MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Medlem

Bibelbältet har dock mestadels kostat folk livet jorden runt i olika sorters religösa nonsenssammanhang, i motsats till bilbältet.

Permalänk
Medlem

amen sluta, är ju kul att se ngt annat än bara moderkort och the good stuff när man är på nerd-event.. trodde aldrig att många skulle störa sig på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowoncoke:

Notera att det är orelevant vad du tycker är vettigt eller inte, vi bor i en demokrati där varje individ har rätt att bestämma sig själv för vad som för en själv är vettigt eller inte. Det är det som är ditt problem i den här frågan, din attityd där du sätter dig över andra och inte respekterar att folk kan se på saker på olika sätt. Någon annan kanske tycker att dessa tjejer har ALLT att göra med marknaden, och vad du än tycker om det har personen i fråga rätt att tycka så. Det är just det PK-eliten brukar ha problem med att förstå.

Förklara gärna min attityd... På vilket sätt sätter jag mig över andra? Jag lyssnar/läser och använder mig inte av personangrepp etc.

jag ville få till en bra diskussion men då jag svarade wrongtarget och ville visa att det inte bara gällde i denna frågan att jag tycker så här så tog jag upp ett exempel. Orelevant i det stora hela men relevant i mitt svar till honom. och att utgå från sig själv och hur man tänker är ju ganksa självklart, i min värld iaf.

Ska vi titta på forskning så får femenisterna en hel del kött på benen... detta kontra liberalismens valfrihet så vilket är här det ofta krockar.

Jag har absolut inga problem med andra har andra åsikter än mig själv, men att det är så många som endast kommer med kommentaren:

PK SVERIGE!!! MORALPANIK!!! etc tycker jag är.. ja..

likaså de kommentarer från andra hållet som endast är till för att pajkasta.

Då får man liksom vara med i leken.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Det lustiga är att dom som protesterar mot sånt här förutsätter att tjejerna som ställer upp inte har någon egen vilja utan bara dumt går med på vad som helst. Nästan så att MSI lurat de stackars flickorna till att ställa upp.
Om det är någon som trycker ner tjejerna är det dom som protesterat mot tävlingen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

what is this i don't even
vilka andra företag gör det då? och vad för avundsjuka? o.O jag finner det bara olämpligt att ha booth babes på såna här evenemang, visst, de är snygga men det är allt de är, ha de och stå i bakgrunden då eller nåt istället för att ha de och slyna ner både sig själva (they're a lost cause) och företagets märke i mina ögon

det kallas bojkotta och det är min förlust, so be it

Utan att vara fördömande men är det en slump att Åland ligger nära Uppsala och 'Livets Ord'?.

EDIT: Vem är du att tala om Sverige och Svenskarna? Åland har inte varit under Svenskt styre på ett bra tag.

Skrivet av Woods:

Bilbältet räddar massor med liv.

Håller med sj6, klart att det är en hel del moralpanik i Sverige men va fan känns som att dem stämplar majoriteten av alla män som idioter som bara tänker på brudar hela tiden. På en mässa är det ju bättre med något tjej/kille som faktiskt har insikt i produkterna som man kan diskutera med, inte bara nån lättklädd tjej som ler och pekar på det dyraste mobot om ni fattar vad jag menar.

Edit: Bra sagt Dentoid

Alla friska man tänker på brudar hela tiden. Bilbältet? Är du ironisk på nått sätt eller läste du inte vad jag skrev?

Permalänk
Medlem

Bra där MSI

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk tar illa upp på detta, jag tycker iallafall det var skoj när msi tjejerna på DH

Permalänk

Vilka inskränkta människor med allt för mycket tid och felprioritering finns. Att klaga på MSI är lika småsint som att klaga på GB att glassen 88 är rasistisk. Eller till Fazer om att det finns en rasistisk nitbild på Kinapuffar.

Herregud, vad är det för fel på folk?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Så bara för att man har stora tuttar och en fin kropp så ska man inte få visa upp detta?
Stop hatin.

sålänge man int får betalt för det bara och ska stå och gnida sig mot folk

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

sålänge man int får betalt för det bara och ska stå och gnida sig mot folk

Och felet med detta skulle vara?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Håller med att det inte är stor skillnad men vad är vi på sweclockers intresserade av? och då kanske det inte är så konstigt att detta kommer upp här när det handlar om ett företag som säljer datodelar och ska vara med på DH?

Jag är inget fan av topmodell, big brother, och andra program där fokuset ligger på andra saker än vad jag tycker är viktiga jag tittar hellre på annat där man fokuserar på något vettigt. T.ex.

Men att ha olika åsikter och moralpanik är skillda saker. Det är väldigt lätt att skrika MORALPANIK!!!!!!!!! PK SVERIGE!!!11!!11!! Men hur fasen ska man kunna ha en vettig diskussion då? Såg i tråden på förra nyheten där folk försökte för en vettig diskussion så man skulle kunna se det från båda håll. Detta förstördes av folk som t.ex:

PK!!111!!
MORALPANIK!!!! AAHHHH!!!
Feminsmen förstör!!! AHHHAAHAHHAH!!

eller:

Kvinnan ska inte ses som ett objekt!!!
Detta utnyttjar deras dåliga självförtroende!!!
Samhället styr

Kan vi inte försöka bete oss som vuxna och föra en vettig diskussion?

PS, ditt inlägg är bra Wrongtarget, jag råkade sväva lite

Eller kvinnor ska få bestämma själva vad dom vill göra utan att du ska spy galla över dom ?
Vem fan har sagt att dom har dåligt självförtroende?

DU är en människa som tror du vet vad som är bäst för andra, som tror du vet hur alla känner, trist att du lever i grå trist vardag där alla lider av dåligt självförtroende och diverse andra komplex,, men spy inte över din skeva verklighetsuppfattning på oss andra, som faktistk kan röra oss bland lättklädda killar och tjejer utan att det ska vara något som helst fel, vi gillar mixen av tjejer och elektronik, so what ? gå inte om du inte gillar det, och om något ska klaga så är det väl båstjejerna men dom gillar ju sina jobb, inte ska du eller någon annan som inte ens har med eventet att göra sitta och styra och ställa utefter din skeva bild av galan som ett på dig liknar ett bordell, där tjejer "Objektifieras"

Har båstjejerna klagat och sagt att dom lider ? har besökarna klagat och sagt att dom lider ? Nej alla har jävligt roligt, tills folket som inte ens besöker mässorna ska komma på sina vita hästar och rädda världen... Rädda er själva...

Permalänk
Medlem

Bra tänkt av MSI! För alla er som blev besvikna, välj att se naket någonstans där inte det styrs av en produkt eller kränker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Vilka inskränkta människor med allt för mycket tid och felprioritering finns. Att klaga på MSI är lika småsint som att klaga på GB att glassen 88 är rasistisk. Eller till Fazer om att det finns en rasistisk nitbild på Kinapuffar.

Herregud, vad är det för fel på folk?

Enkelt, folk har för mycket tid och för lite att göra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

sålänge man int får betalt för det bara och ska stå och gnida sig mot folk

Så du anser att jobba som modell är prostitution? Och för att klargöra, jag klankar inte ner på prostitution, jag är helt för det under rätt omständigheter och relgement.

Skrivet av m0rk:

Och felet med detta skulle vara?

Jag gissar att han i egenskap av kristen insvuren präst är emot prostitution.

Permalänk
Avstängd

Det passar lixom inte in med boothbabes på dreamhack där största delen av dom som är där och besöker är barn. Just det... barn!

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket dåligt beslut, totalt absurt i dessa ekonomiska tider...vem skulle inte vilja ha ett jobb där man får pröjs för att så lättklädd och le åt folk?

Skrivet av silicon111:

Det passar lixom inte in med boothbabes på dreamhack där största delen av dom som är där och besöker är barn. Just det... barn!

Barn? vem är under 10-12 och får åka på DH? Ungdomar passar bättre men även vuxna, förstår ändå inte varför man inte skulle kunna ha boothbabes? Folk går mer lättklätt vid badplatserna på sommaren så barnen måste ta extremt stor skada utav det hela för i Sverige är det fel och skamligt med allt som har med sex att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Eller kvinnor ska få bestämma själva vad dom vill göra utan att du ska spy galla över dom ?
Vem fan har sagt att dom har dåligt självförtroende?

DU är en människa som tror du vet vad som är bäst för andra, som tror du vet hur alla känner, trist att du lever i grå trist vardag där alla lider av dåligt självförtroende och diverse andra komplex,, men spy inte över din skeva verklighetsuppfattning på oss andra, som faktistk kan röra oss bland lättklädda killar och tjejer utan att det ska vara något som helst fel, vi gillar mixen av tjejer och elektronik, so what ? gå inte om du inte gillar det, och om något ska klaga så är det väl båstjejerna men dom gillar ju sina jobb, inte ska du eller någon annan som inte ens har med eventet att göra sitta och styra och ställa utefter din skeva bild av galan som ett på dig liknar ett bordell, där tjejer "Objektifieras"

Har båstjejerna klagat och sagt att dom lider ? har besökarna klagat och sagt att dom lider ? Nej alla har jävligt roligt, tills folket som inte ens besöker mässorna ska komma på sina vita hästar och rädda världen... Rädda er själva...

Men snälla... Läs mitt inlägg igen... Jag tog upp EXEMPEL som inte var bra för diskussionen från BÅDA sidor.

Har inte sagt något om att alla lider av dåligt självförtroende. Läs igen.

Har inte nämnt att någon objektifieras, fortfarande ett av de exemplena som hämmade diskussionen... läs igen...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Skönt att man bor i Sverige!!

Notera dock att man inte sade nåt om att inte ha Booth Babes. Man bara lade ner tävlingen (som handlade om att få gratis arbetskraft)..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jaha, samma diskussion från förra tråden en gång till?

Bra skrivet sj6. Inte lätt att snacka konstruktivt när alla pratar över varandra.

Skrivet av sj6:

Ska vi titta på forskning så får femenisterna en hel del kött på benen... detta kontra liberalismens valfrihet så vilket är här det ofta krockar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Skönt att man bor i Sverige!!

Notera dock att man inte sade nåt om att inte ha Booth Babes. Man bara lade ner tävlingen (som handlade om att få gratis arbetskraft)..

De skulle kompenseras med laptops vilket hade blivit en ansenlig timpenning. Dock har du rätt i att man inte sagt något om att ta bort booth babes, så MSI har fortfarande chansen att rädda situationen något och inte agera helt undfallande mot moralpanikens väktare.

Permalänk
Skrivet av silicon111:

Det passar lixom inte in med boothbabes på dreamhack där största delen av dom som är där och besöker är barn. Just det... barn!

1. Sex är naturligt.

2. Citerat från dreamhacks regler: "§ 6.5 DreamHack has no minimum age requirement; participants under the age of 18 should have their parent’s permission to attend DreamHack. Guardian shall be aware of DreamHack’s rules!".

Tycker föräldrarna att eventet är immoraliskt så låt då inte ungarna gå dit.

Permalänk
Inaktiv

Köper inget från msi iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahl:

Jaha, samma diskussion från förra tråden en gång till?

Bra skrivet sj6. Inte lätt att snacka konstruktivt när alla pratar över varandra.

Tack, det värmde! Folk läser ens inlägg men missuppfattar i stridens hetta...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vart säger dom att det inte blir några booth babes?? Det enda dom säger är att dom stoppar tävlingen.

Klart det blir brudar, bara att dom väljs ut internt

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Vilka inskränkta människor med allt för mycket tid och felprioritering finns. Att klaga på MSI är lika småsint som att klaga på GB att glassen 88 är rasistisk. Eller till Fazer om att det finns en rasistisk nitbild på Kinapuffar.

Herregud, vad är det för fel på folk?

Välkommen till dagens Sverige...

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Och felet med detta skulle vara?

Det är en moralfråga, vi tycker olika
hejdå

Skrivet av Zeuxlarsson:

Så du anser att jobba som modell är prostitution? Och för att klargöra, jag klankar inte ner på prostitution, jag är helt för det under rätt omständigheter och relgement.

Att modella är en sak, att promota ett företags produkter du knappt kan stava till för att du har ett utseende som tilltalar andra och på så vis ger företaget flera ögon som kollar på det är en helt annan sak, en sak jag är emot

jag tycker int att sex ska sälja

BRB, startar en religion -->

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Tack, det värmde! Folk läser ens inlägg men missuppfattar i stridens hetta...

Det är synd att det blir så och tyvärr så är min uppfattning att det blivit ett allt mer aggressivt klimat på senare år. I synnerhet i frågor som rör politik och den här frågan gör ju det.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Alla friska män tänker på brudar hela tiden.

Jag vet inte hur gammal du är men om du är tillräckligt gammal för att skriva ett så långt inlägg så borde du vara gammal nog att inse att inte alla människor tänker exakt som du. Det där är gammalt sexistiskt skitsnack. Men så kanske du var/är en av dem som stod och skrek "bögjävel" till alla som inte uppfyllde din bild av "riktig man" genom att visa känslor, inte vara totalt sexfixerad, ha "fel" intressen eller gilla vissa brytningar av EM-spektrat (också kallat färger).

Du får va som du vill och om du vill tänka på mer eller mindre avklädda kvinnor hela tiden lämnar jag upp till dig men allvarligt talat, väx upp!

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är så lämpligt med lättklädda tjejer i båten. Dock har det inte framkommit om de skulle vara lättklädd i båsen vid eventuella jobb?

Bil industrin använder sig av lättklädda damer för att marknadsföra så varför inte data industrin som och är mansdominant?

Det finns skönhetstävlingar för barn också. Dubbelmoral hos många?

Låt dom ha tävlingen och fint ögongodis i båten om de vill. Är väl ingen som tar skada av något sötsak får visa upp sig och tjäna ett par slantar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/|\/|\