Permalänk
Skrivet av donnydonny:

Hoppas den nya funkar. Annars vågar jag nog inte köpa skärmen.

Får anta det var ett måndagsexemplar. Funkat bra hittils iaf. Den andra höll ju bara i ~3-4 timmars drift så borde inte vara så svårt att hålla längre än det

Permalänk

Tog nyss ut den från posten, ville vänta några dagar till pga. ångerrätten på 2 veckor efter man har tagit ut den; kommer inte kunna hårdtesta den förrens på måndag/tisdag.

Första intryck:
ÄCKLIGT SNYGG! Fast att jag inte har igång den är det redan ögongodis.

Övrigt:
DP-kablen som ingår är 1½ meter lång. Ha det i beräkningen när ni köper den om ni har skärmen en bit ifrån datorn.

Skall bli spännande att testa den...

Permalänk

Fick min skärm idag och har testat den under kvällen (med displayport). Jag märkte omedelbart att det flyter bättre på skärmen än på min gamla skärm. Färgerna är riktigt bra och storleken, 23" verkar fullt tillräcklig för spel. Skulle nog tycka att en 27":s skulle bli för stor. Vill sedan hålla med om att skärmen är väldigt snygg. Är nöjd med mitt köp!

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått 120hz att funka med en DP < DVI adapter/kabel ?

Fick min skärm i present idag, men saknar DP ut på mitt graffekort

http://www.inet.se/artikel/1971002/adapter-apple-mini-display... Den lär väl inte funka eftersom det är mini dp ? Eller kör man adapter på den från mini till standard ?

Permalänk

Bara för att få det klart för mig... Vad är det egentligen som funkar och inte funkar mellan nvidia och denna skärm gällande 3D?

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=594914

24 tum och billigare (självklart 120hz med)

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Skrivet av Limo:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=594914

24 tum och billigare (självklart 120hz med)

Det som intresserar mig med S23A750D är designen. Har svårt att hitta snygga skärmar. Den du länkade till var i mitt tycke ful som stryk. Men det är såklart en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donnydonny:

Det som intresserar mig med S23A750D är designen. Har svårt att hitta snygga skärmar. Den du länkade till var i mitt tycke ful som stryk. Men det är såklart en smaksak.

Att köpa en skärm enbart för designen är i mitt tycke idioti. Alla skärmar ser i grunden lika ut, det är bildkvalitén som räknas.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artylol:

Är det någon som fått 120hz att funka med en DP < DVI adapter/kabel ?

Fick min skärm i present idag, men saknar DP ut på mitt graffekort

http://www.inet.se/artikel/1971002/adapter-apple-mini-display... Den lär väl inte funka eftersom det är mini dp ? Eller kör man adapter på den från mini till standard ?

Adaptern du länkar till används till att omvandla från Minidisplayport till DVI.
I ditt fall vill du göra tvärtom, dvs från DVI till Displayport.

Det är oklart om detta fungerar med den adaptern, dvs om den funkar åt båda hållen. Det finns inga specifierade adaptrar som omvandlar från DVI till displayport dessvärre. Det är en ganska dyr chansning men det innebär att du måste koppla adaptern i din skärm, glöm inte att du behöver strömförsöjning via USB och vad jag har läst så är inte förlängning av USB-kabeln att rekommendera för dessa adaptrar.

Så egentligen skulle du valt S23A700D som har DVI-ingångar.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=594914

24 tum och billigare (självklart 120hz med)

Billigare och lanserades 2010. Samsungs S23A700D (samma skärm som S23A750D) är som billigast hos Komplett på 2995:-
S23A700D borde hellre jämföras med Acer-skärmen eftersom båda dessa använder sig utav DVI för att kunna utnyttja 120hz, S23A750D använder displayport.

Dessutom är Acer-skärmen 23,5" och inte 24"

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Adaptern du länkar till används till att omvandla från Minidisplayport till DVI.
I ditt fall vill du göra tvärtom, dvs från DVI till Displayport.

Det är oklart om detta fungerar med den adaptern, dvs om den funkar åt båda hållen. Det finns inga specifierade adaptrar som omvandlar från DVI till displayport dessvärre. Det är en ganska dyr chansning men det innebär att du måste koppla adaptern i din skärm, glöm inte att du behöver strömförsöjning via USB och vad jag har läst så är inte förlängning av USB-kabeln att rekommendera för dessa adaptrar.

Så egentligen skulle du valt S23A700D som har DVI-ingångar.

Tack för infon!

Får bli att skaffa ett kort med displayport så man slipper krångla mer !

Kunde inte välja S23A700D eftersom min 750 va en present. Den var redan uppackad när jag fick den!

Permalänk
Medlem

Detta fel får jag varje gång jag startar datorn, någon som har något förslag vad detta kan vara?
Jag kör mini dp- dp adapter för att mitt grafik kort har endast mini dp portar men det skall ju inte ha någon betydelse.

Men en sak är väldigt konstigt att när jag kollar på info på skärmen så står det att den kör i 1920x1080 @120hz....
väldigt konstigt?

Sen kan den även koppla ifrån och säga att porten inte stöds ibland och skärmen blir svar, och jag har installerat alla drivrutiner jag fick med skärmen.

DETTA GÄLLER NU S23A750 modellen.
Någon som har samma problem?

EDIT: Det blir visst så varje gång jag slår på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=594914

24 tum och billigare (självklart 120hz med)

Vad jag förstår stödjer den endast Nvidias 3D Vision. Det följer inte med glasögon och den är ful som stryk.
Vilket betyder, så måste man ha ett Nvidiakort och 3D-Vision paketet som kostar 1000kr. När Samsungen skickar med egna 3D-brillor och en inbyggd 3D-konverteringsfunktion

Permalänk
Medlem

Hej,

Tänkte bara säga att jag skickade tebax min skärm pga att Display Port slutade fungera, var tvungen att använda HDMI så skickade tebax skärmen på felanmälan då jag trodde DP på skärmen var kaputt, dock inte jag fick mejl tillbaka att det funkade fint fint hos Inet och jag ringde upp och frågade vafan jag gör nu?
Kan juh inte ha en skärm jag inte kan använda till sin fulla kapacitet så kom vi in på mitt grafikkort som är ett Geforce GTX 580 och då sa snubben på Inet att Nvidia har en liten tvist med Samsung tydligen så Nvidia korten funkar inte till Samsung S23A750D - Snacka om att jag blev förvånad aldrig hört något liknande...

När jag köpte min skärm stod det bara på deras sida att man behövde Displayport för att kunna köra 120hz vilket jag har så tänkte great men nu när jag ringde dom hade till tillagt på sidan:

Citat:

För att skärmen skall kunna ta emot 120Hz krävs att man har ett grafikkort i AMD HD5000-serien eller högre samt att den ansluts via DisplayPort!

Dock det skumma var att första dagen jag fick hem skärmen körde jag endast med DP och då funkade det hur bra som helst, provade i Windows och bla Crysis, det var andra dagen då skärmen började strula med DP men funkade perfekt med HDMI.

Nu får det bli en S23A700D där det inte ska vara något problem med Nvidia kort enligt Inet dom själva.
Bara jag som blev förvånad över att bara AMD kort funkar till 750D skärmen? O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zevdonym:

Hej,

Tänkte bara säga att jag skickade tebax min skärm pga att Display Port slutade fungera, var tvungen att använda HDMI så skickade tebax skärmen på felanmälan då jag trodde DP på skärmen var kaputt, dock inte jag fick mejl tillbaka att det funkade fint fint hos Inet och jag ringde upp och frågade vafan jag gör nu?
Kan juh inte ha en skärm jag inte kan använda till sin fulla kapacitet så kom vi in på mitt grafikkort som är ett Geforce GTX 580 och då sa snubben på Inet att Nvidia har en liten tvist med Samsung tydligen så Nvidia korten funkar inte till Samsung S23A750D - Snacka om att jag blev förvånad aldrig hört något liknande...

När jag köpte min skärm stod det bara på deras sida att man behövde Displayport för att kunna köra 120hz vilket jag har så tänkte great men nu när jag ringde dom hade till tillagt på sidan:

Dock det skumma var att första dagen jag fick hem skärmen körde jag endast med DP och då funkade det hur bra som helst, provade i Windows och bla Crysis, det var andra dagen då skärmen började strula med DP men funkade perfekt med HDMI.

Nu får det bli en S23A700D där det inte ska vara något problem med Nvidia kort enligt Inet dom själva.
Bara jag som blev förvånad över att bara AMD kort funkar till 750D skärmen? O.o

Det är ju en sak att skärmens 3D-teknik inte funkar med nVidias 3D Vision, men tycker ändå 120hz ska funka smärtfritt. Intressant fakta dock.
Vet du mer kring detta och tvisten mellan Samsung och nVidia får du gärna informera oss. För du är nog inte den enda som går på denna niten om såhär är fallet.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Jag har en ny dator och ett Asus Nvidia 570-kort med dp-port och har inga större problem med skärmen. Har haft den i fyra dagar och använt den rätt mycket sedan dess. Igår kom ett fel meddelande upp om att ej optimalt läge visades. Enligt manualen ska man enligt sida 76 ändra frekvenser. Har inte kommit fram till hur man gör det än och jag tänker knappast kapitulera och börja köra i 100Mhz, än. Sedan när jag startade datorn i morse ville skärmen inte komma igång, men det räkte med att dra ut dp-kabeln och sätta in den igen för att skärmen skulle komma igång.

På hemsidan för skärmen finns en ny drivrutin från augusti som förhoppningsvis ser till att man slipper felmeddelanden (nu kommer ju inte de så ofta uppenbarligen så det har inte stört mig särskilt mycket än.
Nya drivrutiner, klicka på driver där under

*Edit: Jag har installerat den nya drivrutinen och har inget problem med att starta den sedan dess. Förhoppningsvis fixar de nya drivrutinerna alla problem med Nvidias kort. Om jag märker några problem hör jag av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RäserPulkan:

Tog nyss ut den från posten, ville vänta några dagar till pga. ångerrätten på 2 veckor efter man har tagit ut den; kommer inte kunna hårdtesta den förrens på måndag/tisdag.

Första intryck:
ÄCKLIGT SNYGG! Fast att jag inte har igång den är det redan ögongodis.

Övrigt:
DP-kablen som ingår är 1½ meter lång. Ha det i beräkningen när ni köper den om ni har skärmen en bit ifrån datorn.

Skall bli spännande att testa den...

Ville bara göra dig medveten om att ångerrätten på 2v gäller från att du genomfört köpet

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerzane:

Jag har en ny dator och ett Asus Nvidia 570-kort med dp-port och har inga större problem med skärmen. Har haft den i fyra dagar och använt den rätt mycket sedan dess. Igår kom ett fel meddelande upp om att ej optimalt läge visades. Enligt manualen ska man enligt sida 76 ändra frekvenser. Har inte kommit fram till hur man gör det än och jag tänker knappast kapitulera och börja köra i 100Mhz, än. Sedan när jag startade datorn i morse ville skärmen inte komma igång, men det räkte med att dra ut dp-kabeln och sätta in den igen för att skärmen skulle komma igång.

På hemsidan för skärmen finns en ny drivrutin från augusti som förhoppningsvis ser till att man slipper felmeddelanden (nu kommer ju inte de så ofta uppenbarligen så det har inte stört mig särskilt mycket än.
Nya drivrutiner, klicka på driver där under

*Edit: Jag har installerat den nya drivrutinen och har inget problem med att starta den sedan dess. Förhoppningsvis fixar de nya drivrutinerna alla problem med Nvidias kort. Om jag märker några problem hör jag av mig.

Det är samma problem som jag får ibland och jag har minsann inge nvidia kort, utan ett XFX RADEON HD 6950 2 GDDR5.
Men skall testa att installera dom nya drivrutinerna från samsung hemsida :). Tack så mycket för tipset!

EDIT: Den där drivrutinen fanns endast för S23A700D modellen.

Permalänk

Jag köpte skärmen men lämnade tillbaka den sen då 3d inte fungerade så bra med nvidia. Jag har ett asus gtx 580. 120hz fungerade däremot som det skulle. Skärmens 2d -> 3d funktion tyckte iaf jag inte var så bra. Jag körde via dislpay port.

Detta gällde s23a750d

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Ville bara göra dig medveten om att ångerrätten på 2v gäller från att du genomfört köpet

Enligt dem är det från den dagen man tar emot varan från posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Det är ju en sak att skärmens 3D-teknik inte funkar med nVidias 3D Vision, men tycker ändå 120hz ska funka smärtfritt. Intressant fakta dock.
Vet du mer kring detta och tvisten mellan Samsung och nVidia får du gärna informera oss. För du är nog inte den enda som går på denna niten om såhär är fallet.

Enligt Inets personal så skulle det inte funka alls att köra med DP med mitt grafikkort men det funkade bra första dagen iaf, tydligen uppstår problem med kontakten mellan DP kabeln och mitt Nvidia kort sa dom. Mer information än det gav dom inte.

Ska iaf beställa 700D idag och köra DVI så jag får 120hz det ska inte vara några problem iaf enligt Inet.

Permalänk
Medlem

Även jag beställde just denna skärm. Letade frenetiskt efter recensioner men hittade ingen så jag tog en liten chans och beställde ändå. Samsung gör ju trots allt riktigt bra tn-skärmar så jag hoppas jag blir nöjd. Lägger nog upp en mindre recension några dagar efter jag fått min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Även jag beställde just denna skärm. Letade frenetiskt efter recensioner men hittade ingen så jag tog en liten chans och beställde ändå. Samsung gör ju trots allt riktigt bra tn-skärmar så jag hoppas jag blir nöjd. Lägger nog upp en mindre recension några dagar efter jag fått min.

LOL? Det där var väl en osanning om något iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

LOL? Det där var väl en osanning om något iaf.

Vet inte under vilken sten du har levt de senaste åren. Samsungs syncmasterserie har ju alltid gjort bra ifrån sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Vet inte under vilken sten du har levt de senaste åren. Samsungs syncmasterserie har ju alltid gjort bra ifrån sig.

Med tanke på din kommentar så blir det rätt tydligt att du inte kan skärmar så jag kan berätta för dig att nej, Syncmasterserien har inte alltid gjort bra ifrån sig.

Samsung klarar sig dock bra med att tilltala den stora massan av totalt okunniga, och då är det inte svårt att framstå som bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Med tanke på din kommentar så blir det rätt tydligt att du inte kan skärmar så jag kan berätta för dig att nej, Syncmasterserien har inte alltid gjort bra ifrån sig.

Samsung klarar sig dock bra med att tilltala den stora massan av totalt okunniga, och då är det inte svårt att framstå som bra.

Jag är ingen expert på skärmar men vet ju hur de stått sig i recensioner osv och de som gör recensioner antar jag kan en del. Vilken skärm skulle du rekommendera isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Jag är ingen expert på skärmar men vet ju hur de stått sig i recensioner osv och de som gör recensioner antar jag kan en del. Vilken skärm skulle du rekommendera isf?

Vilka recensioner då och sen när? Jag skulle nog ta och kolla tillbaka lite för att se att de faktiskt inte var så bra som folk har för sig.

Som är 120hz? Asus 120hzare tills jag ser någon av de(mina) tre stora(tftcentral, FlatpanelsHD eller Digitalversus) recensera skärmen tråden handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Vilka recensioner då och sen när? Jag skulle nog ta och kolla tillbaka lite för att se att de faktiskt inte var så bra som folk har för sig.

Som är 120hz? Asus 120hzare tills jag ser någon av de(mina) tre stora(tftcentral, FlatpanelsHD eller Digitalversus) recensera skärmen tråden handlar om.

Gick in och sökte på Syncmaster på alla tre sidorna, den enda som faktiskt hade recenserat mer än en Syncmasterskärm var Digitalversus och där hade de flesta fått 4/5.

För dom som är intresserade hittade jag även en recension på Samsung SyncMaster T27A950 som är "tv-versionen" av S27A950D och vad jag lyckats läsa mig till så ska det vara samma panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Gick in och sökte på Syncmaster på alla tre sidorna, den enda som faktiskt hade recenserat mer än en Syncmasterskärm var Digitalversus och där hade de flesta fått 4/5.

För dom som är intresserade hittade jag även en recension på Samsung SyncMaster T27A950 som är "tv-versionen" av S27A950D och vad jag lyckats läsa mig till så ska det vara samma panel.

Och vad tror du jag rekommenderar för skärmar här inne? Sådana som fått sämre än 4/5? Nee, 5/5-rekommendationer i 9 fall av 10.

Det man får ha i åtanke med tv-versionen är att de betygsätter den utifrån vad den är, inte som om den vore en vanlig skärm. Så det enda du kan få ut av recensionen som troligen är överförbart är att den inte har superba färger men bra.

Input lag och responstid kan du inte få ett hum om. Pluspoäng för mediaspelare och tv-grejs är ju inte något som berör en vanlig skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Och vad tror du jag rekommenderar för skärmar här inne? Sådana som fått sämre än 4/5? Nee, 5/5-rekommendationer i 9 fall av 10.

Det man får ha i åtanke med tv-versionen är att de betygsätter den utifrån vad den är, inte som om den vore en vanlig skärm. Så det enda du kan få ut av recensionen som troligen är överförbart är att den inte har superba färger men bra.

Input lag och responstid kan du inte få ett hum om. Pluspoäng för mediaspelare och tv-grejs är ju inte något som berör en vanlig skärm.

Dock så blir det ju oftast en helt annan prisklass på "5/5"-skärmar än vad tex Syncmaster levererar. Jag är även väl medveten om att all information från recensionen jag länkade inte är helt överförbart till S27A950D men man får iaf ett hum om hur den kommer prestera bildkvalitetsmässigt.