MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tönterier. Nästan så man borde bojkotta MSI bara för att dom inte står på sig

Ja det är nästan så illa

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Låt mig se.

MSI går bort för att de tog detta beslut.
Asrock och Gigabyte går bort p.g.a. PCI-E rabaldret .
Asus är bäst på bios-uppdateringar, har god kvalité och Asus-Anders!

Jag vet var mitt nästa moderkort ska komma ifrån!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Vänder på steken och kommer aldrig köpa MSI-produkter för att de vek sig och lade ner det hela!
Det var bättre förr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Vänder på steken och kommer aldrig köpa MSI-produkter för att de vek sig och lade ner det hela!
Det var bättre förr!

Å andra sidan så har MSI troligtvis även bett om ursäkt för att om dom avbröt tävlingen

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Vänder på steken och kommer aldrig köpa MSI-produkter för att de vek sig och lade ner det hela!
Det var bättre förr!

På 1800-talet då när kvinnor inte fick arbeta utan skulle hålla sig hemma?

Permalänk
Skrivet av Zemtec:

Kan inte tjejer komma dit fastän det finns andra tjejer där eller ?, får dom inte tillräckligt med uppmärksamhet då eller vad är det som är så jävla jobbigt ?
Kan vi inte leva sida vid sida eller ? måste det ena utesluta det andra, som om några småtjejer inte vill komma på festen för att det är tjejer med större bröst där än dom, så då kastar vi ut dom med brösten ? eller vad e det som e jobbigt ?

Önskar att fler gamertjejer tog plats i den här debatten och kunde besvara dina frågor Zemtec. Men med tanke på tonläget i tråden och tonfallet i ditt inlägg så lär inte många bemöda sig. Men ett inlägg av Suascua har vi åtminstonde, strax här ovanför.

Jag kan å min egen sida ställa frågan om vad det är som är så jävla jobbigt med att vi slipper se spektaklet?

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suascua:

Tycker att det var bra av MSI att inte ha tävlingen. Jag är inte feminist men halvnakna modeller på en datorfestival är inget som passar ihop. Speciellt inte när det finns minderåriga där.

Juste det finns ju mindreåriga där. Men då är det bra att de får sitta vid sin dator i tre dygn, spela mördarspel och häva i sig litervis med Red Bull....

Permalänk
Jacob Fanboy

Men, men men..... Varför?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Fire_Ice:

Låt mig se.

MSI går bort för att de tog detta beslut.
Asrock och Gigabyte går bort p.g.a. PCI-E rabaldret .
Asus är bäst på bios-uppdateringar, har god kvalité och Asus-Anders!

Jag vet var mitt nästa moderkort ska komma ifrån!

Men säg att Asus-Anders står i Asus monter, det skulle iallafall jag uppskatta mer än att de har tjejer som står där enbart på grund av deras utseende.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jahaa, så alla modeller som gör reklam för parfym, foundation, läppglans mm använder per automatik produkten.....näää, knappast. De är anlitade för att det skall SE UT som de använder produkten, sedan finns det iofs undantag (framför allt när det gäller filmstjärnor/popstjärnor) när de blir kontraktsbundna att använda produkten, men det brukar vara vid längre kampanjer.
Menar du förresten att en kvinna inte skulle kunna använda de produkter som MSI säljer?

Det är då faktiskt större sannolikhet att den som vunnit tävlingen om att bli boothbabe faktiskt skulle använda MSI's produkter, eftersom de ju faktiskt skulle få en MSI-laptop förutom ett modellkontrakt. Så då måste alltså reklamen vara OK igen då?

Men snälla nån, sluta nu lägga ord i min mun hela tiden. Du måste skämta om du inte fattade vad jag menade? De spelar ju en roll i annonsen/reklamfilmen/affischen eller vad det nu är. Sen om de har kontrakt med tillverkaren att de verkligen måste använda produkten i sig är ju totalt irrelevant. Det är ju precis det jag menar att de är anställda för att göra så det ser ut som att de använder produkten och därmed locka köpare som vill vara som dem.

Nej, självklart menar jag inte att kvinnor inte kan använda MSIs produkter. Nu är jag totalt övertygad om att du bara försöker trolla, för så korkad kan ingen vara att de tror det var min tanke med inlägget.

Nu har jag tröttnat på dina förvrängande ord hela tiden och kommer avsluta med en fråga tillbaka. Menar du, att det inte är objektifierande när en tjej visar datorprodukter i hotpants och bikini? I så fall, måste då tjejer alltid ha på sig hotpants och bikini för att använda deras produkter? Om nej, varför har hon då på sig det?

Jag kan svara på frågan själv, jo för att locka till sig killar som vill titta på hennes kropp. Och därmed har hon blivit ett objekt och inte en person.

Slutligen. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om booth babes vara eller icke vara. Jag tittar inte på dem, men störs inte så mycket av dem heller då jag sällan är på mässor. Ett förbud känns lite väl fjantigt för jag tycker marknaden själva kan inse att det inte är booth babes som lockar kunderna utan produkterna. Det är trist att företagen inte inser att istället för att avgränsa marknaden ännu mer och rikta sin marknadsföring mot unga killar så borde de bredda sig och försöka inrikta sig på båda kön i alla åldrar. Fler tjejer och mer jämn könsfördelning på liknande event skulle alla vinna på i längden. Punkt slut och basta, amen och finito!

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Men säg att Asus-Anders står i Asus monter, det skulle iallafall jag uppskatta mer än att de har tjejer som står där enbart på grund av deras utseende.

Men vi tjänar alla pengar på olika grejer, hade jag kunnat tjäna pengar på mitt utseende så hade jag ställt upp direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Önskar att fler gamertjejer tog plats i den här debatten och kunde besvara dina frågor Zemtec. Men med tanke på tonläget i tråden och tonfallet i ditt inlägg så lär inte många bemöda sig. Men ett inlägg av Suascua har vi åtminstonde, strax här ovanför.

Jag kan å min egen sida ställa frågan om vad det är som är så jävla jobbigt med att vi slipper se spektaklet?

Om du inte vill se "spektaklet" så stanna hemma och låta andra som gillar det gå utan att behöva lyssna på ditt emobölande

Permalänk
Testpilot
Skrivet av chila:

Men vi tjänar alla pengar på olika grejer, hade jag kunnat tjäna pengar på mitt utseende så hade jag ställt upp direkt.

Vad folk tjänar pengar på bryr jag mig inte om, det var inte det jag skrev. Det jag försökte få fram är att jag som besökare skulle uppskatta att företagen skickar dit kunnig personal och det tror jag inte jag är ensam om. Att företag har personer som Asus-Anders har ju visat sig väldigt uppskattat trots att han inte är en snygg tjej med stora bröst

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Men säg att Asus-Anders står i Asus monter, det skulle iallafall jag uppskatta mer än att de har tjejer som står där enbart på grund av deras utseende.

Men står det inte kompetent personal där också? kan vi inte ha både och?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zemtec:

Men står det inte kompetent personal där också? kan vi inte ha både och?

Jo men var ska man sluta isåfall? ska man ta dit booth hunks för att locka tjejer och Lasse Berghagen för att locka eventuella pensionärer? till slut blir hela båset full med okunnig personal

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jo men var ska man sluta isåfall? ska man ta dit booth hunks för att locka tjejer och Lasse Berghagen för att locka eventuella pensionärer? till slut blir hela båset full med okunnig personal

Ja varför inte och det finns alltid kunnig personal på plats som kan tillfredställa din kunskapstörst, Ja med berghagen på plats så tilltalar det ju bara ännu fler målgrupper

Så länge Berghagen är där frivilligt och tycker det är kul så absolut, detsamma med boothbabsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jo men var ska man sluta isåfall? ska man ta dit booth hunks för att locka tjejer och Lasse Berghagen för att locka eventuella pensionärer? till slut blir hela båset full med okunnig personal

Självklart ska man det, om det är ekonomiskt försvarbart. Vilket booth babes i detta samanhang är, medans booth hunks troligtvis inte är det, på grund av demografin.

Permalänk
Medlem

Märks att medelåldern här inne lämnar mer att önska. Finns många som skriker över moralpanik i något pubertal försök att framstå som en världsvan fritänkare. I större delen av världen som har betydligt striktare sexualmoral hade detta dock inte på något sätt varit problematiskt. Det handlar istället om folk som tänker längre än de tre fjunen på era små pojkpungar.

Jag anser i grunden att idén är förkastlig på grund av följande:

1. Jag ogillar starkt idén om att ett företag tror att de kan få mig att köpa deras produkter bara för att de har lättklädda kvinnor som står och marknadför skiten. Jag tar det faktiskt som en personlig förolämpning att jag skulle göra mina teknikköp med kuken, då jag lägger ner både tid och möda på att hitta de för mig bäst lämpade produkterna.

2. Självklart tycker jag det är trevligt att det finns tjejer på ett LAN. MEN, jag föredrar i alla lägen DELTAGARBRUDAR, som faktiskt har ett intresse för datorer och/eller gaming. Och jag kan sätta min högra pungkula att för varje boothbabe på DH så försvinner minst två kvinnliga deltagare.

3. Jag är övertygad om att en jämnare könsfördelning hos datorintresserade främjar rörelsen som sådan. Ett steg är givetvis att vi gör oss av med stereotypa könsroller där dreglande fjortisar skall lockas till att köpa sekund kinaskit av lättklädda tjejer som i samma ögonblick kontemplerar självmord med ett påklistrat leende. Varför? För att den absolut värsta demografiska gruppen inom spel och LAN är skrikande målbrottsfjortisar ålder 12-15. Ju färre de blir, desto mognare och trevligare kommer onlinespel och LANanade att vara. Varför? Jag kan nämligen inte komma ihåg sista gången jag blev kallad "fagniggerjew-noob" av en tjej online, medans det var inte längesen jag fick det skriket åt mig av en 13-åring på ADHD-medicin och tvivel på sin sexuella läggning.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Hur ställer du dig moraliskt till pridefestivalen ?

Din enfald är bara pinsam. På gayparaden går det uteslutande männsikor som har tagit sexuell ställning och vill visa det. Lättklädda damer på DH har ett helt annat syfte. Det är nog ingen ide att försöka förklara skillnaden för dig. Du verkar dock inte ha några problem att hitta onaniobjekt, med tanke på ditt svar till mig, så klarar du dig ett para dagar på DH.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Zemtec:

Om du inte vill se "spektaklet" så stanna hemma och låta andra som gillar det gå utan att behöva lyssna på ditt emobölande

*LOL* Till ditt förtret bölar jag inte det minsta

Dina argument har tydligen börjat tryta. Du kanske tänker att det är många som gillar att lyssna på dig.

Men du har helt missat poängen. Båsbrudar påverkar inte mitt beslut om att besöka/inte besöka DH. Men själva företeelsen är bara så pantad. Plockar vi bort dom och en del annat sexistiskt skit så öppnar vi möjligheter för en betydligt större och bredare publik.

Å andra sidan är det troligt att trådens gastande tonårsgrabbar dominerar DH ett tag till.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Sexobjekt

Jag vill bara säga att sex är människans största drivkraft och att vi alla är sexuella varelser - eller sexobjekt om ni föredrar den formuleringen. Naturfolken har gått runt halvnakna under årtusenden och det har varit den mest naturliga saken i världen. För övrigt så har evolutionen och våra fysiologiska skillnader styrt upp det så mannen generellt sett är den uppvaktande parten och kvinnan den väljande parten. Det gör att kvinnan i allra högsta grad har makt - hon har makt över evolutionen! Men det där hör man aldrig från en feminist.

Det stora problemet är att vi alla är slavar under en marknadsekonomi som tvingar oss att göra saker vi normalt inte skulle göra frivilligt. Det gäller massor av olika jobb. Att endast välja ut en kategori tjejer som ställer sig halvnakna på en scen och säga att - just det där är synnerligen olämpligt - har endast med våra snedvridna sociala normer att göra. Det finns hur många skitjobb som helst. Hur många tycker t.ex. att det är kul att rengöra offentliga toaletter? Är inte det att utnyttja människor som städobjekt och förminska dem som människor? Jo, det är precis vad det är. Att angripa människors frihet är aldrig rätt väg att gå. Ni måste angripa det system som tar friheten ifrån människor. Är ni med mig feminister?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Din enfald är bara pinsam. På gayparaden går det uteslutande männsikor som har tagit sexuell ställning och vill visa det. Lättklädda damer på DH har ett helt annat syfte. Det är nog ingen ide att försöka förklara skillnaden för dig. Du verkar dock inte ha några problem att hitta onaniobjekt, med tanke på ditt svar till mig, så klarar du dig ett para dagar på DH.

Tack för ditt svar jesus, jag uppskattar att du tog dig ner från himmlen ännu en gång enbart för att svara på min fråga..... tack tack.

Ja för nakna tjejer som springer runt bland era "BARN" (som ni så hårt värnar om), på stan för att dom tagit ställning är ju verkligen vackert

Tjejerna på DH har också tagit ställning, dom anser att dom skall få jobba med det dom vill, utan att trångsynt typer som du ska gnälla, dom är vackra och det blir en extra show med dom på plats, och jag tycker det är hur kul som helst, sen skiter jag i om du sitter hemma och gråter över människor fria val.
Gå ut och jogga gå till frisören, gå ner i vikt gör vad du vill för att må bra, vi skiter i vilket.... men håll din häxjakt borta från våra mässor

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Detta var rätt kul, för jag visste att (eller kanske hoppades) att du astrob0y skulle nappa på mitt inlägg!

Smått smickrande faktiskt. Skrev du det i syfte att fånga mig?

Skrivet av skog1s:

Jag tycker du är rent snett på det!

" I detta fall blir bootbaben ett tingest som inte har någon koppling till min mänskliga värld" I vår värld så finns det faktiskt killar/män som uppskattar att se på en vacker kvinna, och kvinnan har det som jobb att dra till sig kunder och att få köpare, hur du kan få det till att " kvinna är något mindre människa än man" när kvinnan kommer att känna sig större än mannen! Kvinnan skrattar åt mannen för att han gick på det!

Ja. Bootbaben blir en förlängning av vara. Vad tror du att det handlar om. Ett flertal personer har i denna, och i den andra tråden, skrivit att de uppskattar VARA+naken kvinna. Det blir ett tingest. Hur svårt kan det vara att begripa en sån tanke. Produkt kopplas till kropp. Lite på samma sätt som FATALITY kopplas till ett varumärke på grund av dennas prestation. I MSI fall så är det halvnaken ung kropp som inte har någon koppling till produkt som blir en fysisk förlängning. Om du inte förstår vad jag menar så kan du gå till nästa event och se hur bootbabsen går utanför båsen och på så sätt ta faktiskt fysisk plats- de bokstavligt talat förlänger och gestaltar varan genom att ta plats.

Du är medveten om att människor i utsatta situationer ser ner på andra för att slippa hantera sin utsatta position. Jag säger inte att alla bootbaberna gör detta eller att det är i en utsatt position, trist att jag måste skriva det här men sån är nivån, utan att det är av samma sociala mekanik. Horan ser ner på torsken, arbetaren ser ner på arbetsgivaen, pundaren ser ner på sockärringen. Förstår du?

Skrivet av skog1s:

Och ja det är unga män, men vilka unga män gillar inte att titta på en porrig kvinna?

Nej. Det stämmer icke. Jag tror att många finner denna typ av marknadsföring direkt pinsam. Fråga dina kvinnliga kamrater om de skulle gilla att se en ung pojke på ca 18-20 år (ja, sån är åldern ibland) jucka till dålig musik samtidigt som de försöker kränga en produkt. Varför ska då vi män gilla det? Har du ens funderat på det? Varför du ska gilla att stå i grupp och anonymt glo på okänd kvinnokropp? Varför ska detta fenomen ens finnas till?

Skrivet av skog1s:

Sex säljer! Kan du inte köpa det?
Man ser det varje dag, överallt!

Jag förstår att sex säljer. Men jag är inte dum och går på det. Jag motsäger mig det. Det är bara korkat. Varför ska jag gå på det? Varför ska jag köpa den typen av marknadsföring? Jag läser tester istället.

Skrivet av skog1s:

En bootbabes leende är som en politiker, det är ett spel. För vem vill se en bootbabe stå o se sur ut, det är hennes jobb och hon vet vad hon gör!

Du gav precis bevis på att kvinnans kropp i det här sammanhanget objektiferas och att min tanke som är mer utförligt beskriven stämmer. Tack.

Skrivet av skog1s:

Eletronik och bootbabes är kanske svårt att koppla, men så var det med Formel1/modeller i början med!

Haha. Det får mig att tänka på Southparks drift med nascar-folket.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Din enfald är bara pinsam. På gayparaden går det uteslutande männsikor som har tagit sexuell ställning och vill visa det. Lättklädda damer på DH har ett helt annat syfte. Det är nog ingen ide att försöka förklara skillnaden för dig. Du verkar dock inte ha några problem att hitta onaniobjekt, med tanke på ditt svar till mig, så klarar du dig ett para dagar på DH.

Jag tror du missuppfattade hans inlägg!

För det var med Ironi

Sen så tror jag att du missade ett viktigt ord som Zemtec skrev och det var moraliskt

Så jag ställer frågan igen!!

Så hur ställer du dig moraliskt till pridefestivalen ?

Sen vad onaniobjekt har med frågan att göra får du själv stå för

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suascua:

På 1800-talet då när kvinnor inte fick arbeta utan skulle hålla sig hemma?

På 1800-talet var Sverige ett bonde samhälle där kvinnorna jobbade minst lika mycket som männen.
"Hemma-fruar" fick vi inte förns 1900-talet när industraliseringen och stor städerna växte fram.

OnT: Tornado ovanför mig sa några vettiga saker!

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

*LOL* Till ditt förtret bölar jag inte det minsta

Dina argument har tydligen börjat tryta. Du kanske tänker att det är många som gillar att lyssna på dig.

Men du har helt missat poängen. Båsbrudar påverkar inte mitt beslut om att besöka/inte besöka DH. Men själva företeelsen är bara så pantad. Plockar vi bort dom och en del annat sexistiskt skit så öppnar vi möjligheter för en betydligt större och bredare publik.

Å andra sidan är det troligt att trådens gastande tonårsgrabbar dominerar DH ett tag till.

Nej har absolut inte missat poängen

Vilken är denna publik som saknar, vilka är dom ? är det 40åriga tanter som vill gå dit men inte vågar pga av tjejerna i båsen ? vilka är denna enorma publik som gömmer sig i skogen och väntar på att tjejerna ska lämna dansgolvet för att valarna ska kunna kliva fram och bugga loss?

Jag (ursäkta språket) skiter i vilket, jag låter folk leva så som dom vill, och sålänge det inte skadar någon annan.

Men sluta grina nu och gå vidare i livet, var glad livet är underbart

Permalänk
Medlem

msi har bett om ursäkt. hoppas fler kan inse hur fel deras tävling ändå var från första början.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

msi har bett om ursäkt. hoppas fler kan inse hur fel deras tävling ändå var från första början.

Dom bad om ursäkt för att dom måste, inte för att dom tyckte det var fel.......

Permalänk
Skrivet av Tornado:

Jag vill bara säga att sex är människans största drivkraft och att vi alla är sexuella varelser - eller sexobjekt om ni föredrar den formuleringen. Naturfolken har gått runt halvnakna under årtusenden och det har varit den mest naturliga saken i världen. För övrigt så har evolutionen och våra fysiologiska skillnader styrt upp det så mannen generellt sett är den uppvaktande parten och kvinnan den väljande parten. Det gör att kvinnan i allra högsta grad har makt - hon har makt över evolutionen! Men det där hör man aldrig från en feminist.

Det stora problemet är att vi alla är slavar under en marknadsekonomi som tvingar oss att göra saker vi normalt inte skulle göra frivilligt. Det gäller massor av olika jobb. Att endast välja ut en kategori tjejer som ställer sig halvnakna på en scen och säga att - just det där är synnerligen olämpligt - har endast med våra snedvridna sociala normer att göra. Det finns hur många skitjobb som helst. Hur många tycker t.ex. att det är kul att rengöra offentliga toaletter? Är inte det att utnyttja människor som städobjekt och förminska dem som människor? Jo, det är precis vad det är. Att angripa människors frihet är aldrig rätt väg att gå. Ni måste angripa det system som tar friheten ifrån människor. Är ni med mig feminister?

Tyvärr måste ovanståede helt avfärdas.

1. Vi människor lever i en (eller flera) kultur som vi gemensamt kan påverka oavsett vår evolutionära historia.
2. Det som är biologiskt eller evolutionärt betingat är inte per definition att se som gott och riktigt.
3. Du har just bekräftat att du ser ner på såväl boothbabes som toalettstädare. Tråkigt, men vi är många här som inte håller med om det.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Märks att medelåldern här inne lämnar mer att önska. Finns många som skriker över moralpanik i något pubertal försök att framstå som en världsvan fritänkare. I större delen av världen som har betydligt striktare sexualmoral hade detta dock inte på något sätt varit problematiskt. Det handlar istället om folk som tänker längre än de tre fjunen på era små pojkpungar.

Jag anser i grunden att idén är förkastlig på grund av följande:

1. Jag ogillar starkt idén om att ett företag tror att de kan få mig att köpa deras produkter bara för att de har lättklädda kvinnor som står och marknadför skiten. Jag tar det faktiskt som en personlig förolämpning att jag skulle göra mina teknikköp med kuken, då jag lägger ner både tid och möda på att hitta de för mig bäst lämpade produkterna.

2. Självklart tycker jag det är trevligt att det finns tjejer på ett LAN. MEN, jag föredrar i alla lägen DELTAGARBRUDAR, som faktiskt har ett intresse för datorer och/eller gaming. Och jag kan sätta min högra pungkula att för varje boothbabe på DH så försvinner minst två kvinnliga deltagare.

3. Jag är övertygad om att en jämnare könsfördelning hos datorintresserade främjar rörelsen som sådan. Ett steg är givetvis att vi gör oss av med stereotypa könsroller där dreglande fjortisar skall lockas till att köpa sekund kinaskit av lättklädda tjejer som i samma ögonblick kontemplerar självmord med ett påklistrat leende. Varför? För att den absolut värsta demografiska gruppen inom spel och LAN är skrikande målbrottsfjortisar ålder 12-15. Ju färre de blir, desto mognare och trevligare kommer onlinespel och LANanade att vara. Varför? Jag kan nämligen inte komma ihåg sista gången jag blev kallad "fagniggerjew-noob" av en tjej online, medans det var inte längesen jag fick det skriket åt mig av en 13-åring på ADHD-medicin och tvivel på sin sexuella läggning.

Kasta hela ditt system du har hemma i protest då, då både corsair och asus har galet med boothbabes på sina mässor, var en MAN och sätt ner foten och visa världen att du inte stödjer sånt... tack