Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Tack för Diablo med svenska röster-nyheten, underhållning.

En grej som jag kanske tycker är att nyheterna flyter ihop litegrann, i alla fall när man skummar igenom genom att skrolla. Försök att göra rubriken för varje nyhet lite starkare eller med någon form av avskiljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tack för Diablo med svenska röster-nyheten, underhållning.

En grej som jag kanske tycker är att nyheterna flyter ihop litegrann, i alla fall när man skummar igenom genom att skrolla. Försök att göra rubriken för varje nyhet lite starkare eller med någon form av avskiljning.

Inte riktigt reflekterat över det, men måste säga att jag tenderar hålla med här. Tydligare och skarpare rubriker hade inte skadat. Större font kanske duger gott och väl.

En annan sak som lite hör ihop med detta är att layouten är väldigt slimmad, eller hur jag ska uttrycka mig. Jag förstår principen med att inte "bloata", utan man vill hålla det stilrent och prydligt. Men det ligger på gränsen till att bli för "puttinuttigt", med lite klen yta över till text/bilder/videoklipp. Det var framförallt youtubeklippets storlek som fick mig att reagera på detta. Många gamers idag sitter redan på widescreen-skärmar, så det utmärker sig nog extra mycket för dom att allt är är väldigt centrerat.

Men ändra om layouten är förmodligen lite lurigt då man måste pussla om i princip allt. Inget man gör på en handvändning tror jag.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Återigen, tack för er feedback. Jag ändrade storleken på nyhetsrubrikerna och hoppas att nyheterna aningen mer lättöverskådliga.

En anledning till den "smala" designen är att enligt statistiken så använder fortfarande majoriteten av använderna en upplösning under 1280. Jag vet att målgruppen för sajten är gamers men användarvänligheten hamnade i fokus. Designen måste vara som den är just nu. Viktigast just nu är att jobba på innehållet och se till att besökarna dels hittar till sidan och dels återkommer till den.

Anledningen till att vissa av youtube-klippen upplevs som små är för att medvetet har gjort dem små för att kunna skriva nyhetstexten vid sidan om. Detta pga två anledningar.

1. Om det är en podcast så behövs ingen bild.
2. Om det är någon mindre visuell film som t.ex den med Diablo på svenska där innehållet återigen kretsar kring audion, kan man trycka upp den i fullscreen om man önskar att se texten.

Filmklippen i exempelvis klass-sidorna ( http://www.svenskadiablo.se/?page_id=161 ) är betydligt större, och även där kan man trycka upp den på fullscreen om man så önskar

Layouten GÅR att ändra på men jag lägger hellre den begränsade tid jag har på att fylla sidan med innehåll och nyheter. När och OM sidan blir så pass stor att användarna kräver det kan jag tänka mig att dra på mig en ny bihåleinflammation och nörda fram en bredare header. Alternativt avlöna ett proffs för att utveckla en mer community-orienterad hemsida

Permalänk
Medlem

Läste nyheten om rörig grafik, har försökt hitta igen ett klipp på just den spellen -"firebats". Men inte lyckats hitta det, någon som kan länka?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ikväll klockan 22:30 får vi nyheter. Spännande minst sagt.

Permalänk
Medlem

herregud va spännande det är :$ läste nyligen på gamerants hemsida att 2009 på ett conference meeting så gick dom ut me att SC II betan skulle släppas, o den släpptes nästan veecka efter att det blev annonserat. Hoppas verkligen att de blir så med D3 också, håller tummarna!

Permalänk

Hoppas det blir betan! Men då blir man väl en av dom som inte "får" testa den

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

e de nån som har någon uppfattning av hur många beta nycklar dom kommer skicka ut? har läst att de var väldigt få till D2 men att de skickades ut jättemånga till SC2?

Permalänk
Medlem

Dom skulle väl bara ge ut 1000 nycklar?
Betan är inget jag är direkt taggad på, lär ju ändå inte få en nyckel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ha i åtanke att när Blizzard senast uttalade sig om att en av deras titlar mer eller mindre var klar så dröjde det ytterligare 1,5 år innan spelet faktiskt släpptes. Jag pratar om Sc2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizjaqtaar:

Ha i åtanke att när Blizzard senast uttalade sig om att en av deras titlar mer eller mindre var klar så dröjde det ytterligare 1,5 år innan spelet faktiskt släpptes. Jag pratar om Sc2

Skillnaden var att starcraft 2 var tvunget att balanseras till en e-sport, det har de inte i åtanke för diablo 3.

Permalänk
Medlem

Betan är planerad till tredje kvartalet iår

Uppdaterat på www.diablofans.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Skillnaden var att starcraft 2 var tvunget att balanseras till en e-sport, det har de inte i åtanke för diablo 3.

Njae lite så blir det väl?
Deras nya arena system är ju esport i åtanke, även ifall det inte ska vara main focus lär det fortfarande ge upphov till ganska mycket balansering

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hejsan

Vill bara kolla om detta stämmer helt, eller om kompisarna blåser mig(dom verkade seriösa iaf, inte sätt något bild bevis än, visar om dom visar mig isf)

Men dom säger att dom(Det är 3 personer) fick mail vid 14.00 tiden från Blizzard där dom fick Access till betan, dom ska tydligen ha Diablo 3 inlagt på deras Battle net konto nu och när dom trycker på spelet för att ladda ner klienten så säger dom att det står att dom får tillgång 16 Augusti :S

Citat:

TA DETTA MED EN STOR SKÅL SALT!

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

Hejsan

Vill bara kolla om detta stämmer helt, eller om kompisarna blåser mig(dom verkade seriösa iaf, inte sätt något bild bevis än, visar om dom visar mig isf)

Men dom säger att dom(Det är 3 personer) fick mail vid 14.00 tiden från Blizzard där dom fick Access till betan, dom ska tydligen ha Diablo 3 inlagt på deras Battle net konto nu och när dom trycker på spelet för att ladda ner klienten så säger dom att det står att dom får tillgång 16 Augusti :S

Nja, varför skulle Blizzard meddela folk redan nu?`
Men chansen finns väl, betan skulle starta runt då.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jo det är det jag har suttit o grubblat över också, men ska fråga efter bild bevis när en av dom kommer hem(vid 17.00-18.00), så får se då.

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Okej..
Allt var fejk.. <.<

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Njae lite så blir det väl?
Deras nya arena system är ju esport i åtanke, även ifall det inte ska vara main focus lär det fortfarande ge upphov till ganska mycket balansering

E-sport i åtanke? Källa tack! Det enda jag läst är att de självklart vill balansera det så gott de kan, men fokuset kommer naturligtvis ligga på PvE (åtminstone till en början). Sedan om fanbasen själva utvecklar det till en e-sport är säkerligen välkommet hos Blizzard, men absolut inget de strävar efter eller vad jag läst att de ens haft i åtanke.

Nej där har du nog inget annat än lösa rykten eller feltolkad information, men rätta mig gärna om jag har missat något.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läste en bluepost för ett tag sen där dom skrev att arena inte kommer att passa speciellt bra för just e-sport. Sitter på jobbet så kan inte hänvisa tyvärr, men det var på www.diablo.incgamers.com

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Frågan är om det här uttalandet från konferensen gav så mycket. Vi visste redan att de satsar på att få ut spelet 2011, vilket i sin tur skulle innebära en beta kring sommaren om man följer deras tidigare mönster. Men det klart... nu har vi fått ett halvsuddigt datum annonserat, som kan flytta sig bäst det vill beroende på fortsatt utveckling... Jaja, man får se det som goda nyheter. Det var trots allt inget prat om att de fastnat någonstans och glider långt in i 2012.

KniFF: Jag vill också minnas att en bluepost har backat mot utveckling av e-sport, men jag är istället för lat för att leta.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Eftersom att deras interna test redan startat kan man om vi ser till tidigare spel anta att D3 är i det stora hela färdigt eller rättare sagt, fullt spelbart. Sen att den externa betan i sig bara kommer innefatta Act 1 är en annan sak.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

E-sport i åtanke? Källa tack! Det enda jag läst är att de självklart vill balansera det så gott de kan, men fokuset kommer naturligtvis ligga på PvE (åtminstone till en början). Sedan om fanbasen själva utvecklar det till en e-sport är säkerligen välkommet hos Blizzard, men absolut inget de strävar efter eller vad jag läst att de ens haft i åtanke.

Nej där har du nog inget annat än lösa rykten eller feltolkad information, men rätta mig gärna om jag har missat något.

Menade PvP men skrev eSport av någon oförklarlig anledning och PvP behöver balanseras mer än PvE... Så lär fortfarande sno utvecklingstid

Edit: De har bekräftat att det inte lämpar sig för eSport

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Menade PvP men skrev eSport av någon oförklarlig anledning och PvP behöver balanseras mer än PvE... Så lär fortfarande sno utvecklingstid

Edit: De har bekräftat att det inte lämpar sig för eSport

Ah ok. Ja de lär garanterat fixa till PvP en hel del, det ska trots allt vara något som lockar. Jag inbillar mig att de kommer jobba med detta mycket efter release vid olika patchar. Vi lär få se och höra mycket gnäll om balansering fram och tillbaka. Jag hoppas bara att det inte blir som i WoW att den som skriker högst får sin vilja igenom. "Jojo-balansering" blir man fort trött på.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Problemet med balansering i ett spel som D3 är antalet unika builds. Det är svårt i Wow där man har sina cookiecutterbuilds. D3 har sina runor och en bunt andra saker som spelar in. Inget jobb jag velat göra direkt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

SC2 drog väl ut på tiden pga nya battle.net också?

I övrigt är det väl bara hoppas man får en plats i betan och får prova lite. Hoppas det är så bra som man vill tro att det ska bli

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Cookiecutterbuilds är så tråkiga, vilket jag hoppas och tror inte kommer finnas i D3.

Väntar på bekräftelse från Blizzard att nya follower-videon är äkta, men allt pekar åt att det är autentiskt. Vill gärna att man som exempelvis barbar ska kunna dra nytta av en Templar osv, så det inte alltid blir att närstridsklasser väljer distans-förföljare och tvärtom. Man såg i videon hur de var parade, intressant.

Distansförföljare... vad löjligt och snuskigt det lät på svenska.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Cookiecutterbuilds är så tråkiga, vilket jag hoppas och tror inte kommer finnas i D3.

Iom. att det finns oändligt med respecs i spelet precis som i WoW kommer det ta max 1 vecka innan du har ett trasigt spel med 1 klass som har 1 build som 1-shottar allt just för att man kan respecca och testa 100 olika builds på samma dag. Precis som i wow fast det kommer bli mkt mkt värre.

Sen "balanserar" Blizzard och en ny klass bli OP, så går det runt runt i fina små cirklar och det är bara att bli glad dagen din klass blir FOTM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Iom. att det finns oändligt med respecs i spelet precis som i WoW kommer det ta max 1 vecka innan du har ett trasigt spel med 1 klass som har 1 build som 1-shottar allt just för att man kan respecca och testa 100 olika builds på samma dag. Precis som i wow fast det kommer bli mkt mkt värre.

Sen "balanserar" Blizzard och en ny klass bli OP, så går det runt runt i fina små cirklar och det är bara att bli glad dagen din klass blir FOTM

Mjo det är väl mer eller mindre oundvikligt med cookiecutters. Men Blizzard inser nog problemet i alla fall, så det är bara hoppas att de klarar av att tackla det på rätt sätt.

Men FOTM är ett fenomen som jag upplevt uppstått i MMO:n främst. Samtidigt kanske Jay & Co lär sig något från allt patchande som varit i WoW också, med lite liiite tur. Det lär inte vara samma struktur på patchar som i WoW heller riktigt. Aja, den som lever får se...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Cookiecutterbuilds är så tråkiga, vilket jag hoppas och tror inte kommer finnas i D3.

Väntar på bekräftelse från Blizzard att nya follower-videon är äkta, men allt pekar åt att det är autentiskt. Vill gärna att man som exempelvis barbar ska kunna dra nytta av en Templar osv, så det inte alltid blir att närstridsklasser väljer distans-förföljare och tvärtom. Man såg i videon hur de var parade, intressant.

Distansförföljare... vad löjligt och snuskigt det lät på svenska.

Vilken video är det du talar om?

Och ja, det lät väldigt konstigt på svenska

Visa signatur

#framtiden