Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vilken video är det du talar om?

Och ja, det lät väldigt konstigt på svenska

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Drygt att dom inte visar mer av spelets bästa karaktär- barbarian

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Vet inte om detta har tagits upp redan, men gå in på youtube och sök på "Hurskystarcraft" Han jobbar på blizzard, och säger att deras mål är att släppa Diablo 3 mellan 1 Juli och 31 September detta året.

Kan tyvärr inte länka till youtube klippet, sitter på jobbet..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Vet inte om detta har tagits upp redan, men gå in på youtube och sök på "Hurskystarcraft" Han jobbar på blizzard, och säger att deras mål är att släppa Diablo 3 mellan 1 Juli och 31 September detta året.

Kan tyvärr inte länka till youtube klippet, sitter på jobbet..

Que? Huskystarcraft? Jobbar inte på blizzard? Och det är beta som förhoppningsvis släpps? Och september har bara 30 dagar?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Que? Huskystarcraft? Jobbar inte på blizzard? Och det är beta som förhoppningsvis släpps? Och september har bara 30 dagar?

Haha det var någon som sa att han jobbade på Blizzard, men ja.. lite fail..

Edit: Sök ialf på hans namn på youtube, så står det typ "Diablo 3 beta announced" Kolla på filmen.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Haha det var någon som sa att han jobbade på Blizzard, men ja.. lite fail..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hittade videon i fråga på youtube och det som var planerat för juli/september var deras beta, inte riktiga releasen, den kommer bli i november/december om ens alls i år och man har inte hört något som bekräftat en release i år heller, inte ännu iaf. (Dock att de försöker men det är ju inte en riktig bekräftelse )

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut det där!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Som sagt, I måndags vid Blizzards konferens gick de ut med information om att betan börjar Q3 i år, dvs mellan 1 juli och 30 september. Bashiok (community manager för D3) poängterade dock att detta inte är ristat i sten och kan förändras beroende på hur utvecklingen fortsätter givetvis.

Och för er som inte läser de senaste nyheterna så har Blizzard gått ut i intervjuer och förklarat att follower-systemet endast är för singleplayer. Personligen så tycker jag det är rätt klokt ändå, även fast jag gärna hade viljat "showa" med min scoundrel för folk.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har någon förresten uppfattning om ifall man skapar en SP-karaktär, är den då helt isolerad från MP? För jag vill kunna spela både med followers (vilket är SP only) samt kunna PvPa (vilket självklart endast fungerar i MP), med en och samma karaktär.

För jag tänkte mig vad som i sådana fall händer om man är ensam på en server med sin follower, och sedan joinar någon. Då förmodar jag att min follower packar ihop och drar helt enkelt. Eller hur kommer detta fungera?

Ahh, fick ut mitt svar här:

Citat:

Do Followers feature in PvP or co-op modes?
Followers aren’t in PvP at all, and in cooperative Followers return to town. We found that having four players and four Followers on-screen all at once was pretty chaotic and hard to tell what’s going on. We logic’d out that a player is better than a Follower, they’re better companionship and they’re certainly more effective than a Follower. We figured any player would prefer to have another player, so at that point we decided to have the Follower return to town. You can always get him back later – if the other player leaves the Follower will return.

Källa: http://www.nowgamer.com/features/1353/diablo-iii-interview-ja...

Det verkar var goda nyheter för min del!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag längtar så mycket så det gör ont.
Håller på att bli tokig av allt väntande.
Så fort man fått ett releasedatum så ska det bokas minst 1 veckas semester :).

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som funderar på att köra solo i början för att suga in stämningen och spela i sin egen takt innan man börjar spela med andra? Beror iofs på om några andra polare börjar spela samtidigt eller inte.. men det lär nog bli en del solo först tror jag.

Fasiken, jag är så osäker på vad jag vill spela som också. En köttklyvande barbar har vägt tungt hela tiden. Fast samtidigt gillar jag starkt att spela klasser med pilbågar, fast jag önskar få se mer utav DH då deras skills/spells inte verkar allt för lockande just nu. Sen har vi WD med minst sagt annorlunda och intressanta färdigheter jag fortfarande inte vet om det faller mig i smaken. Monk är bara intressant med klor som vapen, påminner lite om assassin ur D2 (förutom Holy/Spirit-tramset jag har svårt för). Wizard? Njaaeee inte till en början...

Jag kladdar endast ner mina tankegångar här om klassval mest för att rensa och rannsaka min egna hjärna.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra solo först för att suga in med stämningen och allt det.

Kommer köra Barbarian eller Wizard.

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara släppa ut all info på en gång, istället för att smyga fram lite då och då? Damnit! Nu visar det ju sig helt plötsligt att followers kommer vara mer eller mindre obrukbara efter normal.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Blir endast solo för mig till en början Och jag börjar nog med Demon hunter.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag spelade igenom Torchlight 1 med en "ranger" vilket gör att det i skrivande stund känns som att barbaren eller demon huntern blir mina första karaktärer

Permalänk

Ni har väl inte missat den senaste videon där runeffekterna visades upp?

Permalänk
Medlem

hmm tittade på webhallen å verkar som att D3 kommer även till 360 å ps3, att de ville ha ut den på ps3 vart inte så stor nyhet pga utav deras jobbletande de gick ut me för några veckor sedan. och till den stora frågan kommer konsoll spelarna kunna spela me dator spelarna? och hur tror ni kvaliten kommer vara att spela D3 på konsoll?

http://www.webhallen.com/sok/?title=diablo+III&search_box_sel...

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.i.G:

hmm tittade på webhallen å verkar som att D3 kommer även till 360 å ps3, att de ville ha ut den på ps3 vart inte så stor nyhet pga utav deras jobbletande de gick ut me för några veckor sedan. och till den stora frågan kommer konsoll spelarna kunna spela me dator spelarna? och hur tror ni kvaliten kommer vara att spela D3 på konsoll?

http://www.webhallen.com/sok/?title=diablo+III&search_box_sel...

Har läst att det kommer vara en annorlunda version till konsolerna. Så det lär inte gå att spela tillsammans med PC spelare.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är inte annonserat till konsoller än. Blizzard har sagt att de seriöst överväger D3 till konsoller, men inget är annonserat officiellt om att det verkligen gör det. Min gissning är att det kommer, men långt efter PC- och Macreleasen (vilket de som lagt upp det på webhallen också tror, då det är satt 2 år senare, även om det förstås också där är en gissning).

Den stora nöten för Blizzard där är battle.net. Det är deras stora inbyggda onlinefunktion, och på konsoll lär det bli kraftiga begränsningar för dem då jag kan tänka mig att Microsoft inte vill att man kopplar spel till externa onlinenät på det sättet. På PS3 kanske det är lättare, men jag är inte så insatt i hur det fungerar.

Permalänk

Om man vill ha betan när den sen släpps vart hittar man den?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampusofsweden:

Om man vill ha betan när den sen släpps vart hittar man den?

Blir med största säkerhet en stängd beta först, med ett begränsat antal inbjudna! Senare öppnas det säkert upp för alla för att stresstesta servrarna ordentligt! Det enda man kan göra är att hoppas på att man får ett invite-mail genom att anmäla sitt intresse på så många ställen som möjligt!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Själv vet jag inte ens om jag skulle vilja beta testa Diablo 3, tror det skulle förstöra lite av upplevelsen. Jag vill ha ett perfekt spel när jag väl sätter mig och spelar det Första gången jag startade upp Diablo 2, vilka minnen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Hej jag skall köpa en gaming notebook när bf3 släpps , som skall klara bf3 på high+, men om datorn gör det då borde den väl klara high på diablo 3 med ? Jag vet ingen har speccen än vad det kräver men vad tror ni Bf3 måste väl vara mer krävande än diablo3

Så när jag köper en dator behöver jag bara tänka på att den skall klara bf3 på max ?
tack

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej jag skall köpa en gaming notebook när bf3 släpps , som skall klara bf3 på high+, men om datorn gör det då borde den väl klara high på diablo 3 med ? Jag vet ingen har speccen än vad det kräver men vad tror ni Bf3 måste väl vara mer krävande än diablo3

Så när jag köper en dator behöver jag bara tänka på att den skall klara bf3 på max ?
tack

Jag tror att BF3 kommer vara mer krävande. Hade jag varit du så hade jag gjort som du säger, köpt en dator för BF3

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Själv vet jag inte ens om jag skulle vilja beta testa Diablo 3, tror det skulle förstöra lite av upplevelsen. Jag vill ha ett perfekt spel när jag väl sätter mig och spelar det Första gången jag startade upp Diablo 2, vilka minnen

Jag är faktiskt beredd att hålla med det. Känns som man spoilar en massa av att spela beta/demo. Samtidigt är jag ivrig på att få testa och hålla mig uppdaterad med information. Har åtminstone anmält mig till betatest (relativt sent om man jämför med likartade fans), så får vi se vart det leder...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Jag är faktiskt beredd att hålla med det. Känns som man spoilar en massa av att spela beta/demo. Samtidigt är jag ivrig på att få testa och hålla mig uppdaterad med information. Har åtminstone anmält mig till betatest (relativt sent om man jämför med likartade fans), så får vi se vart det leder...

Dom har ju sagt att dom visar ytterst litet av spelet i betan just för att man skall få en sådan känsla. Endast en liten del av act 1 kommer vara med också.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Dom har ju sagt att dom visar ytterst litet av spelet i betan just för att man skall få en sådan känsla. Endast en liten del av act 1 kommer vara med också.

Jo jag är medveten om det, men fortfarande upplever jag det som att man "spoilar" en viss del, om än begränsad, av att provspela före release. Jag har normalt sett inget emot betor eller dylikt (tvärtom), så är nog bara jag som är lite D3-skadad.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma tanke (inte tänkt testa) men pga att en så liten del av storyn kommer vara med i betan så kommer jag ändå testa om jag får en invite, mest för att känna hur kontroller och "basics" fungerar inför release.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag får ändå aldrig vara med i betatest *snyft* så det är lugnt för min del. Hade ju hoppats på TL2 under hösten, men det är lite försenat och risken för deras del är att de hamnar mitt i D3-hype/release-land sent i år. När det gäller Diablo 3 blir det i alla fall en Collector's Edition (som jag antar kommer släppas även om det inte finns någon info än). Den går in bra i bokhyllan brevid mitt Diablo 2 Collector's Edition.