Vad är det som är så bra med BF3?

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så bra med BF3?

Kan någon nämna en sak som är bättre i bf3 än i bf2?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Kan ju börja...grafiken.
(eftersom du sa EN sak, kan säkert rabbla upp en hel del, men låter andra köra lite one-liners också)

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Ljudet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker grafiken är hemsk, ett av de största skälen till att bf3 är mycket sämre.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

*Grafiken
*Ljudet
*Känslan

Behöver man säga mer?

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag tycker grafiken är hemsk, ett av de största skälen till att bf3 är mycket sämre.

Vilken tur att alla exemplar av battlefield 2 inte självantände vid bf3ans release så du fortfarande kan spela det!
Om du föredrar tvåan framför trean, spela det då!

Permalänk
Medlem

Jag försöker bara förstå vad det är som alla tycker är så bra med bf3.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Det finns fan inget bra med det, det suger. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

Tänk på språket!
Permalänk
Medlem

Grafik, ljud, destruction...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av ozric:

Jag tycker grafiken är hemsk, ett av de största skälen till att bf3 är mycket sämre.

Men hur menar du nu? Menar du att BF2 har bättre grafik än BF3?? Vad är det du stör dig på grafikmässigt?

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

-Grafik/fysik
*Miljöerna är extremt verklighetstrogna, känns nästintill som om man är där ibland
*Detaljnivån på allt är väldigt bra, ger en hel del till helhetsupplevelsen.
*Fysiken, en byggnad ska inte kunna stå emot pansarskott och raketanfall om den fula texturen som ligger på liknar tegel
*Volymetriska effekterna, en explosion känns verkligen som en explosion

-Spelet
*Ljudet är i toppklass, helt underbart jämfört med BF2
*Spelet omsluten en totalt.
*Riktigt jävla skoj, trevliga miljöer, enligt mig fler kartor jag gillar än i BF2.

Några få av mina åsikter av en mängd

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

Dum fråga men varför har du bf3 som avatar?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Dum fråga men varför har du bf3 som avatar?

För att jag inte visste om att BF3 skulle suga så mycket innan det släpptes och jag har icke orkat byta.

Spelar fortfarande BF3 men det är bara för att jag inte har något bättre och göra.

PS. När jag skrev det post inlägget så hade jag precis rage-quittat ur BF3 efter att en TEAMMATE hade stått med en tank vid flygplanen i Caspian Border och skjutit sönder de så fort de pajar. Han du och spawna i jeten så ställer han sig i vägen.

Permalänk
Medlem

Tycker att bf3 är bättre på allt utom map design där bf3 tyvärr inte är så bra. Stora banor men allt är i mitten så de utnyttjar inte områden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Hrmmm.... har för mig att BF 2 var jävligt stökigt, buggigt, etc. ett tag. BF 2 var som bäst innan BF 3 kom. Haha!

Det kommer ta ett tag för BF 3 att bli bättre!

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagmaDawg:

Hrmmm.... har för mig att BF 2 var jävligt stökigt, buggigt, etc. ett tag. BF 2 var som bäst innan BF 3 kom. Haha!

Det kommer ta ett tag för BF 3 att bli bättre!

Jo det stämmer, tog många uppdateringar innan de fick något så där ordning på spelet.

+ Grafiken
+ Ljudet
+ Detaljerna på kartorna
+ Kniven, älskar att ta dogtags

- Placering av flaggorna
- Ingen voip
- Ingen commander, gjorde mycket för team play
- Sämre möjligheter att ge order till sina soldater
- Vapnen kräver mindre skicklighet att använda

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Dont feed the troll !

Allt är bättre!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

I BF2 är de ultimata grafikinställningarna:

Resolution = 800x600
Terrain = low
Effects = low
Geometry = high
Texture = low
Lighting = low
Dyn Shadows = off
Dyn Light = off
AA = 4x
Text Filter = high
View dist = 100

Jag ser ingen anledning till att grafiken ska se bättre ut i tävlingsinriktat mp-fps. Perfekt behaglig överblick av allt i omgivningen så man kan koncentrera sig på att laget ska vinna. Om alla vill att laget ska vinna = teamplay, inga snipers, så blir spelet roligare för alla som är intresserade av att spela på rätt sätt.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

hmm allt e bra me de?

men visst e bf2 bra på alla sätt de med, saknar ju verkligen dragon valley

men ändå, de här e ju lite trollande, om du vill ha medhåll av andra så spela bf2 liksom!

jag varierar båda spelen!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

Och ändå fortfarande en bf3 avatar

Skrivet av landizz:

För att jag inte visste om att BF3 skulle suga så mycket innan det släpptes och jag har icke orkat byta.

Spelar fortfarande BF3 men det är bara för att jag inte har något bättre och göra.

PS. När jag skrev det post inlägget så hade jag precis rage-quittat ur BF3 efter att en TEAMMATE hade stått med en tank vid flygplanen i Caspian Border och skjutit sönder de så fort de pajar. Han du och spawna i jeten så ställer han sig i vägen.

"Spelar fortfarande BF3 men det är bara för att jag inte har något bättre och göra" Vilken dålig ursäkt på att starta en tråd som denna! Kan hålla med om att du trollar lite!

Varför spela ett spel som man retar sig på? Fattar inte det! Skulle inte spelat ett spel 2min som jag stör mig på. Även om jag inte hade något bättre att göra! Vad tillför man då till sitt eget lag när man har den inställningen?

Vad som är bra med BF3? Väldigt mycket. Tar ett exempel: Det tar ett tag att komma in i spelet, när man väl gör det är det riktigt roligt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

BF3 är ett rackarns bra spel, kul att spela och det är en riktig upplevelse med grafiken, fysiken och ljudet.

MEN...

...dom har förstört det som var den unika "PC delen" i spelet, en användbar commorose, den taktiska kartan och squad/order systemet.
En fråga man måste fråga sig är ju varför inte konsoll spelare skulle vilja ha en bra teamplay upplevelse när dom spelar BF3? Spelet blir ju bara bättre med det, och vill man inte använda det så behöver man ju inte...

BF3 kommer nog inte komma i närheten av BF2 i spel som helhet, om man bortser från den tekniska aspekten så tycker jag BF2 är ett mycket bättre och mer underhållande spel i längden. Har svårt att tänka mig att så många folk kommer sitta och spela BF3 efter 6 år.

Jag tycker att om man har ett spel som BF2 och ska göra en uppföljare så borde man ju plocka ut dom delarna som gör spelet unikt och framgångsrikt, och sen UTVECKLA dom delarna och lägga till lite nya.

Hade dom gjort som dom sa från början och använt PC som huvud plattform hela vägen så hade vi haft en värdigare efterföljare till BF2, och konsoll boysen hade haft spel som är lite mer än vanliga kosoll pangare.

Kan bara hoppas att dom kommer patcha in lite mer BF2 i BF3...

Permalänk
Skrivet av ozric:

I BF2 är de ultimata grafikinställningarna:

Resolution = 800x600
Terrain = low
Effects = low
Geometry = high
Texture = low
Lighting = low
Dyn Shadows = off
Dyn Light = off
AA = 4x
Text Filter = high
View dist = 100

Jag ser ingen anledning till att grafiken ska se bättre ut i tävlingsinriktat mp-fps. Perfekt behaglig överblick av allt i omgivningen så man kan koncentrera sig på att laget ska vinna. Om alla vill att laget ska vinna = teamplay, inga snipers, så blir spelet roligare för alla som är intresserade av att spela på rätt sätt.

Du, min herre, är det sjukaste troll jag sett på länge.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

BC2 är ju åtminstone 1ggr bättre.

Permalänk
Medlem

BF3 är väl snyggt och så men känslan i BF2 är mycket bättre. Tycker att grafiken är jobbig att se på i BF3 med bländande sol (usch) och överdrivna effekter.

Annars så är båda spelen sjukt irriterande att spela med cirka en miljard olika buggar som retar gallfeber på en.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Spela Mw3 istället det är mycke bättre spelkänsla. Bara lite sämre grafik men spelkänslan är viktigast :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag tycker grafiken är hemsk, ett av de största skälen till att bf3 är mycket sämre.

Hmm... Dont know if serious.

Jag kan förstå om man tycker att vissa spel är snyggare än andra på grund av den artistiska aspekten. Ungefär som att jag fortfarande tycker Half-life 2 är ett väldigt snyggt spel jämfört med många av dagens spel.

Men jämförelsen BF2 vs BF3 är i min mening (till den största delen) rent teknisk. Ingen kan med gott samvete säga att grafiken är hemsk i BF3. Man kan dock säga att man föredrar grafiken i BF2 av vissa anledningar (så som onaturlig dimma över hela banan).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Hmm... Dont know if serious.

Jag kan förstå om man tycker att vissa spel är snyggare än andra på grund av den artistiska aspekten. Ungefär som att jag fortfarande tycker Half-life 2 är ett väldigt snyggt spel jämfört med många av dagens spel.

Men jämförelsen BF2 vs BF3 är i min mening (till den största delen) rent teknisk. Ingen kan med gott samvete säga att grafiken är hemsk i BF3. Man kan dock säga att man föredrar grafiken i BF2 av vissa anledningar (så som onaturlig dimma över hela banan).

Jag är helt allvarlig. Man ser ju inte ett skit i bf3, speciellt inte när man skjuter.
Man känner sig som en pingvin på 500kg när man rör sig.
Många verkar tycka att ljudet i bf3 är bra. I bf2 kunde man höra exakt var fienden befann sig i x,y,z-led vilket man knappast kan säga om bf3 eller??

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och ändå fortfarande en bf3 avatar

"Spelar fortfarande BF3 men det är bara för att jag inte har något bättre och göra" Vilken dålig ursäkt på att starta en tråd som denna! Kan hålla med om att du trollar lite!

Varför spela ett spel som man retar sig på? Fattar inte det! Skulle inte spelat ett spel 2min som jag stör mig på. Även om jag inte hade något bättre att göra! Vad tillför man då till sitt eget lag när man har den inställningen?

Vad som är bra med BF3? Väldigt mycket. Tar ett exempel: Det tar ett tag att komma in i spelet, när man väl gör det är det riktigt roligt!

Startade inte tråden?

Även om jag ibland retar mig på spelet så älskar jag det också. Som sagt så hade jag precis blivit trollad i BF3 och var väldigt sur. Du får en helt annan respons från mig ifall jag precis har haft en match med typ 25/2 och 5k poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

I BF2 är de ultimata grafikinställningarna:

Resolution = 800x600
Terrain = low
Effects = low
Geometry = high
Texture = low
Lighting = low
Dyn Shadows = off
Dyn Light = off
AA = 4x
Text Filter = high
View dist = 100

Jag ser ingen anledning till att grafiken ska se bättre ut i tävlingsinriktat mp-fps. Perfekt behaglig överblick av allt i omgivningen så man kan koncentrera sig på att laget ska vinna. Om alla vill att laget ska vinna = teamplay, inga snipers, så blir spelet roligare för alla som är intresserade av att spela på rätt sätt.

Tänker mig att du tävlar lR tävlat i Bf2 och tillhör lR tillhört en klan.och gillar absolut inte spela public ? Då förstår jag att grafiken är skit samma. Men så finns dem som gillar höga grafikinställningar och inte jagar fanatiskt fps.och ändå får spelet att flyta på+ en njutbar omgivning. Sen spelar man just för det är kul annars hamnar det bara på hyllan..

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

*Grafiken
*Ljudet
*Känslan

Behöver man säga mer?

Håller med.
När jag spelar BF3 spelar jag inte för att "panga" så många som möjligt, eller få så bra stats som möjligt. Jag kommer från mycket CS 1.6 och CoD4 spelade så dessa saker borde ju vara naturligt för mig att spela för. Men när jag spelar BF3 finner jag mig själv ofta njuta av den cinematiska upplevelsen som Grafiken, Ljudet och Känslan ger en när man spelar. Animationerna på karaktärerna är extremt bra också, det känns verkligen som om jag är där själv, in-person, och springer runt i kriget. Det är den upplevelsen jag spelar för.

Vill jag däremot äga noobs är CS 1.6 eller CoD4 ett mycket bättre FPS-spel.