Officiellt: Windows 8 lanseras i oktober

Permalänk
Melding Plague

Officiellt: Windows 8 lanseras i oktober

Efter lång tid av mer eller mindre säkra rykten och spekulationer tar Microsoft bladet från munnen. Windows 8 blir färdigt i början av augusti, och lanseras för alla under oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Så ska det låta!

Permalänk
Medlem

Blir nog en sådan update för 400?..

Permalänk
Medlem

Frågan e om man uppdaterar eller inte....

Om det inte blir strul med bf3 kanske det kan vara kul att testa.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Kommer inte att uppdatera.

Permalänk
Medlem

Hoppas priset på w7 sjunker då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Permalänk
Medlem

Hmm, har provat Windows 8, och jag kan verkligen inte förstå varför dom ska integrera Metro med det vanliga OS.

Borde finnas en funktion som stängde på och av metro.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Om man tar en update som nämns, betyder det att jag vid nästa tillfälle då jag vill göra en ominstallation först måste installera Windows 7 från den dvd jag har och sen uppdatera till Windows 8, eller får man "hela Windows 8" i uppdateringen?

Permalänk

Jag tycker att Windows 8 inte verkar vara så jätte bra om jag ska vara ärlig fast vad vet jag egentligen jag kommer i alla fall inte skaffa windows 8 för mig så ser är det bara som windows phone. Jag tror att Windows 8 kommer bli en flopp fast igen vad vet jag, jag är verkligen inte bra på dator prylar osv.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chawan123:

Kommer inte att uppdatera.

Skrivet av Lindgren92:

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Skrivet av VillhaÜberPC:

Jag tycker att Windows 8 inte verkar vara så jätte bra om jag ska vara ärlig fast vad vet jag egentligen jag kommer i alla fall inte skaffa windows 8 för mig så ser är det bara som windows phone. Jag tror att Windows 8 kommer bli en flopp fast igen vad vet jag, jag är verkligen inte bra på dator prylar osv.

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Permalänk

Känner att denna windows versionen kommer bli skit kass! Om man inte är allt för ung så vet man hur det har varit. Först kommer en skit version (tex windows 2000) sen windows xp (bra) sen W vista (skit kass) Nu w7 (bra) sen w8 (kass)?
Svårare än så är det inte? Ska försöka unvika windows 8 så mycket det går. Men jag är inte emot utveckligen, så det är bra att dem i alla fall släpper nått istället för ingenting!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chawan123:

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Samma. Finns nog vissa förbättringar men sämre UI är inget man vill ha.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tycker att det känns som att det blir nya Vista. Har lite svårt att se vad metro tillför när det kommer att finnas begränsat med program och appar som drar nytta av det till en början. Det blir nog bra när det har fått mogna lite men att uppgradera vid release känns inte aktuellt. Kör bara Windows på jobbdatorn och på min HTPC, tror inte att Win 8 skulle vara nått större lyft för något av dem.

Känns som att det blir att hoppa över denna version och sedan gå från Win 7 till Win9...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Känner att denna windows versionen kommer bli skit kass! Om man inte är allt för ung så vet man hur det har varit. Först kommer en skit version (tex windows 2000) sen windows xp (bra) sen W vista (skit kass) Nu w7 (bra) sen w8 (kass)?
Svårare än så är det inte? Ska försöka unvika windows 8 så mycket det går. Men jag är inte emot utveckligen, så det är bra att dem i alla fall släpper nått istället för ingenting!

Hur får du Windows 2000 till kass? Det var ju fullkomligt underbart?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikce:

Hur får du Windows 2000 till kass? Det var ju fullkomligt underbart?

För normala Svensson så var inte 2k något att ha vad gäller spel (och övriga program?), men stabiliteten var förstås mycket bättre än 98(SE), ME..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Hmm, har provat Windows 8, och jag kan verkligen inte förstå varför dom ska integrera Metro med det vanliga OS.

Borde finnas en funktion som stängde på och av metro.

Jag antar att de är villiga att "offra" en Windows-version för att kunna ta så stora steg på tablet-marknaden som möjligt. Genom att tvinga på Metro på alla via Windows 8 kan de utnyttja det massiva utvecklarstödet Windows har för att utveckla fler apps till tablets (och möjligtvis smartphones, beroende på hur närliggande utvecklingen är).

Framtidens pengar ligger i tablets och smartphones, och Microsofts största tillgång är Windows. Jag skulle inte vara överraskad om det är av en sådan här anledning som även Windows 8 på skrivbordsdatorer kör Metro.

Skrivet av RzrTrek:

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

Vilken framtida potential? Metro-gränssnittet i sig har definitivt potential, men Windows 8 i sig är ju i princip fullbordat vid detta laget. Jag tvivlar på att vi kommer se några större förändringar i operativsystemets livstid.

Och angående Metro-gränssnittet så beror det ju på vilka principer det bygger på. Som det är idag så bygger det ju på ett touch-drivet gränssnitt, vilket i sig är helt fint men passar inte riktigt med en mus och tangentbord. Metros "framtida potential" i skrivbordsmiljöer beror ju på huruvida det designas om för kb+m eller fortsätter i touch-riktningen.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem

Allt detta "Det skall se ut som en pad/mobil" är ju bara löjligt. Får känslan av att W8 kommer bli lika ratat som Vista. Men återstår väl att se, jag har inga som helst planer på att byta "upp" mig iaf.

Permalänk
Medlem

Windows 7 är för bra för att uppgradera.

Permalänk

Är självklart nyfiket men har hela tiden haft känslan av att W8 är utvecklat för tablets. Det får mig att tveka... Egentligen borde man dra ner preview och testa men har W7 på en ssd och kan nog inte gå tilll att ha W8 på en vanlig hårddisk

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Metro är även det sämsta som hänt BF-serien.

Permalänk
Medlem

Det är så roligt att folk hänger upp sig på Metro och nämner att den vanliga startmenyn är så bra, då jag under en dag inte använder startmenyn över huvud taget, om jag inte vill starta om datorn. Vad gör folk i startmenyn, egentligen? Med Launchy finns det ingen anledning att öppna den. (Launchy kan faktiskt också starta om datorn, märker jag nu.)

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till MSDNAA snabbt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Med Windows 8 så blir Windows en "walled garden". Den traditionella PC plattformen kommer endast att finnas kvar som en legacy plattform, då Microsofts plan är att all nyutveckling ska ske för deras ny miljö Metro och säljas via deras egen store. Så även ifall man skulle kunna stänga av Metro helt och hållet så är man ändå ganska körd.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

Jag gillar inte hur det ser ut känns så opraktiskt och sen så tror jag på teorin också med att varannan dålig varannan bra, xp bra, vista kass, 7 bra, 8 kass?

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Skrivet av nikce:

Hur får du Windows 2000 till kass? Det var ju fullkomligt underbart?

Jag vet vell inte vad du tycker? Dem flesta (som han där nere sa, för vanliga "svensson") så var 2k inget att ha, men kan väll ta tillbaka mitt ord "kasst" för det var väll lite att överdriva

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Känner att denna windows versionen kommer bli skit kass! Om man inte är allt för ung så vet man hur det har varit. Först kommer en skit version (tex windows 2000) sen windows xp (bra) sen W vista (skit kass) Nu w7 (bra) sen w8 (kass)?
Svårare än så är det inte? Ska försöka unvika windows 8 så mycket det går. Men jag är inte emot utveckligen, så det är bra att dem i alla fall släpper nått istället för ingenting!

2K och Vista var inte kassa men du saknar uppenbarligen kunskap...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av evil_ape:

Det är så roligt att folk hänger upp sig på Metro och nämner att den vanliga startmenyn är så bra, då jag under en dag inte använder startmenyn över huvud taget, om jag inte vill starta om datorn. Vad gör folk i startmenyn, egentligen? Med Launchy finns det ingen anledning att öppna den. (Launchy kan faktiskt också starta om datorn, märker jag nu.)

Har nu aldrig använt Launchy, men när jag tittar på det lite snabbt så ser den ut att göra exakt vad jag använder start-menyn till vilket är att starta program och söka efter filer genom att skriva namnet.