Britter äter middag framför datorn

Permalänk
Melding Plague

Britter äter middag framför datorn

Datorn som underhållningsmaskin ger upphov till en ny (o)vana. En undersökning från Storbritannien påvisar att hela 60 procent äter middag framför datorn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vart fan äter man annars middag?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vart fan äter man annars middag?

precis!!! äter också vid datorn.(kanske därför tangentbordet ser ut som de gör??:))

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Frukost ibland ja, lunch/middag nej...:p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vart fan äter man annars middag?

Mja, 2 meter bort från datorn i soffan är väl det andra alternativet

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Vart fan äter man annars middag?

Bakom datorn? Huhu

Men ärligt talat så är det oslagbart att sätta sig med lite gott käk och dra på någon bra del från sin favoritserie!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ceogar:

Vart fan äter man annars middag?

Köket? Vart fan annars?

Jag käkar frukost på rummet om jag inte går upp tidigt för lite jobb vilket inte händer så ofta tyvär.
Lunch (if) äts ofta i käket (if not) i vrummet eller så skippar jag lunchen. Middagen äts alltid i köket.

Kanske händer att man äter nån semla, påse chips och annat snacks på rummet framför dator men inte mer.

Permalänk
Medlem

Bor man ensam så är det väl ingen ide att sitta vid ett bord och stirra medans man äter?

Äter typ alltid vid datorn, bara att lägga på nån film eller serie så har man underhållning på samma gång.

Permalänk

Det händer väl... *host*

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Jag sitter redan trettio timmar vid datorn per dag, så jag vägrar äta middag vid den också... jag borstar heller inte tänderna vid datorn, tar inte heller med den in till duschen.

Nej. TV/dator/radio bort från middagen!

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

äter väldigt sällan annat än godis vid datorn händer väl att man käkar där när inte föräldrarna är hemma.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Bor i en liten 1:a. Så har helt enkelt inget köksbord Så sitter i soffan och ser nån serie från datorn

Permalänk

oftast blir det att jag äter vid datorn medans jag kollar den dagliga dosen av youtube

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MustigaLasse:

Bakom datorn? Huhu

Men ärligt talat så är det oslagbart att sätta sig med lite gott käk och dra på någon bra del från sin favoritserie!

Måste hålla med. Fast jag sitter inte vid skrivbordet utan med tallriken i knät i en fåtölj en liten bit bak. På det viset blir det inte lika smutsigt på skrivbordet, all skit hamnar i knät haha

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zakalwe:

jag borstar heller inte tänderna vid datorn

Testa; det fungerar bättre än man kan tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Jag sitter redan trettio timmar vid datorn per dag, så jag vägrar äta middag vid den också... jag borstar heller inte tänderna vid datorn, tar inte heller med den in till duschen.

Nej. TV/dator/radio bort från middagen!

Trettio timmar per dag? Wow, jag vill också ha så många timmar på mitt dygn!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Brukar undvika att äta vid datorn men någon gång då och då när matplatsen är blockerad med skolarbete (används också som arbetsyta) och jag inte orkar rensa upp äter jag vid datorn.

Permalänk
Medlem

Bor ensam, så varför ska jag då sitta vid ett bord och käka när man kan slå på en film eller tv serie.

Det är ju slöseri på tid, att inte slå två flugor i en smäll.

Visa signatur

Citera för svar |Blog

Permalänk
Medlem

Bor man ensam är det väl okej. En familj på 4+ personer som sitter vid datorn och äter familjemiddag är bara sorgligt.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

Jag tar säkert en macka till lunch framför datorn om jag måste jobba men middag brukar jag aldrig äta vid datorn.

Permalänk

Frukost käkas i princip varje vardag vi datorn. Om inte flickvännen sovit över dvs. Det är tydligen inte lika populärt hos det kvinnliga könet..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

händer allt för ofta!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Menar ni att man kan äta mat UTAN att sitta vid datorn?
Hade jag ingen aning om.
Äter framför datorn på jobbet och hemma i brist på bättre vetande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Äter aldrig framför datorn, däremot framför tv:n som är kopplad till datorn med någon kul serie igång ;P

Permalänk
Medlem

Alla andra kollar ju bara tråkiga program på tvn när vi käkar så jag sitter här

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Alltid ett avsnitt two and a half men och skjuta upp tangentbordet för mig.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Bor man ensam så är det väl ingen ide att sitta vid ett bord och stirra medans man äter?

Äter typ alltid vid datorn, bara att lägga på nån film eller serie så har man underhållning på samma gång.

Väl sagt.

Permalänk
Medlem

Undrar om britterna måste teckna någon special försäkring mot att spilla te på datorn xD

Permalänk

Äter mackor nu =D

Permalänk
Medlem

Jag sover i sängen, äter mat i köket, underhåller mig framför datorn, tvättar mig i badrummet, etc. Var sak har sin plats.