Permalänk
Medlem

Här kommer en kod för fri frakt som går ut imorgon: ML6pRn11. Har inget behov av den så varsågod, vem som nu tar den.

Skrivet av Marcus h:

Är det möjligt att lägga en beställning på 15% rabatten och en till med 5% rabatten?

Det går bara att använda en kod per beställning, men delar du upp det på två separata så går det (men du får ju då dubbla fraktavgifter). Du kan också bara göra en beställning per kod per månad.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Min syrra fick sin samsung S2 från CDON idag, men tydligen så var det ett retur ex med [Do not accept if seal is broken] brutet, batteriet halvladdat, och lite fingeravtryck här och var.

-update-

Fy fan för CDON!

Deras kundtjänst säger att man bara kan returnera varan om den inte ser använd ut, men problemet är ju att den hon fick redan ser använd ut..
Men om man försöker ändå ska den processen ska ta upp till 2 veckor och sedan får man vänta nån vecka till på att pengarna förs tillbaka, om de nu godkänner returen.
Och inte vill de skicka en ny, då måste hon själv beställa en ny..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

-update-

Fy fan för CDON!

Deras kundtjänst säger att man bara kan returnera varan om den inte ser använd ut, men problemet är ju att den hon fick redan ser använd ut..
Men om man försöker ändå ska den processen ska ta upp till 2 veckor och sedan får man vänta nån vecka till på att pengarna förs tillbaka, om de nu godkänner returen.
Och inte vill de skicka en ny, då måste hon själv beställa en ny..

Enligt konsumentköplagen åligger det CDON att i så fall bevisa att det är hon som har orsakat detta. Hon har ingen bevisbörda att visa att det inte är hon. Det är ju hela dealen med en reklamation, det är en rättighet enligt svensk lag som de måste acceptera. Kolla in konsumentverket, läs på lite och tala om för dem deras skyldigheter så kanske det löser sig.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

jag undrar varför man inte kan beställa/boka saker som inte finns i lager. Det verkar vara därför hela min order blev annulera, för att jag på något sätt beställt saker de inte hade.

Permalänk
Cdon.com

Svar ifrån CDON

Hej!

Vi beklagar att ni fått en begagnad telefon! Det är givetvis inte så det ska gå till. Det som troligtvis har hänt är att denna telefon varit hos en annan kund innan och sedan blivit returnerad enligt ångerrätten. Vi har då uppenbart brustit i kontrollen på just denna retur. Det är ytterst sällan detta sker, men i detta fall har troligen den mänskliga faktorn varit inblandad. Vi beklagar detta. Om en telefon inte levereras i det skick som utlovas ska du givetvis få returnera den och få en ny levererad. Skriv gärna ett PM med ditt ärendenummer hos oss så kan jag titta närmre på det!

MVH Josefina på CDON.COM

Skrivet av Minimupp:

-update-

Fy fan för CDON!

Deras kundtjänst säger att man bara kan returnera varan om den inte ser använd ut, men problemet är ju att den hon fick redan ser använd ut..
Men om man försöker ändå ska den processen ska ta upp till 2 veckor och sedan får man vänta nån vecka till på att pengarna förs tillbaka, om de nu godkänner returen.
Och inte vill de skicka en ny, då måste hon själv beställa en ny..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!

Vi beklagar att ni fått en begagnad telefon! Det är givetvis inte så det ska gå till. Det som troligtvis har hänt är att denna telefon varit hos en annan kund innan och sedan blivit returnerad enligt ångerrätten. Vi har då uppenbart brustit i kontrollen på just denna retur. Det är ytterst sällan detta sker, men i detta fall har troligen den mänskliga faktorn varit inblandad. Vi beklagar detta. Om en telefon inte levereras i det skick som utlovas ska du givetvis få returnera den och få en ny levererad. Skriv gärna ett PM med ditt ärendenummer hos oss så kan jag titta närmre på det!

MVH Josefina på CDON.COM

Får man fråga varför ni inte har svarat i tråden på ett tag? Och varför besvarar ni bara en fråga och inte dom redan ställts?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är mest nyfiken på vart Edin tagit vägen, om han gav upp sweclockers.

Permalänk

Status på denna skärm? http://cdon.se/hemelektronik/samsung_s23a700d%2c_58.42_cm_%28...

Sugen på ett köp men står ingen lagerstatus eller leveranstid?

Mvh

Permalänk
Medlem

Tänkte förgylla tråden lite då den annars bara tar upp negativa händelser, även jag har klagat här på CDON men nu har jag iaf ett ärrende angående en produkt förlorad under frakt av posten där jag fick svar väldigt snabbt och en ny vara skall skickas snarast utan minsta problem.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

När får ni in detta moderkortet? http://cdon.se/hemelektronik/asrock_z77_extreme4_intel_z77_4x...
Btw jag gillar prisändringen!

Permalänk
Medlem

Ser att många klagar på CDON och ville bara säga att för mig gick beställningen jättebra!

Beställde delar till en dator kl 21.00 på måndagen och var framme på ICA på onsdag förmiddag och allt detta till ett lågt pris och 5% rabatt Jag kommer verkligen fortsätta handla hos er:)

Permalänk
Medlem

Är det sommarjobbare på CDONs lager? Beställde lite grejer igår kväll och fick nu e-post om att allt var skickat... Dock så säger koli idt att det är jag som ska skicka till CDONs lager i en Mypack - Retur till helsingborg... Någon annan som har fått detta problem?

Permalänk
Medlem

Även jag kan ge lite positivt om CDON. Bestllde en musmatta och en Logitech G13 i helgen (lördags). Som vanligt fanns det spökmänniskor som började packa varorna mitt i natten, sen var det några andra spökmänniskor som "skickade" paketet på söndag natt enligt mailbekräftelse. Det som egentligen hände var dock att det packades och skickades på måndag morgon, om man följde kollinumret, och jag fick också varorna på tisdagen. Så förutom att statusarna fortfarande är lite wonky så gick det så fort det egentligen bara kan gå, dvs varorna i handen dagen efter att ordern registrerades och packades. Sen fick jag ju allt till toppenpris också!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Hedersmedlem

Fi fan vad billigt! HD6870 för 899:- (854 inkl. swecrabatt.)
http://cdon.se/hemelektronik/videocard-pci-express-amd_his_hd...

EDIT: Slut

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Beställde några varor 2 juli, den 4 juli så stod det att orden hade blivit postad. Finns det någon chans att jag kan hämta ut varan idag ( 5 juli)? Står ju förfan att dom har 1-3 leveransdagar på grejerna jag beställde.

Permalänk
Medlem

Fick mina delar idag, är i stort sett nöjd med allting. Priserna är inte att klaga på heller då man sparade in ett par hundra på swec rabatten. Keep up the good work (& prices) cdon.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Allla mina tre ordrar som jag har igång för tillfället (som ska skickas till mig alltså) har ingen status alls utan de är helt enkelt blanka, någon annan med detta problem? :[

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Allla mina tre ordrar som jag har igång för tillfället (som ska skickas till mig alltså) har ingen status alls utan de är helt enkelt blanka, någon annan med detta problem? :[

http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/7/18510511865-or...

Mina 3 sista ser också ut så, dock så har jag bara 2 som inte är skickade så varför jag har 3 som står som aktiva vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Även jag kan ge lite positivt om CDON. Bestllde en musmatta och en Logitech G13 i helgen (lördags). Som vanligt fanns det spökmänniskor som började packa varorna mitt i natten, sen var det några andra spökmänniskor som "skickade" paketet på söndag natt enligt mailbekräftelse. Det som egentligen hände var dock att det packades och skickades på måndag morgon, om man följde kollinumret, och jag fick också varorna på tisdagen. Så förutom att statusarna fortfarande är lite wonky så gick det så fort det egentligen bara kan gå, dvs varorna i handen dagen efter att ordern registrerades och packades. Sen fick jag ju allt till toppenpris också!

Fick me sms när jag låg och sov Dina varor är nu inlämnade på posten, sen på morgonen kl 9 fick jag du kan nu hämta ut. Lite mysko ;>

Tog 3 dagar för mig från beställd -> hemma hos en, så godkänt.
Jag räknar inte med att dom är lika snabba som dustin osv, men ofta gör det mig inget då priset är bra.
Sparade ju liksom 40% på mus+musmatta nu jämfört med ex inet.

Förra gången sparade vi flera tusenlappar mot inet när ja beställde dator till mossan.

Sen att det ofta är strul, halvdan support osv är tråkigt. Och frågan är om dom ens kommer bättra sig på den punkten, har inte sett någon förbättring senaste året.

Permalänk

MyPack - Retur? från mig till cdon ??

Skrivet av alex.:

Är det sommarjobbare på CDONs lager? Beställde lite grejer igår kväll och fick nu e-post om att allt var skickat... Dock så säger koli idt att det är jag som ska skicka till CDONs lager i en Mypack - Retur till helsingborg... Någon annan som har fått detta problem?

Jag har samma problem! Jag beställde komponenter till ett lga2011 build. CDON hade inte processorn så jag köpte den från inet och den är självklart framme. Får hoppas att man slipper vänta i veckor på denna =//

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex.:

Är det sommarjobbare på CDONs lager? Beställde lite grejer igår kväll och fick nu e-post om att allt var skickat... Dock så säger koli idt att det är jag som ska skicka till CDONs lager i en Mypack - Retur till helsingborg... Någon annan som har fått detta problem?

Samma sak med min beställning jag lade i förrgår kväll. Men paketet ligger och väntar på ica nu, så det verkar inte vara något problem annars.

Permalänk
Skrivet av AsDfreQ:

Samma sak med min beställning jag lade i förrgår kväll. Men paketet ligger och väntar på ica nu, så det verkar inte vara något problem annars.

Skönt att höra. Får hålla tummarna för att samma sak gäller mitt paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidAkerlund:

Jag har samma problem! Jag beställde komponenter till ett lga2011 build. CDON hade inte processorn så jag köpte den från inet och den är självklart framme. Får hoppas att man slipper vänta i veckor på denna =//

Samma problem här också.. Beställde klockan från smarta deals.
Men det är helt enkelt så att ni fått någon form av fel kolli - ID
Min är framme och har ett annat kolli-ID än det jag fick i mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex.:

Är det sommarjobbare på CDONs lager? Beställde lite grejer igår kväll och fick nu e-post om att allt var skickat... Dock så säger koli idt att det är jag som ska skicka till CDONs lager i en Mypack - Retur till helsingborg... Någon annan som har fått detta problem?

Kontaktade deras chattsupport nu.. Och tydligen hade jag fått fel koliid så när dom gav mig rätt så ligger det på ICA nu och väntar på mig. Får väl se om jag får något SMS snart också. Men tydligen så skickar dom fel koli nummer ibland så a. Det löste sig iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Cdon är mangifikt!!

Tjena undrar hur många http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-u12do_cpu_cooler-11321... ni har kvar i lager? Om det ens finns kvar? Står ingen lagerstatus eller något vad jag kan se!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Tack så mycket CDON!

La en beställning på flera datorkomponenter i måndags och de fanns att hämtas ut på onsdag-morgon. Definitivt inget att klaga på!

Kommer självklart att handla från er i framtiden, grymma priser och väldigt bra frakttid. (Har beställt ett par gånger nu och aldrig fått leveranstid längre än 4 dagar)

Permalänk
Medlem

Bara ni som lyckas packa ett paket i 3 dagar! Grattis!
edit: eller skicka fel kollinummer...

Permalänk
Medlem

Dom är faktiskt ännu bättre än att ta tre dagar på sig att packa!
Det är ju inte sällan som dom lyckas med konsten att packa paketet till och med efter att man har hämtat ut och packat upp.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av QQmore:

Tjena undrar hur många http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-u12do_cpu_cooler-11321... ni har kvar i lager? Om det ens finns kvar? Står ingen lagerstatus eller något vad jag kan se!

OBS: Denna kylare är endast för socket K8 (754, 939, 940) & Sockel F. Kan ju vara bra att veta innan du beställer.....
Om det nu är rätt kylare kan du få den för 200:- här: http://www.proshop.se/Kylning-och-flakt/Noctua-NH-U12DO-CPU-C...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vilken kvalités skillnad det är på denna och Inets tråd.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB