Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Solokö på ~1700 = 1-2 min
Teamkö på ~1700 = 2-3 min

Typ sådär är det för mig i EU på dagarna, på kvällarna så tar det aldrig längre tid än ~1min om jag kör solo och i en teampool tar det under 2 min beroende på vilka jag lirar med.

Permalänk
Medlem

Hur kan man säga att man ska se över ens burk när 50% har problem med disconnects och laggiga servrar? Är inte rimligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Hmmz, jadu hur många hundra miljoner kan dom ha tjänat, jag undrar... Istället för att utveckla 3-4 nya heroes i månaden samt 10 nya skins så kanske man kan anlita något företag som tar hand om servrarna?

Det här kan möjligtvis vara bland det mest obildade inlägg jag läst i denna tråd.. Många hundra miljoner? Hmm, ska vi överdriva regält och säga att de sålt 1miljon ex av spelet till fullpris, det är i så fall 30$ dollar. Sedan överdriver vi regält igen och säger att varje konto lägger 30$ på coins. Det är i så fall 60m $. sedan ska löner, utvecklingskostnader, servrar och underhåll dras från detta. Du får gärna utveckla hur detta blir många hundra miljoner i vinst?
Sedan har de självklart haft serverhotell från första början. Inget spelföretag håller sina egna servrar, framförallt inte ett så pass litet som S2..
Sedan så verkar du tro att alla anställda har samma kompetens? Bara för att det finns buggar i vissa system så ska designers m.m sluta göra sitt jobb (utveckla heroes/skin)?? Vad ska de göra istället? hämta kaffe åt kodarna?
Tänk vad underbart det skulle vara om folk kunde TÄNKA TILL innan de börjar gnälla för en gång skull... Men det är helt klart för mycket begärt.

Skrivet av mppl:

Hur kan man säga att man ska se över ens burk när 50% har problem med disconnects och laggiga servrar? Är inte rimligt..

Denna statestik kommer ifrån? Eller har du bara, som jag tror, hittat på den?

Jag vet inte vad ni lyckas med, jag spelar nästan dagligen och det är kanske en disconnect/leave (där spelaren inte kommer tillbaka) på 1/25 spel. Ungefär lika sällan som ett game måste remakas för att servern laggar (visst kan det vara en enstaka individ som laggar, men det är fan inte serverns eller S2s fel som folk vill få det till).
Någon gång har det också hänt att den som discar inte kan reconnecta som någon gnällde om, men svårt att köra ctrl + f8 och skriva reconnect eller? Tankeverksamhet verkar det finnas en stor brist på hos ragers, en graf över IQ och rage skulle vara intressant att se!
Jag tror folk har ett enormt selektivt minne och man väljer att bara komma ihåg problemen och lurar sig själv att de händer oftare än vad de gör.. Eller så har ni porrsurfat sönder era datorer för mycket..

Sedan är det mycket snack om hur hemskt det är att sola, och att man fastnar på lägre mmr på grund av noob m.m. jag skapade ett 100% soloacc för att testa detta och är nu uppe på runt 1730 med 72%winrate. Vet inte vad folk gnäller om, mmr funkar fint och de som är "fast" är där de ska vara!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Vad tycker vi om våran nya lilla elefant då?
Kul att de valde att inte släppa alla nya heroes som EA utan blanda lite!

Själv tycker jag dock inte om att de släpper så många wooders, ingen kan misslyckas i skogen, det är för lätt att farma tycker jag och framförallt om man spelar solo så ska jag både vinna min mitt lane och ganka skogen för att hålla deras wooder nere (kan ju inte räkna med att någon annan gör det).. Lite segt. De skulle förbättra AI på skogscreepsen eller något så det blir någon som helst utmaning att skoga (t.ex. att de inte slår på närmaste utan tar av din manapot om du poppar en som temp t.ex. Wooder heroes är FÖR noob vänligt..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Vad tycker vi om våran nya lilla elefant då?
Kul att de valde att inte släppa alla nya heroes som EA utan blanda lite!

