Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

fan dom höll tiden som var angiven det var konstigt

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av SoftPrn:

fan dom höll tiden som var angiven det var konstigt

Vad blir nästa steg, en balanseringspatch? Nä man får inte hoppas på för mycket

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

S2 släppte igår en holiday special deal där f2p spelarna kan köpa till sig 93 heroes för bara $10 vilket annars borde kosta över $200.
Om du inte har ett konto och är sugen så kan ni registrera er gratis, testa spelet och om ni gillar det så rekommenderar jag er start att lägga $10 för det är lätt värt det.

Utöver detta fick vi även:

  • To start, everything in the store will be 25% off Gold and Silver coins until December 27th at midnight! Huzzah! (Excludes sub-accounts, stat resets, and nickname changes)

  • Legacy players get another exclusive benefit! There's a FREE symbol in the store waiting for players with Legacy accounts but only until December 27th at midnight. Thanks again for your support!

  • Jollywood and Christmas Keeper are available once more until December 27th at midnight and they are FREE! Go pick them up and show your Christmas spirit before they're gone!

  • Ho ho ho! Santa Midas is now available for purchase in the store. Go pick him up and enjoy throwing presents and reindeer at your foes! Yes, we're serious. Thank community member Veldt for this amazing alt avatar! Only available until December 30th!

  • There's a new symbol called Silver Lord. You can only buy it with silver coins so it's great way to show your friends how awesome you are at HoN! It'll be available from now on in the store!

  • Need some more coins for all the awesome stuff? It's time for a double silver coin week! From now until December 31st at midnight, players will earn double coins from Matchmaking games. Let's get it on!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

S2 släppte igår en holiday special deal där f2p spelarna kan köpa till sig 93 heroes för bara $10 vilket annars borde kosta över $200.
Om du inte har ett konto och är sugen så kan ni registrera er gratis, testa spelet och om ni gillar det så rekommenderar jag er start att lägga $10 för det är lätt värt det.

Utöver detta fick vi även:

  • To start, everything in the store will be 25% off Gold and Silver coins until December 27th at midnight! Huzzah! (Excludes sub-accounts, stat resets, and nickname changes)

  • Legacy players get another exclusive benefit! There's a FREE symbol in the store waiting for players with Legacy accounts but only until December 27th at midnight. Thanks again for your support!

  • Jollywood and Christmas Keeper are available once more until December 27th at midnight and they are FREE! Go pick them up and show your Christmas spirit before they're gone!

  • Ho ho ho! Santa Midas is now available for purchase in the store. Go pick him up and enjoy throwing presents and reindeer at your foes! Yes, we're serious. Thank community member Veldt for this amazing alt avatar! Only available until December 30th!

  • There's a new symbol called Silver Lord. You can only buy it with silver coins so it's great way to show your friends how awesome you are at HoN! It'll be available from now on in the store!

  • Need some more coins for all the awesome stuff? It's time for a double silver coin week! From now until December 31st at midnight, players will earn double coins from Matchmaking games. Let's get it on!

Varför inte bara regga sig direkt på https://www.heroesofnewerth.com ?
Eller måste man gå via din REF länk? ;P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Varför inte bara regga sig direkt på https://www.heroesofnewerth.com ?
Eller måste man gå via din REF länk? ;P

går man via han ref länk får han silver om du blir "lvl 2" och 100guld om du handlar guld (köper alla 93 heroes)
så vill du vara snäll mot hnm då han tipsat så gå via hans länk

Edit: kollade länken och det e bara den vanliga som man kan klicka sig fram på hemsidan, så det blir ingen skillnad för någon hurvida du gör.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Jag har en klan för oss vänner, gamereactor samt sweclockers. Vi är väldigt många som spelar tillsammans stort sett varje dag.

Återigen, alla är välkomna.

Men jag går inte runt och addar folk. Är ni intresserad så får ni höra av er till mig, modstar, gnuzzi, Lbracadabra, galdir eller skithuvud.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Så, är det någon som spelat den nya gubben ,Kinesis? hur är han? int, str eller agi? support semi eller hard carry? jag har inte ens sett preview videon så jag har ingen aning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Börjat spela lite igen. Men efter några games är det bara att konstatera ännu en gång att detta är ett spel för 5 spelare som spelar med varandra. Något annat funkar inte. Folk som spelar solo är nästan alltid ute efter att förstöra.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Börjat spela lite igen. Men efter några games är det bara att konstatera ännu en gång att detta är ett spel för 5 spelare som spelar med varandra. Något annat funkar inte. Folk som spelar solo är nästan alltid ute efter att förstöra.

Och det är inte första gången du klargör att enligt dig själv ska HoN njutas av fem personer, tillsammans. Jag kan inte hålla med. Jag tycker att vi (i mitt sällskap) vinner oftare när vi är 2-3personer. Och jag anser att det är roligast som 3 pers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Och det är inte första gången du klargör att enligt dig själv ska HoN njutas av fem personer, tillsammans. Jag kan inte hålla med. Jag tycker att vi (i mitt sällskap) vinner oftare när vi är 2-3personer. Och jag anser att det är roligast som 3 pers.

Håller helt med, ett team på totalt (en själv inräknad) två eller tre personer är roligast, mer än så är trist och då spelar ja hellre solo..
Ska nog ta och titta på några Ninotramp replays när ja kommer hem från jobbet för att se vad han gör för att "råka ut för" alla dessa hemska och onda spelare som tydligen verkar dras till honom

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Ja gör det. Är det trist för att ni möter svårare motstånd eller att random folk inte kan boosta er?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja gör det. Är det trist för att ni möter svårare motstånd eller att random folk inte kan boosta er?

Inget av dem två. Jag må ligga lågt i mmr just nu! inte klagar jag för det utan man har svackor ibland. Boosta? varför i helvete ska jag bli boostad för? förövrigt så ser jag inte nöjet med aaött spela med nåfon som är 1900mmr rankad. speciwllt om personwn kör på sitt mainacc. vilket resulterar i att man möter bättre motstånd. förövrigt så tycker jag nästan att jag + en polare är roligast i 5v5. även jag ska kolla in dina replays!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ja gör det. Är det trist för att ni möter svårare motstånd eller att random folk inte kan boosta er?

Glömde tyvärr bort.. kollar oftast bara Sweclockers på jobbet men ska försöka igen ikväll

Nja i mitt fall så skulle jag nog säga att ja tycker 5manna lag är trist för det blir så enformigt, typ alltid samma heroes man möter och så. Sen är det helt klart så att de jag spelar med är ju bara kompisar som ja tycker om att spela med, vi har inte mycke bättre samspel än vad ja har med randoms så då är det inte så kul att möta super samspelta wannabe lag :P.

2-3 manna lag är okej, över det så blir det så serious så då är det roligare å spela solo i så fall..
Sen har jag problemet att när ja spelar med mates så utgår jag ifrån att de ska göra rätt sak i rätt tid, vilket ofta kan innebära att man dör om de inte gör det, med randoms så utgår jag inte ifrån att de ska göra något bra alls så då slipper man bli besviken

Nya MMR systemet e lite kul. Man har ju blivit dragen mot 1500 sen ett tag tillbaka och nu får man ju väldigt låg gain/loss även på låg nivå så det tar tid å komma upp om man som jag inte kan spela så ofta. Men om man startar ett nytt acc så får man +/-20 de första matcherna.. så mina subs som låg runt 1700 med 75%+ wins är helt plöttsligt knappa 1600. Men när jag igår skapa ett nytt subacc så kom jag till 1600 med bara 5 raka vinster.. Känns lite skumt :S
Visst är det bra tänkt att man snabbt ska hitta sin bracket. Men ja tycker de kunde haft kvar den större gain/loss på lägre mmr, eller iaf låtit gamla accs som dragits neråt också få ett antal +/-20 matcher i början så man kunde komma tillbaka i rimlig tid. Nu tjänar jag ju på att skapa nya accs istället för att sega mig upp (dett är säkert inte ett lika stort problem för de som kan sitta i timmar dagligen men för någon som måste balansera jobb och sambo också så blir det d )

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av dAVEUS:

Inget av dem två. Jag må ligga lågt i mmr just nu! inte klagar jag för det utan man har svackor ibland. Boosta? varför i helvete ska jag bli boostad för? förövrigt så ser jag inte nöjet med aaött spela med nåfon som är 1900mmr rankad. speciwllt om personwn kör på sitt mainacc. vilket resulterar i att man möter bättre motstånd. förövrigt så tycker jag nästan att jag + en polare är roligast i 5v5. även jag ska kolla in dina replays!

Skickades från m.sweclockers.com

Gör det ;). Då ska du får se att jag snackar mycket skit här också.

Jag har 4 acc. Ninotramp (1700) Hylte (1700) Pebbsy (1650) Mrsophelia (1650). Måste säga att det är svårt att få upp dom vidare mer nu. Främst för att jag inte hinner spela mer än någon timme då o då. Då hinner man inte få upp teamplay med sina polare. Ofta spelar jag bara med 2 eller 3 polare. Någon med runt 15-1600 mmr. Så random snubben man får ligger på 1600 och är verkligen inte bra! Mest där för att förstöra. Han har svårt att ta spelet på allvar vilket jag hatar då jag är tävlingsmänniska.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Oj, här var det dött! Tur kommer jag och återupplivar den då.

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?425891-Svens
kt-s%E4llskaps-klan-Svenskt-Paradis

Ifall ni vill vara med i en klan. Mer coins nu om du spelar med dina vänner!

- Social Play Bonus:
* Play with 1-3 friends - 4 extra silver coins per game
* Play with 4 friends - 10 extra silver coins per game

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Oj, här var det dött! Tur kommer jag och återupplivar den då.

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?425891-Svens
kt-s%E4llskaps-klan-Svenskt-Paradis

Ifall ni vill vara med i en klan. Mer coins nu om du spelar med dina vänner!

- Social Play Bonus:
* Play with 1-3 friends - 4 extra silver coins per game
* Play with 4 friends - 10 extra silver coins per game

Har varit medlem ett litet tag nu, dock så har det inte blivit så mycket spel tillsammans med er. Vi får dra ihop något ikväll kanske?

Hah,, jag är 18, få inte jag vara med då ^^?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Har varit medlem ett litet tag nu, dock så har det inte blivit så mycket spel tillsammans med er. Vi får dra ihop något ikväll kanske?

Hah,, jag är 18, få inte jag vara med då ^^?

Jo då, du är skötsam, men spelar lite för mycket själv! Jag kickar ingen så vidare man inte är en idiot.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Nån som lirar fortfarande? Jag spelade sjukt mycket i början när det var closed-beta eller vad det var.
Har tagit upp spelet igen och försöker kämpa mig över 1600 i mmr men det går lite segt för tillfället.
Vore kul att ha någon att lira med så man vet att man inte kommer med 4 helt random spelare!

Permalänk
Medlem

Kanske ska skriva också att HoN nu är helt gratis, alla heroes, alla modes, etc.

Enda som kostar är skins/Early Access

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Nån som lirar fortfarande? Jag spelade sjukt mycket i början när det var closed-beta eller vad det var.
Har tagit upp spelet igen och försöker kämpa mig över 1600 i mmr men det går lite segt för tillfället.
Vore kul att ha någon att lira med så man vet att man inte kommer med 4 helt random spelare!

Ja för fan, vi är typ 45 personer i en o samma klan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Spelar HoN 1800+, www.twitch.tv/davitzo (oftast nattetid).

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Support Letar efter någon att spela med då och då. helst någon som vet hur man kan farma... eftersom det verkar inte va många som vet hur man farmar som carry nuförtiden.
just nu är jag på 1435 rating men har spelat på 1600 innan.
över 800 matcher played, nästan alla som support.
5.9 wards per game och 0.51kd, försöker och inte ksa som support x)

skriv meddelande om någon är intresserad

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Leleh:

Support Letar efter någon att spela med då och då. helst någon som vet hur man kan farma... eftersom det verkar inte va många som vet hur man farmar som carry nuförtiden.
just nu är jag på 1435 rating men har spelat på 1600 innan.
över 800 matcher played, nästan alla som support.
5.9 wards per game och 0.51kd, försöker och inte ksa som support x)

skriv meddelande om någon är intresserad

Om du vill komma upp i rating 1600+ kör nuker/ganker/carry istället och förlita dig inte på att andra ska lyfta dig till seger, lotteri på så låg rating imo ^^ (solo Q)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

letar efter folk att spela med som är seriösa, pendlar mellan 1670-1770, pma om någon är sugen, spelar alla roller helt ok, bäst som roamer. Mvh

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

letar efter någon som kan supporta/babysit/harraser rating spelar ingen större roll men du får gärna vara över 1600, pm eller adda ngt av följande; ozzix, _ozzix, keysmash, madblrd

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Söker folk att lira med för lite kul TMM/pubstomping, ligger runt 1850 MMR, adda mig in-game om ni är intresserade - Fiskbilen

Permalänk
Medlem

S2 lanserar (efter mycket om och men) tillslut deras HoN Tour. Vad tror ni om detta kan det funka eller är det försent?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av zhizo:

S2 lanserar (efter mycket om och men) tillslut deras HoN Tour. Vad tror ni om detta kan det funka eller är det försent?

Vet inte, bättre sent än aldrig?

S2 är ett skämt företag enligt mig men HoN är ett bra spel så man är fast...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sååå. Lite HoN och en grogg?

Permalänk

Någon som känner igen sig? (jag är inte blå )