Vad är det som är så bra med BF3?

Permalänk
Medlem

Grafiken/Ljudet/Känslan/Variationen/Allt!

Det är nog mer fel på publiken som spelar, snarare än spelet i sig.

Man får ju tänka på att när man spelade BF2 var det en helt annan publik känns det som. En mindre skara entusiaster typ.
BF3 är väl idag det mest spelade FPS spelet, det tror jag inte BF2 var 2005 när det släpptes.

Visst finns det saker man saknar från BF2, det finns saker jag saknar från GTA SA också.

BF2 var ett sjukt kul spel men kom igen, gammalt som gatan, löjligt att sitta och jämföra med BF3 som ÄR ett bättre spel på alla plan.

Skulle inte ha något emot att får lite fler maps från BF2 dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Ljudet i bf3 suger hästku&. Man kan inte höra fiendes fotsteg även om dem hoppar bakom en.

Ljudet suger ej ku&. jag kan höra fotsteg och hopp från fienden. Du får se till att du har rätt ljudinställningar också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad folk tycker är dåligt med Bf3. Har precis köpt ny PC och tycker de ska bli riktigt kul att spela. Har tidigare haft det till konsoll men är inte mätt på det ett dugg. Visst finns det några brister på det men säg något spel det inte gör det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag tycker grafiken är hemsk, ett av de största skälen till att bf3 är mycket sämre.

Kan ju sänka till Low -.-'

Permalänk
Medlem

Den blå tonade kartan är hemsk och det är det buggigaste spelet jag nånsin spelat. Vapnena är helt obalanserade och för lagspel krävs att man spelar med kompisar över skype men på nått sett är det fortfarande underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Kan ju sänka till Low -.-'

Blir ju ingen skillnad.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Ingenting.

BF3 är ett spel för folk som inte kan spela och som därför inte ställer några krav på att spelet ska fungera.
Nätkoden är ett stort skämt, buggarna är så många så man glömmar av hälften. Brukade rabbla 30-40 st när jag trodde att det kunde få utvecklarna att förbättra spelet.
Grafiken är det sämsta jag sett i ett spel, kan bara uppskattas av folk som inte spelar spelet eller helt enkelt inte kan spela. Kontraster och färger som får en att undra om killarna på DICE käkar några olagliga svampar.

Massor med situationer när obalanserna i spelet avgör rundorna och när spelarnas skicklighet och samarbete ska vara så irrelevant som möjligt.

Men kanske är det dessa saker som gör spelet så populärt, att slumpen avgör så mycket så när folk spammar raketer i väggarna eller slupar sina 320 i metro så spelar det ingen roll om man kan sikta eller hantera rekyl.

EA-fail

Permalänk
Gallerikonnässör

Mina tankar kring BF3 vs. BF2 lyder ungefär så här:
+ Frostbite 2 är enligt mig en mycket skön spelmotor. Jag rent av älskar känslan jag får av att fyra eld med tex. AK-74an.
+ Ljudeffekterna håller hög inspelningskvalitét och att det blir grötigt av att man hör allt hela tiden har jag inget emot då jag tror det låter så på ett riktigt slagfält.
+ Grafiken är i mina ögen mycket fin.

- Commander funktionen saknas. Genom att inte ha den funktionen lär ha sänkt det taktiska gameplayet rejält jämfört med BF2.
- Nätkoden då det är väldigt frustrerande att hinna runt hörn bara för att dö ändå.
- Singelplayer banorna, där man kör tex. conquest mot botar är väldigt bra att lära sig flyga i.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Bf3 är mer casual och satsar på att du ska ha kul.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ozric:

Blir ju ingen skillnad.

haha det va det roligaste jag har hört på länge, spelar du i 640x480????? på 13 tums crt?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av tvelander:

haha det va det roligaste jag har hört på länge, spelar du i 640x480????? på 13 tums crt?

Även på low har BF3 högre detaljnivå än många andra spel på high.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

Det är mycket modernare det är väl igentligen den ända skillnaden

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Swordfishswe:

Ljudet i bf3 suger hästku&. Man kan inte höra fiendes fotsteg även om dem hoppar bakom en.

Vad har du för ljudsystem? själv har jag aldrig spelat något spel med bättre ljud än i just bf3...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Vad har du för ljudsystem? själv har jag aldrig spelat något spel med bättre ljud än i just bf3...

Kan inte annat än hålla med till 100% Ljudet är extremt bra!

+ Grafiken, alla vapen, kartorna, ljudet
- Nätverkskoden (man dör även om man hunnit gömma sig då kulorna från din motståndare verkar registrera träff innan kulan hunnit träffa en även om man är LOS (dock registrerats skadan man tar efteråt dvs när kulan träffar)
- Hackers :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

BF2 var modbart iaf.. det är inte BF3.. ännu.. Någon som spelat Forgotten Hope eller Project Reality på BF2? Det var riktigt riktigt bra och roligt, mkt bättre än vanilla BF2.
BF2 var inte bugg-fritt vid release.. det tog ett tag innan det var "bra". Så man får ge BF3 lite tid till att rätta till sig och mogna.
BF3 har alla möjligheter att bli ännu bättre än BF2.. om DICE gör rätt med sina DLC och patchar. Tänk om DICE kunde göra en lika bra expansion till BF3 som Special Forces var till BF2!
Jag skulle helst sett en direkt portning av BF1942 till BF3.. Det hade vatt ultimat!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Det jag gillar mest med BF3 över BF2 är att jets inte är gudar. Sen i övrigt tycker jag inte känslan är så speciellt mycket sämre i BF3 jämnfört med BF2, förstörelsen väger upp endel då jag gillar att få spränga saker och ting.

Dock är det ju synd att vi inte kommer få se något i stil med Project Reality för BF3.

Permalänk
Skrivet av landizz:

Det finns fan inget bra med det, det suger. Fullt med buggar fullt med trolls och utvecklarna är bland dom mest hjärnlösa idioterna som finns.

spelar du verkligen samma spel som jag???? nämn gärna ett bättre fps...

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem

men att det finns sådana som inte kan spela och förstör för dig beror inte på spelet, beror ju på de själva, finns sådana personer överallt, spelet behöver ju inte suga för att spelarna suger.... finns ju dom som är bra men det verkar som om dom är sällsynta..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Ingenting.

BF3 är ett spel för folk som inte kan spela och som därför inte ställer några krav på att spelet ska fungera.
Nätkoden är ett stort skämt, buggarna är så många så man glömmar av hälften. Brukade rabbla 30-40 st när jag trodde att det kunde få utvecklarna att förbättra spelet.
Grafiken är det sämsta jag sett i ett spel, kan bara uppskattas av folk som inte spelar spelet eller helt enkelt inte kan spela. Kontraster och färger som får en att undra om killarna på DICE käkar några olagliga svampar.

Massor med situationer när obalanserna i spelet avgör rundorna och när spelarnas skicklighet och samarbete ska vara så irrelevant som möjligt.

Men kanske är det dessa saker som gör spelet så populärt, att slumpen avgör så mycket så när folk spammar raketer i väggarna eller slupar sina 320 i metro så spelar det ingen roll om man kan sikta eller hantera rekyl.

EA-fail

Som jag skrattade när jag läste ditt inlägg!

Alla är vi nybörjare i början, men även nybörjare ställer krav! Glöm inte det.

Om grafiken är det sämsta du sett, så undrar jag vilken hårdvara du kör med? Och buggarna.... Ja världen går under, det finns en bugg! Låt den vara och anpassa dig, den kommer att försvinna, kanske inte idag, men, den försvinner med tiden, och det är lika för alla

Och jagar du samarbete så skaffa lite BF3 vänner och snacka över Teamspeak/Mumble! Så ska du se att du får en helt annan syn på det!! !!

EA-fail ? (finns ju även en annan lösning om man tycker så och inte har kul, spela ett annat spel, varför spela BF3 om man känner så som du gör)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Två quotes som summerar det hela väldigt bra.

En som hatar det...

Citat:

The player drop off on this game is saying something. I hadn't played in a month until today. EA sent out a questionnaire asking people why they quit playing. Their questions didn't have the option for 1. The game wasn't what I expected 2. Lack of communication with the player community and patches to fix bugs 3. Bad netcode. Instead, they had 1. The game is too easy 2. The game is too hard 3. I want more DLC Based on the upcoming patch, I think most people selected #2. Watering the game down more. I expected so much out of this game, but it ended up being a conglomeration of BF2, BC2, COD and MOH that didn't "NAIL IT" on anything except a great running graphics engine and the greatest number of promises not delivered in any game I have ever bought. As for netcode, most modern games use a hybrid server/client hit detection model that works quite well. There are even free to play games that have better net code than BF3, which is just appalling. Previous BF games were bad because they were server side only - with clients only having the option to increase or lower interpolation. With pure client-side netcode, you get seemingly random deaths, opponents that die extremely slowly, and all kinds of other annoying frustrations. I've waited for months for those patches to come, but I've realized some of them never will. They'll never update the net code to a better model. They'll never increase the destruction to make certain maps like Bazaar and Metro more fun and less explosive spammy. They'll never add in-game voice (another thing common in many F2P games from small companies) And they'll never address another greater issue with the heart of the game - the vehicles are lackluster in implementation and integration into the balance of the game. They'll feel like an afterthought that was just thrown in haphazardly. They made an infantry fighting game out of a large-scale war game. And even that is poor because of the bad netcode. Sure, some bug fixes have come along.. They fixed the bugs that were in the beta that they said were already fixed for the game launch. Like the laggy servers, falling through the world on metro, gadgets flat out not working... But it's really just been one huge let down. I can't say I'll be buying BF4 or BC3 or anything. I've learned my lesson that PR likes to make false promises and do anything to drum up hype. They flat out lie sometimes. I just don't know what to expect when I buy a game from EA. There's no assurance of quality. They don't realize that many are already boycotting them. I wouldn't say I'm boycotting them, it's more like someone who has burned their hand on a hot stove being cautious about touching it again.

En som tycker om det....

Citat:

I love everything about how this game should play. Masterful multiplayer, perfect for the 4 of us friends to enjoy together, fantastic maps/weapons/vehicles, and the best graphics to date in gaming. If I could play it all day long with friends, I probably would. But I can't. Punkbuster took me out of BF3 all this week after a known security flaw was finally abused. The awful Origin web-based Steam-wannabe launching platform boots me from whatever server I'm in about once per hour. The game freezes and crashes about once per two hours, separate from Origin. The amount of deaths sustained in any 4 hour marathon play session from bugs, glitches, and most notably from hackers requires constant effort to find an enjoyable server. Nothing from EA, Dice, or punkbuster has removed the massive amount of cheating on PC play. Just look at the leaderboards Origin gives you. None are legit. This game was going to be absolutely huge upon release. Everyone knew that. EA was going to make a fortune on this game no matter what, and their preference to take extra net income over spending a few million bucks to make this game work is very obvious. Steam anti cheat has worked properly for many years, as has their delivery system and platform. EA elected not to use that system this time around, obviously to make even more money. The cash grab that is Origin is fine, if it works properly!!! It doesn't. At all. When the gaming community hands you a billion dollars of our money, we shouldn't have to deal with such issues. We should all be talking about balancing issues, new items, new maps, how to further improve such a great release, but the only thing the BF3 forum produces is complaints of stability, complaints about hacking, complaints about bugs, etc. We are far beyond the initial release kinks that every massive selling game will endure. EA's traditional business model of spamming out a game with a higher number behind the title to make more money on the franchise continues, and I won't be suckered into buying another unless I read how stable and flawless the game is 3-6 months after release.

Permalänk
Medlem

Hur kan folk argumenterar för en sak utan att ha koll på det andra. Tråden handlar om bf3 vs bf2 men folk som har snöat in på bf3 kan omöjligt ha något att jämföra med. Ni som höjer bf3 till skyarna har liten erfarenhet av mp-fps, annars hade ni inte tyckt som ni gör.

§1 borttaget
Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av ozric:

Hur kan folk vara så jävla efterblivna att de argumenterar för en sak utan att ha koll på det andra. Tråden handlar om bf3 vs bf2 men folk som har snöat in på bf3 kan omöjligt ha något att jämföra med. Ni som höjer bf3 till skyarna har liten erfarenhet av mp-fps, annars hade ni inte tyckt som ni gör.

Personligen tycker jag att BF3 faktiskt är ROLIGARE men inte på något sätt ett bättre spel än BF2. Kan nog mycket handla om att jag personligen finner "känslan" i BF3 skönare än i BF2.

Sen håller jag med omär det rätt mycket problem med nätkod etc. (vilket det varit i princip alla DICE-spel) men jag har kul ändå och det är väl det som räknas... Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid för DICE att fixa detta spel som det gjorde för dem att få till Bf2.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

spelar du verkligen samma spel som jag???? nämn gärna ett bättre fps...

Counter-strike.

Ja, jag anser att counter-strike är bättre än BF3 i nuvarande läget, varför? Är det inte självklart? OTROLIGT mycke buggar, OTROLIGT mycket cheaters, OTROLIGT mycket DICE har lovat men sen skitit i. Hur jävla roligt är det?

Innan release: "We are aiming for e-sport with BF3"
Efter:"We decided not to aim for e-sport with BF3"

Hur jävla roligt är det när det känns att DICE och speciellt EA vill bara ha pengar och skiter i vad spelare tycker? Dock så tror jag DICE är bättre än så och att det är EA som ställer till det mesta.

Dom pratar ALDRIG om patchar innan dom officielt ger ett datum för patchen, vilket brukar vara en vecka innan eller tidigare. Communityn var tvungen att ordna en blackout för BF3 för att DICE skulle släppa en patch list. Det är fan dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte jämföra bf2 med bf3 då jag aldrig spelat bf2.

Bf3 är kul. Det har snygg grafik och ganska bra gameplay.

Tyvärr tappar man suget pga allt klydd med det.
Är det inte Origin som är knäppt så är det spelet i sig själv som krashar/hänger sig/bluescreenar/etc.
Extra störigt blir det när man tappar allt man "tjänat ihop" under matchens gång (det är ett stort j*vla minus till bf3).
Lagom kul att spela 64p Caspain Border 1000 tickets bara för att se bf3 krasha när man är 50 tickets ifrån vinst.
Sen så har EA inte direkt världens bästa service, och det finns gott om fuskare som gör att man tappar suget ännu mer.

Har själv inte spelat bf3 på 2 veckor, och saknar det inte ett dugg, och det gör inte mina grafikkort heller. (det enda spelet som de går upp i ~75*c i). Det är kul när det väl funkar...vilket det tyvärr gör alldeles för sällan. Det ska inte vara ett lotteri att spela ett spel...

Dessutom är grafiken inte -så- snygg som folk verkar tycka. Javisst, den -är- snygg, men i förhållande till hur dyra grafikkort man behöver för att köra det i ultra (eftersom vi pratar grafik nu), så är det skrattretande hur mycket pengar man behöver investera i det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Som jag skrattade när jag läste ditt inlägg!

Alla är vi nybörjare i början, men även nybörjare ställer krav! Glöm inte det.

Om grafiken är det sämsta du sett, så undrar jag vilken hårdvara du kör med? Och buggarna.... Ja världen går under, det finns en bugg! Låt den vara och anpassa dig, den kommer att försvinna, kanske inte idag, men, den försvinner med tiden, och det är lika för alla

Och jagar du samarbete så skaffa lite BF3 vänner och snacka över Teamspeak/Mumble! Så ska du se att du får en helt annan syn på det!! !!

EA-fail ? (finns ju även en annan lösning om man tycker så och inte har kul, spela ett annat spel, varför spela BF3 om man känner så som du gör)

Det här verkar vara ett spel för dig och det missunnar jag dig inte, hoppas bara att alla som funderar på att köpa skiten verkligen fått några varningar.

Det är också så att vi verkar ha väldigt olika syn på bra och dåligt. För mig är spelet nästan ospelbart så jag flyger bara, men det är min uppfattning. Jag har ett K/D över 4 som många skulle se som bra men för mig med lite högre ambitioner är public score helt irrellevant och har lagt ner klanspel eftersom spelet inte funkar. Hoppas verkligen att
folk som funderar på att skaffa BF3 inte råkar ut för samma besvikelse.

Tyvär finns det heller inga lagar och regler för kvalitet när det gäller spel, så utvecklarna kan sälja vilken skit som helst utan att behöva riskera att betala tillbaka besvikna kunder (tro mig jag har försökt få pengarna tillbaka)

Och ja grafiken suger om man spelar spelet, vill man gå runt och titta på detaljer ser det väl spännande ut.
Skulle säkert funka att göra reklam film eller nåt med frostbite 2 men som spel..!!

EA-fail

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Det här verkar vara ett spel för dig och det missunnar jag dig inte, hoppas bara att alla som funderar på att köpa skiten verkligen fått några varningar.

Det är också så att vi verkar ha väldigt olika syn på bra och dåligt. För mig är spelet nästan ospelbart så jag flyger bara, men det är min uppfattning. Jag har ett K/D över 4 som många skulle se som bra men för mig med lite högre ambitioner är public score helt irrellevant och har lagt ner klanspel eftersom spelet inte funkar. Hoppas verkligen att
folk som funderar på att skaffa BF3 inte råkar ut för samma besvikelse.

Tyvär finns det heller inga lagar och regler för kvalitet när det gäller spel, så utvecklarna kan sälja vilken skit som helst utan att behöva riskera att betala tillbaka besvikna kunder (tro mig jag har försökt få pengarna tillbaka)

Och ja grafiken suger om man spelar spelet, vill man gå runt och titta på detaljer ser det väl spännande ut.
Skulle säkert funka att göra reklam film eller nåt med frostbite 2 men som spel..!!

EA-fail

Grafiken suger? Jag luktar troll...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag kan inte jämföra bf2 med bf3 då jag aldrig spelat bf2.

Bf3 är kul. Det har snygg grafik och ganska bra gameplay.

Tyvärr tappar man suget pga allt klydd med det.
Är det inte Origin som är knäppt så är det spelet i sig själv som krashar/hänger sig/bluescreenar/etc.
Extra störigt blir det när man tappar allt man "tjänat ihop" under matchens gång (det är ett stort j*vla minus till bf3).
Lagom kul att spela 64p Caspain Border 1000 tickets bara för att se bf3 krasha när man är 50 tickets ifrån vinst.
Sen så har EA inte direkt världens bästa service, och det finns gott om fuskare som gör att man tappar suget ännu mer.

Har själv inte spelat bf3 på 2 veckor, och saknar det inte ett dugg, och det gör inte mina grafikkort heller. (det enda spelet som de går upp i ~75*c i). Det är kul när det väl funkar...vilket det tyvärr gör alldeles för sällan. Det ska inte vara ett lotteri att spela ett spel...

Dessutom är grafiken inte -så- snygg som folk verkar tycka. Javisst, den -är- snygg, men i förhållande till hur dyra grafikkort man behöver för att köra det i ultra (eftersom vi pratar grafik nu), så är det skrattretande hur mycket pengar man behöver investera i det.

Tänkte bara säga att du får poängen även om det kraschar och 75 grader för grafikkort är absolut ingen fara. Tråkigt att du inte gillar spelet dock.

Själv gillar jag det, har inga problem alls med Origin eller spelet i sig.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Grafiken suger? Jag luktar troll...

Finns väldigt skilda synsätt på vad som är bra och dålig grafik.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

bästa spelet än så länge, grafiken känslan, kan sitta och spela det 3 dagar i streck...typ

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Grafiken och fysiken har ju blivit bättre men gameplay mässigt så är BF3 mycket sämre. Dom har tagit bort så många lager av djupheten och komplexiteten som fick BF2/142 stå ut och ersatt det med enkla spray vapen och all slags kryckor som gjort spelet så pass enkelt och enformigt att det inte är kul längre. :/

Alla matcher är i princip samma run'n'gun karusell. Tidigare titlar hade ledarskap och mer taktiskt spelstil tack vare Commander och riktiga Squad Leaders med fokus på lagspel och en känsla av större strider där du va med i ett lag. Nåt saknas helt och hållet i BF3.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec