Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Totalbiscuit pratar om Diablo 3 i senaste mailbox.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
SpelClockers

Jag kommer nog köra T2 och sen Grim Dawn när det släpps.
Diablo3 har för mycket negativt i sig.

Permalänk
Medlem

Lär skaffa Diablo 3 så fort det släpps

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Och hur är det mer ojämnt att man kan spendera antingen tid eller pengar på att få bra utrustning jämfört med att det bara är de som har massa tid som får bra utrustning? Om något blir det mindre ojämnt då folk med lite tid till att grinda (t.ex. folk som jobbar mycket) inte längre hamnar på efterkälken.

Jag håller med, vi borde till och med utöka den mentaliteten till andra områden; exempelvis traditionell sport. Det är ju orättvis att de med tid till att träna har en fördel gentemot de som jobbar, så varför inte införa att man kan köpa sig en bättre startposition i exempel 100M sprinten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aletheia:

Jag håller med, vi borde till och med utöka den mentaliteten till andra områden; exempelvis traditionell sport. Det är ju orättvis att de med tid till att träna har en fördel gentemot de som jobbar, så varför inte införa att man kan köpa sig en bättre startposition i exempel 100M sprinten...

Det hindrar väl inte de som tränar att köpa till sig bättre startposition också då?

Om vi ändå ska vara ute på hal is så kan man ta Eve online som exempel där man kan handla med PLEX (30 dagars speltid) för ingame-valuta. Det fungerar skitbra.

Permalänk
Medlem

I rött har vi svensken Ola som har lagt ner 12 000kr på det här loppet, detta ger honom 2 sekunders försprång emot norrmannen Olle som idag bara valt att betala 10 000kr. Vinnaren i loppet går hem med hela 15 000kr! Ska de extra 2000kronorna ge utbetalning?
Spännande lopp!

Skämt åt sidan, jag som trodde mig hört att Blizzards ville satsa lite på PVP i diablo 3? Eller ska man ha någon speciell gear på sig i PVP?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aletheia:

Jag håller med, vi borde till och med utöka den mentaliteten till andra områden; exempelvis traditionell sport. Det är ju orättvis att de med tid till att träna har en fördel gentemot de som jobbar, så varför inte införa att man kan köpa sig en bättre startposition i exempel 100M sprinten...

Ja, det vore som sagt jämnt. Sen att det inte passar i sportvärlden är ju en annan sak. Det är viss skillnad på sport och datorspel ;).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Detta med att betalning skulle skilja sig ifrån d2 osv är en myt, finns inget spel av mitt vetande innom hack n slash som har så pass mycket pengar passerandes som i d2.
Bara kolla på d2jsp, hur mycket pengar tror ni folk pumpat in där för att dom skall kunna köpa just den gearen dom vill ha?
Allt blizzard gör nu är att förflytta köpandet ifrån utomstående källor in i spelet. Säkrare men kanske dyrare (tack vare avgifter).

Om man nu är så pass imot allt detta och tror att det kommer att bli ett så pass stort problem, då kanske man borde överväga att spela HC istället.
Där skall man ju tydligen inte kunna köpa/sälja saker för $. Där tror jag att det kommer att bli som i diablo2, folk kommer att köpa och sälja saker i stor utsträckning med "fg" ifrån d2jsp.

Jag ser detta som ett steg i rätt riktning. Bättre att föra in det i spelet, så att det finns där och kanske sätter det stopp för flera item-shops sidor(där folk säkert blir scammade på irl cash).
Nackdelen är ju att kineser osv kanske kommer att sätta upp en stadig shop ingame, dock så kommer ju blizzard att ha koll på detta i en bättre utsträckning då dom kommer kunna se till villket konto allt detta går till och kanske strypa det.

Ang att folk vill grinda och inte köpa saker, finns inget som hindrar er ifrån att göra detta.
Bara för att blizzard sätter upp en cash shop betlyder inte det att man inte kan gör allt själv om man vill det.

Det jag försöker säga är att i d2 köptes och såldes saker helatiden, bara det att dom som höll för ögonen inte såg det.

Jag kommer att köpa spelet direkt vid release, längtat efter ett nytt diablo sedan dom förstörde diablo2 med LOD expen.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Alltså det spelar inte så stor roll att AH tar IRL pengar istället för ingame guld. Det är ju exakt det som finns i WOW nu, Aion och alla andra MMORPG enda skillnaden är här att blizzard tar bort mellanhanden av guld. I wow köper folk guld för irl pengar som de sedan köper bra saker på AH för och samma i alla andra spel.

Vad Blizzard väljer att göra är att ta bort mellanhanden, göra det lagligt samtidigt som de tjänar en slant på det hela. Förstår inte folk detta?
Det är exakt samma sak som funnits innan och som inte går att åtgärda.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Det hindrar väl inte de som tränar att köpa till sig bättre startposition också då?

Om vi ändå ska vara ute på hal is så kan man ta Eve online som exempel där man kan handla med PLEX (30 dagars speltid) för ingame-valuta. Det fungerar skitbra.

Det argumentet håller inte riktigt, för Diablo är inget MMO och CCP tar inte ut några avgifter för transaktionerna mellan spelarna.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Alltså det spelar inte så stor roll att AH tar IRL pengar istället för ingame guld. Det är ju exakt det som finns i WOW nu, Aion och alla andra MMORPG enda skillnaden är här att blizzard tar bort mellanhanden av guld. I wow köper folk guld för irl pengar som de sedan köper bra saker på AH för och samma i alla andra spel.

Vad Blizzard väljer att göra är att ta bort mellanhanden, göra det lagligt samtidigt som de tjänar en slant på det hela. Förstår inte folk detta?
Det är exakt samma sak som funnits innan och som inte går att åtgärda.

Nej, vad Blizzard väljer att göra är att göra något legalt som de _alltid_ tidigare varit emot. Med andra ord så ger Blizzard upp och låter köpa-bra-gear-för-pengar ta över istället för att grinda det själv. Går man runt med bra gear i D3 så kommer alla tänka att han har betalt cash för det. Så tycker ni att de bör införa det i WoW och nästa MMO också nu alltså?

Dessutom så är de extremt giriga och ska tjäna pengar på det själva. Skatt på att lägga upp saker, skatt på att sälja saker, skatt på att ta ut det intjänade i riktiga pengar. Enda anledningen till att det inte kom i HC var att de inte ville att spelare skulle lägga ut massor av riktiga pengar och sen dö och allt bara *poof*. Annars hade det dykt upp där också.

Håller med Total Biscuit i videon där han kommenterar detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det argumentet håller inte riktigt, för Diablo är inget MMO och CCP tar inte ut några avgifter för transaktionerna mellan spelarna.

Det argumentet håller lika mycket som jämförelsen mellan spel och sport som gjordes tidigare.

Hade det gjort någon skillnad om Diablo 3 hade varit ett MMO?
Är det avgiften som Blizzard tar från transaktioner som stör dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej, vad Blizzard väljer att göra är att göra något legalt som de _alltid_ tidigare varit emot. Med andra ord så ger Blizzard upp och låter köpa-bra-gear-för-pengar ta över istället för att grinda det själv. Går man runt med bra gear i D3 så kommer alla tänka att han har betalt cash för det. Så tycker ni att de bör införa det i WoW och nästa MMO också nu alltså?

Jag har inte sagt att Blizzard inte har valt att gå emot något det alltid stått för, förstår inte varför du citerar mig och tar upp det? Har aldrig sagt emot detta påstående eller ens hintat om det :s
Och ja jag hade inte brytt mig nämnvärt om de införde det i WoW heller då det ju som jag sade exakt det som händer nu ändå... Kan förstå att folk tycker illa om det och kan inte säga att jag är 100% onboard med att detta är en sak som kommer gynna alla eller ens mig själv. Brukar inte köpa guld själv utan grindar hellre då jag vill förtjäna allt jag skaffar. Vad jag kommer göra är att sälja saker jag hittar för riktiga pengar, spara dessa pengar som om de vore mitt ingame guld och sedan spendera dessa pengar igen. Kommer nog fungera bra.
Ska bli intressant och se hur detta faller ut

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt hellre betalat en mindre kostnad per månad för D3 om det nu är så att Blizzard måste tjäna mer löpande pengar på sina spel.

Tredjepartshandlare kommer inte heller att försvinna pga detta, de blir bara legaliserade nu istället. De har ju hela HC att fixa gear att sälja, och de kommer säkert att kunna utnyttja SC också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Går man runt med bra gear i D3 så kommer alla tänka att han har betalt cash för det. Så tycker ni att de bör införa det i WoW och nästa MMO också nu alltså?

Det är redan så i WoW... Massor med riktigt bra epic gear går att köpa på AH och otroligt många köper guld för IRL pengar. Varesig du vill tro det eller inte så är det redan faktum.

Edit: Ännu fler köper max lvl karaktärer med bra utrustning för SEK (ta gärna en snabb titt på blocket)..

Skrivet av Runsy:

Detta med att betalning skulle skilja sig ifrån d2 osv är en myt, finns inget spel av mitt vetande innom hack n slash som har så pass mycket pengar passerandes som i d2.
Bara kolla på d2jsp, hur mycket pengar tror ni folk pumpat in där för att dom skall kunna köpa just den gearen dom vill ha?
Allt blizzard gör nu är att förflytta köpandet ifrån utomstående källor in i spelet. Säkrare men kanske dyrare (tack vare avgifter).

Det kommer knappast bli dyrare, om något blir det billigare. Hur mycket avgifter tror du externa sidor tar ut?
Blizzard kommer inte behöva ta ut höga avgifter då så många kommer använda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det är redan så i WoW... Massor med riktigt bra epic gear går att köpa på AH och otroligt många köper guld för IRL pengar. Varesig du vill tro det eller inte så är det redan faktum.

Riktigt bra PvE raidgear eller PvP gear går inte att köpa då de är BoP. All gear i D3 är helt fri afaik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Riktigt bra PvE raidgear eller PvP gear går inte att köpa då de är BoP.

Ska vi slå vad?

http://www.blocket.se/ostergotland/WoW_Wrathful_Gladiator_Dru...

Permalänk
Medlem

Sälja ett konto är en helt annan sak än att sälja gear. Det är dessutom mer riskabelt, speciellt om det är en känd spelare i ett större guild.

Permalänk
Medlem

Kan inte direkt se så mycket negativt med detta. Det finns i vilket fall som helst bara det att nu är det in-game och blizzard har koll på det.
Att Blizzard tar ut en avgift för det stör mig inte heller, att de tjänar pengar på det är ju bra då det i slutändan gynnar oss som spelar.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om denna funktion då jag inte kommer att använda den.
Om man gör jämförelser med D2 så försigår det redan idag att folk säljer gear för pengar och folk kommer säkert fortsätta att sälja gear via sina vanliga kanaler för att slippa avgifter och annat. Så det blir ingen försämring för oss som inte vill köpa/sälja gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Sälja ett konto är en helt annan sak än att sälja gear. Det är dessutom mer riskabelt, speciellt om det är en känd spelare i ett större guild.

Det är hursomhelst redan väldigt utbrett. Så konton (med deras raid och pvp gear) byter ägare för IRL pengar dagligen. 200 annonser uppe på blocket bara för oss i Sverige...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det är hursomhelst redan väldigt utbrett. Så konton (med deras raid och pvp gear) byter ägare för IRL pengar dagligen. 200 annonser uppe på blocket bara för oss i Sverige...

Det är säkert det. Jag har inte någon koll på den marknaden. Man köper dock en färdig och dyr karaktär. Genom att köpa gear kommer du alltid kunna ha de bästa sakerna på en och samma karaktär.

Jag gillar det inte. Tycker du att det är ok och bör vara fritt att köpa gear/karaktärer direkt i WoW också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej, vad Blizzard väljer att göra är att göra något legalt som de _alltid_ tidigare varit emot. Med andra ord så ger Blizzard upp och låter köpa-bra-gear-för-pengar ta över istället för att grinda det själv. Går man runt med bra gear i D3 så kommer alla tänka att han har betalt cash för det. Så tycker ni att de bör införa det i WoW och nästa MMO också nu alltså?

Jag tror du underskattar antalet spelare som köper guld/items/karkatärer/konton i dagens spel. Detta är inget nytt fenomen..

Den ända skillnaden är att man nu kommer kunna köpa/sälja under mer kontrollerade former.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Genom att köpa gear kommer du alltid kunna ha de bästa sakerna på en och samma karaktär.

Precis som idag då?

Skrivet av Buio:

Jag gillar det dock inte. Tycker du att det är ok och bör vara fritt att köpa gear/karaktärer direkt i WoW också?

Jo det tycker jag absolut. Det är juh redan så det funkar idag.

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär då Buio.

Alternativet hade kanske varit att göra ALLA items BoP även i Diablo 3 (för att förhindra handeln) samt att förbjuda handel med konton och lägga på en månadskostnad för att täcka servrarna.

Hade det varit en bättre lösning tycker du?

Servrar och deras underhåll för miljoner spelare 10år framåt är allt ifrån gratis. Kanske skulle de ta och höja månadsavgiften i WoW istället för att ha råd med D3 servrar? Rättvist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otukt:

Jag tror du underskattar antalet spelare som köper guld/items/karkatärer/konton i dagens spel. Detta är inget nytt fenomen..

Den ända skillnaden är att man nu kommer kunna köpa/sälja under mer kontrollerade former.

Nej det är inte nytt, det som är nytt är att Blizzard vänder helt om, legaliserar det och i samma veva greedar till det och ska tjäna pengar själv på det. Bara för att saker sker utan att vara tillåtet är det inte alltid bra att tillåta det. Ska de fortsätta och legalisera populära illegala saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej det är inte nytt, det som är nytt är att Blizzard vänder helt om, legaliserar det och i samma veva greedar till det och ska tjäna pengar själv på det. Bara för att saker sker utan att vara tillåtet är det inte alltid bra att tillåta det. Ska de fortsätta och legalisera populära illegala saker?

Jag är inte säker, utan detta är bara en gissning.

Men jag tror att pengarna som kommer genereras till blizzard genom AH kommer att gå till vidareutveckling och patchning av Diablo 3. Vilket i sin tur kan ses som en månadskostnad du inte behöver betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ska de fortsätta och legalisera populära illegala saker?

Det är inte illegalt enligt någon annan än Blizzard (och möjligtvis dig). Svensk lag tycker det är helt OK och görs som tidigare nämnts redan i massa andra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otukt:

Precis som idag då? Jo det tycker jag absolut. Det är juh redan så det funkar idag.

Är det inte många som bottar i D2 nuförtiden. Nästa steg att göra det tillåtet, det är ju också så det fungerar idag?

Skrivet av Ixos:

Det är inte illegalt enligt någon annan än Blizzard (och möjligtvis dig). Svensk lag tycker det är helt OK och görs som tidigare nämnts redan i massa andra spel.

Vad fint att börja märka ord, du vet precis vad jag menar även om jag kanske skulle uttryckt det annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte många som bottar i D2 nuförtiden. Nästa steg att göra det tillåtet, det är ju också så det fungerar idag?

Nä alla bottar i D2 numera är i princip för att spamma reklam till olika sälj siter.. Dem slipper vi alltså till 95% med en officiell kanal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte många som bottar i D2 nuförtiden. Nästa steg att göra det tillåtet, det är ju också så det fungerar idag?
.

Skillnaden är att Blizzard kan stänga ner konton som använder sig av bottar eftersom de använder sig utav ett utomstående program vilket inte är tillåtet enligt deras policys, det är mycket svårare för dem att stänga ner ett konto för att en person har fått x antal guld/saker "gratis" eftersom betalningen skett på annat håll.