[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Efter ledigheten är över så ska admins pratas vid igen, det finns en lista över alternativa serverbetalningsplaner (det är inte direkt gratis att ha en bf3 server vet du) som vi ska ta upp för förslag. De förslagen hänger dock på att EA/Dice fått ordning på reserved slots vilket jag inte har koll på för tillfället.

Nu brukar jag ej va inne på er server, men en 32-spelar server är väl billigare? Kanske vore något och satsa på om ni fixar fler i framtiden.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xaio:

Nu brukar jag ej va inne på er server, men en 32-spelar server är väl billigare? Kanske vore något och satsa på om ni fixar fler i framtiden.

Kan avslöja att ingen av nuvarande föreslagna servers är på 64 slots.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kan avslöja att ingen av nuvarande föreslagna servers är på 64 slots.

Ah, borde nog läsa mer nästa gång då
Hur som, detta är något man kan se fram emot!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xaio:

Ah, borde nog läsa mer nästa gång då
Hur som, detta är något man kan se fram emot!

Får lägga en liten varning, det finns en del hinder kvar. Det hänger till största delen på två saker, om EA/Dice fixat reserved slots (då kan vi lansera ett annat alternativ för betalning av server) och om vi har lust att driva en server till - det har kostat på en del i tid och ansträngning. Nu har vi ju grunden klar för serversidan och det är mer det löpande som blir lite mer betungande med fler servers.

Som exempel så för egen del har jag skalat ner betydligt i adminstrationstid av BF3 servern i ett försök att få mer tid för forumet i sig (fick oväntat och glädjande lite mer ansvar), jag vet att våra bf admins har gjort ett jättejobb med närvaro på betydligt fler timmar än bara 19-23. Ibland när jag kollat in via iPad på förmiddagen på en jobbrast så sitter det 4 admins påloggade, rätt imponerande.

Ska nog ta och skriva ner en rätt lång post så folk får veta exakt vad som gjorts, en liten kortfattad historik över servern samt resan fram tills nu. Vore nog bra om det sammanfattades även om det inte gått så många veckor så har det varit väldigt intensivt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Ang. stabilitetsproblemen nu senast:

"We're currently experiencing some technical difficulties with our network right now which causes our services to timeout.

We're working on getting these issues resolved as soon as possible.

We apologize for the inconvenience caused."

Jag antar att det var ganska kortvarigt, med tanke på att det inte är någon större storm av klagande medlemmar här?

Permalänk
SpelClockers

Innan problemen inatt så var upptiden på servern över 7 dagar (10 om jag inte minns fel), under den tiden så hade den dock tömts på användare vid 1 tillfälle pga problem med EA/Dice backend. Så nu börjar servermjukvaran likna något som är acceptabelt i stabilitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Servern nere?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Moderator
Moderator

Den är uppe. Nollställ dina filter, sök igen.

Eller gå på länken:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Lägg den som favoriter annars:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Den är uppe. Nollställ dina filter, sök igen.

Eller gå på länken:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Tack!

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jezpur:

Varsågod.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Får lägga en liten varning, det finns en del hinder kvar. Det hänger till största delen på två saker, om EA/Dice fixat reserved slots (då kan vi lansera ett annat alternativ för betalning av server) och om vi har lust att driva en server till - det har kostat på en del i tid och ansträngning. Nu har vi ju grunden klar för serversidan och det är mer det löpande som blir lite mer betungande med fler servers.

Som exempel så för egen del har jag skalat ner betydligt i adminstrationstid av BF3 servern i ett försök att få mer tid för forumet i sig (fick oväntat och glädjande lite mer ansvar), jag vet att våra bf admins har gjort ett jättejobb med närvaro på betydligt fler timmar än bara 19-23. Ibland när jag kollat in via iPad på förmiddagen på en jobbrast så sitter det 4 admins påloggade, rätt imponerande.

Ska nog ta och skriva ner en rätt lång post så folk får veta exakt vad som gjorts, en liten kortfattad historik över servern samt resan fram tills nu. Vore nog bra om det sammanfattades även om det inte gått så många veckor så har det varit väldigt intensivt.

Låter bra detta, vet att ni jobbat hårt med servern och det har väll inte varit det lättaste med så mycket strul som kommit från varan i sig från början till nu.

Men jag slutade dessvärre spela på servern för länge sen. Mest pga de inställningar som ligger på den nu inte är det optimala för min "rolighetsfaktor" i detta spel.
Blir det fler servrar så blir det såklart mer variation på vad man kan välja och är sugen på.

Men som den är nu om det fortfarande är som i början så är två saker viktiga. Största grejen är TK, går inte att ha i Bf3 tyvärr. Även om man har aktiva admins. Sen tickets, 300 tickets går alldeles för fort och det blir inga riktiga comebacks som är så kul att va med om. Exempel, ligg under med 700 tickets och plocka sen hem vinsten på de sista 50 som är kvar. 1000 tickets ger fina fighter oftast och man kommer in i gamet på ett annat sätt.

Förstår att med fler servrar kan man mixtra med mer variation. Går inte att tillfredsställa alla med en server.

Cheers!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

sweclockers server i bf3 down?

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Japp, verkar inte bättre

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk
Hedersmedlem

Tror det är alla rocketblast servrar som är nere, om inte ännu fler. Bara att vänta tills de kommer upp igen.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

den e upp nu igen.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte bara höra om vad ni admins tycker om att man använder MAV som en hiss till ställen man egentligen inte ska kunna ta sig till. T.ex: Karkand hotellet. Problemet blir ju att med en soflam på taket blir alla fordon markerade så fort man sätter sig i dom, snipers som kan täcka flera punkter obehindrat då man inte kan skjuta ner dom. Om man lyckas skjuta ner en som är för nära kanten kan dom med spawn beacon spawna säkert där uppe igen. I vissa lägen kan en bra mortar ta ut dessa, men somliga har hittat gömställen med tak över huvudet så att inte ens det rår på dom.

Anser inte att det är ett stort problem på banor med flyg dock.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

clever thinking

Destroyed by rpg

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Destroyed by rpg

Går tyvärr inte alltid att vinkla in en rpg på vissa ställen, speciellt om det är högt upp.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

ni admin kan hoppa inne server nu? lite kaos och bråkar där nu sen jag har report en person: 420DeeznutZ han tk mig med avsikt.
han säger jag sköt på hans tank men det var jag e i fiende område och spring mot en tank men hann inte då tog jag fram raket och sköt sen såg det var vår team som tog den tank då inte menar då börja han försök tk mig sen lyckad tk mig, jag report honom sen han report tillbaka mig att jag skada hans tank.... inte fan rolig. Har bild bevis han tk mig.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

om jag klickar på direkt länken till swec servern får jag upp error 404 page not found

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Är så på 80% av alla servrarna i min favoritlista, verkar vara nåt större problem än med bara SweC's server.

Edit: Nu är det igång igen

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

om jag klickar på direkt länken till swec servern får jag upp error 404 page not found

Servern gick precis ner, kanske därför?

Hur som verkar den inte ploppa upp igen.

EDIT: SJälvklart gör den det precis när man skickat inlägget!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hoppas inte det här räknas som off topic, men man kan säga att jag söker en temporär squad (till servern).

Skulle vilja testa hur effektivt en squad som består av två engineers. en recon och en support är mot fordon. Grejen är att den som kör recon spottar fordon med soflam, och därefter skjuter de två engineererna med javelin. Eftersom skotten tar slut fort, så behövs en support som fixar ammo.

Antar att detta redan har testats, men jag skulle vilja se hur det gick till. Någon som är manad att hjälpa till? Jag kör engineer för jag har inte låst upp soflam än. Går bra att skriva i tråden eller PM'a :3

Eller har ni synpunkter? Är det en dålig metod eller bör det kanske vara en av varje sort så assaulten kan ressa hela squaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetej:

ni admin kan hoppa inne server nu? lite kaos och bråkar där nu sen jag har report en person: 420DeeznutZ han tk mig med avsikt.
han säger jag sköt på hans tank men det var jag e i fiende område och spring mot en tank men hann inte då tog jag fram raket och sköt sen såg det var vår team som tog den tank då inte menar då börja han försök tk mig sen lyckad tk mig, jag report honom sen han report tillbaka mig att jag skada hans tank.... inte fan rolig. Har bild bevis han tk mig.

Rolig kille, vi hade precis tagit airfield. LAV spawnar du o jag springer mot den, jag hinner först o du sätter en raket i röven på mig. Sen kunde du om det inte varit med avsikt sagt sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av stesor:

Rolig kille, vi hade precis tagit airfield. LAV spawnar du o jag springer mot den, jag hinner först o du sätter en raket i röven på mig. Sen kunde du om det inte varit med avsikt sagt sorry

Jag såg inte dig och jag e på fiende plats och något tog den då jag trodde fiende hann tog den så jag snabb byta till raket precis 1 meter bakom tank och sköt sen den åka en bit framför mig typ 3-5 meter då visa blå färg på den tank då förstår jag att något av vår team tog den så jag springa mot c och du teamkillar mig.. då jag report för tk.

Om du är lite smartare då du skulle ber kan du repair eller fråga vad hände tex men du gjort inte och du sköt bara på mig med avsikt.
du vet alla kan gör sin misstagen något gånger men du sköt med avsikt. jag dödar inte dig iaf.

Sen den är inte LAV mobile utan den är en AA mobile.

http://sv.tinypic.com/m/f9kqia/1

glömt att lägger till bild på länk.
Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Hejsan va i farten och tänkte skapa ytterligare en BF3 server under SweCs namn här via forumet och kollade intresse osv. Anmälde tråden själv för att kolla att de vart okej men det resulterade i att tråden bara blev borttagen. Hade varit trevligt med en kommentar eller något iaf vad som vart problemet då jag själv tänkte stå för kostnaderna nu. Är det namnet eller vad var det?
Tänkte dra igång en server oavsett och se om man kunde hitta likasinnade här iaf som kan hjälpa med administration osv, eller det är inte heller okej kanske ? :S

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfisse:

Hejsan va i farten och tänkte skapa ytterligare en BF3 server under SweCs namn här via forumet och kollade intresse osv. Anmälde tråden själv för att kolla att de vart okej men det resulterade i att tråden bara blev borttagen. Hade varit trevligt med en kommentar eller något iaf vad som vart problemet då jag själv tänkte stå för kostnaderna nu. Är det namnet eller vad var det?
Tänkte dra igång en server oavsett och se om man kunde hitta likasinnade här iaf som kan hjälpa med administration osv, eller det är inte heller okej kanske ? :S

Se PM. Tog några minuter att formulera bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Se PM. Tog några minuter att formulera bara.

Ah då förstår jag ! Kommer ett svar på ditt PM!

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Någon som nickar sr_wind2012 har TK:at mig helt utan anleding två gånger nu. Dels igår kväll när han sköt sönder mitt F35 och döda mig efteråt på vårt hangarfartyg och tidigare idag, då också helt utan anledning eller fiender i närheten. Har tyvärr inte några bilder eller liknande men har ni fått fler klagomål mot denna snubben så är det kanske dags att göra något åt honom.