Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Det enda jag hört är att när betan startar så är det ca 6 månader till release, det är vad Jay Wilson sa på Blizzcon.

Sen har vi såklart denna bilden, om den är äkta eller inte kan man undra men D3 i slutet av 2011 låter rimligt.
http://img818.imageshack.us/img818/5512/blizzardslate.jpg

Citering av gammalt inlägg, men kolla på dagens http://www.mmo-champion.com

Blizzard har precis annonserat WoW Brazil (portugisiska). Hmm hmm.

Permalänk
Medlem

Undrar en liten sak om systemkraven. Vet att de inte är fastställda men om man ser till utvecklingen och tiden de ha gjort spelet under så borde de kanske ligga runt sc2 eller?

Har en envy 14 2090eo med i7 cpu och massa ram. Dock är det endast ett 6630M i den. Nu till frågan.

Tror ni jag kan spela D3 med låga-medium inställningar på den? SC2 flyter helt OK på de inställningarna så kanske borde d3 kunna bli spelbartisch kanske?

Någon som vågar gissa??

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Skrivet av naken^:

Undrar en liten sak om systemkraven. Vet att de inte är fastställda men om man ser till utvecklingen och tiden de ha gjort spelet under så borde de kanske ligga runt sc2 eller?

Har en envy 14 2090eo med i7 cpu och massa ram. Dock är det endast ett 6630M i den. Nu till frågan.

Tror ni jag kan spela D3 med låga-medium inställningar på den? SC2 flyter helt OK på de inställningarna så kanske borde d3 kunna bli spelbartisch kanske?

Någon som vågar gissa??

Du känner inte att du kan vänta tills betan kommer för de frågorna? Det du kan göra är att titta på vad för hårdvara där finns i dagens macbooks, det ska räcka för att köra spelet på low/medium.

Permalänk

Bilden som borde diskuteras just nu är snarare den nya end-screen-bilden från Diablo 3 betan.... http://www.svenskadiablo.se/2011/07/28/forsta-bilden-fran-dia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Du känner inte att du kan vänta tills betan kommer för de frågorna? Det du kan göra är att titta på vad för hårdvara där finns i dagens macbooks, det ska räcka för att köra spelet på low/medium.

OJ, visste inte ens att betan var så nära. Men givetvis kan jag hålla mig tills dess

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Imorgon kanske vi får veta mer om när betan startar, det är iaf min förhoppning

För er som inte följer händelserna kring D3 slaviskt så kan jag berätta att Blizzard hade en pressrelease med speciellt inbjudna den 27e. Imorgon den 1a aug får de som var där gå ut offentligt med det som de fick veta.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Ja, det är väldigt intressant. Hoppas på en beta några månader och release i slutet av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo.incgamers.com:

Ahead of schedule (but you knew it was coming) are a couple of new images and a quick bullet list of new and confirmed information gleaned from last week’s press interviews (allegedly). This came via an attendee who leaked it via IRC. Some of this we’ve already talked about but you can check back at midnight for our own report. In the mean time, digest and discuss.

Summarised:

Beta will start in waves. North America first, Europe later.
“Real Money” Auction House. You can sell and buy Items for Real Money. You have to pay fee to Blizzard for it. You can also use an Ingame-Gold Acution House.
Blizzard will not sell Gold or Items. It is just Player to Player Trading.
Every Class has its own introduction video.
The Auction House has an amazing search system it sorts the items by the best stats for your character.
Beta contains all five classes and ends with Leoric.
Hardcore Modus is in (No more Infos)
Match-Making-System for Random Groups and PvP-Arena.
Sharing-Stash confirmed.
Banner-System: You have a Virtual-Banner for your Achievements. It contains all Achievements from your account (not Character).
They will also release a long new gameplay trailer tomorrow. It will contain new skills and runes.
No specific End-Game Content (No Raids etc.), but they want to add more stuff for high level players later.
Naming-System will work like in StarCraft 2. You have a name and an ID like Diablo.113
More Infos about the Demon Hunter:

Demon Hunter has two resources: Hate and Discipline
He uses Hate for Attackspells. Hate regenerates very fast.
Discipline is for defensive abilities and regenerates slowly.
No changes on the resources-system for the other classes.
First images is of your Friend’s List and the second is your account achievements.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Real Money auctionhouse? wtf, låter inte riktigt som Blizzard måsta jag säga!

Bara väntar på att man ska få veta vilka system krav spelet kommer ha.

Permalänk
Medlem

http://www.mmo-champion.com/content/2397-Diablo-3-Auction-Hou...

Själv tycker jag precis som en av de som kommenterade på arenajunkies, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Citat:

"You can kiss any in-game competitive play goodbye (i.e. Arenas). You can't have competition in a pay-to-win structure."

Edit: Det går väl dock inte att få bort helt då det alltid kommer att finnas sidor som säljer items, precis som i diablo2. Det är dock så himla synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

http://www.mmo-champion.com/content/2397-Diablo-3-Auction-Hou...

Själv tycker jag precis som en av de som kommenterade på arenajunkies, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Edit: Det går väl dock inte att få bort helt då det alltid kommer att finnas sidor som säljer items, precis som i diablo2. Det är dock så himla synd.

De vet väl att marknaden finns, lika bra att försöka tjäna lite pengar på den. Med lite tur så försvinner en del av goldtraderspammen i samma veva. Sen så är det ju inte blizz som säljer extrema saker som inte går att hitta genom loot, antagligen så blir det just guld som kommer säljas där och items via vanlig auction.

Permalänk
Medlem

Där dog mitt intresse helt när saker och ting börjar kostar IRL pengar. Visst finns alternativet med in-game cash, men det är sättet, precis som DLC, som jag är emot.

Permalänk
Medlem

Heh, hittade en sak till som gör att real cash prytteln är skit samma för min del. Hardcore kan inte använda sig av cash, endast gold. Så alla ni som klagar över att man kan använda riktiga pengar, welcome to the dark side

Citat:

Can Hardcore-mode characters use the currency-based auction house?
No. Hardcore characters will only have the option to buy and sell items together with other Hardcore characters via a separate "Hardcore-only" gold-based auction house; they will not be able to use the currency-based auction house. Hardcore mode is designed as an optional experience for players who enjoy the sense of constant peril that comes with the possibility of permanent death for a character. All of a Hardcore character’s items are forever lost upon that character’s death, so to avoid the risk of a player spending real money on items that could then be permanently lost when the character dies, we decided restrict the use of the currency-based auction house in Hardcore mode.

Skrivet av Ibymafayhas:

Där dog mitt intresse helt när saker och ting börjar kostar IRL pengar. Visst finns alternativet med in-game cash, men det är sättet, precis som DLC, som jag är emot.

Även då det endast är spelare som säljer? Den typen av handel har alltid funnits, smart av blizz att göra sig av med alla scammers tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Även då det endast är spelare som säljer? Den typen av handel har alltid funnits, smart av blizz att göra sig av med alla scammers tycker jag.

Ja, då detta är ytterligare ett steg närmre "Please insert coin to play" som på den gamla goda arkad-tiden. Konstigt faktiskt att inget företag kommit på denna ide där man får betala för varje gång man dör :>.
Jag är emot DLC etc som borde funnits med från början med, men då de stora bolagen sällan gör några bra titlar numera så är detta inget större problem för mig så länge de små nischade företagen kan få ut titlar som är hundra gånger bättre och inte försöker kasta skit på sina kunder vid varje möjligt tillfälle.

Permalänk
Medlem

Så länge det endast är SPELARE som säljer saker de hittat är det ju en skitbra idé. Det är när företagen skapar items vid varje köp det blir problem och marknaden förstörs. Så länge inga nya items skapas pga folk köper saker med IRL pengar spelar det ju ingen roll.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Ja, då detta är ytterligare ett steg närmre "Please insert coin to play" som på den gamla goda arkad-tiden. Konstigt faktiskt att inget företag kommit på denna ide där man får betala för varje gång man dör :>.
Jag är emot DLC etc som borde funnits med från början med, men då de stora bolagen sällan gör några bra titlar numera så är detta inget större problem för mig så länge de små nischade företagen kan få ut titlar som är hundra gånger bättre och inte försöker kasta skit på sina kunder vid varje möjligt tillfälle.

Jag minns att jag hörde talas om att det fanns engångs tamaguchis(stavning?) i japan när jag var ung. Tror det helt enkelt beror på marknaden att vi inte har sett "Please insert coin to play"spel än utanför arkadhallarna.
Men det är det jag tänker på, du verkar vara emot tanken på att företagen utelämnar delar för att kunna ta lite extra betalt vilket kan vara fallet i cash auctionhouses i det vanliga F2P-förfarandet. Här finns det däremot alla möjligheter för spelarna att farma precis som vanligt om de känner för det då någon måste farma upp sakerna för att de ska hitta till AH. Det kan väl inte handla om att blizz tar en avgift för dessa auctions som får dig att irritera dig heller? Den delen känns ju fullt naturlig.

Om inte annat så kan dessa AH användas till att casha ut när man har tröttnat på spelet. Då man antagligen kommer få ungefär en hundring för nästan oändligt med timmar av spelande p.g.a. pelle 12 som drivit ner priserna för att dryga ut sin veckopeng med 10kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Heh, hittade en sak till som gör att real cash prytteln är skit samma för min del. Hardcore kan inte använda sig av cash, endast gold. Så alla ni som klagar över att man kan använda riktiga pengar, welcome to the dark side

Tycker det är ett väldigt dåligt val. Man ska inte tvingas köra hardcore för att slippa spelsaker för riktiga pengar delen.

Det är bara att inse att Blizzard är giriga. Eftersom de tagit detta steg med Diablo III är det inte otänkbart vi får se det i deras nästa MMO också. De vill ha in pengar/månad precis som med WoW och ett AH för riktiga pengar som de tar en procent på är ett sätt att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tycker det är ett väldigt dåligt val. Man ska inte tvingas köra hardcore för att slippa spelsaker för riktiga pengar delen.

Det är bara att inse att Blizzard är giriga. Eftersom de tagit detta steg med Diablo III är det inte otänkbart vi får se det i deras nästa MMO också. De vill ha in pengar/månad precis som med WoW och ett AH för riktiga pengar som de tar en procent på är ett sätt att göra det.

Jag ser det från andra hållet. Måste tvingas köra softcore om man vill tjäna en hacka på saker man hittar

Permalänk
Medlem

Diablofans har lagt upp en gameplay B-Roll från betan som de fick på presseventet.

Skrivet av Snorfisk:

Jag ser det från andra hållet. Måste tvingas köra softcore om man vill tjäna en hacka på saker man hittar

Så du tycker det är ok att sälja saker för riktiga pengar alltså? Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så du tycker det är ok att sälja saker för riktiga pengar alltså? Usch.

Det handlar inte om vad jag tycker är OK eller inte. Finns möjligheten för ena sidan och inte den andra så kommer jag tvingas spela på den sidan där det är möjligt om jag vill ta del av det här. Det är ju väldigt dumt från mitt håll om jag hittar en bra sak, men inte tänker sälja den för X euro på grund av principer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så du tycker det är ok att sälja saker för riktiga pengar alltså? Usch.

Vad är felet med det? Om du dödat monster i 5 timmar och hittar ett item du inte behöver, vad är felet då med att sälja det för riktiga pengar? Det är ju inte Blizzard som skapar fler items än det hittats när någon köper ett item, för dig som spelare blir det ingen skillnad förutom att du kan sälja saker för pengar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vad är felet med det? Om du dödat monster i 5 timmar och hittar ett item du inte behöver, vad är felet då med att sälja det för riktiga pengar? Det är ju inte Blizzard som skapar fler items än det hittats när någon köper ett item, för dig som spelare blir det ingen skillnad förutom att du kan sälja saker för pengar.

Felet är att Blizzard nu ändrar ställning helt och säger att köpa bra gear för riktiga pengar är ok, samtidigt som de kommer tjäna pengar själva på det (en tariff på själva uppsättningen och en skatt på försäljningen). Men kanske jag som är gammalmodig, och andra tycker det är helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Om inte annat så kan dessa AH användas till att casha ut när man har tröttnat på spelet. Då man antagligen kommer få ungefär en hundring för nästan oändligt med timmar av spelande p.g.a. pelle 12 som drivit ner priserna för att dryga ut sin veckopeng med 10kr

Pelle 12 har nog mindre med saken att göra än vad Femhundra stycken Jiang Chen 29 från Kina som jobbar i sweatshop med farmande och stjäla konton för 5kr/h har...

Skrivet av Buio:

Felet är att Blizzard nu ändrar ställning helt och säger att köpa bra gear för riktiga pengar är ok, samtidigt som de kommer tjäna pengar själva på det (en tariff på själva uppsättningen och en skatt på försäljningen). Men kanske jag som är gammalmodig, och andra tycker det är helt ok.

Skall jag vara helt ärlig tycker jag faktiskt WoW värre där. Där kan du betala riktiga pengar för att få prestige saker i spelet som ingen annan kan få (mounts/vanity pets osv).

Om det dessutom kan stämma i bäcken lite av alla goldsellers är det bara ett plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Skall jag vara helt ärlig tycker jag faktiskt WoW värre där. Där kan du betala riktiga pengar för att få prestige saker i spelet som ingen annan kan få (mounts/vanity pets osv).

Om det dessutom kan stämma i bäcken lite av alla goldsellers är det bara ett plus.

Jag kan nästan säga med 100% att Diablo III kommer ha samma sak. Du kommer garanterat kunna köpa någon companion eller liknande för riktiga pengar.

Jag är faktiskt negativ till att man kan köpa items för riktiga pengar. Det kommer antagligen förstöra hela spelet. Du slipper farma guld, du slipper farma gear. Du sätter in pengar och köper loss så har du dina saker. Trist som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag kan nästan säga med 100% att Diablo III kommer ha samma sak. Du kommer garanterat kunna köpa någon companion eller liknande för riktiga pengar.

Jag har mycket svårt att föreställa mig små gulliga blommor osv som springer brevid hjältarna i Diablo III. Så jag kan nog säga med samma 100% säkerhet som du kan att Diablo III inte kommer ha det

Om du menar companions som faktiskt slåss och är bättre än du kan hitta utan att betala är det något helt annat..
Det är jag också helt emot att kunna skaffa sig fördelar genom att betala riktiga pengar direkt till blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Pelle 12 har nog mindre med saken att göra än vad Femhundra stycken Jiang Chen 29 från Kina som jobbar i sweatshop med farmande och stjäla konton för 5kr/h har...

Jag kan tänka fel här men jag tror att pelle 12 kan tänka sig att jobba för en lägre lön än chinafarmers. Kan mycket väl bli som så att goldfarming blir mindre värt och minskas just på grund av att små ungar som inte förstår vad deras tid är värd sätter sig och farmar med drömmen att leva på sitt spelberoende.

Skrivet av Ixos:

Jag har mycket svårt att föreställa mig små gulliga blommor osv som springer brevid hjältarna i Diablo III. Så jag kan nog säga med samma 100% säkerhet som du kan att Diablo III inte kommer ha det

Äh, tror vi alla skulle vilja ha en meningslös liten enhörning som skuttar runt på kartan. Men helt seriöst så skulle de kunna lägga till lite "mörkare" companions, i ärlighetens namn så bryr jag mig inte alls när det bara är ögongodis. Så länge inte blizz börjar sälja items själva så får de göra vad de vill för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag är faktiskt negativ till att man kan köpa items för riktiga pengar. Det kommer antagligen förstöra hela spelet. Du slipper farma guld, du slipper farma gear. Du sätter in pengar och köper loss så har du dina saker. Trist som fan.

Varför är det trist? Känns som Diablo 3 riktar sig mer mot vuxna (vilket ju är en bra idé då de ursprungliga spelarna börjar bli äldre nu). Att slippa farma och kunna göra något vettigt med den tiden känns ju som en bra kompromiss. Och eftersom inga fler items skapas än det skulle finnas ändå så blir inte balansen skev heller.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det köper man saker för pengar via att växla in pengar för en slags Blizzard-points, ungefär som MS points på 360. Stod det något om att man kan växla tlllbaks obegränsat åt andra hållet?

En sak som AH för riktiga pengar kommer att påverka är det vanliga AH:t. Kanske finns inte de grejer du vill ha på vanliga AH:t eller så kanske priserna i spelvalutan är åt skogen, då många valt AH för riktiga pengar istället. Med andra ord blir det någon form av splittring oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jävligt fint att riktiga pengar funktionen är borttagen från HC iaf, blev lite rädd att man inte skulle vilja köra diablo

HC all the way \o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Som jag förstår det köper man saker för pengar via att växla in pengar för en slags Blizzard-points, ungefär som MS points på 360. Stod det något om att man kan växla tlllbaks obegränsat åt andra hållet?

En sak som AH för riktiga pengar kommer att påverka är det vanliga AH:t. Kanske finns inte de grejer du vill ha på vanliga AH:t eller så kanske priserna i spelvalutan är åt skogen, då många valt AH för riktiga pengar istället. Med andra ord blir det någon form av splittring oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag inte läst mer än utdraget från incgamers.com, men där står det ju att man sälja saker för IRL pengar, och då måste det ju gå att växla tillbaka på något vis om det är points som används.

Jo men varför skall inte folk själva få bestämma vad de vill ha för valuta för sina saker. Vill de ha in game pengar eller riktiga, bör ju vara upp till personen som spenderat tiden på att fixa sakerna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"