Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Med KOTF, Temp lr Balph misstänker jag...

Nope! Den enda heron utav dem som jag spelar ytterst sällan är KOTF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

OKej, jag misstog mig! DOck ahr jag haft 250Apm efter en match. Vilket är relativt mycket.

Vad står RTT för då? ...

Real-time tactics. RTS utan bas byggande och mineral samlande

Även fast Valve har börjat kalla DotA för Action RTS, så de kommer nog bli så för dessa typer av spel, att kallas det då Valve har mer inflytande...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Real-time tactics. RTS utan bas byggande och mineral samlande

Även fast Valve har börjat kalla DotA för Action RTS, så de kommer nog bli så för dessa typer av spel, att kallas det då Valve har mer inflytande...

DotA,HoN och LoL osv är inom genren MOBA. Det va ett ganska bra tag sen man bytte från RTS till MOBA.

MOBA= Multiplayer Online Battle Arena

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

DotA,HoN och LoL osv är inom genren MOBA. Det va ett ganska bra tag sen man bytte från RTS till MOBA.

MOBA= Multiplayer Online Battle Arena

Se där ja! En annan spelar ju och ser glad ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

DotA,HoN och LoL osv är inom genren MOBA. Det va ett ganska bra tag sen man bytte från RTS till MOBA.

MOBA= Multiplayer Online Battle Arena

Nej, endast Riot som kaller LoL för MOBA...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Tål du inte läsa kritik om spelet läs inte mina inlägg då

Gillar inte S2 sagt detta 10 tal gånger, kommer aldrig gilla dem heller. Men finns tyvärr inget annan alternativ ännu. Snart dock.

Spelar för jag tycker det är skoj, dock har det så en massa missar som dem aldrig verkar vilja göra något åt, samtliga vänner tycker också detta. Men som sagt, finns inget alternativ ännu.

Sen så har de flesta haft lagg det sista så om du påstår jag ljuder så bör du tänka om Essin, han som verkar tro han vet allt..

Kanske har mycket hat i mig som person så bara att leva med det, precis som jag får leva med er...

Problemet är att du inte skriver kritik, du bara gnäller för gnällandets skull, du har inget intresse i att ta reda på en anledning till att något är som det är innan du börjar gnälla! Värdefull kritik kommer från någon som har satt sig in i och förstår problemet, vilket är så långt ifrån dig man kan komma. Det blir väldigt irriterande för oss andra. Väldigt barnsligt agreande att som första impuls gnälla och inte istället försöka finna en anledning och utöka din förståelse. Dessa anledningar finns i väldigt ofta lätt tillgängliga också vilket bara gör saken värre..

"De flesta haft lagg" det var någon som skrev 50% har problem tidigare också och när jag frågade källan på den statistiken så försvann han.. Så vad grundar du ditt argument på? De som har problem är ofta en betydligt mindre del men de är också ofta väldigt högljudda vilket gör att de drar samma felaktiga slutsats som du nu gjorde, att de är många fler än va de egentligen är.. Det högljudda minoriteten är ett vanligt problem.

Du verkar även redan ha bestämt att DOTA2 blir bra, vilket får mig att tro att oavsett vilka problem det spelet får så kommer du där ignorera dom för något som du hypat så mycket kan ju inte ha några fel..
Sen igen, varför fortsätter du skriva efter att du sagt att du inte ska, så svårt att hålla dig ifrån att whina?

På APM topicen så har det ju blivit något av e-peen att ha mycket APM, tyvärr oavsett vad man gör med den. APM är inget som är betydelsefullt i sig, visst krävs en minimum APM för att utföra vad som krävs men det är väldigt få heroes som kräver mycket över 100APM. Missförstå mig inte nu, det finns självklart tillfällen i matchen där en APM på 200+ är nödvändig och det är då viktigt att kunna komma upp i denna för att lösa situationen på bästa sätt. MEN det är enskillda tillfällen, i HoN finns ingen anledning att ligga på 200+ APM över en hel match, en stor mängd av detta klickande är bara i onödan. Det vore betydligt mer intressant att få se en graf över APM under matchen olika delar. Spelare 1 som ligger på kanske 80apm när "inget händer" men spikar upp mot 250+apm när det behövs kan ju var en betydligt bättre spelare än spelare 2 som konstant spammar 150apm oavsett om det behövs eller inte. Spelare 1 kanske har 95APM totalt på matchen medan spelare två ligger på 150APM, trotts det så löste spelare 1 de viktigaste situationerna på bästa sätt..

Med andra ord, det viktigaste är att klicka RÄTT och vid RÄTT TILLFÄLLE, inte mycket bara för sakens skull..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

WALL OF TEXT.....

På APM topicen så har det ju blivit något av e-peen att ha mycket APM, tyvärr oavsett vad man gör med den. APM är inget som är betydelsefullt i sig, visst krävs en minimum APM för att utföra vad som krävs men det är väldigt få heroes som kräver mycket över 100APM. Missförstå mig inte nu, det finns självklart tillfällen i matchen där en APM på 200+ är nödvändig och det är då viktigt att kunna komma upp i denna för att lösa situationen på bästa sätt. MEN det är enskillda tillfällen, i HoN finns ingen anledning att ligga på 200+ APM över en hel match, en stor mängd av detta klickande är bara i onödan. Det vore betydligt mer intressant att få se en graf över APM under matchen olika delar. Spelare 1 som ligger på kanske 80apm när "inget händer" men spikar upp mot 250+apm när det behövs kan ju var en betydligt bättre spelare än spelare 2 som konstant spammar 150apm oavsett om det behövs eller inte. Spelare 1 kanske har 95APM totalt på matchen medan spelare två ligger på 150APM, trotts det så löste spelare 1 de viktigaste situationerna på bästa sätt..

Med andra ord, det viktigaste är att klicka RÄTT och vid RÄTT TILLFÄLLE, inte mycket bara för sakens skull..

Jag håller fullt med dig! Det enda jag kan ansé att APM bevisar i en summering utav de resterande statsen av en spelare är alltså att man tar APM, K/D, CK/CD's exp7min, gpm osv till en summering som sagt. Har en spelare väldigt bra stats på nämnda punkter men inte på APM så är det väl något jag anser är helt ok ... Har dock spelaren ovanligt låg APM och kassa stats resulterar (enligt mig) i att spelaren är dålig.

Och nu när du la upp ett sådant bra exempel om spelare1/resp spelare 2 så får jag ta och backa med mina tidigare inlägg ang. APM. Du har så rätt i det du skriver. Bra Essin.

Permalänk

Jag kommer ihåg den gamla goda tiden när man snittade 4-500 med Ophelia. "Wow Ninotramp you're very skilled" ty mateee

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag kommer ihåg den gamla goda tiden när man snittade 4-500 med Ophelia. "Wow Ninotramp you're very skilled" ty mateee

Tempest med 6 minions, np 7 APM för varje klick!! =D

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

OKej, jag misstog mig! DOck ahr jag haft 250Apm efter en match. Vilket är relativt mycket.

Vad står RTT för då? ...

250apm i HoN är bara idiotiskt... det visar bara på hur hest du har när du spelar, och det är ju ingen fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

250apm i HoN är bara idiotiskt... det visar bara på hur hest du har när du spelar, och det är ju ingen fördel.

Jag förstod då ingenting av det du ville få fram med ditt inlägg! Hest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Jag förstod då ingenting av det du ville få fram med ditt inlägg! Hest?

Bara påpekade det, ville inte få fram någonting alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Bara påpekade det, ville inte få fram någonting alls

Du påpekade - du ville få fram någonting!

Permalänk
Avstängd

Betalt acc med en del saker köpta

acc: qqqppp
pass: skitspel

Den som loggar in och byter email på den först får accountet. (har leaver stats men om ni vill spela med polare så går det om dom är team leader)

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

Update: först till kvarn gick inge bra då jag hade fått 6 st emails om password change innan jag han märka det. Därför fick en slumpad person sin request accepterad.

Be om email byte också du som fick accountet.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Betalt acc med en del saker köpta

acc: qqqppp
pass: skitspel

Den som loggar in och byter email på den först får accountet. (har leaver stats men om ni vill spela med polare så går det om dom är team leader)

Skrivet av lakej:

Update: först till kvarn gick inge bra då jag hade fått 6 st emails om password change innan jag han märka det. Därför fick en slumpad person sin request accepterad.

Be om email byte också du som fick accountet.

Umad?

----------------------------------------

hahahahahah, så satans bra film!

http://www.youtube.com/watch?v=-98llQahnug

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Umad?

----------------------------------------

hahahahahah, så satans bra film!

http://www.youtube.com/watch?v=-98llQahnug

Embedded ftw!! (Volvo blockar youtube )

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tycker DexDestroyer är rätt dålig...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Tycker DexDestroyer är rätt dålig...

Okej....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

?
Du postar en länk på ett diskussionsforum och vill inte att någon ska kommentera?

Filmen är tråkig och snubben är dålig på imitationer...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Finns det ngn swec-klan i hon som man kan joina? eller ngn annan sjyst svensk klan som man kan lira lite matcher med för att slippa alla pubs med 4 carrys i varje lag?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Finns det ngn swec-klan i hon som man kan joina? eller ngn annan sjyst svensk klan som man kan lira lite matcher med för att slippa alla pubs med 4 carrys i varje lag?

Ja det finns en kanal som heter sweclockers
Bara skriv /j sweclockers i chatten..

Sedan klanmässigt så kanske detta kan vara något?

Skrivet av Frantz3n:

Åter igen, finns det folk som spelar mycket själv eller har ingen att spela med så har jag en klan för oss på Sweclockers och Gamereactor. Blivit en del folk nu. Men om du föredrar mest att spela själv så är det inte lönt att du joinar.

Klanen heter Svenskt Paradis. Vi använder skype. Vi alla är 20 - 35 år.

Så kontakta honom, han heter samma sak i HoN har jag för mig!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Finns det ngn swec-klan i hon som man kan joina? eller ngn annan sjyst svensk klan som man kan lira lite matcher med för att slippa alla pubs med 4 carrys i varje lag?

Jag och några polare besitter en klan där det är både svenskar och engelsmän. Om du känner för att joina så är det bara att säga till!

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit spela de senaste dagarna så har ingn egen uppfattning, men vad anser folk om våran nyaste hero?
Jag tycker den verkar cool iaf

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Jag har inte hunnit spela de senaste dagarna så har ingn egen uppfattning, men vad anser folk om våran nyaste hero?
Jag tycker den verkar cool iaf

DU syftar på Monarch? Jodå, en riktigt trevlig liten support hero. Har väldigt bra variation av attacker. En riktigt kraftfull heal, slow(?) silence och ultin ger movementspeed om jag inte misstar mig...

Dock kan jag säga att jag föredrar Nymphora framför denna, nya, fjärilen/fee'n. Men som sagt, allt är relativt beroende på lagets övriga setup.

Permalänk

Vad jag fattat det som kostar den. Inte sett den ännu. 1850+

Dock har jag sett Midas också en ny och jävlar vad han skadar. En kompis lirade honom och han tog jävlar i Tempest ulti.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Så, jag satt precis i ett game, jag spelade Corrupted Disciple och våran devourer och Monarch började flame'a på mig ang. mina items...

Jag hade följande; Ghost marchers, headress, vanguard, hellflower, symbol of rage och shrunken head. Dem påstod att CD enbart skulle gå på dmg items. Så, jag frågar er: Hur anser ni att man ska spela CD? Jag anser att han ska vara den tanky-typen. Eftersom att hans condidute drar såpass mycket dmg. (Gärna från deras carry!)...

Som sagt, vad tycker ni? Kan tillägga att deras flame gjorde så att jag tappade motivationen att ens försöka driva laget till vinst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vad jag fattat det som kostar den. Inte sett den ännu. 1850+

Dock har jag sett Midas också en ny och jävlar vad han skadar. En kompis lirade honom och han tog jävlar i Tempest ulti.

Han är något av en lite sämre version av pebbels, fast me range och en seg "blink". Hans skills är dock långt ifrån lika instant som pebbels..

Skrivet av dAVEUS:

Så, jag satt precis i ett game, jag spelade Corrupted Disciple och våran devourer och Monarch började flame'a på mig ang. mina items...

Jag hade följande; Ghost marchers, headress, vanguard, hellflower, symbol of rage och shrunken head. Dem påstod att CD enbart skulle gå på dmg items. Så, jag frågar er: Hur anser ni att man ska spela CD? Jag anser att han ska vara den tanky-typen. Eftersom att hans condidute drar såpass mycket dmg. (Gärna från deras carry!)...

Som sagt, vad tycker ni? Kan tillägga att deras flame gjorde så att jag tappade motivationen att ens försöka driva laget till vinst!

Kan väl tycka att både van och headdress är lite overkill, långt game dock med tanke på vad du farmat upp. ^^
Ja brukar nog köra Ghost/steam (beror på lagen), vanguard, sedan antingen frostburn eller SH, beroende på vad andra laget har igen, sedan bryta upp den till frostwolf och geomancers (glömt hon namnet, men illu itemet), sen om man hinner längre så kanske en crit eller något.. Hellflower är väl tveksamt, men antar att du mötte något där den behövdes?

Men mycket beror ju på vad man möter, kanske fanns en mycket bra anledning att ha headdress också

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Kan väl tycka att både van och headdress är lite overkill, långt game dock med tanke på vad du farmat upp. ^^
Ja brukar nog köra Ghost/steam (beror på lagen), vanguard, sedan antingen frostburn eller SH, beroende på vad andra laget har igen, sedan bryta upp den till frostwolf och geomancers (glömt hon namnet, men illu itemet), sen om man hinner längre så kanske en crit eller något.. Hellflower är väl tveksamt, men antar att du mötte något där den behövdes?

Men mycket beror ju på vad man möter, kanske fanns en mycket bra anledning att ha headdress också

Hellflower emot kraken/scout(men eftersom mitt lag vägrade skaffa sig ett eye/ward/dust så var ju ideén att hellflow'a scout ute!)
Kraken var såpass tanky att vi knappt kunde döda honom i team fights och hans ulti är lagom jobbig!

Jo, men dem hade väldigt mycket magic damage. Hade jag haft ytterligare farm så hade jag ju givetvis byggt något annat och ersatt shamans.

Tror itemet du söker heter något i stil med; Geo Bane, förkortat då...

Men det jag stör mig mest på var att mitt lag grinade såpass på mig just för att jag inte hade några dmg. items... Kan säga att jag nästintill skulle gått enbart tank ... Men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Hellflower emot kraken/scout(men eftersom mitt lag vägrade skaffa sig ett eye/ward/dust så var ju ideén att hellflow'a scout ute!)
Kraken var såpass tanky att vi knappt kunde döda honom i team fights och hans ulti är lagom jobbig!

Jo, men dem hade väldigt mycket magic damage. Hade jag haft ytterligare farm så hade jag ju givetvis byggt något annat och ersatt shamans.

Tror itemet du söker heter något i stil med; Geo Bane, förkortat då...

Men det jag stör mig mest på var att mitt lag grinade såpass på mig just för att jag inte hade några dmg. items... Kan säga att jag nästintill skulle gått enbart tank ... Men men.

Ja CD är ju en "tank carry"

Just det, geometers (är det geometer eller geomancer, ja säger det sista men får ofta höra det första) bane heter det i HoN ja, manta style i DotA.. Aja du förstod iaf
Gnällande folk kommer alltid finnas, kan alltid vara bra att ibland göra som du gjorde nu och tänka over om det finns någon korrekt anledning till gnället, men annars är det bara att skita i det

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.