Britter äter middag framför datorn

Permalänk

Klart man gör, var skulle man annars äta?

Men varför har nu powerking på bilden? Billig skit som smakar röv. Redbull ska de va

Permalänk
Medlem

Händer emellanåt!

Skrivet av vfrolunda:

Men varför har nu powerking på bilden? Billig skit som smakar röv. Redbull ska de va

Är enligt mig ingen större skillnad på powerking och redbull, mer än att redbull tycker jag är lite mildare. Absolut inte värt att betala 3ggr mer för redbullmärket. Förövrigt så slår mjölk och vatten allt till mat. Möjligtvis att en cola är Ok till pizza;)

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Händer emellanåt!

Är enligt mig ingen större skillnad på powerking och redbull, mer än att redbull tycker jag är lite mildare. Absolut inte värt att betala 3ggr mer för redbullmärket. Förövrigt så slår mjölk och vatten allt till mat. Möjligtvis att en cola är Ok till pizza;)

Det vill jag hålla med om. Bra mat förstörs av läskeblask.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem

bor man inte ensam så SKA man inte äta framför datorn, var social och vila ögonen. När jag äter chips eller t ex cheez doodles (OLW ^^) har jag dem i en skål och använder inte fingrarna! dricka framför datorn händer dock

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Haha, av dömma av omröstningen än så länge. Över 2000 pers och majoritetet äter framför datorn ibland

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Skrivet av Jesper930:

Själv skulle jag aldrig i livet äta framför datorn eller tv:n.

Middagen är det allra viktigaste jag gör under dygnet så varför stressa med den. Det skall ta minst 30 minuter och inget får störa.

Intressant. Äter du snabbt om du sitter vid en tv eller dator? Själv äter jag extra långsamt när jag sitter framför en dator.

Permalänk
Skrivet av HappyBunny:

Intressant. Äter du snabbt om du sitter vid en tv eller dator? Själv äter jag extra långsamt när jag sitter framför en dator.

Nej, men jag kastar inte bort min middag till att sitta vid datorn.
Vem äter en god middag såsom oxfilé för att kasta bort hela upplevelsen och inte ens fokusera på maten.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem

Jag har tangentbordet under skrivbordet så de är inget problem att äta där

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper930:

Nej, men jag kastar inte bort min middag till att sitta vid datorn.
Vem äter en god middag såsom oxfilé för att kasta bort hela upplevelsen och inte ens fokusera på maten.

Då sätter man sig vid en bra film och njuter av maten och filmen ta da (men smaken är som baken)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Då sätter man sig vid en bra film och njuter av maten och filmen ta da (men smaken är som baken)

Tycker man att det är tillfredsställande så ska man självklart göra så

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem

Självklart gör jag det.

Permalänk

Har inget köksbord så har inget val

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

satt nyss och åt mjölk med flingor och skorpor här nyss bredvid två datorer

Permalänk
Medlem

Jag har alltid käkat vid datorn eller vid tv:n

Permalänk

har gott om plats att sätta tallrik och mugg kan putta på tangentbordet äter dock inte alltid vid datorn.
efter jag ätit lägger jag det på sängen o tar senare till köket.
om jag tar lite chips ligger det i en liten skål eller djup tallrik då använder jag sked

det var allt jag hade att säga.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Avstängd

Själv så kan man säga att jag i princip alltid äter vid datorn.
Men inte så som man kan tro.
Dels har jag en TV som monitor (se specs) och dels använder jag oftast datorn till att se på serier (Hell's Kitchen...) med. Men jag sitter inte exakt vid datorn eftersom jag skjuter undan datorbordet och har tallriken, osv på ett mindre vardagsrumsbord.
Skulle jag se en film i standalone-spelaren för BR så ser det likadant ut. Jag har datorbordet framför TV:n, såklart. Så ska jag käka och/eller se film så måste jag skjuta undan det, annars står det i vägen mellan TV:n och min fåtölj, som jag sitter i när jag äter. För bekvämligheten och för att få matro.

Som kuriosa kan jag nämna att "trots" att jag äter vid datorn/TV:n varje gång jag äter, så betyder inte det att jag äter mindre nyttiga saker. Att laga egen mat är både godare, nyttigare, mer stimulerande och billigare än att äta äckliga "TV-middagar", osv. Man mår också sämre mentalt tror jag av att äta sån mat, eftersom man liksom nedgraderar sig själv och sina behov, samtidigt som man antagligen prioriterar livet vid datorn för mycket. Även om jag själv spenderar absoluta majoriteten vid datorn, som den relativt isolerade singelkillen jag är, med inte så många hobbyer eller möjligheter(?) att göra annat.

Så, nu kan ni skriva en bok om mig!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Har så got som alltid ätit vid datorn / TV'n så länge jag kan minnas, de enda fallen jag inte gör det är när jag äter med andra. T.ex. familjen, då har man ju tid att snacka o mingla med dem, men eftersom jag bor själv så händer inte detta ofta

Men aja varför ska man sitta i ett kök äta för sig själv, när man kan lika väll sitta o äta vid datorn eller tv'n och se på underhåll medan man äter. Hade gärna läst o.s.v samtidigt med men lite svårt samtidigt som man äter

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som lagar maten vid datorn också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper930:

Nej, men jag kastar inte bort min middag till att sitta vid datorn.
Vem äter en god middag såsom oxfilé för att kasta bort hela upplevelsen och inte ens fokusera på maten.

jag tror inte många här som säger att de gillar att äta framför datorn gör det till varje måltid, jag gör iallafall inte det. Och jag håller med om att mat kan va en upplevelse i sig som ska ha ens fulla uppmärksamhet.

Men på vardagar när jag lagar studentbudgetanpassad mat till mig själv så är lite streamad video till maten riktigt schysst.

Och nej det är inte ofräscht heller, smular eller kladdar aldrig på tangentbord och mus, skjuter bort de medan jag äter och tvättar händerna före/efter.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

95% av mina måltider sker framför datorn. Resten sker i soffan eller hos polare.

Permalänk
Medlem

skönt att man inte är ensam, fast det visste man nog redan speciellt bland kaktus frukterna här på sweclockers

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Jag äter alltid framför datorn, inga problem med det.

Sen måste jag dock säga att folk som säger att tangentborden och så är skitiga hos alla som gör det har så otroligt fel, eller så är jag undantaget.
Jag tvättar alltid bordet efter mig, dammsuger hela rummet, även tangentbord och skrivbord varje helg och så vidare. Har även en sådan där speciell tangentbordsrengörare som kommer emellan knapparna och gör rent och fint.

Sen är det inte precis som att man ska slicka på tangentbordet eller stoppa fingrarna i munnen oavsett så vad folk gnäller om bakterier om förstår jag inte, eller ni kanske inte tvättar händerna alls?

Permalänk

Äter framför datorn när flickvännen inte är hemma (bor fortfarande med förälder), mest för att jag har plats på det två meter breda skrivbordet helt enkelt. Så smidigt att bara gå ut i köket när maten är klar, ta en tallrik och mat och gå och sätta sig i min redan uppvärmda fåtölj igen

När jag flyttar i höst lär det bli andra fasoner dock.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Brukar alltid läsa något när jag äter så ofta blir det mb'n vid matbordet

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är vidrigt att äta mat vid datorn? Sedan är det föga förvånande att britter, s.k. "européer", toppar såna här sunklistor.

Men men, OK om man dricker något vid datorn, tar en cola eller en bärs och lite jordnötter till, men middag...? Middag äter jag alltid i köket oavsett om jag är själv eller inte. Där lagar och äter man mat. Men har man inte högre krav än falukorv i micron kvittar det väl om man käkar framför datorn.

Personligen är middagen och lunchen ett tillfälle när jag hinner njuta av god mat, känna vad den smakar och tänka, och slappna av. Det kan iaf inte jag uppleva de få gångerna jag testat att äta en måltid vid datorn.

USCH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sthare:

Bor ensam, så varför ska jag då sitta vid ett bord och käka när man kan slå på en film eller tv serie.

Det är ju slöseri på tid, att inte slå två flugor i en smäll.

Förstår inte varför så många sitter framför datorn när de äter. Själv har jag kopplat datorn till TVn för att kolla på saker och då passar väl uttrycket framför TVn bättre även om bilden kommer från datorn?

Fast ni kanske inte äger någon TV eller inte vill ha datorn kopplad till TVn?

Dock äter jag frukost framför datorn/datorskärmen eftersom jag läser nyheter på morgonen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag tror du glömde att köra stripsen i ugnen haha. Dom har ju för fan mindre färg än jag har mot slutet av vintern

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper930:

Det vill jag hålla med om. Bra mat förstörs av läskeblask.

Dricker inget annat än läsk till maten och i 9/10 fall är det cola. Är så van med det nu att det nästan förstör smaken på maten om jag dricker vanligt vatten till. Cola är ett måste.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag bor också ensam och som många redan sagt, varför skulle jag sitta ensam i köket och äta =)? Inte många middagar som slår tisdagarna då ett nytt avsnitt av How I Met Your Mother har kommit ut. Kan ärligt talat längta till dom middagarna haha

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HappyBunny:

Intressant. Äter du snabbt om du sitter vid en tv eller dator? Själv äter jag extra långsamt när jag sitter framför en dator.

Jag brukar äta snabbt om jag kollar på TV - så snabbt att jag har svårt att koncentera mig på programmet ibland. Missar key-scener osv. Men sen kan det vara på andra hållet också, särskilt om man röker en god spliff precis innan man ska käka.. Då tar det 30 min, minst.

Skrivet av qMetal:

Mja, 2 meter bort från datorn i soffan är väl det andra alternativet

Så sant. Brukar allt som oftast käka i soffan - när jag streamar någon bra tv-serie i hd