Vad är det som är så bra med BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Jag bryr mig inte om sådana åsikter.
Det jag bryr mig om är att jag avskyr när folk är elitister och aldrig kommer förbi de gamla spelen. Att de föredrar dem över nyare spel är en sak, men att gå omkring och hävda att de är de bästa spel som någonsin har gjorts och att det aldrig kommer bli bättre, eller att spelen som görs nuförtiden är så mycket sämre, irriterar mig en aning. Det handlar om preferenser, inget annat.
Jag tycker också att det var underbara spel, men jag har kommit förbi dem och upptäckt nyare och roligare spel. Att du/de/ni gillar de äldre spelen mer har jag inget alls emot. Det får ni gärna göra.

Att man sedan sitter och förklarar punkt för punkt varför man anser att X spel är bättre än det tidigare spelet hjälper ju inte ett piss. Det är som att prata med religiösa människor. Inget man säger penetrerar deras tjocka skallar.

He he håller med dig om religiösa, jag är militant ateist. Hela grejen är att det som gjorde bf2 så bra inte finns med i bf3. Om alla tycker att grafik och ljud är prio 1 och det som som triggar belöningssystemet i hjärnan rankas lågt har dom ju verkligen lyckats med spelet.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Jag har inte spelat BF2 särskilt mycket, och vet inte vad du pratar om exakt. Vad jag vet är att, i min åsikt, är BF3 det bästa FPS:et på marknaden just nu. Bäst realism. Bäst action. Bäst grafik & ljud (därmed kvalitet).
Det finns gott om spel där andra saker är bättre. Samarbete som du nämnde förut var/är kanske bättre i BF2, vad vet jag. Jag vet bara att jag spelar BF3 med kompisar och vi lyckas samarbeta framgångsrikt. Det är mycket lättare att gå in som en squad än som ensam spelare. Dessutom mycket roligare.

Att du inte tycker en viss sak är bra, betyder inte att det sammantaget är ett sämre spel. T.ex. kan andra fördelar väga upp för dess nackdelar jämfört med ett annat spel. Dessutom är det en subjektiv åsikt som många kanske inte håller med dig om.
Dock kan jag hålla med om att det har vissa brister... Trots det har jag inte spelat något bättre strategiskt FPS hittills.

§1
Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Avstängd

http://www.gamestat.co.uk/

Ser inte ut som att BF3 var något genombrott.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Suck, militant ateist. Finns det något dummare? Det är ju minst lika jävla dumt som religiös fanatism. Men nu ska vi inte prata om det.

Jag har inte spelat BF2 särskilt mycket, och vet inte vad du pratar om exakt. Vad jag vet är att, i min åsikt, är BF3 det bästa FPS:et på marknaden just nu. Bäst realism. Bäst action. Bäst grafik & ljud (därmed kvalitet).
Det finns gott om spel där andra saker är bättre. Samarbete som du nämnde förut var/är kanske bättre i BF2, vad vet jag. Jag vet bara att jag spelar BF3 med kompisar och vi lyckas samarbeta framgångsrikt. Det är mycket lättare att gå in som en squad än som ensam spelare. Dessutom mycket roligare.

Att du inte tycker en viss sak är bra, betyder inte att det sammantaget är ett sämre spel. T.ex. kan andra fördelar väga upp för dess nackdelar jämfört med ett annat spel. Dessutom är det en subjektiv åsikt som många kanske inte håller med dig om.
Dock kan jag hålla med om att det har vissa brister... Trots det har jag inte spelat något bättre strategiskt FPS hittills.

Du bekräftar klockrent vad jag menar. Du vet inget om bf2. Tråden handlar om bf3 vs bf2. Du försvarar bf3 i blint pga grafiken, ljudet mm.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Ska de inte ändra sätter man ger order och sånt på i bf3? Eller kanske har de redan gjort det? Har varit borta i en vecka. Angående voip finns det med vänner i battlelog. Skulle det finnas in-game skulle det vara kaos med 32 röster samtidigt och skulle det finnas i varje sqad skulle ingen joina squads

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Du bekräftar klockrent vad jag menar. Du vet inget om bf2. Tråden handlar om bf3 vs bf2. Du försvarar bf3 i blint pga grafiken, ljudet mm.

Jag gillar bf3 mer för att det är en annan känsla med en helt ny spelmotor och jag tycker att det är kul. Tråden handlar inte om bf2 vs bf3, den handlar om vad som är bra med bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

http://www.gamestat.co.uk/

Ser inte ut som att BF3 var något genombrott.

Mw3 är f2p på areal denna helgen så de siffrorna är inte så konstiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Steam* aurocorrect

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Ljudet i bf3 suger hästku&. Man kan inte höra fiendes fotsteg även om dem hoppar bakom en.

Permalänk

Battlefeild moments, vad annars?

Annars ljudet är fan det jag älskar mest. Fast skulle höra mer ropande och gastande som i Bad company.
Där det ofta kom en kort tystnad efter en maffig explosion och så hör man någon ropa på ryska, sjukt gött.

Permalänk
Medlem

Det är rätt mysigt. Grafiken, eller - solen, ficklampor och lasersikten - suger dock. En riktig jävla miss. Skulle detta korrigeras så att man inte blir bländad av en ficklampa i öknen så skulle jag säga att grafiken är riktigt funktionell. Kul att se hur slagfältet förstörs mer och mer med tiden, ibland knappt så man inte känner igen sig.

Men i slutändan så handlar det väl om att man kan spela det på så många olika sätt, så man får lite variation.

Lyckostunderna är ju när man upptäcker en tank som ploppar ut runt hörnet, man skriker AAAAAAAAAAHH TANK TANK TANK TANK AAAAAAAAIII för att varna polarna på skype samtidigt som man försöker ta sig till skydd. De lyckas fånga känslan som ger en inlevelse, alltså.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Tråden handlar inte om bf2 vs bf3, den handlar om vad som är bra med bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråden handlar om vad som är bra i bf3 jämfört med bf2.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Battlefield 2 har vissa fördelar om man jämför med Battlefield 3.
Men jag tycker att Battlefield 3 är ett bättre spel, finns ju saker man saknar,
men man kan ju alltid hoppas på att de lägger in i alla fall vissa av dem.

Battlefield 2 har:

Flygplan med två platser.
Commander systemet.
UAV, Artilleri, Supplyboxes, Vehicle Drops.

Battlefield 3 har:
Bättre ljud, dvs skönare ljudkännsla.
Bättre grafik, inte bara lite heller, otroligt mycket roligare att spela i finare, mer detaljerade miljöer.
Förstörbara miljöer, OTROLIGT viktigt för Battlefield tycker jag.

Sedan har ju Battlefield 3 många nackdelar också med buggar etc, dock så hade/har Battlefield 2 mycket sånt också, men Battlefield 3 är fortfarande ett väldigt nytt spel, och med tanke på hur gammalt Battlefield 2 är så har 3:an lång tid på sig att förbättras.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _NsMs_:

Mw3 är f2p på areal denna helgen så de siffrorna är inte så konstiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Steam* aurocorrect

Skyll på det.

Skrivet av Swordfishswe:

Ljudet i bf3 suger hästku&. Man kan inte höra fiendes fotsteg även om dem hoppar bakom en.

Akta dig så inte folk hoppar på dig nu. Ljudet är ju spektakulärt, har du inte hört?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Skyll på det.

Akta dig så inte folk hoppar på dig nu. Ljudet är ju spektakulärt, har du inte hört?

hört vadå?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

(Bitter)
Visst ljudet är maffigt men det är inte särskilt bra designat för gameplay. Det finns en anledning till att de har gått den otroligt skumma vägen med att visa folk som skjuter på kartan. Detta tror jag enbart är för att man ska få någon fördel med att ha ljuddämpare.
De kom väl fram till att man inte kunde använda ljudet som källa för var folk är, vilket gjorde ljuddämparen värdelös.
Så de fuskade till det med att visa folk på kartan, hade det varit bra designat så skulle eldvigning ge en bra idé om var folk var endast pga av ljudet och ljuddämpare skulle ge en fördel endast p.g.a. dämpat ljud...

Samma sak med tanks, en tankmotor hörs knappt på 20 m avstånd. Fotsteg, helikoptrar, allt. Volymen är inte balanserad för olika händelser och det känns bara som en stor gröt.

Grafiken är väldigt fin inom det område man spelar som brukar vara ingeför 0.5 km^2. Om ni gått lite utanför kanske ni märkt att träden är 2D och texturerna är väldigt grötiga.

BF3 känns som ett tillfuskat kuliss-spel jämfört med BF2.

Teamplay har en väldigt kort kurva och blir aldrig särskilt bra, man kan liksom inte komma så långt eftersom spelet är gjort för casualgaming och spelet matar en med automatisk teamplay vilket hindrar riktigt sådan.

BF3 är ett skönt söndagsspel man spelar halvsovande, det kommer aldrig bli en klassiker som BF2, iallafall inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag är helt allvarlig. Man ser ju inte ett skit i bf3, speciellt inte när man skjuter.
Man känner sig som en pingvin på 500kg när man rör sig.
Många verkar tycka att ljudet i bf3 är bra. I bf2 kunde man höra exakt var fienden befann sig i x,y,z-led vilket man knappast kan säga om bf3 eller??

det är de som gör bf3 härligt. Känslan... allt runt omkring..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rjobin:

det är de som gör bf3 härligt. Känslan... allt runt omkring..

Känslan är rätt dålig.
Vill man ha en bra närvaro känsla ska man spela Arma spelen.

Konstiga är att man inte kan höra fiendens fötter klampa mot betong och asfalt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Känslan är rätt dålig.
Vill man ha en bra närvaro känsla ska man spela Arma spelen.

Konstiga är att man inte kan höra fiendens fötter klampa mot betong och asfalt.

Sammtidigt brukar man inte höra så mycket när det är ett krig runtom dig. Flygplan, helikoptrar, tanks, bilar och explosioner tror jag överröstar fiendens fötter på asfalt. Tror inte heller att folk stampar som en galning om han står bakom dig med en kniv..

Men jag håller med att dom kunde höjt ljudet på fotsteg en aning så det är lättare att hitta folk fienden och försvara sig själv.

Permalänk
Medlem

Så om jag sammanfattar denna tråden. Vissa av er har negativa tankar och känslor kring BF3 och vill skaffa anhängare. Tack och hej leverpastej. Adios.

Permalänk
Skrivet av ozric:

Du bekräftar klockrent vad jag menar. Du vet inget om bf2. Tråden handlar om bf3 vs bf2. Du försvarar bf3 i blint pga grafiken, ljudet mm.

Nej, jag försvarar BF3 för att jag inte ser dina argument som särskilt bra. Mitt enda argument är att JA, BF3 kanske saknar vissa detaljer jämfört med andra spel. Däribland BF2. Men det gör det inte till ett sämre spel än nämnda andra spel, sammantaget.

Jag förstår att du är en stor BF2-fanboy och det är helt OK, men du behöver inte framställa det som det bästa spelet genom tiderna, för det var det verkligen inte. Och BF2 saknar en hel del saker som BF3 har, i sin tur.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Skrivet av Vlademil:

Det gäller även hur man rör sig och ljudet. Har du provat att springa med 30 kg utrustning och vapen i terräng eller sönderbombad stadsmiljö?

Jag har testat att springa i militära kläder med utrustning, exklusive vapen. Det ÄR tungt! Tycker att BF3 simulerar den känslan riktigt bra!

En bra sak med BF3? Ljudet! På långt håll det bästa ljudet jag hört sedan jag spelat... ja... jag vet inte riktigt vad man skulle kunna jämföra det med... BF3's ljud är magnifikt. Man kan gå in i en match och sitta spectator bara för att höra ljudet, med alla bomber som sprängs på andra sidan banan och kulorna som viner förbi kameran. Sen är ju grafiken även väldigt vacker! Dock spelar jag på low (inte för att low e fult, då det slår de flesta spelen på low!) då min nuvarande dator inte pallar med högre, men jag har sett spelet på Xbox360 och det är sjukt snyggt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tachiibou:

Sammtidigt brukar man inte höra så mycket när det är ett krig runtom dig. Flygplan, helikoptrar, tanks, bilar och explosioner tror jag överröstar fiendens fötter på asfalt. Tror inte heller att folk stampar som en galning om han står bakom dig med en kniv..

Men jag håller med att dom kunde höjt ljudet på fotsteg en aning så det är lättare att hitta folk fienden och försvara sig själv.

