Sämre hastighet mot internet på endast en av mina datorer, varför?

Permalänk
Medlem

Sämre hastighet mot internet på endast en av mina datorer, varför?

Hej jag har problem med mitt internet, och det handlar bara om min dator för jag har testat med andra datorer, samma nätverkssladd,olika nätverkssladdar osv. Jag får ut 2-3Mbit/s på min dator och på dom andra datorerna 6.70Mbit/s på bredbandskollen. Jag upptäckte problemet ca: en vecka sedan och jag har skannat datorn efter virus/spyware om det skulle kunna vara något problem men nej hitta inga virus/spyware.
Så jag undrar om någon kunnig skulle kunna hjälpa mig?

Tack på förhand

trådtitel redigerad
Permalänk
Medlem

Bra rubrik..

Visa signatur
Permalänk

Enkelt, din dator drar mycket mer internet än dom andra. Annars testa formatera och om det inte fungerar så drar den internet eller nåt knas så att den inte kan ta emot mer

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk

Roliga är att jag får ComHem reklam om "helt sjukt snabbt" internet direkt under TS post

Permalänk
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Roliga är att jag får ComHem reklam om "helt sjukt snabbt" internet direkt under TS post

inte ensam på den i alla fall

ot: testa iobit's internet potimizer ooch/eller game booster och se till att så många onödiga processer försvinner. "It's the only way!"

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Testade hjälpte inte nå, vette fan va problemet är

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Tänk på att skriva så tydliga och specifika rubriker som möjligt, då blir det lättare för dig att få hjälp och hjälper även andra med liknande problem att hitta din tråd.

Permalänk
Rekordmedlem

Dåligt inställt i drivern, att du har ställt in halv duplex eller qos eller nått annat som du låst manuellt, du kan ju även ha ett dåligt nätverkskort, installera om drivrutinen och ställ in datorn att använda automatisk konfigurering av nätverket så det inte är nått du ställt in fel, du kan jämföra mot en som funkade.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Drog ner ubuntu och testade fick ut 6.64 Mbit/s, så det får väll bli och installera om windows känns jävligt drygt.