Vad är det som är så bra med BF3?

Permalänk
Skrivet av sharkfinz:

Du, min herre, är det sjukaste troll jag sett på länge.

fan va jag garvade xD

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att BF 3 är ett jävla irritationsmoment men som ändå har sina stunder, gillar BC2 mer faktist men kan inte gå tillbaka till det av nån anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag är helt allvarlig. Man ser ju inte ett skit i bf3, speciellt inte när man skjuter.
Man känner sig som en pingvin på 500kg när man rör sig.
Många verkar tycka att ljudet i bf3 är bra. I bf2 kunde man höra exakt var fienden befann sig i x,y,z-led vilket man knappast kan säga om bf3 eller??

Vapeneffekterna såsom mynningsflammorna är ju grovt nedtonade om man jämför med hollywoodfesten BC2. Att det är mycket grafiska effekter när man skjuter tycker jag dock alltid är ett plus. Det ger användaren mer feedback från vapnet för det första. Effekter och filter ger även i min mening inlevelse och en mer autentisk känsla. Det gäller även hur man rör sig och ljudet. Har du provat att springa med 30 kg utrustning och vapen i terräng eller sönderbombad stadsmiljö? Det har inte jag men det känns som att BF3 emulerar den upplevelsen på ett ganska autentiskt sätt (för att vara ett spel och inte simulation).

Sen är faktiskt ljudläggningen med allt vad det innebär MYCKET bättre än i BF2, ingen fråga om saken. De har ju spelat in sjukt många riktiga ljud och kommer enligt riktiga soldater väldigt nära verkligheten, speciellt i hur vapen låter på långa avstånd. Att man inte kan uppfatta vart ett ljud kommer ifrån är ju (iaf i stadsmiljö) helt naturligt då det studsar på allt. Om du aktiverar "headphones" i ljudinställningarna kommer du märka av en förbättring har jag hört, ska vara lättare att lokalisera ljudkällor.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Jag tycker att BF3 är ett bra FPS spel men ett misslyckat Battlefield spel.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Bf3 är ruskigt kul!
Men det når inte upp till BF2 riktigt. Inte ens när man har spelat BF2 pga origin strul så känner jag att bf3 spöar det.
Men man kan inte hålla kvar vid det gamla hur länge som helst och bf3 är riktigt bra.

Ok att grafiken är mycket bättre men det förväntar man sig ju efter 6 år.

Men det finns vissa saker som jag saknar att dom inte tog med. Bara sådana saker som att när du laddar om blir du av med alla skott i magasinet... gillade det på något sätt.
Commandern, voip, riktigt inf only, eller att man inte hade en miljard vapen och unlocks var ganska tilltalande. Spela och kör bara.

Fast sen är det ju lite kul med alla bf3 vapen ändå...och det är väl så det ska vara nu förtiden.

Går inte att jämföra bf2 och bf3.
Tror aldrig att något spel kommer bli så lyckat som bf2 så det får man njuta av så länge man kan och sen genom minnen

Men BF3 är otroligt roligt och tror det kommer hålla länge även om det kanske inte håller i 6 år.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger k*k. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

och så har du den profilbilden..?

Permalänk
Medlem

Rush!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger k*k. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

Ändå har du en BF3 profilbild? o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

och så har du den profilbilden..?

Skrivet av Andreas_SyntaX:

Ändå har du en BF3 profilbild? o.O

Läs några inlägg under det.

Permalänk

Kommer väl bli ett bra spel om dice kan få ur tummen ur röven och kliva ur penga badet och sätta sig vid datorerna för att arbeta.
Tycker det är lite för många buggar, obalanserat.
Känns som dom flesta bara campar med m320, rpg och mav. bli påkörd av en mav är tydligen jätte dödligt i jämförelse med att få en kula i bröstet av en sniper..
nä, kommer inte spela något bf3 tills iallafall nästa patch kommer ut (om det någonsin kommer ut?)

Permalänk
Medlem

När man ligger bakom ett litet skydd och blir beskjuten av allt möjligt och skyddet håller på att försvinna, så jävla härligt är det. Lycka till att hitta samma känsla i något annat spel.

Permalänk

Det ända jag tycker är bättre med BF2 än BF3 är banorna, allt händer i en klump i mitten utav banan, BF2 hade skit roliga banor. Hoppas att det kommer nya banor till BF3 så kommer jag bli helnöjd!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Avstängd

Vad är bra med spel överhuvudtaget?

Permalänk
Avstängd

BF3 är bra, inget snack om saken....Dock då finns det tyvärr många buggar i spelet :(, hoppas på en rejäl uppdatering till spelet innan sommaren kommer..(Jag spelar knappt på sommaren)

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Kan hålla med TS att BF2 är bra mycket bättre på de flesta punkterna. Såklart är ju grafiken och ljudet rätt sjysst men om spelkänslan är keff så spelar det inte så stor roll. Kolla CS 1.6 där både grafik och ljud inte är något att hurra för men det spelar ingen roll då spelkänslan enligt mig är underbar.

Det enda jag tycker är bättre i BF3 är att man kan ta stöd via bipod på olika objekt som support.

Permalänk

Känns mer som ett riktigt krig, lite mer moget än BC2... Annars vet jag inte riktigt vad som är bättre Gillade dock BC2 riktigt mycket och som sniper tyckte jag BC2 var sjukt mkt bättre

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Det är väl som med allt annat, det handlar om smak och tycke.

Att du ens behöver ställa frågan "vad är det som är bra med BF3" talar ju för sig själv om vad bf3 är för något.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Förutom alla som glitchar och expolitar metro, alla recons som flyger med sina MAV, fördröjningen mellan client och server samt att man ibland fastnar på skit på marken trots att man inte borde så är BF3 helt underbart.

Och eftersom 90% av detta ska fixas i nästa patch så är det bara att hålla ut lite till.

Stavfel
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Bf3=Bc3 dålig konsol port...........

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

BC2 är ju åtminstone 1ggr bättre.

Lika roligt dvs?..

Permalänk
Medlem

Jälar va kräsna folk är. Vad kräver ni en kula genom väggen in till datanörd rummet? Bf3 är ju klart det roligare fps liret atm. Jag ska omvärdera när Planetside2 går retail

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Kan någon nämna en sak som är bättre i bf3 än i bf2?

ljudet tycker jag iaf.. satt mig ner igår natt och lirade lite multiplayer med mitt G35 och det känns som man är "i spelet" pga av det förbannat bra ljudet, sen är grafiken bra med och jag spelar på ultra utan någon särskild lagg mer än när det exploderar så det är ögongodis där med (jag vet att jag inte har 60 fps men det pendlar mellan 45-80 fps och när det exploderar runt mig laggar det ner mot 20 och det är fullt spelbart enligt mig)

kortfattat

Ljudet
Grafiken

skulle varit roligare utan snipers tycker jag
sen är det lite tråkigt att alla bara kör runt i tanks/flygplan och helikoptrar därför tycker jag personligen fortfarande battlefield 1943 är betydligt bättre och battlefield bc2 vietnam

Permalänk
Medlem

bf3 är ett bra spel men de har sina brister som förhoppningsvis fixas väldigt omgående.

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som kört bf2 1kh+?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av ozric:

Är det någon av er som kört bf2 1kh+?

Jag!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av landizz:

För att jag inte visste om att BF3 skulle suga så mycket innan det släpptes och jag har icke orkat byta.

Spelar fortfarande BF3 men det är bara för att jag inte har något bättre och göra.

PS. När jag skrev det post inlägget så hade jag precis rage-quittat ur BF3 efter att en TEAMMATE hade stått med en tank vid flygplanen i Caspian Border och skjutit sönder de så fort de pajar. Han du och spawna i jeten så ställer han sig i vägen.

Så du avskyr BF3 för att nån idiot ska förstöra för andra?
Troll..

Permalänk
Medlem

Varför tycker folk att BF2 är bra? Det finns inga propellerflygplan, inga tvåbenta robotar, jetflygplanen för snabba, vapnen har för lite rekyl och det finns ingen Motion sensor! Grafiken skiftar mellan gulbrun färg och gråtoner, du kan bara se runt 100 meter framför dig och du kan inte förstöra väggarna på hus! Hur kan någon tycka att det är ett bättre spel än *insert random battlefield game* ?

Förlåt min countertrolling men blev lite sugen

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag tycker att BF3 är ett bra FPS spel men ett misslyckat Battlefield spel.

QFT. Saknas allt för mycket grundläggande funktioner för att kalla BF3 en uppföljare till BF2.

Med nyare teknik så blir ju grafiken naturligtvis 'bättre'.
Synd bara att dom fick för sig att förstöra allt med deras 'konst' à la huvudvärk framkallande supernova till sol, syn blockerande smuts på din virtuella visor som lensflare och vattendroppar, bländande asfalt och generellt deprimerande färgschema där allt är i princip svart, vitt och blått utan FXAA injectorn. Med det sagt så är grafiken ändå inte en förbättring när det förstör och förhindrar gameplay i ett First Person Shooter spel!

Ljudet är imponerande bortsett från att man knappt hör ett piss om fienden går bakom en, vilket är bara löjligt sett från gameplay perspektiv.

Destruction är fint, även om det inte är lika massivt som i BC2. Men om jag ska va ärligt så var det ju inte särskilt roligt att slåss över massa bråte i BC2... BF3's destruction tycker jag är mer finputsat och detaljerat, speciellt på B2K banorna är det fint.

Bästa shootern ute just nu, men inte ett Battlefield spel. Sista var nog 2142 även om det futuristiska miljön inte var för alla.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd

Min personliga åsikt är; om DICE hade slutat att gnugga pengasäcken, och kanske bannat alla dessa cheaters/hackers, samt fixat till all denna lensflare och dylikt, hade det nog varit bra. Att man inte ser folk i en buske på 1000m är bara realistiskt, såsom nästintill allting i spelet.
Anledningen till att jag inte orkar spela det i MP längre är helt enkelt att jag är leds på att bli spawndödad utav en hacker på andra sidan mapen, samt sitta i en tank och få headshots med LMG. Derp

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Det är absolut inte lika bra när det kommer till Feautures etc men personligen tycker jag att BF3 helt enkelt är roligare.
Det är väl det som är "bättre" med spelet.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]