Du vet att spelet inte har någon smygfunktion? Därför bör man höra folk som kommer klampandes hela tiden (folk springer ju i stortsett hela tiden i detta spel) Och att det är krig är bara en dålig ursäkt, i många stunder är det knäpptyst och man hör knappt ändå, och i TDM/rush är det nästan alltid tyst med jämna mellanrum.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Nej, jag försvarar BF3 för att jag inte ser dina argument som särskilt bra. Mitt enda argument är att JA, BF3 kanske saknar vissa detaljer jämfört med andra spel. Däribland BF2. Men det gör det inte till ett sämre spel än nämnda andra spel, sammantaget.

Jag förstår att du är en stor BF2-fanboy och det är helt OK, men du behöver inte framställa det som det bästa spelet genom tiderna, för det var det verkligen inte. Och BF2 saknar en hel del saker som BF3 har, i sin tur.

Detaljer då ja Du sa att du knappt spelat bf2. Hur fan kan du argumentera om skillnaden mellan bf2 och bf3 då? Du tycker inte mina argument är bra för du vet inte vad jag pratar om.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger k*k. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

Sant, det var ett snällt sätt att uttrycka det på

Permalänk
Skrivet av ozric:

Detaljer då ja Du sa att du knappt spelat bf2. Hur fan kan du argumentera om skillnaden mellan bf2 och bf3 då? Du tycker inte mina argument är bra för du vet inte vad jag pratar om.

Om du läser vad jag skrivit så förstår du att det inte är vad jag har sagt, någon gång.
Jag gav dig svar på tal när det gällde din ursprungliga fråga "Kan någon nämna en sak som är bättre i bf3 än i bf2?" samt trådens fråga "Vad är det som är så bra med BF3?"

Jag har för övrigt spelat BF2 en hel del, för länge sedan. Det är för fan 7 år gammalt.
Men nu ska jag sluta svara här... du tillför inget själv så w/e.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

Jag tycker LvLsystemet i BF3 är riktigt gött gemfört med BF2. Man kom upp till en viss grad (kommer inte ihåg xakt vilken) men sen var det ett JÄTTEsteg till nästa grad och efter det ännu större. Ganska få vapen, även om det nu inte är jätteviktigt i BF2, det är mer bling bling. Men det går att finslipa sin soldat odenltigt i BF3.
FjantSnipers, RPG-snipers, nadekrig, fuskare och andra nötter fanns det gått om i BF2 också, inget som förändrats.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar på låga fotsteg, SE EFTER era ljud inställningar/ljudkort/headphone. Ni kan inte tro att med ett 2.1 dator system och med inbyggt 5.1 ljudkort i mobo ska hålla hög standard, eller ett sketet steel serie headset.
tips: det är inte fotstegen ni skall lyssna efter det är utrustningen.
Kom tillbaka när ni har det som krävs.

Ni som klandrar ner på smutset och ljuset.. själva grejen med BF3 är dessa effekter, DICE ville ha ett så verklighets troget och snyggt spel som möjligt. Inte ett annat modern warfare. BF2 och BF3 är det ingen skilldnad på bara åren i mellan

+
Grafik
Ljud
Omgivningen
level Systemet
Känslan
-
fuskarna

Visa signatur

ASUS Z270E Strix Gaming | H115i cooler , Core i7-7700k @4,2Ghz | ASUS GTX 1080 ROG Strix | SSD Samsung 850 PRO,128 GB | SSD M.2 Samsung 950 PRO 256GB | DDR4 Corsair Dominator 3200mhz | ASUS Xonar Essence STX | PSU, Corsair AX 1200i| Chassi, Phanteks Evolve Tempered Glass | | Asus 24" 144hz 3D Ready.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är bra med BF3? Inte mycket egentligen. Om man har spelat de äldre Battlefield på release så förstår man hur jävla dåligt detta är i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Kan någon nämna en sak som är bättre i bf3 än i bf2?

En fråga bara, menar du Battlefield 2 eller Bad Company 2?

Visa signatur

ASUS Z270E Strix Gaming | H115i cooler , Core i7-7700k @4,2Ghz | ASUS GTX 1080 ROG Strix | SSD Samsung 850 PRO,128 GB | SSD M.2 Samsung 950 PRO 256GB | DDR4 Corsair Dominator 3200mhz | ASUS Xonar Essence STX | PSU, Corsair AX 1200i| Chassi, Phanteks Evolve Tempered Glass | | Asus 24" 144hz 3D Ready.

Permalänk
Medlem

Bf3 is the shit, final discussed.