Permalänk
Medlem

Måste flika in och fråga här, följer det med 3D-glasögon till båda modellerna? S23A750D och S23A700D.

Permalänk
Medlem

Måste fråga igen för nu kom tråden på en ny sida, fan. Hehe.

ÄR sjukt sugen på denna skärm inför BF3. Men för att verkligen känna av 120hz så krävs det en FPS i spelet över 120 eller? Stämmer det? Eller är den lika "skön" och snabb som med tex 40-60 fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Måste fråga igen för nu kom tråden på en ny sida, fan. Hehe.

ÄR sjukt sugen på denna skärm inför BF3. Men för att verkligen känna av 120hz så krävs det en FPS i spelet över 120 eller? Stämmer det? Eller är den lika "skön" och snabb som med tex 40-60 fps?

Om det funkar som t.ex. 60 Hz med vsync så kommer du att behöva ha 120 FPS för att få en optimal spelupplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Om det funkar som t.ex. 60 Hz med vsync så kommer du att behöva ha 120 FPS för att få en optimal spelupplevelse.

Ja det var det jag oroade mig över. Och få 120 FPS i BF3 blir dyrt, i alla fall @ 1920x1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Ja det var det jag oroade mig över. Och få 120 FPS i BF3 blir dyrt, i alla fall @ 1920x1080.

Ja, därför förstår jag mig inte på folk som har 120 Hz skärm men en rätt sunkig dator (menar inte att du har det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Ja, därför förstår jag mig inte på folk som har 120 Hz skärm men en rätt sunkig dator (menar inte att du har det).

Min är rätt sunkig. Tycker jag i alla fall, haha. Men, jag kan ju få 120hz i många andra spel, som tex DoD:s vilket jag fortfarande älskar. Minecraft, haha. Men men, är rätt intresserad utav 3D. Vet att Samsung har bäst 3D kvalité och teknik. Har en PS3a så det kan vara rätt maffigt och köra Killzone 3 tex i 3D.

Permalänk
Skrivet av lillsowi:

Måste flika in och fråga här, följer det med 3D-glasögon till båda modellerna? S23A750D och S23A700D.

3d glasögon medföljer till S23A700D också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Min är rätt sunkig. Tycker jag i alla fall, haha. Men, jag kan ju få 120hz i många andra spel, som tex DoD:s vilket jag fortfarande älskar. Minecraft, haha. Men men, är rätt intresserad utav 3D. Vet att Samsung har bäst 3D kvalité och teknik. Har en PS3a så det kan vara rätt maffigt och köra Killzone 3 tex i 3D.

Ja, om man ska köra lite äldre spel är det ju inga problem. Det är säkert inget dåligt köp, man ska bara vara medveten om att man behöver dubbel prestanda för att spela 120 Hz med vsync på utan att droppa i FPS eller spela med 3D påslaget (jämför med 60 Hz då).

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan S23A700D och S23A750D? Är det bara designen som skiljer?

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Måste fråga igen för nu kom tråden på en ny sida, fan. Hehe.

ÄR sjukt sugen på denna skärm inför BF3. Men för att verkligen känna av 120hz så krävs det en FPS i spelet över 120 eller? Stämmer det? Eller är den lika "skön" och snabb som med tex 40-60 fps?

Folk som säger att man måste ha 120 FPS för att det ska märkas äger inte en 120hz, jag känner enorm skillnad i Bad Company 2 där jag lirar på 85 FPS. Vet inte vad det är men bästa sättet man kan beskriva det på är att det helt enkelt "flyter" på helt annat sätt.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Vad är skillnaden mellan S23A700D och S23A750D? Är det bara designen som skiljer?

Design samt att S23A700D har DVI/HDMI utgångar istället för S23A750Ds HDMI / Displayport - Inte alla grafikkort har Displayport utgång så S23A700D är alternativet som erbjuds, dock samma specifikationer på skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag kan nu säga till alla er som funderar på denna skärm DVS S23A750D eller 700 modellen...KÖP!!!!

Har aldrig upplevt en mer underbar skärm (S23A750D) fick min mini dp - dp adapter idag och nu har jag äntligen kunnat köra på 120hz och det är helt awesome. Nu vill jag dock att någon rekommenderar ett spel som är väldigt bra i 3d..och hur ska jag få ut den bästa 3d effekten med denna skärm i spel/film? Kan tillägga att jag har ett RADEON HD 6950 2GDDR5 (Dual fan) dvs den har AMD HD3D Technology, ska jag använda något sorts program eller räcker det med skärmens 3d funktion?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Jag kan nu säga till alla er som funderar på denna skärm DVS S23A750D eller 700 modellen...KÖP!!!!

Har aldrig upplevt en mer underbar skärm (S23A750D) fick min mini dp - dp adapter idag och nu har jag äntligen kunnat köra på 120hz och det är helt awesome. Nu vill jag dock att någon rekommenderar ett spel som är väldigt bra i 3d..och hur ska jag få ut den bästa 3d effekten med denna skärm i spel/film? Kan tillägga att jag har ett RADEON HD 6950 2GDDR5 (Dual fan) dvs den har AMD HD3D Technology, ska jag använda något sorts program eller räcker det med skärmens 3d funktion?

Tacksam för svar.

Så vanlig DP passar inte med miniDP? får man inte med någon DP - miniDP sladd då? konstigt att dom flesta grafikkorten använder miniDP när dom flesta skärmarna använder vanlig DP, någon som vet varför det är så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaggan:

Så vanlig DP passar inte med miniDP? får man inte med någon DP - miniDP sladd då? konstigt att dom flesta grafikkorten använder miniDP när dom flesta skärmarna använder vanlig DP, någon som vet varför det är så?

Nej, de passar inte i varandra då de är olika stora, men det finns en kabel som är Displayport till Mini Displayport. Varför det är så att grafikkort främst har Mini-Displayport och inte Displayport kanske är så enkelt som att det förstnämnda tar mindre plats och man kan därför få plats med fler? Jag vet faktiskt inte, men här har du en länk till kabeln jag pratade om.

http://www.dustinhome.se/kabel-displayport-mini-displayport-2...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaggan:

Så vanlig DP passar inte med miniDP? får man inte med någon DP - miniDP sladd då? konstigt att dom flesta grafikkorten använder miniDP när dom flesta skärmarna använder vanlig DP, någon som vet varför det är så?

Nej vanlig dp passar inte med mini dp. Nej du får tyvärr heller inte med någon sladd..du får en vanlig dp-sladd. Jo men det är för att dom ska få plats med mer antar jag, men du ska om du har en mini dp port få med en adapter när du köper ditt grafik kort, jag plockade ihop ett datorpaket på komplett och då fick jag ingen adapter med mitt grafikkort så jag ringde dem och frågade och då sa dom "Ja oj det ska ju självklart vara med" så dom skickade ut en. Nu vet jag inte om detta gäller för alla kort med mini dp port men iaf för mitt.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa mig en S23A700D i morgon. Pga, den är cirka 500 kr billigare samt den är mycket lättare att få tag på. Samt jag gillar den foten lite mer än till andra modellen.

Jag har ett Radeon 5850, som har 2st DVI, 1 St HDMI och 1 st Displayport.

Försöker hitta en bra källa på att det är en HDMI 1.4 port i skärmen, så att man kan köra 3D med PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Funderar på att köpa mig en S23A700D i morgon. Pga, den är cirka 500 kr billigare samt den är mycket lättare att få tag på. Samt jag gillar den foten lite mer än till andra modellen.

Jag har ett Radeon 5850, som har 2st DVI, 1 St HDMI och 1 st Displayport.

Försöker hitta en bra källa på att det är en HDMI 1.4 port i skärmen, så att man kan köra 3D med PS3.

Samsung hemsida där står det att det går att köra 3d ps3 med iaf S23A750D men det är konstigt att nu inte S23A700D finns med på deras hemsida, men enligt vissa så ska ju dom skärmarna vara exakt likadana förutom i designen så du kan nog va säker isåfall.

Permalänk

Nu har man äntligen beställt S23A750D. Ska bli ett sant nöje å leka med den!

Permalänk
Medlem

Äh fan, S23A750D kom i lager i dag på NetonNet i Malmö. Jag köper en sådan, så det krävs Displayport för att få 120hz? Eller? Då får jag köpa en sådan kabel.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Äh fan, S23A750D kom i lager i dag på NetonNet i Malmö. Jag köper en sådan, så det krävs Displayport för att få 120hz? Eller? Då får jag köpa en sådan kabel.

Yes krävs displayport för 120hz.
Du får med en displayport kabel dock ingen hdmi kabel men den behöver man ju icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hailhugen:

Yes krävs displayport för 120hz.
Du får med en displayport kabel dock ingen hdmi kabel men den behöver man ju icke.

Bra tack! Då kör jag! Brb

Permalänk
Skrivet av Hailhugen:

Nu har man äntligen beställt S23A750D. Ska bli ett sant nöje å leka med den!

Rapportera gärna hur det går sen. Är också inne på att beställa denna skärm tilll gtx570, dock bara 1st.
Framförallt om 120hz via dp funkar smärtfritt med Geforce. Är personligen inte så intresserad av skärmens 3D-funktion, vilket jag förstått har bättre stöd för Radeon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donnydonny:

Rapportera gärna hur det går sen. Är också inne på att beställa denna skärm tilll gtx570, dock bara 1st.
Framförallt om 120hz via dp funkar smärtfritt med Geforce. Är personligen inte så intresserad av skärmens 3D-funktion, vilket jag förstått har bättre stöd för Radeon.

Helt korrekt, den fungerar inte överhuvudtaget med 3d vision med tanke på att den har egen inbyggd sändare, 3d vision från nvidia kommer ju med en egen sändare samt glasögon.
Men om du inte är intresserad av 3d så kan jag rekommendera den varmt, underbar skärm.

Permalänk
Medlem

Haha jävlar sitter på denna skärm nu! Riktigt nice. Fyfan vilken klarhet och färgerna är helt annorlunda jämfört med min gamla BenQ.
Man känner 120hz bara med musen i Windows. Kommer tillbaks när jag har spelat lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Haha jävlar sitter på denna skärm nu! Riktigt nice. Fyfan vilken klarhet och färgerna är helt annorlunda jämfört med min gamla BenQ.
Man känner 120hz bara med musen i Windows. Kommer tillbaks när jag har spelat lite!

Varför har jag inte mer pengar än vad jag har så att jag kan införskaffa denna skärm nu? Måste byta ut min nuvarande innan spelhösten börjar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av donnydonny:

Rapportera gärna hur det går sen. Är också inne på att beställa denna skärm tilll gtx570, dock bara 1st.
Framförallt om 120hz via dp funkar smärtfritt med Geforce. Är personligen inte så intresserad av skärmens 3D-funktion, vilket jag förstått har bättre stöd för Radeon.

Jodå 120hz funkar riktigt bra med GeForce kan jag allt säga dig!

Permalänk
Medlem

Har nu provat lite spel samt köra på PS3, fan va gött det är!
3D på PS3an är riktigt grymt! Provade Killzone 3 och GT5.

Även provat lite 2D->3D på datorn, provade lite filmer och så. Det fungerar mycket bra det också.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om min SA950 sjukt mycket! Mums!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man stänger av TriDef 3D? Vill inte ha att den startar varenda gång man startar ett spel.

Permalänk
Inaktiv