CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Jag antar att 50 kr rabattkupong gäller en gång, oavsett om man handlar för 600:- eller låt säga 1200:-?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hej tänkte bara fråga om ni vet när ni kommer få in lite nya Samsung 830 256 GB Desktop

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_desktop_256gb...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd

Passade på att beställa denna datamus på rean: http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_black_-_gaming_mouse_...

Dagen efter stod en postbil på gården och lämnade över mitt paket, den var väl paketerad och ett stort plus för den snabba frakten.
Mycket nöjd med mitt köp och kommer fortsätta handla av er i fortsättningen.

Tycker dock ni borde uppdatera produktbilden på eran sida, det är en riktigt snygg datamus vilket borde synas på sidan
Det blev en glad överraskning att Thermaltake hade bytt ut Tt mot loggan vid nederdelen av musen

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Hej tänkte bara fråga om ni vet när ni kommer få in lite nya Samsung 830 256 GB Desktop

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_desktop_256gb...

Funkar inte basic-varianten? Tror inte det är någon - större -skillnad?

Personligen så köpte jag istället 128GB och laptop-varianten idag!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

det är ju samma, enda som skiljer är innehållet i lådan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hur kan man hitta sina CD-keys om jag köper mina spel i "download" form? Ser att det står "Produkt-/Bonusnycklar" men under står ingen nyckel.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Kommer det någon ny rabattkod för juli tro?
Ska köpa en dator från CDON och det skulle ju inte sitta fel med lite rabatt!

Hittade, skriv in SWEC1207 för att få -5% denna månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Funkar inte basic-varianten? Tror inte det är någon - större -skillnad?

Personligen så köpte jag istället 128GB och laptop-varianten idag!

Skrivet av Toivo83:

det är ju samma, enda som skiljer är innehållet i lådan

Tjenare

Det som jag tänkte på var att det var samma pris men med Norton Ghost så att man kan clona sin systemdisk samtidigt, eftersom de faktiskt kostar samma så undrade jag när de skulle få in disken.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Tjenare

Det som jag tänkte på var att det var samma pris men med Norton Ghost så att man kan clona sin systemdisk samtidigt, eftersom de faktiskt kostar samma så undrade jag när de skulle få in disken.

I basic versionen ingår alla skivor, bläddra längst ner så får du se. https://www.distrelec.it/ishop/Datasheets/MZ-7PCxxx_eng_datasheet.pdf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manchester City:

I basic versionen ingår alla skivor, bläddra längst ner så får du se. https://www.distrelec.it/ishop/Datasheets/MZ-7PCxxx_eng_datasheet.pdf

Hmm, på Komplett läser jag följande "Basic kit only includes SSD drive and installation manual." => http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=753312#info
Medföljande programvara => Samsung Magician Software 3.0

Hittar ingen info från CDON, så det var därför som jag var skeptisk

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av nukie:

Då är jag inte ensam. Har haft kontakt med CDON och på hela dagen har ingen lyckats ta reda på ett endaste dugg, dom tycks inte ha en aning om vad som händer och saknar förmågan att ta reda på det. Blev kontaktad av CDON på swedroids forum - men har ännu inte fått svar. Vi får fortsätta nästa vecka Vad var det som försvann för dig?

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1012624#post101...

Processor och ett moderkort!

Permalänk

Har dom tagit bort fri frakt vid köp för 600 kronor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Har dom tagit bort fri frakt vid köp för 600 kronor?

Försvann för flera månader sedan.
Handlar du för mer än 600 kr får du istället en rabattkod på 50 kr skickad till dig efter köp.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Försvann för flera månader sedan.
Handlar du för mer än 600 kr får du istället en rabattkod på 50 kr skickad till dig efter köp.

Känns dumt då frakten på det mesta verkar ligga på 50 kr. För just mig så hade jag hellre haft fri frakt då jag handlar där max 1 gång om året.

Permalänk
Medlem

Dumt för oss konsumenter, klart fördelaktigt för dem som butik.
Tror de är ganska många som inte kommer använda koden vid nästa köp.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Hur länge ska man räkna med att det tar extra när man gör ett tillägg/ändring i beställningen? Blir hela ordern ett nytt ärende? hamnar man åter sist i packlistan eller har man kvar sin plats i kön?

Permalänk
Medlem

Hej Cdon! Jag beställde i lördags lite delar från er! Det verkade som allt var i lager eftersom det stod att det skulle ta 1-3 dagar innan jag fick det. Jag fick email om att ni hade fått min order osv men inget kolliid. Så nu står paketet på att det packas vilket det har stått sedan i lördags. Varför får jag inget kolliid? och varför händer inget med paketet/paketen?

Permalänk

Fick en vara som blivit skadad i frakten. Fick en ny, skicka tillbaka den första, för besväret fick jag en rabattkod på 50 kr som gäller i 6 mån. 100% nöjd.

Edin kanske har semester? Varför inte skriva till kundservice om man undrar nåt, oftast svar samma dag.

Permalänk
Medlem

Hej.
Beställde delar i lördags och fick på måndagen besked på mail att det hade gått iväg med posten. Fick även Kolli-id. När jag då kollar på posten och spårar min leverans så såg det väldigt skumt ut.
Det stod att det var Från mig och Till (insert correct postalcode here) Helsingborg.
Sedan längre ner stod det att det var Mypack -Retur.

Tog kontakt med Cdon idag genom livechatt och den personen sa att det blivit fel leveranssätt och att han skulle kontakta Posten om det.
Då tänkte jag, hoppas jag får det imorgon i alla fall innan helgen.

Fick Sms nyss att jag har paket att hämta ut! Tydligen funkade leveransen ändå! YAY!

Alla kan göra misstag och i detta fall är det nog så att ingen gjort det, eller så blev det rättat direkt av posten även fast mitt kolli-id visade fel info.

Tack CDON iaf för bra priser och bra support.

/Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla om ni vet när ni får in ZTE Tania igen och om den då kommer ha samma pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CDON är snabba å smidiga!! De levererar mycket bra ifrån sig just nu jämfört med Webhallen å alla andra både pris å tidsmässigt! Samt bra kvalitet! Bara massa plus i kanten till er! En återkommande nöjd kund!

Permalänk
Avstängd

Jag undrar bara varför de har startat en tråd här men svarar så sällan? Känns rätt meningslöst.
De hade kunnat ha en annons på Sweclockers om att de sålde dataprylar istället och hänvisa till kundtjänsten om ev, frågor.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_enterprise_vertex_ex_60gb_ss...

Har någon varit full på jobbet eller?

Eller har jag missat något?
För 60GB med det priset är rena rånet, mot konsumenten!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_enterprise_vertex_ex_60gb_ss...

Har någon varit full på jobbet eller?

Eller har jag missat något?
För 60GB med det priset är rena rånet, mot konsumenten!

läs namnet på disken så förstår du varför den är dyr. Den är riktad mot servers etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

läs namnet på disken så förstår du varför den är dyr. Den är riktad mot servers etc.

Förstår fortfarande inte prissättningen, vad gör den bättre än en vanlig SSD?
Specsen är ju i princip identiska.

Men men, man ska tydligen inte förstå allt i världen:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Beställde Ozone Strike Gaming Keyboard förra torsdagen, fick det på måndags eftermiddagen. Suverän leveranstider har dem.

Men nu kommer till det tråkiga fast det är inte cdon's fel, jag fick inte mina WASD och det verktyget som man ska få med, kontaktade cdon's support och dem svarade någon dag senare och dem sa att dem hade kontaktat dessas leverantör och dem skulle skicka dessa sakerna direkt hem till mig.
Fick dem dagen efter.
Super bra support och kommer aldrig svika cdon's som kund i framtiden.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Förstår fortfarande inte prissättningen, vad gör den bättre än en vanlig SSD?
Specsen är ju i princip identiska.

Men men, man ska tydligen inte förstå allt i världen:)

Den har SLC NAND.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Vad är nummret till CDONs Thor telefonsupport? Jag hittar inget papper med det eller på fakturan/kvittot.
Min fläktkontroll i Thor Einride har gått sönder. Tack Fractal Design för ert måndagsex. Fläktkontrollern höll i 1 månad.

Roligt. Helt plöstligt gick fläktarna igång igen. Undrar hur länge det håller. Kan inte direkt säga att jag har lust att köpa något från FD igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvttca:

Vad är nummret till CDONs Thor telefonsupport?

De har tyvärr ingen telefonsupport :(. Du får antingen använda formuläret eller live chatten på deras hemsida.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvttca:

Vad är nummret till CDONs Thor telefonsupport? Jag hittar inget papper med det eller på fakturan/kvittot.
Min fläktkontroll i Thor Einride har gått sönder. Tack Fractal Design för ert måndagsex. Fläktkontrollern höll i 1 månad.

Roligt. Helt plöstligt gick fläktarna igång igen. Undrar hur länge det håller. Kan inte direkt säga att jag har lust att köpa något från FD igen.

Kan ju vara så att 4 pin molex kontakten glappar eller liknande .