Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Dock så blir det ju oftast en helt annan prisklass på "5/5"-skärmar än vad tex Syncmaster levererar. Jag är även väl medveten om att all information från recensionen jag länkade inte är helt överförbart till S27A950D men man får iaf ett hum om hur den kommer prestera bildkvalitetsmässigt.

Nej, eftersom skärmarna bedöms utifrån vad de är så blir en 5/5-skärm i 2000kr-klassen inte lika bra som en 5/5 för det dubbla. Det är det fina i kråksången.

Skärmarna bedöms utifrån pris, anvädningsområden osv.

Permalänk
Medlem

Begärde precis RMA för min S23A750D hos Inet.

Har ett Nvidia GTX 570 och köpte skärmen innan texten om att AMD rekomenderades kom upp.

Har problemet att jag inte får någon bild om skärmen varit avstängd en längre tid. Hittar ingen signal men får heller inget felmeddelande, är bara svart och strömindikatorn blinkar (ECO-mode avstängt). Löste det första gångerna genom att starta om datorn (hårt) och dra ut och sätta tillbaka både DP-kabel och strömkabel på skärmen. Har nu senare kommit på ett annat sätt där jag drar ut och sätter in DVI-kabeln till min andra skärm, det verkar fungera som "kickstart" för DisplayPort:en och jag slipper starta om datorn. Har ni sett liknande beteende?
Jag kanske borde felsöka ytterligare, tex. testa andra grafikkortsdrivrutiner? Känns dock spontant som ett hårdvaruproblem.

Har begärt byte till en 700D om det skulle vara så att de inte rekomenderar kombinationen Nvidia och denna skärmen.

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni som har skärmen att färgerna är? Jag tycker det är ganska stor skillnad på mörka färger längst ner och mörka färger högst upp, men det kanske bara är för att man överanalyserar^^. I övrigt tycker jag färgerna är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z1rk0n:

Begärde precis RMA för min S23A750D hos Inet.

Har ett Nvidia GTX 570 och köpte skärmen innan texten om att AMD rekomenderades kom upp.

Har problemet att jag inte får någon bild om skärmen varit avstängd en längre tid. Hittar ingen signal men får heller inget felmeddelande, är bara svart och strömindikatorn blinkar (ECO-mode avstängt). Löste det första gångerna genom att starta om datorn (hårt) och dra ut och sätta tillbaka både DP-kabel och strömkabel på skärmen. Har nu senare kommit på ett annat sätt där jag drar ut och sätter in DVI-kabeln till min andra skärm, det verkar fungera som "kickstart" för DisplayPort:en och jag slipper starta om datorn. Har ni sett liknande beteende?
Jag kanske borde felsöka ytterligare, tex. testa andra grafikkortsdrivrutiner? Känns dock spontant som ett hårdvaruproblem.

Har begärt byte till en 700D om det skulle vara så att de inte rekomenderar kombinationen Nvidia och denna skärmen.

Skriv gärna en uppföljare på problemet eller om du hittade en lösning. Känns helt klart som ett hårdvaruproblem någonstans eller möjligtvis nått glapp eller strömbaserat problem.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Struntade i sa750d nu för orkade inte chansa , beställde en xl2410 benq skärm från komplett för 2995kr med ett gtx 580 i går på rean. Hoppas det kommer smida på bra ....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa en Samsung S23A750D om man lär köpa en dp > mini-dp sladd separat och hoppas att det fungerar? verkar ju som många har problem om man inte kör dp > dp

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt skärmen i några dagar börjar jag gilla den mer och mer. Jag gillade inte skärmen när jag just hade fått den men efter att man vant sig vid den glossiga finishen så tycker jag den bara är klockren. Visst, det finns bleeding men det är inte speciellt mycket. Färgerna tycker jag är riktigt bra och 3d-funktionerna är helt ok. Det enda jag skulle kunna klaga lite på är att betraktningsvinklarna kunde ha varit bättre.

Skulle kunna ladda upp bilder på bleeding om så skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Efter att ha använt skärmen i några dagar börjar jag gilla den mer och mer. Jag gillade inte skärmen när jag just hade fått den men efter att man vant sig vid den glossiga finishen så tycker jag den bara är klockren. Visst, det finns bleeding men det är inte speciellt mycket. Färgerna tycker jag är riktigt bra och 3d-funktionerna är helt ok. Det enda jag skulle kunna klaga lite på är att betraktningsvinklarna kunde ha varit bättre.

Skulle kunna ladda upp bilder på bleeding om så skulle uppskattas.

Ladda gärna upp det. Vad har du för grafikkort till skärmen förresten, eftersom tidigare nämnde ett problem med Nvidia.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har ett 5870, läste någon stans att Nvidia har haft någon beef med Samsung som gjort att de lagt in någon begränsning på något sätt. Har dock inget bevis eller källa på detta.

Bleedingen är inte riktigt lika dålig som på bilden. Kameran gjorde så att allting blev lite ljusare och gör därför att det syns extra mycket, dock så är det bara i underkant jag kan se detta.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/b54862d8_SAM_0025.JPG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Jag har ett 5870, läste någon stans att Nvidia har haft någon beef med Samsung som gjort att de lagt in någon begränsning på något sätt. Har dock inget bevis eller källa på detta.

Bleedingen är inte riktigt lika dålig som på bilden. Kameran gjorde så att allting blev lite ljusare och gör därför att det syns extra mycket, dock så är det bara i underkant jag kan se detta.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/b54862d8_SAM_0025.JPG

Letar efter säkra källor på det jag med. Tyvärr syns ingen bild.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Letar efter säkra källor på det jag med. Tyvärr syns ingen bild.

Konstigt, den funkar för mig :S Laddade upp den på tinypic med.
http://i55.tinypic.com/rivn9d.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Konstigt, den funkar för mig :S Laddade upp den på tinypic med.
http://i55.tinypic.com/rivn9d.jpg

Nu såg jag den. Lite bleeding ja, men det överlever man. Om någon har nyheter kring denna skärm med Nvidia kort så skriv gärna.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Tänkte spara ihop till en ny skärm själv och satsa på en 120 mhz och låg responstid (Dock är det viktigaste att det är under 15 åtminstone). Syftet är främst att spela, 3dn bryr jag mig inte ett dyft om.

Så denna Samsung 23 tummaren verkar ju lovande. Är det ett bra val ifall jag ska använda den för spel, eller borde jag fortsätta leta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Skriv gärna en uppföljare på problemet eller om du hittade en lösning. Känns helt klart som ett hårdvaruproblem någonstans eller möjligtvis nått glapp eller strömbaserat problem.

Jag grävde inte mer i problemet utan skickade skärmen på återköp för byte till en S23A700D. Kan återkomma med en jämförelse när jag fått den.

Permalänk
Medlem

Har en S23A750D hemma och inser att det verkar vara trassel när man läser allt som skrivs när man har inskaffat en ny dator nedan länk.

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingdatorer/asus-ro...

Frågan är, finns det något sätt att synka ihop 750D med kortet som följer med datorn dvs 590 kortet. tex dp->mini dp ?

Permalänk
Medlem

Jag har denna skärm som jag använder med dp -> mini-dp kabel. Fungerar perfekt för mig. Använder 2st 6950's i CF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redcheat:

Jag har denna skärm som jag använder med dp -> mini-dp kabel. Fungerar perfekt för mig. Använder 2st 6950's i CF.

Som denna?
http://www.kjell.com/?item=68755&path=636500000,669500000,670...

Det är som skiljevägen om jag väljer denna eller S23A700D.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att många verkar ha problem med att köra sina S23A750D via Displayport?

Sedan undrar jag också hur man får ut 3D och 120 Hz ifall man köper A700D-modellen (den med DVI istället för Displayport)? Den här: http://www.inet.se/artikel/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

För att förkorta allt...kan man säga att skärmen + Nvidiakort inte matchar bra?

Ska man alltså behöva köpa till en extra kabel om man har ett Nvidia GTX 570 exempelvis, och isåfall....är det nån som har en måttligt logisk förklaring vad som hänt? Samsung + Nvidia har väl alltid funkat förr?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Går det att ta bort foten och hänga upp den på väggen? Ett krav jag har för en ny skärm. Såg nämligen ut som om foten är själva kontrollern?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Som denna?
http://www.kjell.com/?item=68755&path=636500000,669500000,670...

Det är som skiljevägen om jag väljer denna eller S23A700D.

Den funkar om du kommer att koppla displayport hela vägen och inte blanda in DVI-kopplingar.

Skrivet av Wifi:

Sedan undrar jag också hur man får ut 3D och 120 Hz ifall man köper A700D-modellen (den med DVI istället för Displayport)? Den här: http://www.inet.se/artikel/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...

Du kopplar via DVI. Verifiera dock att ditt grafikkort har en DVI-utgång som stödjer Dual Link, annars kommer inte 120hz funka.

Skrivet av Nompario:

För att förkorta allt...kan man säga att skärmen + Nvidiakort inte matchar bra?

Ska man alltså behöva köpa till en extra kabel om man har ett Nvidia GTX 570 exempelvis, och isåfall....är det nån som har en måttligt logisk förklaring vad som hänt? Samsung + Nvidia har väl alltid funkat förr?

De matchar dessvärre inte så bra. Det verkar som att en aktiv displayport-adapter kan få det att funka bättre men dessa går loss på runt 1000:- om du vill ha stödet för 120hz. Jag skulle nog satsa på en Asus-skärm istället om nVidia-kort.

Skrivet av Rizzt:

Går det att ta bort foten och hänga upp den på väggen? Ett krav jag har för en ny skärm. Såg nämligen ut som om foten är själva kontrollern?

Dessvärre inte. Saknar även VESA-fästen vilket inte är ovanligt för Samsung-skärmar.
Ibland släpper Samsung specialfästen till sina skärmar men jag har inte sett eller hört några till denna modellen.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Man kan alltså sammanfatta det såhär:
Alla som har ett grafikkort som ej har Displayport måste köpa S23A700D för att slippa krångel.
De som har vilken version av Displayport som helst på sitt grafikkort kan köpa S23A750D och använda en minidp-till-dp adapter. Eller en enda vanlig Displayportkabel.

Vad jag förstår så är den enda skillnaden på skärmarna utseendet.

Permalänk
Medlem

Någon som testat att köra 3D med denna skärm? Läste att fpsen sjunker väldigt mycket, om detta är sant så måste man ju ha en väldigt kraftfull dator för att köra nyare spel i 3D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

HDMI klarar bara 720p@60 hz 3d och 1080p@24hz 3d.
Samt, såvitt jag vet existerar inga dvi -> displayport adaptrar.

HDMI klarar 720p 120hz 3D.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av lillsowi:

Man kan alltså sammanfatta det såhär:
Alla som har ett grafikkort som ej har Displayport måste köpa S23A700D för att slippa krångel.
De som har vilken version av Displayport som helst på sitt grafikkort kan köpa S23A750D och använda en minidp-till-dp adapter. Eller en enda vanlig Displayportkabel.

Vad jag förstår så är den enda skillnaden på skärmarna utseendet.

Inte riktigt. Tydligen så fungerar inte Geforce så bra även om kortet har DP.
Så, kör du Radeon-kort med DP - Välj S23A750D.
I alla andra fall, S23A700D.

Permalänk
Medlem

Så om man inte har DisplayPort på sitt grafikkort kan man aldrig få ut 120Hz? Har jag fattat det hela rätt då?

(Sitter på ett KFA2 GTX570, saknar DisplayPort...)

Permalänk
Medlem

Har nvidia kort (gtx 580) och vill ha en skärm med BRA 3d upplevelse (viktigaste för mig), är då samsung A700d rätt val för mig? Eller skall jag vänta på bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Har nvidia kort (gtx 580) och vill ha en skärm med BRA 3d upplevelse (viktigaste för mig), är då samsung A700d rätt val för mig? Eller skall jag vänta på bättre?

Har du provat spela med Nvidia 3D förut något alls?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Har du provat spela med Nvidia 3D förut något alls?

Tyvärr inte testat det än

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Tyvärr inte testat det än

Då kan jag rekommendera dig att testa det först så du inte går på en nit som många gör.

Jag köpte ett bundle kit med skärm + Nvidia 3D och det var ju ballt...i typ 14 sekunder.
Det är alldeles för påfrestande för ögonen och efter en stund kände jag mig en aning snurrig. Efter ett par omgångars testande så kom jag fram till att det är

1: inte som 3D bio
2: inte optimerat för spel under längre stunder
3: inte så nödvändigt som jag trodde

Skaffa en 120Hz skärm utan 3D brillorna så blir du garanterat nöjd, och A700D kommer jag själv rikta in mig på.

Edit: Nvidia 3D Vision var det jag köpte och är vad jag kommenterar om

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit