MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Slipsmannen

Varför ska de be om ursäkt?
De ville ju bara få ett bredare utbud på de bikinibrudar som förhudligen kommer att anställas och vara där i alla fall..
Hur skulle det tex se ut om det inte fanns några lättklädda damer på tex Comic-Con .. Då skulle ju 5/6 av USA's nördar aldrig få se lättklädda brudar i verkligheten.

Nej dubbelmoralens och hyckleriets Sverige kan man faktiskt vara utan ibland..

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Achronos:

Vart säger dom att det inte blir några booth babes?? Det enda dom säger är att dom stoppar tävlingen.

Klart det blir brudar, bara att dom väljs ut internt

Jag hoppas de har en tävling online där man kan få rösta på de man vill ha dit, de får allt göra en webtävling om det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Skönt att man bor i Sverige!!

Notera dock att man inte sade nåt om att inte ha Booth Babes. Man bara lade ner tävlingen (som handlade om att få gratis arbetskraft)..

Skrivet av Achronos:

Vart säger dom att det inte blir några booth babes?? Det enda dom säger är att dom stoppar tävlingen.

Klart det blir brudar, bara att dom väljs ut internt

Hej!

http://www.jnytt.se/nyhet/43161/utstallningsbrudar-pa-dreamha...

Edit; Ledsen smile.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Tycker föräldrarna att eventet är immoraliskt så låt då inte ungarna gå dit.

Har du läst Dreamhacks sida som riktas mot föräldrar. De glömde nämna att deras 12-årige son både kan få och utföra lapdance på scen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Tragiskt att dom viker sig så lätt för moralkärringar som bara gnäller för att ha nått att gnälla om, nee det blir nog inte MSI nästa gång man köper nått nytt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0p4:

Det kanske inte är så lämpligt med lättklädda tjejer i båten. Dock har det inte framkommit om de skulle vara lättklädd i båsen vid eventuella jobb?

Bil industrin använder sig av lättklädda damer för att marknadsföra så varför inte data industrin som och är mansdominant?

Det finns skönhetstävlingar för barn också. Dubbelmoral hos många?

Låt dom ha tävlingen och fint ögongodis i båten om de vill. Är väl ingen som tar skada av något sötsak får visa upp sig och tjäna ett par slantar?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte dubbelmoral, jag anser fortfarande att lättklädda tjejer inta har på DH att göra, inte heller bilmässor etc. MEN vi är på sweclockers, här är vi intressaerade av datorer, elektronik etc. På DH så fokuserar man på just detta. På DH kommer denna fråga upp och då har vi två, jävligt aggressiva läger som gärna försöker peta sina salta fingrar i ögonen på varandra.

Man får tycka olika. UTAN att några tjejer är horor, har dåligt självfötroende. UTAN att folk är inskränkta, är fulla av dubbelmoral och moralpanik.

Ska diskussionen kunna hållas på en bra nivå så får man fokusera på själva sakfrågan, inte fokusera på att trycka ner varandra.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Zemtec:

Eller kvinnor ska få bestämma själva vad dom vill göra utan att du ska spy galla över dom ?
Vem fan har sagt att dom har dåligt självförtroende?

DU är en människa som tror du vet vad som är bäst för andra, som tror du vet hur alla känner, trist att du lever i grå trist vardag där alla lider av dåligt självförtroende och diverse andra komplex,, men spy inte över din skeva verklighetsuppfattning på oss andra, som faktistk kan röra oss bland lättklädda killar och tjejer utan att det ska vara något som helst fel, vi gillar mixen av tjejer och elektronik, so what ? gå inte om du inte gillar det, och om något ska klaga så är det väl båstjejerna men dom gillar ju sina jobb, inte ska du eller någon annan som inte ens har med eventet att göra sitta och styra och ställa utefter din skeva bild av galan som ett på dig liknar ett bordell, där tjejer "Objektifieras"

Har båstjejerna klagat och sagt att dom lider ? har besökarna klagat och sagt att dom lider ? Nej alla har jävligt roligt, tills folket som inte ens besöker mässorna ska komma på sina vita hästar och rädda världen... Rädda er själva...

Emmm...läs om och läs rätt, han radade upp ett par fraser som de som var för boothbabes slängde ur sig kontra ett par fraser som de som är mot boothbabes slängde ur sig och tyckte att det inte direkt förde diskussionen framåt att representanter från båda sidor slängde ur sig ett, kanske två ord och inget mer. Just det inlägget sa väl knappt bu eller bä om hans egen åsikt i frågan.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det inte överhuvudtaget borde finnas lättklädda tjejer på dreamhack. Det är inte riktigt rätt forum för sådana aktiviteter. Och jag anser att det är förkastligt av MSI att de tänkte ha en sådan tävling men också de tidigare tjejerna som varit där. Nu undrar du säkert varför. Kvinnor skall inte behöva ta ett jobb där de blir så objektifierade och där de inte ens hör hemma. Låt dreamhack vara vad det är menat att vara!

Permalänk
Medlem

Undrar hur det skulle uppskattas med unga pojkar insmorda med kokosnötolja som kråmade sig lite överallt på DH?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Skönt, då har man ytterligare en anledning till att inte besöka DH i år heller.

För övrigt, halvt off topic, så tycker jag att elektronik- och teknikföretag skulle hota med att bojkotta att sponsra sportsliga evengemang där kvinnliga deltagare deltar, i.a.f om det inte är vintertid och utomhus, hur skulle det se ut, om du på tv ser en reklamskylt på vilken det står Canon, IBM, Intel, HP, Microsoft e.t.c, medans det pågår en tennismatch mellan kvinnor, då skulle ju det ohyggliga inträffa, kvinnor som inte bär skoteroverall, och därmed visar alltför mycket naken hud, medans ett företag köpt en reklamplats under tvsändningen/tävlingen. Hujedamig, och inte vet tennisspelarna vad skillnaderna mellan FAT32 och NTFS är.

NEJ, hyr in sjuttonåriga dreamhackbesökande killar (generalisering), för att sitta i sin datorhörna, rabblandes skillnader mellan filsystem, medans folk iaktar dem via webcam, där de strategiskt placerat kartongen till sitt nyinköpta grafikkort ifrån Asus, väl synligt för åskådarna, medans de försöker att bestämma sig för om de skall hålla tennisracket i höger eller vänster hand medans de pratar.

Slutsats, företag betalar stora pengar för reklam och reklamplatser, låt dem då utnyttja den reklamplats de köpt, ja, MSI får nog i det hela betala ganska stora pengar för att få visa upp sig på dreamhack, om inte reklamen vore gravt provocerande eller rent utav brottslig.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Även om boothbabes som fenomen är förlegat, så förstår jag inte riktigt moralanstormningen. Om det varit ett företag som säljer parfym som utlyst en tävling där tjejer mellan 18 och 25 skulle skicka in bilder på sig själva, det skulle bli omröstning och vinnaren skulle få en lap-top och ett modellkontrakt, så skulle ingen så mycket som höjt på ett ögonbryn. Tvärtom skulle det varit en mycket populär tävling och förmodligen skulle modebloggarna skrivit positivt om tävlingen. Skillnaden är inte direkt enorm, att stå och se vacker ut och hålla i en parfymflaska, eller att stå och se vacker ut och hålla i ett moderkort. Det som skiljer sig åt är väl att det är inte så många tjejer som köper moderkort som parfym, så reklamupplägget är inte så lyckat.

Du missar en sak med din parfymliknelse. I parfym används kvinnliga modeller för att sälja kvinnliga parfymer och manliga modeller för manliga. Det är STOR skillnad.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Emmm...läs om och läs rätt, han radade upp ett par fraser som de som var för boothbabes slängde ur sig kontra ett par fraser som de som är mot boothbabes slängde ur sig och tyckte att det inte direkt förde diskussionen framåt att representanter från båda sidor slängde ur sig ett, kanske två ord och inget mer. Just det inlägget sa väl knappt bu eller bä om hans egen åsikt i frågan.

I det här fallet sköt jag utan att sikta, det kan jag erkänna.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och halv slöar i soffan så jag orkar inte läsa alla kommentarer men min åsikt är att allt detta är skitlöjligt, hoppas verkligen att alla moralkärringar som var emot detta står och demonstrerar vid nästan alla bilmässor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oriel:

Kvinnor skall inte behöva ta ett jobb där de blir så objektifierade och där de inte ens hör hemma.

Där har vi själva pudelns kärna, du vill bestämma över vad andra skall jobba med. Det tänket finner jag stötande. Lika stötande finner jag påståendet om att kvinnor inte har att göra på Dreamhack.

Alla, oavsett kön, ska få ta precis vilka jobb de vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Undrar hur det skulle uppskattas med unga pojkar insmorda med kokosnötolja som kråmade sig lite överallt på DH?

Finns ladies night och chipndales och andra tillställningar för sånt, dock är dom tillställningarna inte 95% killar om det inte är diverse bögklubbar etc.
Vi har ju gayparaden varje år där har du naket så det sjunger om det i alla dess former, varför grinar ni inte om det ?
Och där är det VERKLIGEN så barn kan se det, men vart är gallskriken ?

http://www.alltomstockholm.se/multimedia/archive/00007/pride3...

http://blogs.villagevoice.com/runninscared/stone-pride-parade...

http://gothamist.com/attachments/Jen%20Chung/2005_06_gaypride...

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

sålänge man int får betalt för det bara och ska stå och gnida sig mot folk

Nja, att de skall stå och gnida sig mot folk står nog inte i arbetsbeskrivningen och är inget som förväntas av dem. De brukar vanligtvis stå i båset och se lätt uttråkade ut och emellanåt visa fram en produkt (Som en något lättklädd praktikant som inte vet något om produkten som säljs, fast med bättre lön).

Tävlingen på förra DreamHack var väl snarare komisk om något, killarna skulle vara objekt och köra en lap-dance för tjejerna som skulle kora en vinnare. M.a.o. omvända värden när det gäller objektifiering.

Skall sedan inte stackarna få betalt för att utföra sitt jobb, dvs att stå i båset och visa upp företagets produkter emellanåt, det är ju rena slaveriet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Och felet med detta skulle vara?

Felet ligger i att en beroendeställning uppstår. Samma princip som motståndet mot prostitution.
Fast felet ligger som bekant inte i själva beroendeställningen utan i normen, att flickor förväntas sexa gratis.

Ergo sum: Boothbabes är dåligt för att det är utanför normen.

----------

Vilket är lite vad den så kallade bloggstormen handlar om också. Genom att marknadsföra sin idé, att prostitution är dåligt, så får man större medhåll och normen blir cementerad. Men detta vet vi ju redan så vad diskuterar vi egentligen?

För er som önskar boothbabes så kan ni på plats yttra saknad för dem. Ni kan även skriva en arg insändare och klaga högljutt inför barnen och vänner.
För er som önskar boothbabes bort så kan ni på plats yttra er positivt om aktuellt beslut. Ni kan även skriva en glad insändare och tala om hur glada ni är inför era barn och inför era päron.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

jahopp....så händer det igen :(, nu blir 6st tjejer arbetslösa....

Är det ett heltidsjobb eller tjänar dom sjuka pengar på dom få dagarna dom jobbar ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag är tjej. I moraliska frågor finns det inget rätt och fel. Jag anser att det är FEL att lättklädda kvinnor skall springa runt på dreamhack.

Permalänk
Skrivet av luiga:

Du missar en sak med din parfymliknelse. I parfym används kvinnliga modeller för att sälja kvinnliga parfymer och manliga modeller för manliga. Det är STOR skillnad.

Så kvinnor kan inte köpa en produkt som saluförs med en manlig modell och män kan inte köpa en produkt som saluförs av en kvinnlig modell? Knepigt, jag trodde vi kommit längre än så med jämlikheten.
Fast kvinnor kanske inte förstår sig på teknik och kan inte köpa tekniska produkter? Eller så är tekniska produkter helt enkelt manligt?

Nej, jag köper inte ditt resonemang där.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemtec:

Finns ladies night och chipndales och andra tillställningar för sånt, dock är dom tillställningarna inte 95% killar om det inte är diverse bögklubbar etc.
Vi har ju gayparaden varje år där har du naket så det sjunger om det i alla dess former, varför grinar ni inte om det ?
Och där är det VERKLIGEN så barn kan se det, men vart är gallskriken ?

För att det inte är på ett dator LAN med barn. Men vi grinar inte, det är du som gör det:)

Permalänk
Medlem

MSI vek ner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oriel:

Jag är tjej. I moraliska frågor finns det inget rätt och fel. Jag anser att det är FEL att lättklädda kvinnor skall springa runt på dreamhack.

Hur ställer du dig moraliskt till pridefestivalen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

För att det inte är på ett dator LAN med barn. Men vi grinar inte, det är du som gör det:)

Vart är barnen ? hur definierar du barn ? 15+?

Barn är ett slagord du anväder för att det ska låta allvarligt, är damerna nakna ? visar dom brösten ? Nej

Men var stor nu och ge dig på pridefestivalen... kom igen visa att du inte är en hycklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Där har vi själva pudelns kärna, du vill bestämma över vad andra skall jobba med. Det tänket finner jag stötande. Lika stötande finner jag påståendet om att kvinnor inte har att göra på Dreamhack.

Alla, oavsett kön, ska få ta precis vilka jobb de vill.

Kan jag hålla med om. Men varför bara tjejer? Kan de inte anställa lite lättklädda killar också då? Vad säger statistiken 1 av 5 bög t.ex? 90% killar det blir ju med tjejerna ca 20-30% som vill titta på de halvnakna grabbarna då ju. Eller?

Skrivet av Zemtec:

Finns ladies night och chipndales och andra tillställningar för sånt, dock är dom tillställningarna inte 95% killar om det inte är diverse bögklubbar etc.
Vi har ju gayparaden varje år där har du naket så det sjunger om det i alla dess former, varför grinar ni inte om det ?
Och där är det VERKLIGEN så barn kan se det, men vart är gallskriken ?

Jo, men det är ett jippo som fokuserar på det. Liksom en Porrmässa visar upp nakna porrskådisar etc. DH är ett forum, ett jippo för Elektronik- intresserade.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemtec:

Hur ställer du dig moraliskt till pridefestivalen ?

Det är skillnad, man skickar inte in strippor på en 5årings födelse kallas direkt. Eller boothbabes till dreamhack så att säga. Pridefestivalen är helt ok. 2 skillda saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Kan jag hålla med om. Men varför bara tjejer? Kan de inte anställa lite lättklädda killar också då? Vad säger statistiken 1 av 5 bög t.ex? 90% killar det blir ju med tjejerna ca 20-30% som vill titta på de halvnakna grabbarna då ju. Eller?

Jo, men det är ett jippo som fokuserar på det. Liksom en Porrmässa visar upp nakna porrskådisar etc. DH är ett forum, ett jippo för Elektronik- intresserade.

Så det är alltså ok om det är en porrmässa ? men inte elektronik kombinerat med säg porr? eller låt oss säga ett stort lan för killar som gillar datorspel och tjejer ?

Tjejerna är ju inte nakna, dom har kort kjol, jag menar folk krigar dagligen i Iran och andra länder för rätten att få klä sig hur dom vill, här krigar vi för att dom ska klä på sig

Permalänk
Medlem

Även där framgår av texten att det är tävlingen som stoppats. Arr säger att man även skulle stoppa på plats, liksom tidigare år. Dock ser man på bilden vad som tidigare tillåtits och enligt arr då skulle tillåtas igen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Tycker själv att använda sig utav Boothbabes känns oprofessionellt. Känns som att dom vill locka dit mer folk som inte vet vad sakerna egentligen gör o i princip lura på folk att köpa deras produkter. Framstår som att dom tvivlar på sina produkter.

Permalänk

Var kommer moraltjaffset ifrån? Detta har ingenting med moral att göra utan hur kvinnor framställs i sådana här sammanhang och hur det drabbar de tejjer som faktiskt vill vara med på "riktigt".