Permalänk
Medlem

Tips på HÅLLBARA Headset?

Som tråden lyder. Skulle behöva tips på hållbara headset, då mina senaste 3 Plantronics-headset har gått sönder (knäckta) efter mindre än 2 år. Det skall användas till stationär PC.

krav:
-Hållbart, inte för hård plast som går sönder på nolltid.
-Helt okej ljud, söker inget monsterljud. Mestadels till spel (BF,D3,HoN) , skype och en del musik.
-Prisklass: MAX 1000kr. Jag är en mästare på att ha sönder saker så köper inget för dyrt.
-Passa för stort huvud, stora öron! Inte för att jag har extremt stort huvud eller öran, men små headset är f*n det värsta jag vet.

Har funderat på Steelseries Siberia v2 men efter att ha läst en del recensioner verkar det som att de har riktigt kasst ljud?
Spanade också på Logitech G35 men de ser ut att vara lika ömtåliga som Plantronics.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag kör Corsair Vengeance 1500.
Rejält stora. Helt ok ljud.
Verkar stadiga, men jag har bara haft dem ett halvår så jag kan inte säga med säkerhet om de tål långa hårda tag i sänge... jag menar på huvudet.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag kör Corsair Vengeance 1500.
Rejält stora. Helt ok ljud.
Verkar stadiga, men jag har bara haft dem ett halvår så jag kan inte säga med säkerhet om de tål långa hårda tag i sänge... jag menar på huvudet.

Dom ser riktigt sköna ut! Hur stark känns delen nedanför "mufffen"? Det är nämligen just den delen som brukar knäckas för mig.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du borde ha ett par SteelSeries Sibiria V2 headsets, kör på ett själv och efter att jag skaffade det skaffade alla mina kompisar det också, just för att dem tyckte att det var RIKTIGT BRA ljud! dessutom passar dem på alla huvud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackaman:

Dom ser riktigt sköna ut! Hur stark känns delen nedanför "mufffen"? Det är nämligen just den delen som brukar knäckas för mig.

Menar du själva hållarna för muffarna? Eller högre upp?
Jag tycker hela konstruktionen verkar rätt bra och stadig, om man jämför med andra headsets jag haft.
Det ju inte gjorda av härdat titan, men verkar rätt stadigt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nt3:

Jag tycker du borde ha ett par SteelSeries Sibiria V2 headsets, kör på ett själv och efter att jag skaffade det skaffade alla mina kompisar det också, just för att dem tyckte att det var RIKTIGT BRA ljud! dessutom passar dem på alla huvud

Det headsettet är väl känt för att lätt gå sönder?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av Ackaman:

Som tråden lyder. Skulle behöva tips på hållbara headset, då mina senaste 3 Plantronics-headset har gått sönder (knäckta) efter mindre än 2 år. Det skall användas till stationär PC.

krav:
-Hållbart, inte för hård plast som går sönder på nolltid.
-Helt okej ljud, söker inget monsterljud. Mestadels till spel (BF,D3,HoN) , skype och en del musik.
-Prisklass: MAX 1000kr. Jag är en mästare på att ha sönder saker så köper inget för dyrt.
-Passa för stort huvud, stora öron! Inte för att jag har extremt stort huvud eller öran, men små headset är f*n det värsta jag vet.

Har funderat på Steelseries Siberia v2 men efter att ha läst en del recensioner verkar det som att de har riktigt kasst ljud?
Spanade också på Logitech G35 men de ser ut att vara lika ömtåliga som Plantronics.

Tack på förhand!

köp ett par G35 funkar väldigt bra tål mer en de flesta headseten som finns på marknaden har ett par själv och har tappat dom ganska många gånger men funkar fortfarande. riktigt bra ljud och passar väldigt bra till spel som BF och HoN (har dock inte testat dom med D3 funkar nog bra där också) och är bra till musik bra bas , diskant mm

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

I annat fall köper du tex. ett tio pack deltaco/ a4tech headset så klarar du dig även om några skulle paja.

Plantronics headset är väll dessutom rätt så bastanta så lyckas du med dem så är det nog inte så många andra som håller i vilket fall?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

har själv ett par SteelSeries Siberia V2. tycker ljudet är bra och de sitter väldigt skönt. har haft dem i 2 år och den enda skillnaden nu jämfört med när jag köpte dem är att själva "kuddarna" har blivit formade efter mitt huvud. sitter fortfarande lika skönt etc.

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk

Jag har ganska bra kunskap om headset, så jag tror att du ska satsa på SteelSeries Siberia V2 eller Razer Megalodon.
Annars är Tritton ett riktigt bra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack4ttack:

Jag har ganska bra kunskap om headset, så jag tror att du ska satsa på SteelSeries Siberia V2 eller Razer Megalodon.
Annars är Tritton ett riktigt bra alternativ.

Något specifikt Tritton? Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Hur kan folk säga SteelSeries(alla modeller) som är kända för att bara hålla någon månad? Sen har de dåligt ljud för de priserna de ligger på.

Skulle själv rekommendera sennheiser hd555/558 fast de kostar lite mer och har ingen mic. (Finns lös för 70kr på maxfps)

Haft mina hd555 i tre år.
Ramlat ner från skrivbordet minst 100ggr. (Hundarna drar ner dem så fort de får chansen :s)
Kör över kabeln flera gånger om dagen och det syns inte ens på den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Corsair / Logitech skulle jag rekomendera, steelseries har jag dålig erfarenhet av, fick reklamera 4-5ggr, varje gång jag fick en ny så gick den sönder efter 2-3 månader.

Permalänk

Logitech g35 är ju bara så najs det kan bli, 800 på alina atm

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera att titta på Sennheisers modeller. Precis som BergHa (ovan) så har jag också haft mina HD555 i flera år. Jag är nöjd med ljudet och dom håller bra, även om man misshandlar dom en hel del. När det gäller steelseries så tycker jag inte dom sitter bekvämt, och det är ju sällan man ser ett par som inte är lagade med silvertejp.

Permalänk
Medlem

Fattar ej hur folk behandlar sina headsets...Har haft mitt Siberia V2 i 2 år nu, utan problem.

Permalänk
Medlem

Ganska förvånad över att ingen har nämnt dessa ännu:
- Creative Soundblaster Tactic3D Sigma

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=757007

Hållbar stomme i aluminium, riktigt bra ljud, extern ljudkort ink. programvara medföljer, lagom stora och prisvärda!

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem

Jag kör på Corsair V 1500, utmärkt kvalitet.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Steelseries 7H USB

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

Kör på Corsair Vengance 1500 och det håller, har tappat det ett x antal gånger i golvet och det känns robust.
Det enda jag tycker är lite tråkigt är att basen är alldelens för klen... har även ställt upp delninsfiltret i programmet samt ökat db:n. men ändå alldelens för klen!
Mitt deltaco jag hade för x antal år sen som kostade 99kr spelade betydligt kraftigare bauwz!

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk

Creative Arena Sourround, har varit med om en och annan smäll men fungerar fortfarande lika bra. Köptes för 499:- på rea (ord. pris kanske ligger runt 900:-)

Riktigt bra och sköna också.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Hur kan folk säga SteelSeries(alla modeller) som är kända för att bara hålla någon månad? Sen har de dåligt ljud för de priserna de ligger på.

Skulle själv rekommendera sennheiser hd555/558 fast de kostar lite mer och har ingen mic. (Finns lös för 70kr på maxfps)

Haft mina hd555 i tre år.
Ramlat ner från skrivbordet minst 100ggr. (Hundarna drar ner dem så fort de får chansen :s)
Kör över kabeln flera gånger om dagen och det syns inte ens på den.

Håller med dig! Köpte ett par Sennheiser i somras och det var ett av de bättre köpen jag gjort på länge... Kvalitet på hög nivå:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Håller med dig! Köpte ett par Sennheiser i somras och det var ett av de bättre köpen jag gjort på länge... Kvalitet på hög nivå:)

Om TS vill punga ut lite mer pengar så kan han ta en titt på Sennheiser PC 360, vilket är i princip ett HD 555 med en mycket bra bom-mikrofon. Mina tappar jag hela tiden och har inte pajat eller något annat sådant

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCFreak:

Det headsettet är väl känt för att lätt gå sönder?

SteelSeries Sibiria V2 headset är känt för att hålla.

Permalänk
Skrivet av Ackaman:

Något specifikt Tritton? Tack för alla svar!

Tritton PC51U 5.1