledning, helst med någon lam oneliner!"

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

De e Apple som släpper dessa siffror och det är ingen som kan kontrollera dem. Självklart tjänar de på att driva upp siffrorna då flera kanske tänker att detta kanske inte var så dålig telefon ändå, kanske "jag" missat något, vi lägger en beställning ändå.

Det kommer troligen fortgå på detta vis men jag tvivlar inte på att deras försäljning kommer gå ner en hel del framöver.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

den är ju snabbare osv. men vad kan denna göra som den gamla inte kan? 4g? är inte sådana abonnemang svindyra... iofs telefonen är svindyr så det passar väl

är inte emot teknikutveckling men att så mycket folk förbokar en så dyr telefon det ante mig... klart det kanske inte är så många ändå med tanke på hur mkt rikt folk det finns? lolol

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vilka jävla priser. Hur kan dom ta så bra betalt när det finns bättre telefoner för mindre pengar? Fattar verkligen inte.

Nu kommer ju inte en Iphone 5 att kosta 7000kr när den släpps. Återförsäljare sätter alltid ett för högt pris på hårdvara innan officiella uppgifter finns.

Här är ett exempel på Iphone 4S. 8000kr från början men strax innan den 28 oktober då den släpptes så hade priset nåt en rimlig nivå.

Galaxy S2. 14000kr från början för att sedan falla i pris.

Galaxy S3. 6300kr i början av maj och vid månadsskiftet då telefonen släpptes så hade priset gått ner en tusenlapp.

Så ta priset du ser på Prisjakt med en nypa salt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av voleyro:

Experter
Mainstream

Inget med fanboy att göra, men min åsikgt, 70% av köparna köper efter märket/ mainstream. Vårt dagens samhälle

http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4

I detta forum är man unik om man har en iPhone, palla vara mainstream!!!

Fast man blir ju påhoppad, enda nackdelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Kommer alltid finnas nötter!

Jo sant, i vissa fall är de är mer tydliga än andra

Permalänk

Haters gonna hate.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av PhenPhantom:

Haters gonna hate.

När orden tar slut...... Det vanligaste och mest använda Apple uttrycket! Lika revolutionerande som telefonen

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Haha, det förvånar mig inte ett dugg!
Hade faktiskt trott att de skulle höja ribban ännu högre.

(2 000 000x7 000= 14 000 000 000)

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Vem är det som trollar? Du eller jag? Du skickade länk på exakt de priserna jag nämnde.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vill spä på flamewar men...
Blir intressant att följa kommentärerna när SG Note II lanseras.
Jag menar det är bara lite större skärm och lite snabbare processor. Ser dessutom likadant ut!
Ska man dra allt till sin spets så är det faktiskt inte så stor skillnad mellan SGII och SGIII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Trots ett relativt ljummet mottagande flockas kunderna kring Iphone 5. Apple räknar in hela två miljoner förbokningar under det första dygnet, vilket innebär att den nya telefonen är den snabbast säljande någonsin.

Läs artikeln

Undrar när 5S kommer då...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

dumb and dumber

After 3 år av iphone dags att prova win8phone

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag är kluven till iPhone 5 å ena sidan tycker jag att det är en fantastiskt häftig hårdvara (även om jag saknar NFC) men å andra sidan så är jag less på iOS efter 2 år med en iPhone 4, oh well, spännande höst blire iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Vi har ju "lyxfällan" av en anledning. SMSA LÅNA! Enkelt tänkt. Hellre en Iphone 6 i handen än någon som helst ordning på ekonomin.

ONT: Tycker hela Iphone 5 luren verkar vara ett enkelt sätt att dra in lite stålar. Inget med telefonen tilltalar just för mig. Vad är det som egentligen är så pass mycket bättre med Iphone 5 vs Iphone 4s? Och nej, 1 timme längre batteritid är inte en bra anledning nog.

om min 4s hade 1gb mer ram så hade jag betalat 30% mer för den då för ett år sedan!!! När man har 50+flikar och massa "tweaks" så slukar telefonen ram... Men det är samma sak som att 16gb ram-minne i datorn räcker ej...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vem är det som trollar? Du eller jag? Du skickade länk på exakt de priserna jag nämnde.

Minst 7k och 8k är att ta i. 16gb kommer att hamna på högst 7k som tidigare modeller då Iphone konstigt nog följer ett mystiskt mönster i flera sammanhang, däribland pristätning.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Minst 7k och 8k är att ta i. 16gb kommer att hamna på högst 7k som tidigare modeller då Iphone konstigt nog följer ett mystiskt mönster i flera sammanhang, däribland pristätning.

Endå skickar du länk till prisjakt med exakt de priser jag sa och säger att jag trollar.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Om dom ska ge oss en sådan liten uppgradering från 4S så kan dom ju åtminstonde lägga priset på runt 5-6k och sänka 4S.
8k+ känns lite mycket för en mobil.

Vart står det att den kostar 8k+?:o

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Vart står det att den kostar 8k+?:o

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1406659