Själv tycker jag dock inte om att de släpper så många wooders, ingen kan misslyckas i skogen, det är för lätt att farma tycker jag och framförallt om man spelar solo så ska jag både vinna min mitt lane och ganka skogen för att hålla deras wooder nere (kan ju inte räkna med att någon annan gör det).. Lite segt. De skulle förbättra AI på skogscreepsen eller något så det blir någon som helst utmaning att skoga (t.ex. att de inte slår på närmaste utan tar av din manapot om du poppar en som temp t.ex. Wooder heroes är FÖR noob vänligt..

Måste säga att jag håller med till viss del... vet inte hur många games man har varit nära att förlora och så dyker killen som körde woods upp och mosar ett ganska så farmat motståndarlag.
Samtidigt så är det faktiskt sjukt lätt att ganka i skogen, men det är såklart beroende på hur "smarta" folket är på lanes osv.
Men något nytt i skogen kanske skulle sitta på sin plats.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Vad tycker vi om våran nya lilla elefant då?
Kul att de valde att inte släppa alla nya heroes som EA utan blanda lite!

Själv tycker jag dock inte om att de släpper så många wooders, ingen kan misslyckas i skogen, det är för lätt att farma tycker jag och framförallt om man spelar solo så ska jag både vinna min mitt lane och ganka skogen för att hålla deras wooder nere (kan ju inte räkna med att någon annan gör det).. Lite segt. De skulle förbättra AI på skogscreepsen eller något så det blir någon som helst utmaning att skoga (t.ex. att de inte slår på närmaste utan tar av din manapot om du poppar en som temp t.ex. Wooder heroes är FÖR noob vänligt..

Warda deras camps då. Det lätta campet och den dom pullar ifrån. Svårare i hellbourneskogen dock där dom kan pulla från 2 ställen.. Men på detta viset blir det mycket svårare för wooders. Sen kan man ju alltid picka en hero som Ophelia, som äger dom flesta wooders earlygame. Dessutom finns ju Engineer som kan ta bort flera camps på tidig level med sina minor, och Scout som kan använda sina ögon. Men du har rätt, inte alltid man får dessa heroes i sitt lag och även om man gör det så betyder inte det att dom kommer använda sina spells för att ta bort skogen. Det är det som är så skoj med pub!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Om jag + de jag spelar med i vanliga fall inte har några problem med disconnects \ crashar etc så borde det rimligtvis vara din dator \ uppkoppling som är felet och inte S2 så istället för att gnälla så borde du kanske se över dina egna saker först.

Solokö på ~1700 = 1-2 min
Teamkö på ~1700 = 2-3 min

Då jag jobbar så spelar jag enbart på kvällen så ifall du sitter på dagen kan jag tänka mig at det är längre kö men hur det kan bli S2´s fel förstår jag inte.

Det är deras servrar som suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av LituM:

Måste säga att jag håller med till viss del... vet inte hur många games man har varit nära att förlora och så dyker killen som körde woods upp och mosar ett ganska så farmat motståndarlag.
Samtidigt så är det faktiskt sjukt lätt att ganka i skogen, men det är såklart beroende på hur "smarta" folket är på lanes osv.
Men något nytt i skogen kanske skulle sitta på sin plats.

Jo det är lätt att ganka, framförallt från den lane som nu går 2v1, något jag alltid brukar försöka påminna de om både innan matchen och under. Jag brukar också försöka ganka så ofta jag kan från mitten, men det är en fin balansgång då jag inte vill vara borta för länge och låta killen jag ägt upp i mitten komma igen.
Problemet är ju att de som går 2v1 inte är bra nog på att hålla den solon borta så deras andra solo får också solo exp när den borde vara lägst lvl av alla och utan lasthits..

Skrivet av Rocky Scarlet*:

Warda deras camps då. Det lätta campet och den dom pullar ifrån. Svårare i hellbourneskogen dock där dom kan pulla från 2 ställen.. Men på detta viset blir det mycket svårare för wooders. Sen kan man ju alltid picka en hero som Ophelia, som äger dom flesta wooders earlygame. Dessutom finns ju Engineer som kan ta bort flera camps på tidig level med sina minor, och Scout som kan använda sina ögon. Men du har rätt, inte alltid man får dessa heroes i sitt lag och även om man gör det så betyder inte det att dom kommer använda sina spells för att ta bort skogen. Det är det som är så skoj med pub!

Jo det är klart att det finns lösningar, men att som mid köpa två extra wards bara för att blocka skogen är ju knappats någon ideal start, och om det är vår kära elefant man möter så är det ju snarare de två hårda campsen man ska warda då han har sin instant kill och göra till sköld spell
Det är ju klart att det finns saker att göra, men om man jämför (ur ett rent pub perspektiv, främst på på lite lägre "smurf" nivå 1500-1700 så är det betydligt mer ansträngning att hindra woodern än vad det är för honom att bara afk farma, känns som det är för stor reward för en för liten ansträngning/utmaning..)

Skrivet av Noobenu:

Det är deras servrar som suger

Antar att att du skojar baserat på smilyn, för ingen av de sakerna skulle kunna ledas till dåliga servrar..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Håller med deras servers är inget att hurra för direkt, var lag nu de senaste veckorna på många servers över 150 ping för mig och polare. Precis som under betan. Tråkigt när dom inte har någon support heller. Varken jag eller mina polare har fått response på folk man reportat.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Håller med deras servers är inget att hurra för direkt, var lag nu de senaste veckorna på många servers över 150 ping för mig och polare. Precis som under betan. Tråkigt när dom inte har någon support heller. Varken jag eller mina polare har fått response på folk man reportat.

Du ska inte få svar på hur dina reports har gått, av anledning att det inte ska vara någon form av hämnd tjänst samt att en majoritet av de som då rapporterat säkerligen skulle börja whispra personen i fråga med saker som "haha I got you banned u f***ing noob" och värre ifall de fick veta att den skulle bli bannad, det är som det ska vara. Så inget konstigt där, mitt ända support ärende så fick jag svar redan samma dag..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Håller med deras servers är inget att hurra för direkt, var lag nu de senaste veckorna på många servers över 150 ping för mig och polare. Precis som under betan. Tråkigt när dom inte har någon support heller. Varken jag eller mina polare har fått response på folk man reportat.

Haft lagg på en server, senaste veckorna.
Några fler gånger har det hänt att man är 9/10 spelare, dock.
Och support svarade på mitt mail inom 24h.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Haft lagg på en server, senaste veckorna.
Några fler gånger har det hänt att man är 9/10 spelare, dock.
Och support svarade på mitt mail inom 24h.

Jo 9/10 händer till och från och kan vara jävligt irriterande, framförallt om man köat i några minuter..
Supporten är snabb, är bara att Haziza fått för sig att supporten ska svara på något som de inte ska, men det är ju knappast supportens fel. S2 har till och med sagt att de inte kommer ge några resultat på individuella reports av just de anledningar jag gav i förra inlägget. Men som vi redan märkt hyser ju Haziza ett enormt agg mot S2 så det faktum att han försöker få dessa saker till att vara S2s fel när de egentligen bara är hans egen oförmåga att ta reda på simpel fakta som är problemet är knappast förvånande längre (fakta som för övrigt fanns på forumet i säkert minst en månad efter att report funktionen skapades)..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Konstigt att dem inte svarar mina reports iaf. Serverna är riktigt ostabila just nu. Alla jag känner har haft lag det sista. Pengarna kanske börjar sinna vem vet. Inget svar får man på varför när man frågar i forumet.

Aja spelbart iaf ett tag till, dugligt i hon iaf. Jag är iaf inte van vid att de håller hög klass men om ni andra tycker det. Do it.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Konstigt att dem inte svarar mina reports iaf. Serverna är riktigt ostabila just nu. Alla jag känner har haft lag det sista. Pengarna kanske börjar sinna vem vet. Inget svar får man på varför när man frågar i forumet.

Aja spelbart iaf ett tag till, dugligt i hon iaf. Jag är iaf inte van vid att de håller hög klass men om ni andra tycker det. Do it.

Är du inte läskunnig eller? Jag har i två inlägg nu skrivit rakt ut att S2 sagt att de inte kommer ge något svar på hurvida folk man reportat blir bannade eller inte. Jag har även gett dig anledningarna varför de valt att göra detta!! Är du seriöst trög eller vad är det för fel på dig??

Du verkar ha väldigt mycket hat inom dig och måste till och med hitta på falska anledningar för att få ut det mot de mål du vill. Du har till och med sagt att du aldrig mer kommer skriva här inne, kan du inte göra oss alla en tjänt och hålla det löftet för allt som kommer ur din mun är whine och varje gång så är iaf delar av det helt felaktig kritik. Du verkar vara på något form av korståg mot S2 och nöjer dig inte om inte andra tycker som du!?

Edit:

Skrivet av Haziza:

kommer inte ens kolla i tråden igen.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Essin aka Maliken... Bara jag som tror det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Essin aka Maliken... Bara jag som tror det?

Knappast, men han är uppenbarligen en av de få som kan föra en vettig diskussion här.

Sedan undrar jag vad fan Haziza har för problem då han hela tiden framför sitt whine här även då han har sagt att han aldrig mer skulle komma tillbaka till denna tråden.

Lägg ner whinet och snacka om lite mer positiva saker som berör spelet så slipper man komma in och bli förbannad över att man har läst en massa idiotiska inlägg!

Permalänk
Medlem

Läste på Aftonbladet att det är "farligt" att vara gamer!

http://existenz.se/out.php?id=40827

Skribenten menar att det ger slitage på div. leder och muskulatur att sitta 10h i streck och ha en APM på cirkus 300...
Jag då, som många fler utav er där ute är en HoN spelare och jag snittar cirka... 230-250 APM.

Det som skiljer det absoluta toppskiktet av spelare från resten är antalet knapptryckningar per minut. Spelare som Flash snittar på runt 300 tryck i minuten.

-Så om jag finslipar min apm till 300+ så påstår han att man är topp-spelare? Gud vad förbannad jag blir på AB ibland alltså. Sådan rapakalja dem skriver för det mesta...

Jag ska även tillägga att jag pendlar emellan 1600-1700MMR...

Dock undrar jag; Vad ligger ni på för APM i snitt? Det är bara att läsa på Average Statics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LituM:

Knappast, men han är uppenbarligen en av de få som kan föra en vettig diskussion här.

Sedan undrar jag vad fan Haziza har för problem då han hela tiden framför sitt whine här även då han har sagt att han aldrig mer skulle komma tillbaka till denna tråden.

Lägg ner whinet och snacka om lite mer positiva saker som berör spelet så slipper man komma in och bli förbannad över att man har läst en massa idiotiska inlägg!

Tål du inte läsa kritik om spelet läs inte mina inlägg då.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tål du inte läsa kritik om spelet läs inte mina inlägg då

Gillar inte S2 sagt detta 10 tal gånger, kommer aldrig gilla dem heller. Men finns tyvärr inget annan alternativ ännu. Snart dock.

Spelar för jag tycker det är skoj, dock har det så en massa missar som dem aldrig verkar vilja göra något åt, samtliga vänner tycker också detta. Men som sagt, finns inget alternativ ännu.

Sen så har de flesta haft lagg det sista så om du påstår jag ljuder så bör du tänka om Essin, han som verkar tro han vet allt..

Kanske har mycket hat i mig som person så bara att leva med det, precis som jag får leva med er...

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Helt oki spel men servrarna är under all kritik. Dom borde lägga mer kraft på att få servrarna att fungera och lite mindre på heroes/skins. Älskar responsen i spelet, det har dom verkligen fått till men det hjälper inte när en vanlig dag (för mig iaf) allt för ofta ser ut såhär:

* Väntar på att logga in...segt zzz
* Disconnected from chat server...
* Loggar ut igen...
* Loggar in...väntar
* Funkar på fjärde försöket, yes chatserver!
* Matchmaking nere? hopp...
* Oki loggar ut o in igen då...
* Matchmaking uppe...gogo!
* 2 av 10 kommer inte in i matchmaking
* Oki försöker igen..nu kommer alla in...gött!
* Servern laggar, har ca 2-3 sekunders delay...
* REMAKE

Alla dessa punkterna händer i alla fall mig ofta, kankse inte samtidigt men det börjar bli rejält störande på ett så bra spel.

Är inte insatt i hur servers fungerar men när både login, chat, matchmaking och spelservers failar kanske man som företag bör SE ÖVER SINA PRIORITERINGAR lite. Det är ju inte som om dom uppfinner hjulet direkt...

Skall såklart tilläggas att vissa dagar funkar det helt klanderfritt men det är ju inte speciallet ofta.

Klagat över detta ett bra tag nu. Men blir bara anklagad för att ljuga. Konstigt folk måste missat dessa inlägg i tråden?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av redruM:

Helt oki spel men servrarna är under all kritik. Dom borde lägga mer kraft på att få servrarna att fungera och lite mindre på heroes/skins. Älskar responsen i spelet, det har dom verkligen fått till men det hjälper inte när en vanlig dag (för mig iaf) allt för ofta ser ut såhär:

* Väntar på att logga in...segt zzz
* Disconnected from chat server...
* Loggar ut igen...
* Loggar in...väntar
* Funkar på fjärde försöket, yes chatserver!
* Matchmaking nere? hopp...
* Oki loggar ut o in igen då...
* Matchmaking uppe...gogo!
* 2 av 10 kommer inte in i matchmaking
* Oki försöker igen..nu kommer alla in...gött!
* Servern laggar, har ca 2-3 sekunders delay...
* REMAKE

Alla dessa punkterna händer i alla fall mig ofta, kankse inte samtidigt men det börjar bli rejält störande på ett så bra spel.

Är inte insatt i hur servers fungerar men när både login, chat, matchmaking och spelservers failar kanske man som företag bör SE ÖVER SINA PRIORITERINGAR lite. Det är ju inte som om dom uppfinner hjulet direkt...

Skall såklart tilläggas att vissa dagar funkar det helt klanderfritt men det är ju inte speciallet ofta.

Loggar in direkt
connected to chat server
loggar inte ut igen
mm uppe
2min, och sen är jag inne i spelet
en kan inte connecta
in igen, denna gången kommer jag in på 5 sekunder eftersom alla andra som var i samma spel försöker igen
jag är inne, jag seedar inte torrents, jag har ingen delay.

Hur lång tid tror du det tar för dem att göra ett skin?
Antingen så överdriver folk väldigt mycket, och deras attityd här är ungefär som den oftast är i spelet, eller så är mina 2mb/s ADSL bättre än jag trodde
Jag spelar 1-2 matcher per dag, och jag har haft problem en gång sedan de blev attackerade av DDOS.

Permalänk
Skrivet av dAVEUS:

Läste på Aftonbladet att det är "farligt" att vara gamer!

http://existenz.se/out.php?id=40827

Skribenten menar att det ger slitage på div. leder och muskulatur att sitta 10h i streck och ha en APM på cirkus 300...
Jag då, som många fler utav er där ute är en HoN spelare och jag snittar cirka... 230-250 APM.

Det som skiljer det absoluta toppskiktet av spelare från resten är antalet knapptryckningar per minut. Spelare som Flash snittar på runt 300 tryck i minuten.

-Så om jag finslipar min apm till 300+ så påstår han att man är topp-spelare? Gud vad förbannad jag blir på AB ibland alltså. Sådan rapakalja dem skriver för det mesta...

Jag ska även tillägga att jag pendlar emellan 1600-1700MMR...

Dock undrar jag; Vad ligger ni på för APM i snitt? Det är bara att läsa på Average Statics.

Ligger runt 135-140. Då använder jag QWER och H. Även Mouse 1,2,4,5.

Runt 1800.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Läste på Aftonbladet att det är "farligt" att vara gamer!

http://existenz.se/out.php?id=40827

Skribenten menar att det ger slitage på div. leder och muskulatur att sitta 10h i streck och ha en APM på cirkus 300...
Jag då, som många fler utav er där ute är en HoN spelare och jag snittar cirka... 230-250 APM.

Det som skiljer det absoluta toppskiktet av spelare från resten är antalet knapptryckningar per minut. Spelare som Flash snittar på runt 300 tryck i minuten.

-Så om jag finslipar min apm till 300+ så påstår han att man är topp-spelare? Gud vad förbannad jag blir på AB ibland alltså. Sådan rapakalja dem skriver för det mesta...

Jag ska även tillägga att jag pendlar emellan 1600-1700MMR...

Dock undrar jag; Vad ligger ni på för APM i snitt? Det är bara att läsa på Average Statics.

Skribenten skriver om ju om SC där APM är "viktigt"

I HoN spelar det mindre roll.
Kollade dina stats, du snittar på 200 som melee, och runt 150 som range. Så betyder bara att då att du klickar runt som en galning på marken som melee.

I HoN ligger "Proffsen" på lite över 100 APM, vilket är tillräckligt. Finns ju undantag såklart (Chu, som gillar klicka runt överallt, han liger på 250apm).

Så för att inte bli "bakom" i HoN så räcker 100APM.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag kör 1800+ random Tourns och massa Skrims, jag snittar 120, endast QWER och 4 Musknappar (+ § för Taunt ^^)
Och även jag klickar 49 gånger för att gå 2 meter istället för att klicka 1 gång o vänta

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Jag kör 1800+ random Tourns och massa Skrims, jag snittar 120, endast QWER och 4 Musknappar (+ § för Taunt ^^)
Och även jag klickar 49 gånger för att gå 2 meter istället för att klicka 1 gång o vänta

Jag klickard aldrig och väntar, för många chanser att man blir creepblockad eller att gubbe får knasig pathing. Jag klickar alltid strax framför fötterna på gubben och styr den med kontinuerliga knapptryckningar. Låter aldrig gubben ta "auto-path".
Förutom om du ska ut i lane från bas förståss.

~150 apm ~1750 MMR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Jag klickard aldrig och väntar, för många chanser att man blir creepblockad eller att gubbe får knasig pathing. Jag klickar alltid strax framför fötterna på gubben och styr den med kontinuerliga knapptryckningar. Låter aldrig gubben ta "auto-path".
Förutom om du ska ut i lane från bas förståss.

~150 apm ~1750 MMR

Ditt namn säger väl allt, en "Överkill" förklarning Men visst du har rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Skribenten skriver om ju om SC där APM är "viktigt"

I HoN spelar det mindre roll.
Kollade dina stats, du snittar på 200 som melee, och runt 150 som range. Så betyder bara att då att du klickar runt som en galning på marken som melee.

I HoN ligger "Proffsen" på lite över 100 APM, vilket är tillräckligt. Finns ju undantag såklart (Chu, som gillar klicka runt överallt, han liger på 250apm).

Så för att inte bli "bakom" i HoN så räcker 100APM.

-Dem tog även upp RTS-spel. Vilket HoN är! Och ja, jag klickar som en galning. Vilket jag anser är rätt standard att folk gör.

Förövrigt, hur hittade du mig på HoN om jag får fråga? Var det givet att söka på dAVEUS? =D

Förövrigt, spelar Chu ens HoN längre...?

Skrivet av Rupenbritz:

Jag kör 1800+ random Tourns och massa Skrims, jag snittar 120, endast QWER och 4 Musknappar (+ § för Taunt ^^)
Och även jag klickar 49 gånger för att gå 2 meter istället för att klicka 1 gång o vänta

Precis, du är inte ensam. Jag börjar tro att jag halverar min mus livslängd just för att jag spelar HoN

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

-Dem tog även upp RTS-spel. Vilket HoN är! Och ja, jag klickar som en galning. Vilket jag anser är rätt standard att folk gör.

Förövrigt, hur hittade du mig på HoN om jag får fråga? Var det givet att söka på dAVEUS? =D

Förövrigt, spelar Chu ens HoN längre...?

Precis, du är inte ensam. Jag börjar tro att jag halverar min mus livslängd just för att jag spelar HoN

HoN är inte RTS, man bygger varken bas eller gathrar resources. HoN är mer av ett RTT.

Testade bara söka på dAVEUS, då du påstod du har 250 average apm, vilket är väldigt mycket. Och i själva verket har du ju bara 135.

Ja, Chu spelar igen, kör under TeamEZ (tillsammans med de gamla gänget)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

HoN är inte RTS, man bygger varken bas eller gathrar resources. HoN är mer av ett RTT.

Testade bara söka på dAVEUS, då du påstod du har 250 average apm, vilket är väldigt mycket. Och i själva verket har du ju bara 135.

Ja, Chu spelar igen, kör under TeamEZ (tillsammans med de gamla gänget)

OKej, jag misstog mig! DOck ahr jag haft 250Apm efter en match. Vilket är relativt mycket.

Vad står RTT för då? ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

OKej, jag misstog mig! DOck ahr jag haft 250Apm efter en match. Vilket är relativt mycket.

Med KOTF, Temp lr Balph misstänker jag...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead