Iphone 5 slår nytt försäljningsrekord – två miljoner förbokningar på ett dygn

Permalänk
Melding Plague

Iphone 5 slår nytt försäljningsrekord – två miljoner förbokningar på ett dygn

Trots ett relativt ljummet mottagande flockas kunderna kring Iphone 5. Apple räknar in hela två miljoner förbokningar under det första dygnet, vilket innebär att den nya telefonen är den snabbast säljande någonsin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska genast köpa en när plånboken är tillräckligt full.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

De slår rekord varje gång. Ja nåt lyckas dom ju med, gz Apple.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Varför är jag inte förvånad....

Permalänk

"The best iPhone yet"

You don't say?

Permalänk
Medlem

Roligt för Apple!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Tycker det bara är bra. Trodde inte luren hade en framtid med sina dåliga specs och utdaterad mjukvara. Det här kommer bara få andra fån tillverkare att jobba hårdare vilket i sin tur leder till att jag kommer kunna köpa en bättre lur!

Så tummen upp apple!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Om dom ska ge oss en sådan liten uppgradering från 4S så kan dom ju åtminstonde lägga priset på runt 5-6k och sänka 4S.
8k+ känns lite mycket för en mobil.

Permalänk
Medlem

Givet. Fanbois will be fanbois. Får väl se om den "breda massan" är lika slaviskt positiva.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Inte alls förvånad, då Iphone är så populär och det inom många kretsar är status att ha den. Vilket innebär att en ny Iphone 5 nu kan öka ens sociala status.

Sedan tror jag allt Iphone 5 kommer sälja bra ett långt tag framöver, då den är en mycket bra telefon. Den är kanske lite dyr, men många är beredda på att betala för att få den.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Här skulle faktiskt Apple kunna vara smarta och om en månad lansera Iphone 6. Där i princip allt som förändrats är att deras A6a har ökat något i klockfrekvens, och kanske plats för 100 ytterligare kontakter i minnet. Skulle gå som smör!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Inte alls förvånad, då Iphone är så populär och det inom många kretsar är status att ha den. Vilket innebär att en ny Iphone 5 nu kan göra en populär.

Sedan tror jag allt Iphone 5 kommer sälja bra ett långt tag framöver, då den är en mycket bra telefon: Den är kanske lite dyr, men många är beredda på att betala för att få den.

Inom min krets blir man inte automatiskt populär av en iPhone, du måste du ha väldigt konstiga vänner. Dock tycker dom att iPhone är jävligt snygg!

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

Snart så är det bar Apple kvar. Men folk kommer inte känna sig lika speciella längre, det blir inget "vi" mot "dem"
Då blir folk deprimerade då de inte kan känna sig mäktiga längre, det blir inbördes kalabalik som leder till ett Apple som spårar ur.

Permalänk
Medlem

Visst bor det många människor i staterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Skulle inte funka då de flesta har sålt familj och barn för att ha råd med nya telefonen. Tar minst ett år att skaffa ekonomi för nästa telefon.

Vi har ju "lyxfällan" av en anledning. SMSA LÅNA! Enkelt tänkt. Hellre en Iphone 6 i handen än någon som helst ordning på ekonomin.

ONT: Tycker hela Iphone 5 luren verkar vara ett enkelt sätt att dra in lite stålar. Inget med telefonen tilltalar just för mig. Vad är det som egentligen är så pass mycket bättre med Iphone 5 vs Iphone 4s? Och nej, 1 timme längre batteritid är inte en bra anledning nog.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av IcedEarth:

Inom min krets blir man inte automatiskt populär av en iPhone, du måste du ha väldigt konstiga vänner. Dock tycker dom att iPhone är jävligt snygg!

Jag formulerade mig knepigt och skrev om. Det jag menar är att roliga prylar kan i vissa kretsar dra sig till rätt uppmärksamhet. En ny Iphone 5 idag, så är det väldigt många som vill "tafsa" på den och se vad det är för skoj, alltså innan "alla andra" har en sådan.

Jag själv skulle t.ex. mer än gärna ha en Iphone 5 just nu eller veckan efter den har släpps, de flesta i min bekantskapskrets skulle också bli nyfikna. En ny Motorola telefon (som snart ska släppas), ja skaran i min bekantskapskrets som skulle vilja tafsa på den är inte stor utan de typ vet hur den är innan.

Och det är mycket det som jag tror att så många väljer att förboka Iphonen för, alltså de vill vara först. Sedan som jag skrev, så tror jag allt Iphone 5 kommer sälja bra hela tiden, då det utan tvekan är en bra telefon.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Om dom ska ge oss en sådan liten uppgradering från 4S så kan dom ju åtminstonde lägga priset på runt 5-6k och sänka 4S.
8k+ känns lite mycket för en mobil.

Det är ju det de gör och alltid har gjort? 4S ligger på 4800 nu, den nya är inte prissatt i sverige ännu men beräknas få samma som 4S hade när den var ny, dvs 5800 kr för 16 GB.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Inte förvånad alls.Är ju faktiskt en väldigt bra mobil och lätt att använda för dom flesta.Sen är ju fans skaran den största i världen när det gäller en produkt.

Spelar ingen som helst roll vad den innehåller och vad konkurrenterna erbjuder bara det finns ett Äpple på mobilen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Dom som hade iPhone 3G hoppade efter två år vidare till iPhone 4, och detsamma gäller nu, de som hade iPhone 4 hoppar vidare till iPhone 5 nu två år senare. Tror det är strategiskt gjort av Apple att tillverka en "helt ny" telefon vartannat år då de flesta abonnemangen ligger på två år.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skäggig legend

Det är ganska självklart att den slår rekord. Tänk er själva: "Normala" inte "nördar" gillar inte mycket förändringar. Precis som ens föräldrar eller kärring som blir helt konfunderad när webbläsaren förändras. Istället körde dem på ett säkert kort och ger oss samma härliga UI men med lite större skärm och hejdundrande snabbare "A6".

Självklart köp för mig!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Snart så är det bar Apple kvar. Men folk kommer inte känna sig lika speciella längre, det blir inget "vi" mot "dem"
Då blir folk deprimerade då de inte kan känna sig mäktiga längre, det blir inbördes kalabalik som leder till ett Apple som spårar ur.

även om det inte bara är apple kvar idag tycker jag att det har spårat ur redan.

Permalänk
Medlem

Ja nånting verkar dom ju göra rätt ^^

Får väll se om på början av nästa år om man ska slå till på en eller vad som finns då

En sak?`Hur ser det ut för dom andra företagen när dom släpper sina mobiler? "känner att jag har noll koll här" :/

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Importerade produkter. Kommer nog ligga på 5800:- vid svensk release.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: eller priset just nu när den inte går att få i Sverige.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag kopierar två punkter från det allmänna forummeddelandet Nya riktlinjer för SweClockers moderatorer som just nu syns överst i alla forumdelar och informerar om inläggstyper som noterats öka trots att de strider mot forumets regler:

Citat:
  • Meme-bilder, oneliners och liknande dumheter. Moderatorerna kommer att rensa bort alla inlägg som består av en "rolig bild" (som ofta används i provocerande syfte) och/eller ett meningslöst uttalande, exempelvis "Höhö?". Vid upprepade överträdelser stängs användarkontot av.

  • Inlägg vars enda syfte är att reta andra, exempelvis att på ett inflammerande vis och utan någon djupare förklaring ge uttryck för provokativa åsikter eller påståenden. ("Linux suger!", "Pappa betalar?", "AMD i signaturen, just sayin' ...".)

Ni vet säkert själva när ni skriver om ert inlägg tillhör ovanstående kategorier eller ej. Se till att tänka på det.

Notera också att inlägg som är skrivna som svar på andra inlägg som rensas också tas bort. Anmäl inlägg i stället för att fortsätta ramsan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Vilka jävla priser. Hur kan dom ta så bra betalt när det finns bättre telefoner för mindre pengar? Fattar verkligen inte.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Ja smaken är som baken, antingen samsung eller apple har haft en iphone men valde en s3a nu, trist att inte apple kunde ha hoppat på tåget och valt micro usb som alla andra det skulle verkligen ha underlättat men apple är lite egendomliga

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Allt detta hat fascinerar mig. I mina ögon är två olika ekosystem just det, två olika ekosystem som erbjuder olika saker för olika preferenser. Apple har ett väldigt väl integrerat ekosystem, Android har ett väldigt öppet, och Microsoft har ett väldigt minimalistiskt. Jag använder iPhone av just den anledningen. Men jag har absolut ingenting emot Android, det är ett fantastiskt bra operativsystem. Samma sak med Windows Phone.

Det talas och viskas om att det är grupptryck som får en att köpa en iPhone, men jag har hittills inte sett något bevis på det. Framför allt i Sverige märker man snarare motsatsen: köper man en Apple-produkt idag så blir man märkt som fanatiker, hipster, bortskämd snorunge. Det finns inget mediautrymme för en Apple-produkt idag som inte översvämmas av kommentarer som letar rätt på varenda detalj som finns att klaga på, några rent av hittar på några nya som inte ens är rimliga. Som att "nu behöver man ju nytt skal, klart Apple ska tjäna pengar på det också!", trots att så är fallet med alla andra telefonuppgraderingar på marknaden. "Ny kontakt som man behöver adapter till!" trots att den gamla faktiskt höll sig kvar på marknaden i nio år, och att det sällan ens existerar en adapter när andra tillverkare byter kontakttyp.

Jag är helt ärlig när jag säger att hatet är nästan helt och hållet enkelriktat. Jag ser sällan eller rent av aldrig en iPhone-användare som kallar en Andoid-användare för hjärndöd slav, men jag ser dagligen det omvända. Man ser aldrig en nyhet om en ny Samsung-telefon som spammas med inlägg om att användarna är äckliga, hjärntvättade verktyg.

Den genomsnittlige iPhone-ägaren är inte en hipster, en bortskämd snorunge eller en sliskig stekare med börsjobb. Den genomsnittlige iPhone-användaren är en helt vanlig människa, en individ som alla andra som bara råkar gilla sättet Apple har implementerat sina tjänster.

Jag finner det faktiskt oroande. Bara på facebook-länken till den här nyheten kallades väldigt snabbt kunderna rent av för djur, apor och fanatiker. Frågan är hur lång tid det tar innan allt detta hat börjar manifestera sig utanför datorskärmen? Hur lång tid innan vissa skäms över sina telefonpreferenser i skolor och på arbetsplatser när människorna bakom skärmen börjar applicera sina åsikter likadant i riktiga livet, vissa blir rent av rädda för att visa sin telefon för att de kan komma att bli kallade djur, slavar och snorungar?

Att hata Apple har blivit den kult som Apple-användandet påstods vara, och grupptrycket är helt klart åt andra hållet. Hatar du inte Apple så är du hjärntvättad. Om jag kan hålla mig till ett ekosystem utan att hata de andra, utan rent av uppskatta vad även de har att erbjuda och faktumet att konkurrensen driver hela branschen framåt, varför kan inte alla andra det?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Går det att ogilla Apples slogans?

"It's the most amazing iPhone yet"

"The biggest thing to happen to iPhone since iPhone"

"The fastest, most powerful iPhone yet."

Great, en sån där iPhone måste ju köpas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Det är ju det de gör och alltid har gjort? 4S ligger på 4800 nu, den nya är inte prissatt i sverige ännu men beräknas få samma som 4S hade när den var ny, dvs 5800 kr för 16 GB.

Nepp. iPhone 4S låg på ca 7k när den kom om jag inte minns fel. iPhone 5 (enligt olika säljare) kommer ligga på minst 7k om inte mer. Även hört om upp till 8k+

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Vilka jävla priser. Hur kan dom ta så bra betalt när det finns bättre telefoner för mindre pengar? Fattar verkligen inte.

För att folk köper. Du ser ju, två miljoner på ett dygn.