Permalänk
Medlem

Nätverks Fel " Internet"

Hejsan, har ett roligt dilemma med internet / nätverket.

Jag har 100mbit FIBERLAN Från telia och ibland dör internet för mig, vi sitter 2st på samma internet igenom 1 router D-LINK DIR-655. och det dör ibland för mig men inte för han så jag måste koppla ur nätverkskabeln ibland och in igen.

Någon som har en aning om vad detta kan vara? jag har nyaste 1155 moderkortet.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Uppdatera nätverksdrivrutiner?

Permalänk
Medlem

Samma för mig.. väldigt störande problem

Det är nog moderkortet för mig som spökar, händer samma sak i lägenheten och hemma hos farsan.. jävla skit msi

Visa signatur
Permalänk

samma här, skapade en tråd för någon vecka sen, fick några svar, inget hjälpte;/ har även sökt runt i forum, ringt ip-support, fucking spenderat halva mitt liv på att lösa problemet...

EDIT: noterade att vi som har problemet verkar finnas i mitten av norrland.. Vad har ni för leverantörer?
Själv har jag Bahnhof abonemang levererat av Jämtkraft..

Permalänk
Medlem

Jag har Telia :s

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Skrivet av Fabola:

Jag har Telia :s

yes, telia har abonemanget, men antar att det är någon annan som levererar?:P

Permalänk
Medlem

Det har jag ingen aning om XD hahaha

+ jag har också ett MSI 1155. :S

+ att jag har senaste drivrutinerna till nätverket.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Rekordmedlem

Ni har inte koll på era nätverkskort, om en dator faller bort men det rullar för en annan så är problemet troligen i datorn, att en port kraschar separat är långsökt,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Fan, jag blir så jäffla les... hur ofta händer de er?

Permalänk
Medlem

Idag har det hänt superofta. ibland händer inte alls. kan vara dagar utan skiten,. men nu :s jobbigt

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ni har inte koll på era nätverkskort, om en dator faller bort men det rullar för en annan så är problemet troligen i datorn, att en port kraschar separat är långsökt,

om det är så är det väll MSIs fel av defekt produkt? Mitt gammla 775 fungerade perfekt utan problem, Det är väll isofall MSI som ska lösa detta?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Kan det vara kabeln kanske? Ni kan ju även tvinga 1000Mbit full duplex på båda sidorna. Inte helt ovanligt med duplex miss match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Themis:

Kan det vara kabeln kanske? Ni kan ju även tvinga 1000Mbit full duplex på båda sidorna. Inte helt ovanligt med duplex miss match.

Jag har testat med 2st olika kablar . tror inte det är det som är felet ;p

EDIT: hur fixat jag sånt om det är så ? : O

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ni har inte koll på era nätverkskort, om en dator faller bort men det rullar för en annan så är problemet troligen i datorn, att en port kraschar separat är långsökt,

långsökt ja, men jag har ALLTID tillgång till local...

Permalänk
Medlem

MSI borde fixa detta felet nu tycker jag. <: annars äre bann på wc3 för dom

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Länge sen jag ängnade större uppmärksamhet åt dett fel nu, men det har börjat hända ofta att internat "faller bort" på två av våra 5 datorer...

Har upptäckt att om man skriver www.google.se -> Enter (väntar tills den säger att den inte kan ansluta) -> håller in "F5" i ca 1-2 minuter så kommer internet tillbaka, helskumt men det funkar varje gång... (anledningen till att jag använder google är att det verkar vara en lätt sida att ladda, funkar inte med t.ex facebook :S)

Permalänk
Medlem

Massa gnäll - men inga vettiga felbeskrivningar....
Omöjligt att säga vad problemet är. Dra igång 3 kontinuerliga ping (ping xxxxx -t).
1) mot default GW - dvs routern
2) första hopp efter routern
3) Ngt på internet typ Google, DN, Sunet, etc.

När problemet uppstår hur går dessa pings? Dör en, fler eller alla?