MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Medlem

Religiöst nonsens vs MSI 1 - 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Även om boothbabes som fenomen är förlegat, så förstår jag inte riktigt moralanstormningen. Om det varit ett företag som säljer parfym som utlyst en tävling där tjejer mellan 18 och 25 skulle skicka in bilder på sig själva, det skulle bli omröstning och vinnaren skulle få en lap-top och ett modellkontrakt, så skulle ingen så mycket som höjt på ett ögonbryn. Tvärtom skulle det varit en mycket populär tävling och förmodligen skulle modebloggarna skrivit positivt om tävlingen. Skillnaden är inte direkt enorm, att stå och se vacker ut och hålla i en parfymflaska, eller att stå och se vacker ut och hålla i ett moderkort. Det som skiljer sig åt är väl att det är inte så många tjejer som köper moderkort som parfym, så reklamupplägget är inte så lyckat.

Ja som Top Model på tv tex

Permalänk
Medlem

De dansade ju förra året och då var det ingen som sa nått. Och ja, en liten tävling på att skicka in bilder på sig själv i lättklätt. Gud va hemskt.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Finns möjlighet att flytta... visst politikerna kan man gnälla på också och granska, vad det nu har med detta att göra. Jag hävdar fortfarande att dessa boothbabes inte har någon relevans med datordelar...

Så människor ska behöva flytta till ett annat land för att del människor inte kan undvika att titta på brudar? Hur jävla svårt är det att vända blicken åt ett annat hål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

till alla som säger att det här är moraltantiskt så undrar jag om ni var där förra vintern och såg de som var där då stå och hora sig på scen?

det fick mig att facepalma i mach 1 och besluta mig för att aldrig någonsin köpa nånting med MSI igen

Hora sig ? och du klagar på Msi? hahahahahahahahaha avundsjukan sipprar igenom, ville dom inte ge dig sitt nummer eller?

Permalänk
Rekordmedlem

Då försvann anledningen att åka dit, synd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

He... PK, moralpanik... Nej det är helt enkelt ett vuxet beslut.

Betyder "ett vuxet beslut" ett beslut från folk som inte hade någonting med saken att göra men trodde sig veta bättre för att de är äldre eller vuxet av msi att lyssna på kritiken och be om ursäkt?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Inaktiv

De var tvungna att göra en pudel. Men men, moralens väktare slår till igen. Är hundra på att om det var en tävling för killar mellan 18 och 25 som boothbabes så hade reaktionerna varit annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dom som är emot boothbabes are dom riktiga könsliga förtryckarna. Kvinnor ska väl få jobba med vad dom vill utan att ha moralkärringar spy galla över dom. Tjejerna tjänar pengar på ett jobb som dom älskar och DH besökarna blir nöjda för att få se lite hud.

Att alla ska vara så bajsnödiga i Sverige. Bibelbältet, jag säger bara det.

Permalänk
Medlem

Mesigt MSI. Er handlar jag inte av.

Skrivet av sj6:

Där har väl inte lättklädda tjejer att göra? Tjejer som dessutom antagligen inte bryr sig ett skit om varken komponenter, MSI, DH, spel eller tävlingar...

I ett fritt land är det upp till var och en hur man klär sig och vilken personal man hyr in för sina mässevenemang. Utbredningen av den äckliga politiska korrektheten och moralpaniken gör att Sverige glider allt längre ifrån detta frisinnade tankesätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Även om boothbabes som fenomen är förlegat, så förstår jag inte riktigt moralanstormningen. Om det varit ett företag som säljer parfym som utlyst en tävling där tjejer mellan 18 och 25 skulle skicka in bilder på sig själva, det skulle bli omröstning och vinnaren skulle få en lap-top och ett modellkontrakt, så skulle ingen så mycket som höjt på ett ögonbryn. Tvärtom skulle det varit en mycket populär tävling och förmodligen skulle modebloggarna skrivit positivt om tävlingen. Skillnaden är inte direkt enorm, att stå och se vacker ut och hålla i en parfymflaska, eller att stå och se vacker ut och hålla i ett moderkort. Det som skiljer sig åt är väl att det är inte så många tjejer som köper moderkort som parfym, så reklamupplägget är inte så lyckat.

Håller med att det inte är stor skillnad men vad är vi på sweclockers intresserade av? och då kanske det inte är så konstigt att detta kommer upp här när det handlar om ett företag som säljer datodelar och ska vara med på DH?

Jag är inget fan av topmodell, big brother, och andra program där fokuset ligger på andra saker än vad jag tycker är viktiga jag tittar hellre på annat där man fokuserar på något vettigt. T.ex.

Men att ha olika åsikter och moralpanik är skillda saker. Det är väldigt lätt att skrika MORALPANIK!!!!!!!!! PK SVERIGE!!!11!!11!! Men hur fasen ska man kunna ha en vettig diskussion då? Såg i tråden på förra nyheten där folk försökte för en vettig diskussion så man skulle kunna se det från båda håll. Detta förstördes av folk som t.ex:

PK!!111!!
MORALPANIK!!!! AAHHHH!!!
Feminsmen förstör!!! AHHHAAHAHHAH!!

eller:

Kvinnan ska inte ses som ett objekt!!!
Detta utnyttjar deras dåliga självförtroende!!!
Samhället styr

Kan vi inte försöka bete oss som vuxna och föra en vettig diskussion?

PS, ditt inlägg är bra Wrongtarget, jag råkade sväva lite

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

MSI gör rätt men reser sig inte precis i mina ögon igen!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Kanske att ta i att ställa in det, men generellt så har Sverige ganska lite moraltanter och panik, jämför med en hel del länder, tex USA där ter det ju sig rent groteska former, antagligen moralpanikens land nummer 1

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

till alla som säger att det här är moraltantiskt så undrar jag om ni var där förra vintern och såg de som var där då stå och hora sig på scen?

Jag fattar inte hur medlemmarna på SweC missat youtube-videon:

Hur gammal är killen? Är det lämpligt? Att MSI hade en sådan tävling är patetiskt och det är detta som kommer tillbaka och biter dem nu.

Hade de inte haft tävlingen och varit så inställda på att tjejerna ska vara så sexiga som möjligt för ett evenmang för alla åldrar så hade inte det blivit ett problem. Intel har haft boothbabes på DH tidigare om jag inte missminner mig, men aldrig tidigare har jag sett något sånt här.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Finns möjlighet att flytta... visst politikerna kan man gnälla på också och granska, vad det nu har med detta att göra. Jag hävdar fortfarande att dessa boothbabes inte har någon relevans med datordelar...

Sant, men med hjälp av Booth Babes så får MSI fler personer till sin booth. Med andra ord, kan bli fler framtida kunder.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det va bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Kvinnan ska inte ses som ett objekt!!!
Detta utnyttjar deras dåliga självförtroende!!!
Samhället styr

Så kvinnor av egen fri vilja ställer upp som modell är dåligt? Och alla dessa har dåligt självförtroende? Detta är samma skitsnack de kör med i USA när man talar om kvinnor som medverkar i p-filmer skulle ha dåligt självförtroende och blivit utnyttjade i de yngre åren. Vilket visar i vanlig ordning vara totalt skitsnack.

Permalänk
Medlem

PK-Sverige... Nu kanske inte lättklädda tjejer hör hemma på dreamhack, det kan man tycka vad man vill om. Men det är ju inte så att tjejerna utnyttjas på något sätt, de söker ju in frivilligt?... Hatar att Kvinnor alltid ska skyddas och kläs på offerrollen i alla lägen, även om de inte vill det själva.. Hur har Sverige blivit så här PK? Samma sak när en politiker lade fram förslaget om att utvisa invandrare som precis kommit hit och som gör grova brott, vilket vem som helst som tänker själv tycker är logiskt. Givetvis blir han stämplad som rasist direkt..

Permalänk
Citat:

Jag är inget fan av topmodell, big brother, och andra program där fokuset ligger på andra saker än vad jag tycker är viktiga jag tittar hellre på annat där man fokuserar på något vettigt. T.ex.

Notera att det är orelevant vad du tycker är vettigt eller inte, vi bor i en demokrati där varje individ har rätt att bestämma sig själv för vad som för en själv är vettigt eller inte. Det är det som är ditt problem i den här frågan, din attityd där du sätter dig över andra och inte respekterar att folk kan se på saker på olika sätt. Någon annan kanske tycker att dessa tjejer har ALLT att göra med marknaden, och vad du än tycker om det har personen i fråga rätt att tycka så. Det är just det PK-eliten brukar ha problem med att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Så kvinnor av egen fri vilja ställer upp som modell är dåligt? Och alla dessa har dåligt självförtroende? Detta är samma skitsnack de kör med i USA när man talar om kvinnor som medverkar i p-filmer skulle ha dåligt självförtroende och blivit utnyttjade i de yngre åren. Vilket visar i vanlig ordning vara totalt skitsnack.

Läs mitt inlägg igen... snälla...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Så kvinnor av egen fri vilja ställer upp som modell är dåligt? Och alla dessa har dåligt självförtroende? Detta är samma skitsnack de kör med i USA när man talar om kvinnor som medverkar i p-filmer skulle ha dåligt självförtroende och blivit utnyttjade i de yngre åren. Vilket visar i vanlig ordning vara totalt skitsnack.

Kul att du citerade honom helt ur kontext. Läs igenom hans inlägg igen så märker du!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Rekordmedlem

Man får göra en miss leaking watercooling t shirt contest istället så blir det en tydlig datoranknytning, då kan vi alla vara nöjda

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sex säljer, alltid gjort och kommer alltid att göra.

Permalänk

Så bara för att man har stora tuttar och en fin kropp så ska man inte få visa upp detta?
Stop hatin.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av sj6:

Håller med att det inte är stor skillnad men vad är vi på sweclockers intresserade av? och då kanske det inte är så konstigt att detta kommer upp här när det handlar om ett företag som säljer datodelar och ska vara med på DH?

Jag är inget fan av topmodell, big brother, och andra program där fokuset ligger på andra saker än vad jag tycker är viktiga jag tittar hellre på annat där man fokuserar på något vettigt. T.ex.

Men att ha olika åsikter och moralpanik är skillda saker. Det är väldigt lätt att skrika MORALPANIK!!!!!!!!! PK SVERIGE!!!11!!11!! Men hur fasen ska man kunna ha en vettig diskussion då? Såg i tråden på förra nyheten där folk försökte för en vettig diskussion så man skulle kunna se det från båda håll. Detta förstördes av folk som t.ex:

PK!!111!!
MORALPANIK!!!! AAHHHH!!!
Feminsmen förstör!!! AHHHAAHAHHAH!!

eller:

Kvinnan ska inte ses som ett objekt!!!
Detta utnyttjar deras dåliga självförtroende!!!
Samhället styr

Kan vi inte försöka bete oss som vuxna och föra en vettig diskussion?

PS, ditt inlägg är bra Wrongtarget, jag råkade sväva lite

Visst kan man diskutera men det finns ju faktiskt ingen som helst bra anledningen till varför man inte skulle ha boothbabes. Löjligt är bara första bokstaven i förnamnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag fattar inte hur medlemmarna på SweC missat youtube-videon:
http://www.youtube.com/watch?v=YP-Wm42RbZI

Hur gammal är killen? Är det lämpligt? Att MSI hade en sådan tävling är patetiskt och det är detta som kommer tillbaka och biter dem nu.

Hade de inte haft tävlingen och varit så inställda på att tjejerna ska vara så sexiga som möjligt för ett evenmang för alla åldrar så hade inte det blivit ett problem. Intel har haft boothbabes på DH tidigare om jag inte missminner mig, men aldrig tidigare har jag sett något sånt här.

Lite oskyldig dans? Har du sett på tv senaste tiden? Jag kikade lite snabbt på premiären av "sveriges värsta pojkvän" igår och där fick man se långt värre saker.

Permalänk
Medlem

Så jävla fegt, tråkigt att de viker sig för PK Sverige.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Hora sig ? och du klagar på Msi? hahahahahahahahaha avundsjukan sipprar igenom, ville dom inte ge dig sitt nummer eller?

what is this i don't even
vilka andra företag gör det då? och vad för avundsjuka? o.O jag finner det bara olämpligt att ha booth babes på såna här evenemang, visst, de är snygga men det är allt de är, ha de och stå i bakgrunden då eller nåt istället för att ha de och slyna ner både sig själva (they're a lost cause) och företagets märke i mina ögon

Skrivet av cowoncoke:

Då måste jag facepalma och säga att det låter väldigt dumt att på grund av något som inte har något med företagets produkter att göra sluta köpa dessa. /facepalm

det kallas bojkotta och det är min förlust, so be it

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Finns möjlighet att flytta... visst politikerna kan man gnälla på också och granska, vad det nu har med detta att göra. Jag hävdar fortfarande att dessa boothbabes inte har någon relevans med datordelar...

Funderar starkt på att lämna det sjunkande skeppet...

Som jag skrev

Man använder fina kroppar för att få folkets blickar, och då visar dom upp produkterna dom står för gammal metod men en av dom bästa som finns.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Dom som är emot boothbabes are dom riktiga könsliga förtryckarna. Kvinnor ska väl få jobba med vad dom vill utan att ha moralkärringar spy galla över dom. Tjejerna tjänar pengar på ett jobb som dom älskar och DH besökarna blir nöjda för att få se lite hud.

Att alla ska vara så bajsnödiga i Sverige. Bibelbältet, jag säger bara det.

Bilbältet räddar massor med liv.

Håller med sj6, klart att det är en hel del moralpanik i Sverige men va fan känns som att dem stämplar majoriteten av alla män som idioter som bara tänker på brudar hela tiden. På en mässa är det ju bättre med något tjej/kille som faktiskt har insikt i produkterna som man kan diskutera med, inte bara nån lättklädd tjej som ler och pekar på det dyraste mobot om ni fattar vad jag menar.

Edit: Bra sagt Dentoid

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo