[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Skrivet av Lan:

Visa mig konkret, hur du har försökt, med länkar till inläggen. Jag har svarat på varenda inlägg du skrivit, i ett pm så lägger du fram ett luddigt resonemang om att någon admin betett sig illa, sagt saker ingame han inte borde.

Nå, jag har pratat med admins om allmänt beteende men utan tidpunkt är det svårt att spåra.

Vi har inte tagit bort ett enda inlägg som du gjort i denna tråden, så det där är ren lögn.

Att du också är generellt oense med oss om reglerna, det är uppfattat. Vi har övervägt och kommer att löpande göra det ang reglerna.

för en gångs skull kan jag väll svara då,

läs mina inlägg + pm till olika admins/mods så ser du

sen ang inte tagit bort mina inlägg, har bla detta:

Skrivet av widL:

Hej, jag raderade följande inlägg av dig i BF3-server-tråden:.

ang reglerna så är det ganska självklart då dom inte funkar, se bl,a han som blev bannad för ru_noob, sen vad hände med mit inlägg där jag skrev hur man kommer runt er auto admin

som jag skrev i pm till dig så spelar jag inte på swec längre, kanske ska sluta skriva här med

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator

Märkligt, jag gjorde ett par sökningar i tråden och kollade dina borttagna inlägg. Såg inte det som widL syftar på. Hm, ska kolla igen men ber om ursäkt i förväg för att jag kan ha haft fel.

Reglerna fungerar, för rätt många också. Vi har helt enkelt olika mening om dem.

Jag ska summera dina inlägg ikväll.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Måste man fylla i "Advanced Filter settings" för att spela på swec servern?

Är mest "Player Settings" & "Rules" jag undrar värdena över. Har inte en aning vad jag ska sätta dom på?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Måste man fylla i "Advanced Filter settings" för att spela på swec servern?

http://i177.photobucket.com/albums/w231/skogis67/filterbf3.pn...

Är mest "Player Settings" & "Rules" jag undrar värdena över. Har inte en aning vad jag ska sätta dom på?

Om du inte hittar servern så klicka av avancerade inställningar o allt annat och sök sweclockers!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av skog1s:

Måste man fylla i "Advanced Filter settings" för att spela på swec servern?

http://i177.photobucket.com/albums/w231/skogis67/filterbf3.pn...

Är mest "Player Settings" & "Rules" jag undrar värdena över. Har inte en aning vad jag ska sätta dom på?

Nejdå, rensa allt och sök "SweC".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av timley86:

Dear BF3 administrators,
Your server is one of the best places for clever and attractive teamplay in BF3.
So I was very surprised, once I have been banned with the following reason:

My nickname in the game: ru_noob.
I do not think it is harm or offensive - that's only meant my country origin, so I will be very pleased if you remove me from ban list

If your really like the server a nick change to something not offensive would be the quick and easy fix to your problem.

Skrivet av kalle@anka:

det är ingen mening med att ens försöka, har försökt flera gånger men dom ignorerar bara allt elr kommer med nåt dumt svar/ tar bort ens inlägg

byt server bara, te,x webhallen har bra servrar

Har man något som man tror förbättrar servern så får man mycket gärna ta upp det här. Hittills så har vi inte tagit med något av dina förslag och åsikter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Would it be possible for you to get a name change? We have nothing against you really but this will be difficult, people would be warned and kicked if they try to write your name in the chat.

Thats why nobody wants to chat to me
Now I have changed my nickname (wanted to do it earlier but it was impossible), but could you remove my current ban in case you decide to convert it into GUID ban (I don't want to banned again).
Thanks, see you on the battlefield!

Skrivet av Sir Hitman:

If your really like the server a nick change to something not offensive would be the quick and easy fix to your problem.

You also think that ru_noob mean "are you noob"?

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Om inte annat så syns det tydligt på personen i fråga stats. Är det så att du/bekant har det eller tänker på att lägga in det (tolkar ditt invägg så) så vill vi inte ha dig/er på servern..!

Nej. Snarare så att jag inte vill komma in på en server om man inte kan kicka fuskare. Jag tänkte att jag skulle försöka med en seriös FF server men om man inte ens kan se wh fuskare så känns det som att då kan man lika gärna sluta spela. Bra att du är misstänksam när du inte ens vet vem jag är Punkbuster hjälper ju inte alls och är bara irriterande. Och votekick borde vara standard.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av timley86:

Thats why nobody wants to chat to me
Now I have changed my nickname (wanted to do it earlier but it was impossible), but could you remove my current ban in case you decide to convert it into GUID ban (I don't want to banned again).
Thanks, see you on the battlefield!

I think that might have been it yes.

Thanks for understanding the situation, you are more then welcome on the server. We have lifted the ban (it was only on name but to be safe). Very nice to see a co-operative international player. You are the first to enter this thread with english as a contact language. Glad we could fix this situation.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Punnisher:

Nej. Snarare så att jag inte vill komma in på en server om man inte kan kicka fuskare. Jag tänkte att jag skulle försöka med en seriös FF server men om man inte ens kan se wh fuskare så känns det som att då kan man lika gärna sluta spela. Bra att du är misstänksam när du inte ens vet vem jag är Punkbuster hjälper ju inte alls och är bara irriterande. Och votekick borde vara standard.

Hallå där.

Det är sant att det är problematiskt att se fuskare men det har ju alltid varit så. Det bästa sättet är och förblir att titta på saker som KDR, statistics eller ingame händelser. Det finns också livestream tjänster såsom PBBan eller liknande databaser för att filtrera bort kända fuskare på andra server och därmed stänga ute dem från även din egen (vi har inte aktiverat en sådan tjänst ännu men har kikat lite på den).

Visst finns det plugins för votekicks men jag har aldrig riktigt gillat det systemet (varsågod och övertyga oss, det kan gå), då tycker jag bättre om !punish/!forgive om de kunde koda en version där man får tre !punish = kick.

En av de mest fascinerande varianterna på plugins är en statistik analysator, som mäter och agerar om en spelare hamnar utanför normen. Det är återigen något som vi kikat lite på men det är fortfarande beta på den varianten till BF3.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Seriöst, nu är det en kille som heter Karl_Bloomberg som fuskar så att man dör så fort man spawnar..
Rapporterad sjukt mycket men inget händer...

Skrivet av Lan:

Hallå där.

Det är sant att det är problematiskt att se fuskare men det har ju alltid varit så. Det bästa sättet är och förblir att titta på saker som KDR, statistics eller ingame händelser. Det finns också livestream tjänster såsom PBBan eller liknande databaser för att filtrera bort kända fuskare på andra server och därmed stänga ute dem från även din egen (vi har inte aktiverat en sådan tjänst ännu men har kikat lite på den).

Visst finns det plugins för votekicks men jag har aldrig riktigt gillat det systemet (varsågod och övertyga oss, det kan gå), då tycker jag bättre om !punish/!forgive om de kunde koda en version där man får tre !punish = kick.

En av de mest fascinerande varianterna på plugins är en statistik analysator, som mäter och agerar om en spelare hamnar utanför normen. Det är återigen något som vi kikat lite på men det är fortfarande beta på den varianten till BF3.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Troberg:

Seriöst, nu är det en kille som heter Karl_Bloomberg som fuskar så att man dör så fort man spawnar..
Rapporterad sjukt mycket men inget händer...

Bannad, hörde plingandet från e-mailen lite försent. Mobilen låg i jackan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har ännu inte stött på någon fuskare @ SweC-servern, men enormt med cred till modsen som faktiskt tar tag och bannar så fort folk rapporteras p.g.a. faktiska aktioner!

Permalänk
SpelClockers

Ja vi hade nyss ett antal fuskare inne på servern. 3 st under 30 minuter.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lan:

då tycker jag bättre om !punish/!forgive om de kunde koda en version där man får tre !punish = kick.

Om jag kommer ihåg rätt så finns det redan en sån. Spelar på en fransk server där jag blev kickad en gång pga 3st tk (punished 3ggr).

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av The Sweeper x:

Om jag kommer ihåg rätt så finns det redan en sån. Spelar på en fransk server där jag blev kickad en gång pga 3st tk (punished 3ggr).

Hmm, jag har då inte hittat en sådan plugin på Phogue.net i alla fall. Kommer du på vilken server så hojta till

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hmm, jag har då inte hittat en sådan plugin på Phogue.net i alla fall. Kommer du på vilken server så hojta till

Tex. den här http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/83e9e009-4d...

Ser att det står i inställningar att man blir kickad efter 10st tk, kanske de ändrat det. Jag kanske är ute o cyklar men fungerar den där punish/forgive funktionen så att om man skriver forgive så räknas inte tk?

Det var ett tag sen jag blev kickad pga tk så är inte 100 på det

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Lan:

Visst finns det plugins för votekicks men jag har aldrig riktigt gillat det systemet (varsågod och övertyga oss, det kan gå), då tycker jag bättre om !punish/!forgive om de kunde koda en version där man får tre !punish = kick.

En av de mest fascinerande varianterna på plugins är en statistik analysator, som mäter och agerar om en spelare hamnar utanför normen. Det är återigen något som vi kikat lite på men det är fortfarande beta på den varianten till BF3.

Som jag skrev i Bf3 fuskare tråden så är jag nybörjare när det gäller votekick system. Jag har bara sett det på Crysis 2 tidigare där jag själv blev drabbad häromdan när jag gick in på en clanserver där det bara stod specifikt "använd inte L-Tag" då jag själv använde vapnet från Decimation Pack vilket inte heller var tillåtet, men som tur var så kunde jag fråga i chatten vilket fel jag gjorde och bytte vapen. Där krävs bara 5 votes innan kick och det är direkt. Men som i Bf3 och på en bana med 32 eller 64 spelare så kan man ju ha 15 och 30 votes för att kicka. Det drabbar ju ändå alla spelare om någon gör som tex här. http://i39.tinypic.com/2v1928i.jpg
Det bästa är ju att banna helt och hållet men som sagt om inte det finns en aktiv admin inne borde det alternativet finnas, så man blir av med skräpet.

"statistik analysator" hjälper det mot artificial aiming, aimbot å wh vore det bra, men som när man spelar på metro och folk springer in i M60E4 kulorna eller m320 så kan det bli svårt att se rättvis statistik jämfört med andra banor. Känns sjukt att få 5 kills på raken bara för att man råkade sikta rätt med m320, eller matar på med M60E4, men härligt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av The Sweeper x:

Tex. den här http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/83e9e009-4d...

Ser att det står i inställningar att man blir kickad efter 10st tk, kanske de ändrat det. Jag kanske är ute o cyklar men fungerar den där punish/forgive funktionen så att om man skriver forgive så räknas inte tk?

Det var ett tag sen jag blev kickad pga tk så är inte 100 på det

Nej, det där är autokickfunktionalitet som finns inbyggt i spelet. Det har inte att göra med punish/forgive. Jag har nu ägnat senaste två timmarna åt att läsa scripts och plugins för att se om det finns någon med vårt syfte. !punish = instakill gör det alltför vansinnigt, det blir bara vehicle blocking av alltihop.

Skrivet av Punnisher:

Som jag skrev i Bf3 fuskare tråden så är jag nybörjare när det gäller votekick system. Jag har bara sett det på Crysis 2 tidigare där jag själv blev drabbad häromdan när jag gick in på en clanserver där det bara stod specifikt "använd inte L-Tag" då jag själv använde vapnet från Decimation Pack vilket inte heller var tillåtet, men som tur var så kunde jag fråga i chatten vilket fel jag gjorde och bytte vapen. Där krävs bara 5 votes innan kick och det är direkt. Men som i Bf3 och på en bana med 32 eller 64 spelare så kan man ju ha 15 och 30 votes för att kicka. Det drabbar ju ändå alla spelare om någon gör som tex här. http://i39.tinypic.com/2v1928i.jpg
Det bästa är ju att banna helt och hållet men som sagt om inte det finns en aktiv admin inne borde det alternativet finnas, så man blir av med skräpet.

"statistik analysator" hjälper det mot artificial aiming, aimbot å wh vore det bra, men som när man spelar på metro och folk springer in i M60E4 kulorna eller m320 så kan det bli svårt att se rättvis statistik jämfört med andra banor. Känns sjukt att få 5 kills på raken bara för att man råkade sikta rätt med m320, eller matar på med M60E4, men härligt.

Votekicks medför sitt eget problem, att man kan få en massa spam om votekicks hit och dit på servern som därmed tvingar dig att rösta ständigt. Folk kommer ju att ropa votekick så fort de blir missnöjda med hur en medspelare TK'ade, oavsett om funktionen egentligen är till för att bli av med fuskare. Detta har jag själv sett och stört mig ordentligt, att så fort någon inte får som han vill så vips votekick...och spammas gör det också. Det verkar dock som om det finns en avgränsning i vissa votekick funktioner, bara den som blivit tk'ad kan ropa på en. Så det är inte helt hopplöst.

Statistik och orimlig utveckling jämfört med en användares historia eller normen (eller vissa gränsvärden) avslöjar fuskare rätt fort. Flyger man heli på vissa banor är inte 15-1 i kdr omöjligt till exempel. Men en KDR på 100-1, ja då är det dags att banna honom med mycket stor sannolikhet. Har svårt att se hur en spelare ska kunna döda var fjärde till sjätte spelare av motståndarlagets 32. Det hade fångat han som kom upp i 122-1 till exempel.

Det här är rätt avancerade

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Nej, det där är autokickfunktionalitet som finns inbyggt i spelet. Det har inte att göra med punish/forgive. Jag har nu ägnat senaste två timmarna åt att läsa scripts och plugins för att se om det finns någon med vårt syfte. !punish = instakill gör det alltför vansinnigt, det blir bara vehicle blocking av alltihop.

Hoppas det kommer en mer avancerad funktion där instakill går o ta bort!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Lan:

Har svårt att se hur en spelare ska kunna döda var fjärde till sjätte spelare av motståndarlagets 32. Det hade fångat han som kom upp i 122-1 till exempel.

Inte nog med att även om personens konto rensas och försvinner så får alla spelare fuskaren utsätter en felaktig statistik på sin battlelog, så ju längre "fuskarna" får hållas på en server desto mer missvisande och ointressant blir det att jämföras med varandra. Jag kom ihåg Counter-Strike, där var det bara KD ration man kollade men nu finns allting med. Även punkbuster sabbar ens quit statistik när inte servrarna är uppdaterade och kickar alla.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

ja jävlar vilken fuskare det var inne ikväll/natt ofantligt att sånna kan få hålla på men som med allt annat, åker dom dit förr eller senare

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hallå där.

Det är sant att det är problematiskt att se fuskare men det har ju alltid varit så. Det bästa sättet är och förblir att titta på saker som KDR, statistics eller ingame händelser. Det finns också livestream tjänster såsom PBBan eller liknande databaser för att filtrera bort kända fuskare på andra server och därmed stänga ute dem från även din egen (vi har inte aktiverat en sådan tjänst ännu men har kikat lite på den).

Visst finns det plugins för votekicks men jag har aldrig riktigt gillat det systemet (varsågod och övertyga oss, det kan gå), då tycker jag bättre om !punish/!forgive om de kunde koda en version där man får tre !punish = kick.

En av de mest fascinerande varianterna på plugins är en statistik analysator, som mäter och agerar om en spelare hamnar utanför normen. Det är återigen något som vi kikat lite på men det är fortfarande beta på den varianten till BF3.

Några frågor, spelare med taggen [SweC] är alltså inte admins?
Isåf är det lite vilseledande. Hur många admins har ni? Alltid nice om man är såpass att det är någon inne under tiden 16-24 när det är som mest tryck.
Hackern som vart inne igår runt midnatt tömde servern på folk på 10 min, hade det vart en admin som kunde skickat ut han direkt hade folk stannat.
Därav hade det vart nice med ett kick system i någon form.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ftx:

Några frågor, spelare med taggen [SweC] är alltså inte admins?
Isåf är det lite vilseledande. Hur många admins har ni? Alltid nice om man är såpass att det är någon inne under tiden 16-24 när det är som mest tryck.
Hackern som vart inne igår runt midnatt tömde servern på folk på 10 min, hade det vart en admin som kunde skickat ut han direkt hade folk stannat.
Därav hade det vart nice med ett kick system i någon form.

Korrekt. SweC taggen innebär inte automatiskt admins. Det finns ca 4-5 fulla plutoner med SweC...

Vi är inte många nog, det är uppenbart. Innan jul hade vi hyfsat god täckning under 18-24 men efter jul tappade vi lite. Flera av oss har haft semester och tror samtliga är arbetande. Dock har vi en på nattskift vilket varit fördelaktigt. Vi ska ta och snacka om läget. Det är inte acceptabelt just nu.

Jo, lade märke till en otroligt hög fuskarfrekvens igår. Tre-fyra stycken som vart bannade. Vi tar @reports retroaktivt också men det verkar vara ett måste med votekicks eller liknande system för att servern ska överleva när vi tyvärr lämnat för att sova. Som du sett i tråden så lade jag ett par timmar igår på alternativ, ska lägga fram det som förslag för övriga admins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av The Sweeper x:

Hoppas det kommer en mer avancerad funktion där instakill går o ta bort!

det finns redan, dock inte org i spelet, dom flesta som använder det verkar köra med 5tk= kick om man inte skriver !punish för då försviner en till, skriver man forgive så räknas inte tk

tycker det funkar rätt bra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

det finns redan, dock inte org i spelet, dom flesta som använder det verkar köra med 5tk= kick om man inte skriver !punish för då försviner en till, skriver man forgive så räknas inte tk

tycker det funkar rätt bra

Jag har inte sett någon server med den funktionaliteten? Pratar du om bfbc2 så finns det ett plugin som heter "Insane punisher". Det är inte portat till bf3 ännu. Andra plugins går direkt på instakill vid första !punish men har funktionen att kicka vid x antal - tänker du på det?

Instakill möjliggör vehicle block och ger mer irritation än ett system för 3 !punish (utan instakill) lika med kick (tidsbann på x tid).

Det kan hända att vi måste köra med drt som finns idag för att komma runt cheaters, vilket ore synd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

nej i bf3, det är ingen instakill på det jag menar, vet dock inte vad det heter

har blivit kickad flera gånger pga !punish på dom servrarna men aldrig döt utav det, och som jag skrev det verkar som man kan tk 5 gånger om ingen skriver forgive elr punish, skriver nån punish så blir man av med yterligare en och skriver dom forgive så räknas det inte

kan försöka hålla koll nästa gång jag spelar och kolla vilka servrar som har det

brukar komma upp i chatten med grön elr röd text att man har tk.at nån och den personen kan välja forgive elr punish

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ftx:

Några frågor, spelare med taggen [SweC] är alltså inte admins?
Isåf är det lite vilseledande. Hur många admins har ni? Alltid nice om man är såpass att det är någon inne under tiden 16-24 när det är som mest tryck.
Hackern som vart inne igår runt midnatt tömde servern på folk på 10 min, hade det vart en admin som kunde skickat ut han direkt hade folk stannat.
Därav hade det vart nice med ett kick system i någon form.

Jag var semi-online så kicka honom när jag fick report på mumble. Kan va ett tips att kolla in där om det händer igen.
Mumble ger ju ifrån sig ett ljud när man får ett meddelande vilket inte @report gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Jag var semi-online så kicka honom när jag fick report på mumble. Kan va ett tips att kolla in där om det händer igen.
Mumble ger ju ifrån sig ett ljud när man får ett meddelande vilket inte @report gör.

Absolut, Var inte min avsikt att klaga på slappa admins utan att framföra ett argument för ett vote/kick system.
Cheatern blev kickad hyggligt fort igår, men inte fort nog dessvärre då servern vart mer eller mindre tom även om ni agerade snabbt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ftx:

Absolut, Var inte min avsikt att klaga på slappa admins utan att framföra ett argument för ett vote/kick system.
Cheatern blev kickad hyggligt fort igår, men inte fort nog dessvärre då servern vart mer eller mindre tom även om ni agerade snabbt.

Lugnt, jag tolkade det inte som klagomål heller. Vi ska snacka om votekicks snarast.

Är inte förtjust i det men men...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers