Britter äter middag framför datorn

Permalänk
Medlem

Detta, men lite annorlunda.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Bor man ensam så är det väl ingen ide att sitta vid ett bord och stirra medans man äter?

Äter typ alltid vid datorn, bara att lägga på nån film eller serie så har man underhållning på samma gång.

Precis, hur kul är det att sitta vid ett trist matbord och stirra på köksklockan medan man äter? Det blir man ju bara deprimerad av. Roligare att sitta framför datorn med fejjan och låtsas att man har vänner.

Har man sällskap blir det ju en annan sak, då kan man sitta vid matbordet och samtala. Då är det bara oförskämt att gå och sätta sig vid datorn eller tv:n och äta.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Precis, hur kul är det att sitta vid ett trist matbord och stirra på köksklockan medan man äter? Det blir man ju bara deprimerad av. Roligare att sitta framför datorn med fejjan och låtsas att man har vänner.

Har man sällskap blir det ju en annan sak, då kan man sitta vid matbordet och samtala. Då är det bara oförskämt att gå och sätta sig vid datorn eller tv:n och äta.

riktiga nördar har aldrig sällskap

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag äter alltid alla mål framför datorn. Jag har dock ett köksbord, men det är en avstjälpningsplats för prylar och diverse kökssopor (färdigrättskartonger m.m.). Ja, det kanske är lite dystert.

Mitt tangentbord och mus är inga bakteriehärdar. Jag rengör dem ofta med rödsprit eller isopropanol (som jag även använder till skärmen). Mina fingrar är E. coli-fria. Jag tvättar alltid händerna efter toalettbesök och efter att jag hanterat mat.

Min datorplats är mer hygieniskt än mitt köksbord.

Sällskap? Jag släpper aldrig in någon om inte köket och vardagsrummet är städat. Nästan aldrig, med andra ord. Social kan man vara när man besöker andra, eller har igång MSN.

Permalänk
Medlem

På köksbordet står just nu, en verktygslåda, en kartong med mera kartongen som skall slängas, en bunt pet flaskor och ett CD ställ i trä som också skall slängas. Så nej jag brukar inte äta vid mitt köksbord någonsin.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

1. Så länge jag bor hemma är det förbjudet att äta framför datorn
2. När skrivbordet är fullt av bra och ha grejer så finns det knappt plats att äta där.
3. Jag tycker man kan ha lite distans från datorn när man äter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ph33r:

Det är då man tar med sig sin laptop ned till matbordet istället

Om laptopen är en 1,8Ghz Singel core med 800MB RAM? (Grafikkortet tjäl minne)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Skulle det här vara något konstigt?
Gör nästan alltid i ordning mat och tar med till datorn, spelar väl ingen roll om jag sitter vid skrivbordet och äter samtidigt som jag kollar på film eller sitter vid köksbordet och kollar på tvn?!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

ganska vidrigt att sitta med en stor tallrik med mat och spilla och skit inklusive bakterier i tangentbordet m.m imo, dock så blir det en del godis:)

Hahaha bakterier i tangentbordet?
Tänk då alla grisiga jävlar som inte tvättar händerna efter att torkat sig mellan skinkorna för att sedan sätta sig och fortsätta nöta framför datorn, DET, är vidrigt!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Att sitta och äta ensam i köket känns ju lika roligt som att se på färg torka! käkar alltid framför datorn och ser på något youtubeklip/serie/film när jag är ensam.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Jag äter vid datorn för att härda mitt immunförsvar med alla trevliga bakterier i tangentbordet

Nej, men skämt åsido, så är det den naturliga platsen att äta på som ungkarl. Dessutom är skrivbordsstolen mer bekväm än köksstolen

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

min favorittid på vardagsdygnet

God mat

Inga jobbiga människor som stör

en/flera riktigt bra och långa youtube klipp (från swecolckers t.ex)

öppna skärpet och njut!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt äckligt att äta vid datorn, framförallt om vi pratar om frukost då bröd är ett ofta förekommande del av frukosten.

Vet exakt hur det oftast är hos dom som äter ofta vid datorn, tangentbordet är lite småklibbigt, musen är garanterad lite klibbig, det ligger smulor lite överalt på skrivbordet. Och det luktar lite småunket i rummet.

Nä, mat ska ätas på köksbordet och sedan självklart tvätta händerna efter man ätit så att man inte kladdar ner dator (och allt annat för del delen).
Undviker t.o.m. en del godistyper vid datorn just p.g.a flott. Så chips och popcorn går fetbort vid datorn. Lösgodis går bra.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Jubileumsmästare

Brukar äta mackor och dylikt framför datorn, även chips och sånt på helgen, mat äts i köket.
Morgonkaffet däremot är underbart att ha vid datorn innan skolan, om man hinner.

Permalänk
Entusiast

Bakterier, gris och snusk vid datorn?... jag använder bestick när jag äter mat.
Lösplocksmat såsom godis, chips, smörgåsar och annat grisigt äts inte vid datorn. Det blir helt enkelt för kladdigt för det. (Sedan är jag inte mycket för chips och godis heller. Tar hellre en burk läsk än en påse chips)
Sedan tror jag att min tangentbordhygien är långt över standarden. Jag tvättar och städar mus och tangentbord ofta.
Ibland tar jag mig tid och skruvar isär tangentbord och mus för grundlig rengöring.

Så svar på frågan: Jag äter vid datorn. Anledningen är troligen som de flesta andra här: Man sitter inte ensam vid köksbordet o äter när man kan sitta vid sin bekväma stol framför datorn och se på film/youtube eller läsa SweClockers samtidigt.

Jag anser att läsa dagstidningen vid frukost är desto snuskigare.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag äter inte vid datorn p.g.a.
1. Osocialt.
2. Skönt att vila ögonen från datorn.
3. Slipper matrester i tangentbordet.

Däremot dricker jag mycket kaffe vid datorn.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hos far: rummet å övervåningen och kök där nere, då äter jag nere, plus att det sorgligt nog är nästan enda gången vi ses, i alla fall nu vintertid.

Hos mor: enplans lägenhet så blir faktiskt att jag äter på mitt rum då och då, oftast på helgen, på vardagar äter jag med resten av familjen, men beror också lite på vad man äter, jag tar inte med mig tacos och sitter och kletar vid datorn utan då blir det köket.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Äter väl i stort sett alltid framför datorn, förstår inte varför det skulle vara en sådan big deal?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Sitter alltid och äter vid datorn då jag alltid äter vid mitt vardagsrumsbord, och jag har datorn inkopplad i tv:n så det blir väl lite automatiskt.

Permalänk
Medlem

Bra att få lite bakterier i sig, då får man lite starkare immunförsvar med tiden.

Om jag nu inte är ute och cyklar.

Permalänk
Medlem

Vrje dreamhack jag är på äter jag minst engång vid datorn

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

När jag kommer hem från skolan, är trött och hungrig brukar jag äta vid datorn, men det känns så sjukt tråkigt.
Den sista tiden har brukar det hända att jag/mamma/pappa/syster käkar i TV rummet, jag tycker alla blir så jävla osociala när vi gör det. Nu har vi börjat käka i köket igen och alla skrattar som fan har det skojj

Ne usch.... ska sluta käka framför datorn nu

Permalänk

Jag äter inte på skrivbordet framför datorn, dock äter jag vid soffbordet och tittar på tv:n som är kopplad till datorn. På så sätt slipper man reklam.

Om man tittar på något från datorn på tv:n samtidigt som man äter, äter man då framför datorn?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

På den tiden man spelade WoW så gjorde man det,
Idag håller man inte på med RPG och det blir mycket trevligare att äta middag i köket tillsammans med familjen.
Men jag måste erkänna att jag dricker vid datorn, men har inte ätit vid datorn sen jag slutade spela wow.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Nej så länge man inte bor ensam tycker jag man ska äta i köket, Punkt slut!

Permalänk
Medlem

Har min dator på köksbordet

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av MustigaLasse:

Bakom datorn? Huhu

Men ärligt talat så är det oslagbart att sätta sig med lite gott käk och dra på någon bra del från sin favoritserie!

Så sant!

Permalänk
Medlem

Nä, äta ska man göra framför sin TV i vardagsrummet
Då kan man avnjuta ett avsnitt av sin favoritserie från sin media streamer/htpc, eller en bra film. Kanske det ska ränkas som dator iaf, då htpc är en dator och en media streamer än en light-dator?
Inte ser man då på vanlig skräp-TV iaf

Permalänk
Avstängd

Klart som fan att man käkar framför datorn.. Har ej blivit magsjuk på grund av det..

Surt bara att man ibland råkar spilla läsk och grejer över tangentbordet.. Har hänt ett par gånger, sist klarade det sig dock..

Permalänk

Själv skulle jag aldrig i livet äta framför datorn eller tv:n.

Middagen är det allra viktigaste jag gör under dygnet så varför stressa med den. Det skall ta minst 30 minuter och inget får störa.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE